Originally posted by JPM50
View Post
BMW i4
Collapse
X
-
Range lyhenee, kun renkaat kasvavat. Mielestäni hyvä kompromissi rangen ja ulkonäön suhteen ovat on 19" vanteet (245-40 renkaat edessä ja 255-40 renkaat takana).Originally posted by jaakkorl View Post
Vielä moinen kysymys? Mua sylettää vähän noi vakio vanteet tossa sähkärissä, ootteko vaihtanu niitä mihinkään muihin, ja jos, vaikuttaako se rangeen yms. Miten?Last edited by JPM50; 15-07-2025, 10:14.
Leave a comment:
-
Jos perheeseen kuuluu kaksi aikuista ja ne takajalkatilat ei kiinnosta paskaakaan, vai mikä mahtaa olla perheen määritelmä?Originally posted by ritariässä View PostMyyntitilastojen mukaan tuntuu että Toyota Yaris Suomen yleisin perheauto ja moni i4 ostava hakee tästä just perheautoa vaikkei takapolvitilaa juurikaan Yarista enempää löydy.
Leave a comment:
-
Myyntitilastojen mukaan tuntuu että Toyota Yaris Suomen yleisin perheauto ja moni i4 ostava hakee tästä just perheautoa vaikkei takapolvitilaa juurikaan Yarista enempää löydy.
Leave a comment:
-
Peräluukkuun mahtuu kaksi lätkäkassia tai kolme golfbägiä eli yllättävän hyvin on tilaa. Lattian alla on tosiaan H&K:n pönttö, joka oikeasti vie puolet tilasta mutta mulla siellä menee myös latausjohto tai kenkiä ja muuta kamaa. Ei kai kukaan i4:sta perheautoksi olekaan hankkimassa.
Leave a comment:
-
Kiitos kaikille hyvistä tipseistä mitä kannattaa katsella ja tarkkailla. Eilen perjantaina siis hain koeajoon auton, -22 ja tässä yksilössä olikin mittarissa vaan 28tkm ja risat, värinä Portimao Blue Metallic, hyvin toimittelee vaikka ei niitä M-sport penkkejä olekkaan. Ne penkit tosin oli itsellä toivomuslistalla mutta tää auto sattu löytyä tästä läheltä Käyttöautolta, Super charged- paketilla. Akkutestin pyysin vielä käyttöautolla tehtäväksi ennen kauppoja, jotka on nyt siis aika lähellä Aluksi oli ikävä muovinlujan n57:n ääntä, mutta nyt siihen on jo tottunut yllättävänkin nopeasti ettei sitä ole.
Mitä tavaratilaan tulee, on se varsin sopivan kokoinen tuollaisenaan. Silloin kun f31 ostin, oli jälkikasvu sen verran pientä että piti saada mahtumaan yhtä sun toista, ja onpa mulla metsästys/kalastus autona Suzukin grand vitara pihassa joten mennään sillä sitten kalareissut jos tarttee isommin tavaraa mukaan!
Vielä moinen kysymys? Mua sylettää vähän noi vakio vanteet tossa sähkärissä, ootteko vaihtanu niitä mihinkään muihin, ja jos, vaikuttaako se rangeen yms. Miten?
Leave a comment:
-
Tuossa pari päivää oli i4 M50 ajossa, kun tuli vaihdossa ja tuttua laadukasta BMW kyytiä tarjoili. Omaan makuun en tykännyt yhtään tuosta iDrivestä. Hienon näköinen, mutta käytettävyys ja loogisuus puuttui täysin. Toinen mikä itselle vahva negatiivinen seikka oli noi sisä ja tavaratilat. Ei frunkkia ollenkaan. Takakontissa koko lattian alunen uhrattu Harman Kardonin pöntölle. Itse takakonttikin verrattain pieni. Ei mitään jakoja saada meidän reissukamoja mahtumaan tuohon. Pelkät rattaat täyttää jo koko takakontin. Myös takapenkki kokoluokassa ahdas ja kardaanitunneli ahdistaa sähköautossa, kun tuolle keskipaikallekin on lähes päivittäin käyttöä. Mielestäni kahden hengen auto tiloiltaan vaikka 4-ovinen onkin.Originally posted by ekaBMW View Post
Ei ole kokemusta mutta tuli mieleen kysymys että miltä i4 kontin koko vaikuttaa farkun jälkeen? Siis jos sinulla enemmänkin tavaraa kulkee mukana.
Leave a comment:
-
Hyviä kommentteja yllä.Originally posted by PNM2 View Post
Vanhasta ketjusta ei voi lainata enää mutta tässä mun yleistä vikalistaa tammikuulta eli näitä olisi hyvä tsekkailla. Lisäksi katsoisin penkin eli vakiosportpenkki on manuaalisäädöillä, mikä on aika surkeaa nykyaikana. Ja toki 60000 km ajettuna renkaiden kunto, koska niitä voi mennä toki ajotavasta riippuen mutta paino ja teho syövät varmasti nopeammin kuin esim tuossa F31:ssa.
Muuten erittäin hauska auto ja mukava ajaa. Talvella tosin kitkarenkailla huomaa takapään "leijumista" jäisellä tiellä ja silloin on parempi ajaa ilman voimakasta regenerointia.
Pyydä myyjältä akkutesti. Siitä näkee, missä kunnossa akku on ja osviittaa siihen, miten autoa on ladattu.
Oma i4 M50 on ollut luotettava peli. Pari vikaa on korjattu takuuna; latausportti vaihdettiin, jonka jälkeen se on toiminut ok. Lisäksi konepellin oikeanpuoleinen lukitussalpa oli jo tehtaalta tullessa hiukan ränkkä ja hajosi sitten 2 vuoden käytön jälkeen, ja sekin vaihdettiin takuuna.
Muuten oikein kiva auto tällä Fully Charged-paketilla ja M-Sport-istuimilla.
Jos löytyy sellainen yksilö, missä on juuri nuo istuimet, niin valitse sellainen, sillä M-Sport-penkit ovat todella hyvät.
Leave a comment:
-
Vanhasta ketjusta ei voi lainata enää mutta tässä mun yleistä vikalistaa tammikuulta eli näitä olisi hyvä tsekkailla. Lisäksi katsoisin penkin eli vakiosportpenkki on manuaalisäädöillä, mikä on aika surkeaa nykyaikana. Ja toki 60000 km ajettuna renkaiden kunto, koska niitä voi mennä toki ajotavasta riippuen mutta paino ja teho syövät varmasti nopeammin kuin esim tuossa F31:ssa.Originally posted by jaakkorl View PostTerve jokaiselle! Oon tässä nyt miettinyt pääni puhki i4 M50 hankintaa. Työmatkalla kilometrejä kertyy n. 40tkm vuodessa, ja alkaa olla f31 330d jo tiensä päässä, ja 400€/kk ei tankkauksiin enää oikein kiinnosta ja muutenkin ''New ERA'' kiinnostelee vahvasti. Kertokaas nyt omistajat ja tähän malliin perehtyneet, mitä mun kannattaa katsella ja tiedustella tämän mallisarjan autoa ostaessa. Risut ja ruusut ja kaikki saa laittaa. Kiikarissa tällä hetkellä -22 n. 60tkm ajettuna. Sähköautoista ei minkään valtakunnan kokemusta eikä kosketuspintaa ennen tätä.
Kiitos jo etukäteen.
Muuten erittäin hauska auto ja mukava ajaa. Talvella tosin kitkarenkailla huomaa takapään "leijumista" jäisellä tiellä ja silloin on parempi ajaa ilman voimakasta regenerointia.
Originally posted by PNM2Jäähdytysnestettä vuotaa. Tämä korjataan takuuseen ja osalla korjattu parikin kertaa
Voimansiirtovika, johon tarvitaan juuri mulla odottelussa oleva hiiliharjojen putsaus.
Takapilarit natisevat ja huollossa laitetaan teippiä estämään lähinnä oikean puolen c-pilarin natisemista.
Ilmajousia on vaihdettu (kallis osa, koska iskunvaimennin samassa).
Auto kadottelee puhelimia ja tästä selviää iDriven buuttauksella.
M50:n peilinkuoret irtoavat osassa harjapesuja.Last edited by PNM2; 11-07-2025, 09:44.
Leave a comment:
-
Terve jokaiselle! Oon tässä nyt miettinyt pääni puhki i4 M50 hankintaa. Työmatkalla kilometrejä kertyy n. 40tkm vuodessa, ja alkaa olla f31 330d jo tiensä päässä, ja 400€/kk ei tankkauksiin enää oikein kiinnosta ja muutenkin ''New ERA'' kiinnostelee vahvasti. Kertokaas nyt omistajat ja tähän malliin perehtyneet, mitä mun kannattaa katsella ja tiedustella tämän mallisarjan autoa ostaessa. Risut ja ruusut ja kaikki saa laittaa. Kiikarissa tällä hetkellä -22 n. 60tkm ajettuna. Sähköautoista ei minkään valtakunnan kokemusta eikä kosketuspintaa ennen tätä.
Kiitos jo etukäteen.
Leave a comment:
-
No jopas, kiitos vastauksesta. Täytynee vetää tässä ostohousuja jalkaanOriginally posted by pyroz View Post
Oli pitkään noin, että vain 11/2022 tai uudemmat, mutta myöhemmin tuli päivityksenä kaikkiin
Tanskasta tuotu i4 kiikarissa. SoH arvon kun vielä myyjä järjestää, niin varmistuu kaupat.
Leave a comment:
-
Oli pitkään noin, että vain 11/2022 tai uudemmat, mutta myöhemmin tuli päivityksenä kaikkiinOriginally posted by Kiroi View PostPäivää kaikille, uusi foorumilla. Koitin etsiä kommentteja/lankoja i4 eDrive40:seen liittyen. Olenko ymmärtänyt oikein, että näissä on tuo akuston esilämmitys karttanavigaatiolla myös MY22 autoissa? Ilmeisesti manuaali-nappi on tullut 11/22 tehtaalta tulleisiin autoihin.
Leave a comment:
-
Päivää kaikille, uusi foorumilla. Koitin etsiä kommentteja/lankoja i4 eDrive40:seen liittyen. Olenko ymmärtänyt oikein, että näissä on tuo akuston esilämmitys karttanavigaatiolla myös MY22 autoissa? Ilmeisesti manuaali-nappi on tullut 11/22 tehtaalta tulleisiin autoihin.
Leave a comment:
Leave a comment: