Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JoniB
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2005
    • 551
    • Lappeenranta

    Originally posted by Supa View Post
    Tosiaan eli lähinnä 5. numerolla olevia kiinikkeitä tarvitsee. Mielestäni jotain 10-12kpl puoli. Ite ostin muistaakseni 24kpl yhteensä ja riitti hyvin.
    Huomioi sitten että nuo kiinikkeet pitää ensin asentaa kattokaiteeseen ja sen jälkeen painaa lista päälle niin että napsahtaa, jos yrittää toisinpäin niin tulee todennäköisesti muovipurua, kokeiltu on

    Ja sitte tuossa C-pilarin listassa (mistä yleensä tiiviste lohkeilee) on pari erilaista kiinikettä. 3kpl osa nr. 6 per puoli muistaakseni, korissa olevat muovinastat harvemmin hajoo irrotettaessa eli noiden pitäisi riittää. Kunhan varoo ettei pasko itse listaan liimattuja kiinikkeen vastakappaleita.

    Ja mitä tulee tuohon C-pilarin ikävään tiivisteongelmaan niin ite repäsin halkeilleen tiivisteet pois ja kattelin tyhjiä reunoja puoltoista vuotta kunnes päässä napsahti ja tilasin uudet vaikka maksoikin jonkinverran.
    Schmiedmannin kautta sai 2kpl yhden hinnalla mitä olisi saanut merkkiliikkeestä. Mutta yhteyshinnaksi taisi tulla silti jotain lähemmäs 150 euroa.


    Kiitoksia paljon, nyt on helpompi tilailla osia kun tietää mitä tilaa

    Comment

    • Rocla
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2002
      • 7692
      • Kajaani

      Mahtaisiko minkään muun auton pa-pumppu käydä e38 740i m60 autoon?

      Lähinnä mielessä e34 pumppu, koska sellaisia on itsellä.

      Mikään luettelo ei paljasta että kävisi, mutta peruspummpu voi hyvinkin olla sama, liekkö kukaan yrittänyt?
      Olli.

      Comment

      • osh1
        Newbiemmer
        • Sep 2009
        • 10
        • FIN

        Saako ton vanhan manuaalisen rullapaneelin mistä säädellään lämpöä ja ilmastointia vaihdettua lennosta tohon automaattiseen paneeliin ?

        Comment

        • Rockford
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 8028
          • Pinsiö

          Onkohan automatti-laatikon tietäjiä? Lainaan suoraan tekstini tuosta "damned" - topicista:

          "Tästä päästäänkin sitten ongelmiin. Piti kokeilla piruuttaan vielä ennen saunaan lähtöä, että toimiiko laatikko ja liikkuuko seiska eteen + taakse - ei liikkunut ei.
          Kaikki asennot kelaa läpi, mutta auto ei liiku milliäkään. P-asentoon laittaessa takaisin, kuuluu kohtalaisen rankat prrrrrrrrrrrrrr - soundit.
          Morkain läppäri kertoi, että laatikko on jotenkin kummallisesti 1-asennossa, vaikka heittäisi pakille.

          Tänään Eepon kanssa Morkain puhelinneuvonnan kera tutkittiin, että missähän vika. Avattiin lauhduttimen letkut ja nakattiin käymään -> syöksee öljyä eli painetta on ja pumppu pelaa. Liittimiä ja johtosarjaa tutkittiin, sekä availtiin, mutta ei toimi. P-asennossa autoa pystyy myös lykkäämään kevyesti eli jotenkin koko toosa sekaisin.
          Toivottavasti on joku simppeli vika tai joku sähköliitin vain paskana. Liekö uuden mosan johtosarja jotenkin humpalla, enpä tiedä. Vituttaisi nimittäin tässä vaiheessa alkaa laatikkoa ottamaan irti. "

          "Mitenköhän, onkohan FAKTAA sellaisesta asiasta, että onko luistonestollisen vehkeen johtosarja erilainen/käypäinen vrt. estottomaan?
          Eli vaikuttaisiko tämä ongelma siihen, että vanhassa mosassa ei ollut luistonestoa ja uudessa on, jota ei ole kytketty, kun ei ole koko luistoneston-moottoria. Vai vaikuttaako mitenkään koko laatikon toimintaan. En tiedä, en tiedä enään mistään mitään. "


          Itsehän en oikein ole perillä automaatti-toosista.
          -Dodge Charger -73
          -Mercedes-Benz GLK
          -VW Transporter

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            P kytkeytyy ihan mekaanisesti, vaijerin säätö vituillaan?
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • Morkai
              BTCF Member
              • Sep 2005
              • 3197
              • Saarijärvi

              P tappi kytkeytyy kyllä.. hirvee rallatus käy ja laatikko pyörii edelleen kunnes hidastuu ja tappi ehkä ottaa kiinni
              sigpic
              E23 728iA V8-projekti
              E38 730D -projekti
              E39 540iA -projekti
              I01 i3 -projekti

              Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                Originally posted by Morkai View Post
                P tappi kytkeytyy kyllä.. hirvee rallatus käy ja laatikko pyörii edelleen kunnes hidastuu ja tappi ehkä ottaa kiinni
                Mutta autoa pystyy kuitenkin lykkäämään P päällä...?
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • Rockford
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 8028
                  • Pinsiö

                  Originally posted by Cell View Post
                  P kytkeytyy ihan mekaanisesti, vaijerin säätö vituillaan?
                  Ei ole kukaan koskenut vaijeriin tai koko laatikkoon. Ainoastaan nostettu mosa pois ja laitettu takaisin. Laatikko toimi moitteettomasti ennen operaatiota/vanhan moottorin leipomista ja on ollut samassa paikassa koko ajan. Autoa pystyy lykkimään P-asennossakin.
                  -Dodge Charger -73
                  -Mercedes-Benz GLK
                  -VW Transporter

                  Comment

                  • Morkai
                    BTCF Member
                    • Sep 2005
                    • 3197
                    • Saarijärvi

                    Originally posted by Cell View Post
                    Mutta autoa pystyy kuitenkin lykkäämään P päällä...?
                    Sepä tietysti oiskin hauska juttu, jos sieltä ois kolarissa onnistunu hajoamaan jotain vaihdelaatikon ja renkaiden väliltä ja laatikon päässä laippa pyöris ja ihmettelis kun ei vedä..

                    Edit: jos vaikka vetarin tumppi ois päättäny poistua perästä tms.. (vai miksikä niitä sanotaankaan) Selittäs varmaan sen parkkilukon kytkeytymisongelmankin (rallatuksen), kun kardaanit ja hilut pyöris vielä vaikka auto pysähdyksissä.
                    Last edited by Morkai; 07-11-2010, 20:16.
                    sigpic
                    E23 728iA V8-projekti
                    E38 730D -projekti
                    E39 540iA -projekti
                    I01 i3 -projekti

                    Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      Kuulostais ihan fiksulta, siitä tulee nätti äänikin kun se pyörii booreja päin.
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • Rockford
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 8028
                        • Pinsiö

                        Originally posted by Morkai View Post
                        Sepä tietysti oiskin hauska juttu, jos sieltä ois kolarissa onnistunu hajoamaan jotain vaihdelaatikon ja renkaiden väliltä ja laatikon päässä laippa pyöris ja ihmettelis kun ei vedä..

                        Edit: jos vaikka vetarin tumppi ois päättäny poistua perästä tms.. (vai miksikä niitä sanotaankaan) Selittäs varmaan sen parkkilukon kytkeytymisongelmankin (rallatuksen), kun kardaanit ja hilut pyöris vielä vaikka auto pysähdyksissä.
                        Hmmm... niin, jännää ääntähän sieltä takaakin kuului, kun vaihteita vaihdeltiin. Kaikki asennot kun vetää läpi, niin rallattaa, aivan kuin kardaani olisi irti, mutta näinhän tietenkään ei voi olla. P-asentoon takaisin heittäessä järkyttävä pärinä.

                        Kolari kun sattui, niin seiskahan oli toki pyöristään liinoilla kiristettynä. Kohtalaiset voimat myös kohdistuneet, sillä kärryn liinapisteetkin repesi. Enpä tiedä, jotenkin tuo olisi ratkaistava, kun olisi ihan kiva jo lopettaa tuo päivittäinen auton alla makaaminen.

                        Pärrrrrrrrrrr - ääni tulee kytkinkopan kohdilta, rallatus enemmänkin ehkä takapäästä.
                        -Dodge Charger -73
                        -Mercedes-Benz GLK
                        -VW Transporter

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          Kytkinkopan kohdilta tuleva ääni on aina ikävämpi juttu, olihan turbiini varmasti pohjassa ja lodju meni nätisti lohkon ohjuritappeihin ettei pulteilla tullut vedettyä?

                          Kannattaa se peräkin tsekata. N päälle lootasta ja käsin koittaa pyörittää kardaania. Tää ois aika vahva veikkaus kuitenkin noilla oireilla ellei parkkilukko oo hajonnu siinä rytinässä.

                          Edit: Niin siis se pärinä kytkinkopasta kuuluu pelkästää P-kytkiessä eikä jatkuvasti?
                          Last edited by Cell; 07-11-2010, 20:26.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • Vee-eit
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2004
                            • 709
                            • Turku

                            Originally posted by Rockford View Post
                            Hmmm... niin, jännää ääntähän sieltä takaakin kuului, kun vaihteita vaihdeltiin. Kaikki asennot kun vetää läpi, niin rallattaa, aivan kuin kardaani olisi irti, mutta näinhän tietenkään ei voi olla. P-asentoon takaisin heittäessä järkyttävä pärinä.

                            Kolari kun sattui, niin seiskahan oli toki pyöristään liinoilla kiristettynä. Kohtalaiset voimat myös kohdistuneet, sillä kärryn liinapisteetkin repesi. Enpä tiedä, jotenkin tuo olisi ratkaistava, kun olisi ihan kiva jo lopettaa tuo päivittäinen auton alla makaaminen.

                            Pärrrrrrrrrrr - ääni tulee kytkinkopan kohdilta, rallatus enemmänkin ehkä takapäästä.
                            Auto trailerilla, P päällä, kolari, äkkipysäys, hampaat pois P-kehältä ?
                            Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

                            Comment

                            • Rockford
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 8028
                              • Pinsiö

                              Originally posted by Cell View Post
                              Kytkinkopan kohdilta tuleva ääni on aina ikävämpi juttu, olihan turbiini varmasti pohjassa ja lodju meni nätisti lohkon ohjuritappeihin ettei pulteilla tullut vedettyä?

                              Kannattaa se peräkin tsekata. N päälle lootasta ja käsin koittaa pyörittää kardaania. Tää ois aika vahva veikkaus kuitenkin noilla oireilla ellei parkkilukko oo hajonnu siinä rytinässä.

                              Edit: Niin siis se pärinä kytkinkopasta kuuluu pelkästää P-kytkiessä eikä jatkuvasti?
                              Sujahti aika nätisti kyllä tuo ohjureihin, eikä vedelty mitenkään väkisin. Pelkästään P-asennossa kuuluu ja auton voi nakata kyllä käyntiin tuossa asennossa, eikä kuulu meteliä, mutta kun plaraa kaikki asennot käydessä läpi ja laittaa sitten P-asentoon, niin pirun kova prrrrrrrrrrrrrrrr.

                              Originally posted by Vee-eit View Post
                              Auto trailerilla, P päällä, kolari, äkkipysäys, hampaat pois P-kehältä ?
                              Nii-i. :think
                              -Dodge Charger -73
                              -Mercedes-Benz GLK
                              -VW Transporter

                              Comment

                              • Cell
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 7037
                                • Uusikaupunki

                                Originally posted by Rockford View Post
                                Sujahti aika nätisti kyllä tuo ohjureihin, eikä vedelty mitenkään väkisin. Pelkästään P-asennossa kuuluu ja auton voi nakata kyllä käyntiin tuossa asennossa, eikä kuulu meteliä, mutta kun plaraa kaikki asennot käydessä läpi ja laittaa sitten P-asentoon, niin pirun kova prrrrrrrrrrrrrrrr.
                                Jooh, eiköhän sieltä pyöri kardaani tyhjää eikä pysäytä lootan akseleita vaikka auto on paikallaan.
                                325i -08
                                i3 REx -17
                                M5 -98 Imolarot
                                535i -90 N/A project (maatumassa)

                                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎