Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juho-85
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 753
    • Pirkkala

    Originally posted by VipeT View Post
    Talvi tulee mukavien pakkasten kera ja vihdosta viimein ajattelin e38 735:een sen defan säteilylämmitinsarjan hommata ja asentaa. Onkos kellään vinkkejä sisähaaran tuomiseen kabiinin puolelle? Mistä kohtaa kannattaa johto vetää?

    Onko tuo säteilylämmitinsarja ainut vaihtoehto, ei kukaan ole saanut letkulämmitimiä toimimaan M62:n kanssa? Tuo sarja on varmasti parempi kuin kylmäkäynnistys pakkasaamuna.

    Hintaa tuolla säteilylämmitin setillä on 360e sisähaaroineen ja 2.5m vihreine edullisine ulkojohtoineen, ilman sisälämppäriä. Webastoa tai Eberiä en halua, niiden hinnat on kuitenkin tuota ainakin tuplasti kalliimmat, vaikka kuinka itse asentaisi.
    Tästä asiasta kanssa juuri kl-varaosiin soitin kun tuli hankittua -99 mallin 740i missä ei mitään lämppäreitä ole.
    hintaa kertyi 380euroo koko setille vihreestä ulkojohdosta sisäpistokkeeseen asti.
    Last edited by juho-85; 29-11-2010, 16:34.
    F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
    Tilattu i4 M50

    Exät:
    e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      Originally posted by juho-85 View Post
      Tästä asiasta kanssa juuri kl-varaosiin soitin kun tuli hankittua -99 mallin 740i missä ei mitään lämppäreitä ole.
      hintaa kertyi 380euroo koko setille vihreestä ulkojohdosta sisäpistokkeeseen asti. Ja olivat nimenomaan LOHKOlämmittimet. molemmille lohkoille omansa.
      Termit on niin epäselviä, että jokainen antaa niille oman nimensä. Lohkon kylkeen tulevia lämmitinelementtejä ne kuitenkin on, ei mee vesitilaan.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • Ramzez
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2009
        • 6104
        • Jyväskylä

        Originally posted by Cell View Post
        Termit on niin epäselviä, että jokainen antaa niille oman nimensä. Lohkon kylkeen tulevia lämmitinelementtejä ne kuitenkin on, ei mee vesitilaan.
        Jep, tuo KL:n setti on mallia säteilijä, eli ei ole lohkolämmitin. Kysyin sitä juuri tässä kuukausi takaperin ja hintaa oli todella tuo 380€ sisältäen kaikki hilppeet.

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          Originally posted by juho-85 View Post
          Tästä asiasta kanssa juuri kl-varaosiin soitin kun tuli hankittua -99 mallin 740i missä ei mitään lämppäreitä ole.
          hintaa kertyi 380euroo koko setille vihreestä ulkojohdosta sisäpistokkeeseen asti. Ja olivat nimenomaan LOHKOlämmittimet. molemmille lohkoille omansa.
          Eikä ole kuin yksi lohko tuossa autossa. Ellei nyt takaluukussa satu olemaan varamoottoria.

          Comment

          • juho-85
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2003
            • 753
            • Pirkkala

            okei. mutta noilla varmaan pärjää kuitenkin.
            No ainakin molemmille sylinteriryhmille omansa. Menikö nyt paremmin vaikka kai tuokin väärä termi on

            pari tuntia sitten laitoin sisätilanlämppärin moottoritilaan lämmittämään ja äsken väänsin virtoja päälle niin vedenlämpötila nousi siihen sinisen puoleen väliin. Varmaan tietysti lämmittää lähellä anturia että siitä johtuu mutta kai tuokin parempi on kun ei mitään.
            Vaikka onhan tuo auto jo aika monta vuotta ilman lämppäriä pärjännyt ed. omistajilla.

            E: niin ja siis ulkolämpötila tällä hetkellä -20
            Last edited by juho-85; 29-11-2010, 16:35.
            F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
            Tilattu i4 M50

            Exät:
            e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84

            Comment

            • Jorma
              Bimmer Rookie
              • Apr 2006
              • 42

              E36 korjauksia

              Tervehdys kaikille E38 harrastajille.
              Olen vanhempi autoharrastaja joka on tottunut korjaamaan autonsa itse. Muutaman vanhemman 700 bemun jälkeen hain 740iA-98 auton Saksasta vuoden 2003 keväällä.
              Tulli otti enemmän veroja mitä auto maksoi. Tein tietysti valituksen ja vuosien mittaan tuli palautuksia kaikkiaan 14500 euroa- valittaminen kannattaa.
              Tässä lyhyesti autosta korjatut viat:
              - Aluksi avasin öljypohjan ja tarkistin öljypumpun pultit. Olivat OK.
              - Kolisevat koiranluut ja uudet etuiskarit vuotavien tilalle.
              - Etupään vibraus poistui uusien reaktiotankojen vaihdolla.
              - Noin 150000km kohdalla alkoi öljysavun tuprutus pakoputkesta.
              Huohotinlaippa moottorin takaosasta irti ja uusi tilalle. Torx pultit korvasin
              tavallisilla ja alimmaisen alle prikkoja. Seuraavan kerran pultit on helppo
              avata tavallisella lenkkiavaimella.
              - Hankin 20 litran kanisterin Esson LT71141 öljyä ja vaihdoin laatikon öljyt ja
              suodattimen. Suodatin pitää ostaa maahantuojalta sillä tarvikkeella on
              taipumus litistyä voimakkaasta imusta ja aiheuttaa laatikon huutamista öljyn
              puutteesta johtuen.
              - Mittarin pikseleitä en onnistunut korjaamaan ja vein mittarin Rahulle joka
              sai pikselit kuntoon.
              - Pahenevan öljyvuodon korjasin vaihtamalla uudet venttilikoppien tiivisteet
              talvella 2009.
              - Viime kesänä Motonetin parkkipaikalla sain auton vaivoin käyntiin vasta
              kolmannella starttauksella. Ajoin suoraan kotiin ja vikakoodin lukija (80
              euron laite) ilmoitti nokka-akselin anturivikaa. Hyllyssäni oli käytetty,
              varaosiksi ostettu jonka vaihdettuani auto toimi taas normaalisti.
              - Katit ovat kolisseet jo muutaman vuoden ja nyt on hankittu vähän
              käytetyt E38 alkuperäiset. Putket liitän yhteen kiristettävillä jatkoilla joita
              saa esim. Biltemasta.
              - Parkkitunnistimen epänormaali, pitkä piippaus (vaikka ei estettä)
              korjaantunee viallisen anturin vaihdolla.

              Suurena apuna vikojen korjauksessa on ollut USA harrastaja nettisivustot.
              Paras on tietysti www.e38.org.
              Nykyisin ajelen talvet käyttövarmemmalla 328 (E36) ajokilla. Talven aikana voi
              740:n askarrella hyvään käyttökuntoon kevääksi.
              Ja otsikko kuuluu tietysti E38 korjauksia. (ei pystynyt editoimaan otsikkoa)
              Last edited by Jorma; 30-11-2010, 10:03.

              Comment

              • juho-85
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2003
                • 753
                • Pirkkala

                Mistäs johtuu semmoinen että näytön selausrulla ei mene kuin yhden kohdan alaspäin ja seuraavaksi taas ylös. Eli pyörii kahden vaihtoehdon välillä vain.
                Kauheella renkkaamisella saa välillä vaihtumaan vaihtoehdon yhden pykälän alaspäin.
                Autossa kuulemma navin softa kaatunut. voiko johtua tästä?
                F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
                Tilattu i4 M50

                Exät:
                e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84

                Comment

                • BeamR
                  BTCF Member
                  • Jul 2007
                  • 13363
                  • Espoon takametsät

                  Originally posted by juho-85 View Post
                  Mistäs johtuu semmoinen että näytön selausrulla ei mene kuin yhden kohdan alaspäin ja seuraavaksi taas ylös. Eli pyörii kahden vaihtoehdon välillä vain.
                  Kauheella renkkaamisella saa välillä vaihtumaan vaihtoehdon yhden pykälän alaspäin.
                  Autossa kuulemma navin softa kaatunut. voiko johtua tästä?
                  Se on se katkaisija lopussa. Omassa 4:3 näytössä oli ihan sama "ominaisuus", joka poistui kun vaihdoin 16:9 näytön tilalle.
                  F46 Gran Tourer -20
                  Boxster 2.5 -97

                  Comment

                  • ekituning
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2010
                    • 44
                    • turku

                    e38 740 lämmitys

                    Auto: e38 740 vm94
                    Ongelma: ei tule lämmintä ilmaa sisälle, ei mitenkään, eikä edes yhtään haaleaa, ei edes +5000r/m. Ongelma alkoi yhtäkkiä.

                    Veikkaisin ongelman olevan magneettiventtiileissä, tai niiden kytkennöissä sillä sisälle ei kierrä varmaan pisaraakaan lämmintä vettä. Ei ilmaa järjestelmässä ja koneen lämmöt pysyy tasan puolessa välissä. Mitä nyt käy lämpimäksi aavistuksen tavallista nopeammin, mikä viittais myöskin siihen ettei vesi kierrä sisään.

                    Kysymys: Vaihdanko nuo magneettiventtiilit/häränpallit whatever, vai onko jotain mikä kannattaa vielä tarkistaa ennen tuota toimenpidettä. Sulakkeet katoin.

                    Muistin juuri, että viime viikolla ajellessa kävi outo juttu. Lämmöt nousi motarilla yhtäkkiä yli puolen välin melkein punaiselle asti, käännyin hädissäni seuraavalle rampille ja lämmöt laski takaisin puoleen väliin. WTF?? Auto oili käynyt jo 20min, joten tuskin se jäätynytkään oli. Takapenkille tuli tämän jälkeen vain kylmää, eteen normaalisti lämmintä kaikkialta.
                    Last edited by ekituning; 30-11-2010, 17:04. Reason: Ei sittenkään alkanut yhtäkkiä.

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      Originally posted by ekituning View Post
                      mikä kannattaa vielä tarkistaa ennen tuota toimenpidettä. Sulakkeet katoin.
                      Jäähdytinnesteen taso ja pakkasenkesto.
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • VipeT
                        Newbiemmer
                        • Apr 2009
                        • 29
                        • Nokia

                        Originally posted by juho-85 View Post
                        Tästä asiasta kanssa juuri kl-varaosiin soitin kun tuli hankittua -99 mallin 740i missä ei mitään lämppäreitä ole.
                        hintaa kertyi 380euroo koko setille vihreestä ulkojohdosta sisäpistokkeeseen asti.

                        Tänään soittelin paikalliseen varaosakauppaan ja sanoivat että toinen lämmittimistä maahantuojalta loppu. Saa vasta tammikuussa?!
                        Tilasitko jo tuolta kl-varaosista ja löytyikö lämppärit hyllystä suoraan?

                        Onkos kellään vinkkiä sisäkierron jäähdytysnesteiden ilmaukseen?
                        Olen ilmaillut monesti ilmausruuvista ilmat pois, mutta sisälle kuskin puolelle ei tule kuin vähintään 2000rpm kierroksilla lämmintä. Repsikan puolelle tulee aivan normaalisti kuumaa tyhjäkäynnillä.

                        Pääseekö sisäkiertoa jotenkin ilmaamaan jostain letkuliitännästä tms helposti? Syksyllä jo koitin jotain "kylmällä koneella 3000rpm 5 kertaa paisarin korkki löysällä" -taktiikkaa jonka löysin e38.orgista. Ei ollut silläkään vaikutusta. Toistin sen muutaman kerran.
                        Bmw 520i -99 E39
                        ex. Bmw 318i -94 E36 cabriolet
                        ex. Bmw 735i -96 E38

                        Comment

                        • kaol
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2003
                          • 5007
                          • Ilmajoki

                          Originally posted by VipeT View Post
                          Pääseekö sisäkiertoa jotenkin ilmaamaan jostain letkuliitännästä tms helposti? Syksyllä jo koitin jotain "kylmällä koneella 3000rpm 5 kertaa paisarin korkki löysällä" -taktiikkaa jonka löysin e38.orgista. Ei ollut silläkään vaikutusta. Toistin sen muutaman kerran.
                          Kenno ilmaantuu itsestään ilman mitään ongelmia, koska kennolle on oma kiertovesipumppu. Jos pumppu on rikki, niin ilmaaminen ja lämmön saanti on heikkoa...
                          Kokeilemalla se selviää...

                          Comment

                          • Ramzez
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2009
                            • 6104
                            • Jyväskylä

                            Jos tässä on kyse siitä sähköpumpusta, niin kyllä ilman sitäkin saa seiskan ilmattua, joskin teettää enemmän työtä. Sähköpumpun toimimattomuus johtaa kuitenkin siihen, ettei lämmintä tahdo tulla juuri ollenkaan tyhjäkäynnillä ja tietääkseni webastoakaan ei kannata silloin paljoa poltella, koska vesi ei kierrä ja alkaa kiehua. Ajoon sillä ei ole käytännössä mitään vaikutusta, auton oma mekaaninen pumppu kyllä hoitaa välttämättömän vedenkierron koneessa. Uuden pumpun hintaa en tiedä, mutta ainakin se venttiili/vesipumppuyhdistelmä oli KL-varaosissa reilu 300€. Tuohon liittyen vielä sen verran, että ilmeisesti webastollisessa autossa tuo yhdistelmä olisi lievästi erilainen? :think

                            Comment

                            • juho-85
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2003
                              • 753
                              • Pirkkala

                              Originally posted by BeamR View Post
                              Se on se katkaisija lopussa. Omassa 4:3 näytössä oli ihan sama "ominaisuus", joka poistui kun vaihdoin 16:9 näytön tilalle.
                              Saako tuota katkaisijaa vaihdettua/korjattua? vai pitääkö vaan alkaa suunnitteleen kans uudemmanmallista näyttöä?

                              VIPET: en tilannut vielä, enkä muistaakseni kysynyt että löytyykö hyllystä noita.
                              F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
                              Tilattu i4 M50

                              Exät:
                              e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84

                              Comment

                              • VipeT
                                Newbiemmer
                                • Apr 2009
                                • 29
                                • Nokia

                                Lämmintä on siis tullut aiemmin normaalisti myös kuskin puolelle, kunnes syksyllä pullahti ylävesiletku pois kiitos löysällä olleen klemmarin. Alle 1v auto siis ollut joten menee edellisen omistajan piikkiin.

                                Etten usko ensimmäisenä että mikään pumppu tai vesiventtiili olisi rikki.
                                Ellei sitten ole ottanut juuri tuossa kohtaa joku itteensä kun hetken oli ilman nesteitä.
                                Bmw 520i -99 E39
                                ex. Bmw 318i -94 E36 cabriolet
                                ex. Bmw 735i -96 E38

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎