Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BeamR
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 13363
    • Espoon takametsät

    Originally posted by RaRi View Post
    Sitä varten,kun sillä vakio infrapunalla ei tee mitään.Ottaa max.1m päästä ja välillä ei toimi ollenkaan.Patterit on vaihdettu eikä auttanut asiaan.
    Morkailla oli näitä jälkiasennus settejä myytävänä ja ajattelin parantaa kauko-ohjaimen toimintaa tällä.Nyt ei vain ole tarpeeksi tietotaitoa asennukseen.
    Joten odottelen vastausta joltain,joka on homman hoitanut tai osaisi neuvoa!?
    Uusi avain auttaa kummasti, toimii paljon paremmin. En tiedä olisko sitten niin että se lamppu vaan väsyy vanhemiten. Voisikohan sen vaihtaa siihen vanhaan avaimeen... :think

    Originally posted by Supa View Post
    Ok, aika hassua että IR kaukkaria on saanut vielä e38:siin, ihmettelen miksi joku on moisen halunut
    Ei sellasta kukaan "halua", noi japsit vaan on niin pönttöjä... olisko jotain tekemistä sikäläisen radiolaitelainsäädännön kanssa? En tiedä, kunhan mutuilen, vituttaa itseänikin toi IR (ja auto on facelift + M73N koneella, eli kaikin puolin muuten viimeistä specsiä...)
    F46 Gran Tourer -20
    Boxster 2.5 -97

    Comment

    • Morkai
      BTCF Member
      • Sep 2005
      • 3197
      • Saarijärvi

      Originally posted by BeamR View Post
      Uusi avain auttaa kummasti, toimii paljon paremmin. En tiedä olisko sitten niin että se lamppu vaan väsyy vanhemiten. Voisikohan sen vaihtaa siihen vanhaan avaimeen... :think


      Ei sellasta kukaan "halua", noi japsit vaan on niin pönttöjä... olisko jotain tekemistä sikäläisen radiolaitelainsäädännön kanssa? En tiedä, kunhan mutuilen, vituttaa itseänikin toi IR (ja auto on facelift + M73N koneella, eli kaikin puolin muuten viimeistä specsiä...)
      Näinhän se on että joka maassa on aikamoinen lista kiellettyjä radiotaajuuksia ja noi ekat kaket varmaankin vahingossa osuneet kielletylle kohdalle Japanissa.

      Mitä jälkiasennusradiokaken asennukseen tulee, niin sen voi joko laittaa IR-kaken ohjaussignaaleihin kiinni, jotka menee taustapeilistä GM-boksille (eli vaikeasti). Tai sitten vaan takaluukkuun akun viereen boksi ja ohjailee takaluukun lukkoa sillä ja ovet toimivat normaalisti. Alkuperäinen radiokake on väyläohjattu, joten sen johtoihin tollaista yleismallia ei niin vain laiteta, vaikka lukitusjärjestelmä onkin muuten ihan normaali.
      sigpic
      E23 728iA V8-projekti
      E38 730D -projekti
      E39 540iA -projekti
      I01 i3 -projekti

      Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

      Comment

      • Zoui
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 6350
        • Tampere

        Eli 750 tiputtaa jostain koneen takaa glykolia, venttiilit ja tulipellin läpiviennit näytti kuivilta... mistä muualta tuolta koneen takaa, kuskin puoleisesta reunasta mahtaisi voida vuotaa?
        Elämä on pihakivestä.

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14353
          • Oulu

          Originally posted by Zoui View Post
          Eli 750 tiputtaa jostain koneen takaa glykolia, venttiilit ja tulipellin läpiviennit näytti kuivilta... mistä muualta tuolta koneen takaa, kuskin puoleisesta reunasta mahtaisi voida vuotaa?
          Mahdollisia vuotopaikkoja: http://www.realoem.com/bmw/showparts...79&hg=11&fg=35
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • Zoui
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 6350
            • Tampere

            Originally posted by zener View Post
            Ja toi on koneen takana, venakoppien jatkona hiukan alempana? Joo, melkein katsomatta sieltä tulee... ei vaan vuotoa näe ylhäältä eikä alhaalta putkamatta, toinkin näkyvyyden edessä alkaa olemaan tuulilasin reunan muovit etc. hilppeet, jos se sieltä takaa ylhäältä löytyy.

            edit: kiittää ja kumartaa
            Elämä on pihakivestä.

            Comment

            • zener
              Moderator
              • Oct 2004
              • 14353
              • Oulu

              Originally posted by Zoui View Post
              Ja toi on koneen takana, venakoppien jatkona hiukan alempana? Joo, melkein katsomatta sieltä tulee... ei vaan vuotoa näe ylhäältä eikä alhaalta putkamatta, toinkin näkyvyyden edessä alkaa olemaan tuulilasin reunan muovit etc. hilppeet, jos se sieltä takaa ylhäältä löytyy.

              edit: kiittää ja kumartaa
              Joo, kannen päätyissähän ne on. Ja tuohon keskelle tulee putki vesipumpulta, molemmissa päissä o-renkaat. Sekin voi vuotaa, varsinkin jos on päässy putki liikahtamaan vesipumppua vaihtaessa.
              E65 730dA '04 klick
              F10 520dA '11 klick
              E34 520iA '91 klick

              Instagram


              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

              Comment

              • Zoui
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 6350
                • Tampere

                Originally posted by zener View Post
                Joo, kannen päätyissähän ne on. Ja tuohon keskelle tulee putki vesipumpulta, molemmissa päissä o-renkaat. Sekin voi vuotaa, varsinkin jos on päässy putki liikahtamaan vesipumppua vaihtaessa.
                Kuskin puolelta kosteaa löytyy, pitäiskö olla kätilö vai mistä kautta ongelmaan pääsee käsiksi?
                Elämä on pihakivestä.

                Comment

                • zener
                  Moderator
                  • Oct 2004
                  • 14353
                  • Oulu

                  Originally posted by Zoui View Post
                  Kuskin puolelta kosteaa löytyy, pitäiskö olla kätilö vai mistä kautta ongelmaan pääsee käsiksi?
                  Melko kätilö saa olla, suuresti helpottaa ku ottaa imusarjat pois. Ainakin E32:ssa.
                  E65 730dA '04 klick
                  F10 520dA '11 klick
                  E34 520iA '91 klick

                  Instagram


                  "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                  Comment

                  • Muurahainen
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    Onko sumuvalonlasi irtokamaa vai pitääkö vaihtaa koko umpio?

                    Comment

                    • BeamR
                      BTCF Member
                      • Jul 2007
                      • 13363
                      • Espoon takametsät

                      Originally posted by Muurahainen View Post
                      Onko sumuvalonlasi irtokamaa vai pitääkö vaihtaa koko umpio?
                      taitaa vaihtua koko umpio... http://www.realoem.com/bmw/showparts...95&hg=63&fg=15
                      F46 Gran Tourer -20
                      Boxster 2.5 -97

                      Comment

                      • Miika Tissari
                        BTCF Member
                        • Aug 2002
                        • 1802
                        • Varkaus

                        Onko kukaan tilannu ebay.de:stä lattiamattosarjoja? Lähinnä 50-70€ sarjat kiinnostaa että onko sopivuus alkuperäis laatua. Smiedmannin matot on ainakin sopivuudeltaan ok, mutta logot ei oikeen nappaa...
                        E28 ///M-tech V8 -83
                        E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98

                        Comment

                        • Bouma
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2007
                          • 3108
                          • Tampere

                          Originally posted by Bouma View Post
                          Jostain syystä alkoi tu sigun E38 puhaltaan kuumaa tuulilasiin sekä sivuikkunoihin niistä pikkusuuttimista keskisuuttimien yläpuolelta vaikka rulla oli säädetty siniselle tottakai näillä keleillä...? Automaatilla huusi ilmastointi.

                          Jumittaisiko siellä surullisen kuuluisa kiertovesipumppu/vesiventtiili?:think

                          Täytyy varmaan säätää lämmöt täysille hetkeksi aikaa jos saisi venttiilit liikkumaan vaikka...
                          Ja kun nämä viat ei riitä niin lisää pukkaa...

                          Lämpiminä päivinä (+25 - +30) tuossa kun autoon hyppäät ja liikkeelle lähdet niin ilmastointi puhaltaa automaatilla täysiä niinkuin kuuluukin mutta pikkuhiljaa se pudottaa puhallustehoa puoleenväliin vaikka lämmöt säädetty esim. 18 asteelle. Autoon alkaa tulla jo kuuma ja puhallusteho ei nouse automaatti asennossa puolesta välistä mihinkään vaikka säätäisi lämmöt puhaltaan 16 astetta...? Tämä tuskin enää on vesiventiilin kepposia...?:think
                          MB CLS-12 350CGI AMG

                          MYSTINEN.FI

                          Comment

                          • zener
                            Moderator
                            • Oct 2004
                            • 14353
                            • Oulu

                            ^ Miten E38 IHKA käyttäytyy, jos lämpötila-antureita on sökönä? Lienee INPA:lla liveä kattelemalla vois selvetä paljon? :think
                            E65 730dA '04 klick
                            F10 520dA '11 klick
                            E34 520iA '91 klick

                            Instagram


                            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                            Comment

                            • Tico
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2009
                              • 57

                              Mystinen vedenhukkaamisongelma vaivaa seitenkakskasia. E38 tietämystä kaivataan. Linkin takana tarkempi oirekuvaus.

                              Comment

                              • kaol
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2003
                                • 5007
                                • Ilmajoki

                                -97 725tds:ää vaivaa sellainen vika, että nopeuden kasvaessa yli ~50km/h sammuu radio ja MID. Lisäksi mm. vilkkujen ja kaukovalojen verkkivalot ja vilkkujen ääni lakkaa toimimasta. Vilkut ja muut valot silti toimivat normaalisti. Mittariston ajotietokone toimii normaalisti myös MID:in sammuessa ja taas nopeuden laskiessa kaikki lähtee toimimaan, eikä esim. uudelleenkäynnistystä tarvita.
                                Radio on alkuperäinen Business RDS ja siihen kytkettynä puhelin ja CD-vaihtaja. Radiossa vika ei ole, koska vika ilmenee myös sen ollessa irti. Auton kaikki sähkölaitteet toimii muuten normaalisti, eikä meikkipeilin valon päällekytkeminen aiheuta kummallisuuksia.

                                Mikä vian voisi aiheuttaa? Kenties korimoduli tai etulokasuojien takana olevat johtosarjan viat?
                                Laatikosta löytyisi 730ia:sta irroitettu korimoduli GM2, mutta erona on tähän autoon on, että tässä autossa on GM3. Tohtiiko kokeilla, varusteet on lähes täsmälleen samat?

                                Toivottavasti ei ole liikaa kysymyksiä yhdessä postauksessa.
                                Kokeilemalla se selviää...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎