Originally posted by Bummii
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
-
-
Originally posted by Bummii View PostValaiskaas uutta e38 omistajaa, mitä tuossa mittariston alapuolella olevassa näytössä, toinen vasemmalta, oikein tahtoo sanoa aina ennenkuin auton käynnistää? Siinä näkyy joitain palkkeja ja niinkuin kello olisi siinä.
Tällä hetkellä näkyy kolme palkkia keskellä, keltaisia.
Tässä kuva mittaristosta
http://static.schmiedmann.dk/Product..._34012_big.jpg
Comment
-
-
Originally posted by Juhiis View PostJoo elikkäs vikakoodi
"Error 92 pressure sensor (plausibility precharging pump)
Error frequency : 254"
Tosiaankin valot eikät syty mittaristoon jos hitaastin kiihdyttää , yli 40km/h pääsee mutta jos kovemmilla kierroksilla niin napsahtaa valot tauluun.
Elikkä onko siitä nyt sitten sen pumpun vaihto edessä vai mitenkä tuota kannattaisi koittaa ilmata ensin jos vaikka sattuisi korjaantumaan ?
Ohjausyksikössä ei siis ole vikaa vaan tuossa itse pumpussa ?
Mutta mittasin myös pumpulle tulevia jännitteitä , 11,8v tuli pumpun liittimiin , inpalla aktivoin pumpun päälle niin jännitteet tippuvat 0.2v.
Elikkä tarkoittaako tämä nyt sitten sitä että sieltä on myös ohjausyksikkökin mennyt ?
Lueskelin nimittäin täältä jostain että terve auto antaa 11.8v ja aktivoidessa -11,8v.BMW F15 X5 m50D -14
Comment
-
-
Originally posted by jani1632 View PostOnko kokemusta mm.jarrupalojen saatavuudesta 4-mäntäisiin, orkkis/tarvike?
Kuuluuko tähän "autobahn" pakettiin muuta?????
Oma 7 on tolla mopon moottorilla, mutta on silti 4 -mäntäiset satulat edessä.728i 6/-97, 518A -78 ikuisuusprojekti,
taas volkkari
ex:
528i 4/84. Tämä projekti löysi uuden jatkajan.
520/528i -77, 525 -74, 1502 *2, volkkareita
Comment
-
-
Voe kili, nyt ei INPA sa yhteyttä moottorinohjaukseen, eli DME:t sekä left että right tuottaa saman virheilmoituksen, ei löydetä etsittyä moottorinohjausta, sen jälkeen joku "object not found"...
EML löytyy hienosti ja siellä ei ole vikakoodeja.
Eli kun yritän löytää M73 bokseja niin INPA ilmoittaa että "etsittiin bokseja xx, nn, yy; löydettiin ; prosessi keskeytetään"
Kokeilin piruuttaan kasikoneen vastaavalla DME:llä, jolloin INPA ilmoitti että "etsittiin zz, hh, vv, löydettiin aa, prosessi keskeytetään"
Eli suomeksi: kun hain kasikoneen bokseja niin INPA ilmoitti että "löysin tällaisen", kun yritän hakua M73:lla, niin ylläripylläri, ei löydä INPA enää mitään.
Miten hemmetissä mä nyt saan ton INPAn löytämään nuo moottorinohjausboksit? Tarvitaanko joku script vai..? Vai voisiko syy olla että koneena on M73N, jota ei INPA valikoissa ole?F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View PostVoe kili, nyt ei INPA sa yhteyttä moottorinohjaukseen, eli DME:t sekä left että right tuottaa saman virheilmoituksen, ei löydetä etsittyä moottorinohjausta, sen jälkeen joku "object not found"...
EML löytyy hienosti ja siellä ei ole vikakoodeja.
Eli kun yritän löytää M73 bokseja niin INPA ilmoittaa että "etsittiin bokseja xx, nn, yy; löydettiin ; prosessi keskeytetään"
Kokeilin piruuttaan kasikoneen vastaavalla DME:llä, jolloin INPA ilmoitti että "etsittiin zz, hh, vv, löydettiin aa, prosessi keskeytetään"
Eli suomeksi: kun hain kasikoneen bokseja niin INPA ilmoitti että "löysin tällaisen", kun yritän hakua M73:lla, niin ylläripylläri, ei löydä INPA enää mitään.
Miten hemmetissä mä nyt saan ton INPAn löytämään nuo moottorinohjausboksit? Tarvitaanko joku script vai..? Vai voisiko syy olla että koneena on M73N, jota ei INPA valikoissa ole?
Comment
-
-
Dodii,puhallin lakkasi toimimasta juuri sopivasti,kun lupailee helteitä.Auto siis seiso juhannuksen ajan mökin pihassa ja mökille tullessa puhalteli vielä kivasti kylmää.Sitten sunnuntaina lähtiessä ei tapahtunut yhtään mitään.Vaikka laittaa puhaltimen täysille niin ei puhalla ollenkaan.Tyypilliset inahdukset sieltä kyllä kuuluu,kun säätelee voimakkuutta.
Auto on 08/94 mallia oleva 740iA.Vikakoodien luku oli muistaakseni vähän hankalaa,juuri tästä vuosimallista.Mistä siis kannattais lähteä vikaa tutkimaan?
Comment
-
-
Originally posted by RaRi View PostDodii,puhallin lakkasi toimimasta juuri sopivasti,kun lupailee helteitä.Auto siis seiso juhannuksen ajan mökin pihassa ja mökille tullessa puhalteli vielä kivasti kylmää.Sitten sunnuntaina lähtiessä ei tapahtunut yhtään mitään.Vaikka laittaa puhaltimen täysille niin ei puhalla ollenkaan.Tyypilliset inahdukset sieltä kyllä kuuluu,kun säätelee voimakkuutta.
Auto on 08/94 mallia oleva 740iA.Vikakoodien luku oli muistaakseni vähän hankalaa,juuri tästä vuosimallista.Mistä siis kannattais lähteä vikaa tutkimaan?
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View PostVoe kili, nyt ei INPA sa yhteyttä moottorinohjaukseen, eli DME:t sekä left että right tuottaa saman virheilmoituksen, ei löydetä etsittyä moottorinohjausta, sen jälkeen joku "object not found"...
EML löytyy hienosti ja siellä ei ole vikakoodeja.
Eli kun yritän löytää M73 bokseja niin INPA ilmoittaa että "etsittiin bokseja xx, nn, yy; löydettiin ; prosessi keskeytetään"
Kokeilin piruuttaan kasikoneen vastaavalla DME:llä, jolloin INPA ilmoitti että "etsittiin zz, hh, vv, löydettiin aa, prosessi keskeytetään"
Eli suomeksi: kun hain kasikoneen bokseja niin INPA ilmoitti että "löysin tällaisen", kun yritän hakua M73:lla, niin ylläripylläri, ei löydä INPA enää mitään.
Miten hemmetissä mä nyt saan ton INPAn löytämään nuo moottorinohjausboksit? Tarvitaanko joku script vai..? Vai voisiko syy olla että koneena on M73N, jota ei INPA valikoissa ole?sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
-
Originally posted by RaRi View PostDodii,puhallin lakkasi toimimasta juuri sopivasti,kun lupailee helteitä.Auto siis seiso juhannuksen ajan mökin pihassa ja mökille tullessa puhalteli vielä kivasti kylmää.Sitten sunnuntaina lähtiessä ei tapahtunut yhtään mitään.Vaikka laittaa puhaltimen täysille niin ei puhalla ollenkaan.Tyypilliset inahdukset sieltä kyllä kuuluu,kun säätelee voimakkuutta.
Auto on 08/94 mallia oleva 740iA.Vikakoodien luku oli muistaakseni vähän hankalaa,juuri tästä vuosimallista.Mistä siis kannattais lähteä vikaa tutkimaan?
autossa on siis jonkinlainen moottorisuoja puhallinmoottorille -> liikaa virtaa = puhallin ei pyöri
E: kojelaudan purkaminen ei ole paha rasti ollenkaan.. itellä meni koko hommaan ~5h ruokataukojen ja tupakkitaukojen kans... purku - moottorin rasvaus - takas nippuunLast edited by peto2; 28-06-2011, 15:50.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Onko jollain kokemuksia tuosta kojelaudan alla sijaitsevasta kaiuttimesta, josta tulee mm. peruutusääni ja huomioäänet noin yleensä.
Omassa autossa tuo kyseinen "kovaääninen" antautu viime talvena ja olishan tuo mukava, kun toimisi..
Eli meneekö isoksi projektiksi?
Toinen juttu.. jos jollain olisi ylimääräisenä (tai haluaa irroittaa omansa) apukuskin puolen takapenkin lukuvalo, niin olisi mahtavaa, jos sellaisen voisi esimerkiksi BP2011 tuoda mukanaan, niin saataisiin rikkinäisen tilalle uusi..
Eli se kolmion mallinen harmaan värinen valo, siellä nurkassa.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostKojelauta pois ja uusi puhaltimen moottori tai vastus.
http://www.bimmerboard.com/forums/posts/45351
Eihän tuo ihan mahottomalta operaatiolta vaikuttaisi.Pitäisi vaan ensiksi olla varma,että se on tuo moottori/vastus joka on rikki.
Klimaanlagen eli ilmastoinnin sulakkeet 3kpl tarkistin ja näytti olevan ehjät.
Vissiin yritettävä sillä INPA:lla kattoa,jos se sais jonkinlaisen yhteyden toho värkkiin.
peto 2: Puhaltimesta kuului juurikin vikinää.Aluksi satunnaisesti,myöhemmin vikinä tuntui jatkuvan suoraan auton käynnistyttyä.Eli vaikuttaisi aikalailla samalta vialta kuin itselläsi.Kaippa se on vaa ruettava kojelaudan purkuun...
Comment
-
-
Originally posted by RaRi View PostVissiin yritettävä sillä INPA:lla kattoa,jos se sais jonkinlaisen yhteyden toho värkkiin.
Jotain kuitenkin viriteillä noihin vanhempiin niin katsotaan jos saadaan toimimaan niin katellaan sitten.F26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
Comment
-
-
Originally posted by Morkai View PostToinen inpan versio vois auttaa tahi katsot Tool32:lla löytyskö moottorinohjaukselle joku scripti, joka vastais, mutta mikä ei ole inpan valikossa. (näin joutuu menettelemään vanhimpien M60 koneiden kanssakin)
Helpointahan olisi jos jossain olisi scripti-kirjasto niin lataisi vaan ne ja tallentaisi omaan hakemistoon.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Tuli laitettua e38 -96 740 m62b44 stepillä, ja on muikia peli
Onko netissä suomenkielisiä käyttöoppaita näihin, lähinnä ilmastointi, ja toi dsp/radio/naviosasto kiinnostaa.sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
Comment