Originally posted by Field
View Post
E38 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Tarpeeks pitkät johdot kontin tiivisteiden välistä. Ei ne johdot siinä hajoo.Originally posted by Field View PostTäytyy myöntää, että en tiedä, kauanko pitää odottaa, mutta jos saat ne johdot jostakin välistä, niin että kontin saa kiinni, niin ei pitäis sen lampun ainakaan aiheuttaa kuormaa ja lukeman pitäis olla jotakin muuta, kuin se 1,9.F26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
Comment
-
Jos sen takaluukun lamppujen sammuttaminen tuottaa infernaalista päänvaivaa, niin kannattaa napsauttaa esim. ruuvarilla se lukkomekanismi lukkoon. Sitten vaan odottaa se vartti auton nukahtamista...
Lukon avaus tapahtuu kääntämällä lukkomekanismissa sitä metallista liuskaa, johon soft-closen moottori pyhkäisee pyörähtäessään.Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
eikös se jonkun 16 min ollut muistaakseni aineki kun ite joskus laskinOriginally posted by Field View PostTäytyy myöntää, että en tiedä, kauanko pitää odottaa, mutta jos saat ne johdot jostakin välistä, niin että kontin saa kiinni, niin ei pitäis sen lampun ainakaan aiheuttaa kuormaa ja lukeman pitäis olla jotakin muuta, kuin se 1,9.
Comment
-
Jees, päänvaiva katosi tällä ohjeella! Eli katkaisija on tuossa lukossa?Originally posted by kaol View PostJos sen takaluukun lamppujen sammuttaminen tuottaa infernaalista päänvaivaa, niin kannattaa napsauttaa esim. ruuvarilla se lukkomekanismi lukkoon. Sitten vaan odottaa se vartti auton nukahtamista...
Lukon avaus tapahtuu kääntämällä lukkomekanismissa sitä metallista liuskaa, johon soft-closen moottori pyhkäisee pyörähtäessään.E39 525i -01
ex 750iL -96
Comment
-
Originally posted by Field View PostTäytyy myöntää, että en tiedä, kauanko pitää odottaa, mutta jos saat ne johdot jostakin välistä, niin että kontin saa kiinni, niin ei pitäis sen lampun ainakaan aiheuttaa kuormaa ja lukeman pitäis olla jotakin muuta, kuin se 1,9.
eli nyt on kessut taas palanu ja tulos on tämmöinen.
mittari on siis vielä samassa asemassa mitä aiemmin neuvoit.
eli kontti auki hetkeks nollasin (keltaisesta napista) tulos = 1.870AC
suksi boxista mittari takapenkille ja luukku kiinni (onneks oli pitkät johot mittarissa) hetken aikaa annoin mittarin "levähtää" ja nollasin taas keltaisesta napista ja tulos = 0.018AC
ja en siis odotellut tuota 15minsaa takapenkillä (nahat on niin vitun kylmät ettei perse kestä istua)
vaan istuin tyyliin 3minsaa ja kahtelin mittaria ja se kävi korkeimmillaan tuolla 0.020 ja sitten tippui taas tuonne 0.018.
eli lupailisko tämmöiset mittailut nyt hyvää sen suhteen että akku pashana.?
Comment
-
Riippuu vähän vuosimallista, mutta moottorinohjauksen sulakkeita löytyy moottorinohjausboksin sisältä suljetusta kotelosta. Näitä on mennyt joskus mitä ihmeellisimmissä tilanteissa ja ilman hyvää syytä (taino hämeenkadulla yleensä, eli tärinästä). DME:n relekin on ihan hyvä vaihtoehto jos sellanen löytyy ja vaihdelaatikon boksin livedatan kautta pääsee tutkimaan toimiiko DME yhtään vai ei jos itse DME:hen ei pääse sisään.Originally posted by Jonbee View PostOnkos noita ruiskun ohjainyksiköitä rikkoutunut paljonkin ku ei 740 tahdo lähtee käyntiin? Ja on melkeimpä kaikki muut osat vaihdettu jo viimeaikoina mut ei tuu siltikää kipinää tai pumpulle virtaa. Startti kyllä jaksaa pyöriä.
eikä myöskään pääse lukemaan moottorin vikakoodeja enään nyt kun ei ole lähtenyt käyntiin vähään aikaasigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
Joku siellä vielä vie vähän, mutta jos se tosiaan sen vartin päästä sammuttaa vielä jotakin, niin aika normaali lukema se on. Itellä kun vei sen reilun 1A:n, saattoi huoletta olla ajamatta monta päivää ja lähti silti normaalisti käyntiin. Tosin se oli kesällä ja akku oli lähes uusi. Vähänkin heikompi akku alkaa yleensä näin talven kynnyksellä antautumaan..Originally posted by anza(kla) View Posteli nyt on kessut taas palanu ja tulos on tämmöinen.
mittari on siis vielä samassa asemassa mitä aiemmin neuvoit.
eli kontti auki hetkeks nollasin (keltaisesta napista) tulos = 1.870AC
suksi boxista mittari takapenkille ja luukku kiinni (onneks oli pitkät johot mittarissa) hetken aikaa annoin mittarin "levähtää" ja nollasin taas keltaisesta napista ja tulos = 0.018AC
ja en siis odotellut tuota 15minsaa takapenkillä (nahat on niin vitun kylmät ettei perse kestä istua)
vaan istuin tyyliin 3minsaa ja kahtelin mittaria ja se kävi korkeimmillaan tuolla 0.020 ja sitten tippui taas tuonne 0.018.
eli lupailisko tämmöiset mittailut nyt hyvää sen suhteen että akku pashana.?
Comment
-
eli fiksuin temppu tässä vaiheessa on hakee se uus akku ja kahtella sen kans muutama päivä ja sit jos tuntuu et sekää ei kestä viikkoo pitempää ni sit paneutuu taas asiaan paremmin.Originally posted by Field View PostJoku siellä vielä vie vähän, mutta jos se tosiaan sen vartin päästä sammuttaa vielä jotakin, niin aika normaali lukema se on. Itellä kun vei sen reilun 1A:n, saattoi huoletta olla ajamatta monta päivää ja lähti silti normaalisti käyntiin. Tosin se oli kesällä ja akku oli lähes uusi. Vähänkin heikompi akku alkaa yleensä näin talven kynnyksellä antautumaan..
kiitoksia kamalasti arvontaan osallistuneille.
Comment
-
Täsmälleen sama pumppu e39 ja e38.Originally posted by Rocla View PostItse itselleni vastaten, josko joku säästää vaivan.
E34 irto pumppu ei käy e38:n telineeseen.
EDIT. Itse omaa vastaustani täydentäen, niin e39 pumppu on silmävaraisesti arvioituna täsmälleen sama osa, vain muovikehys erottaa ne toisistaan.
HYvin kävi paikoilleen ja toimii oikein.
Eka kerran tuli itselle sellainen pumppu vastaan, että pyörii kyllä hyvin, muttei jaksa tehdä käytännössä ollenkaan painetta, kierrosta mitattuna ei yhtään painetta ja "seinää vasten" eli suoraan mittariin pumpattuna 0,5 ylipainetta kun releeltä oli kytketty pyörimään kokoajan.Olli.
Comment
-
Noniin nyt mulle kävi tälleen..
Seiska ei lähtenyt käyntiin vaan mittarin valot vilkkui eikä edes pyörittänyt.
Eikun konepelti auki, ja kas kolme relettä sukeltaa hyytävässä vedessä sähkö"kaukalossa".
Onko jollain käynyt tällälailla, onko sähköt tulleet kuntoon poistamalla vedet ja paineilmalla kuivaa kosteudet. sellainen 4mm veden poistoreikä vois ollaa jees montun pohjassa?
kokemuksia?Last edited by #BMW#; 11-11-2010, 01:35.E38 pre 740i 4.4l Manual
Comment
-
Tarkoitatko sitä "sähkökeskusta" siellä repsikanpuolen rintapellissä? Nimittäin se tulisi tsekata ainakin kerran vuodessa huoltotoimenpiteenä, että se vedenpoistoreikä on auki, eikä täynnä esim. puunroskaa. Jos sinne on vettä päässyt, niin voipi olla sulakkeita palanut, releitä ties missä kunnossa ja liittimet hapettuneita, riippuen tietysti kauanko vesi on siellä saanut muhia. Mutta siellä tosiaan on se vedenpoistoreikä, vaikkakin hieman vaikeasti nähtävissä.Originally posted by #BMW# View PostNoniin nyt mulle kävitälleen..
Seiska ei lähtenyt käyntiin vaan mittarin valot vilkkui eikä edes pyörittänyt.
Eikun konepelti auki, ja kas kolme relettä sukeltaa hyytävässä vedessä sähkö"kaukalossa".
Onko jollain käynyt tällälailla, onko sähköt tulleet kuntoon poistamalla vedet ja paineilmalla kuivaa kosteydet. sellainen 4mm veden poistoreikä vois ollaa jees montun pohjassa?
kokemuksia?
Comment
-
Juu, nimeen omaan tuota "viihdekeskusta" tarkoitin.Originally posted by Ramzez View PostTarkoitatko sitä "sähkökeskusta" siellä repsikanpuolen rintapellissä? Mutta siellä tosiaan on se vedenpoistoreikä, vaikkakin hieman vaikeasti nähtävissä.
Kattelin, en kyllä löytäny tyhjennys reikää..
Muistatko missä se reikä vois sijaita, sori todella nolo kysymys..
E38 pre 740i 4.4l Manual
Comment
Comment