Muuta req. fuelia isommaksi kunnes se käy tyhjää ~14.7 seoksella about 30-40 VE:llä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Speeduino DIY-moottorinohjaus
Collapse
X
-
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
-
-
Eli periaatteessa pitäisi vääristää esim. suuttimien virtausarvoa, jos haluaisi req fuelia muuttaa ja sitä kautta PWtä. Ei mielestäni kuulosta oikealta tavalta lähestyä asiaa.
Jos lähden laskemaan tyhjäkäynnin kierroslukua, niin ongelma vain pahenee seoksen mennessä paksummalle. Ongelmahan taitaa nyt lähteä noista suuttimista liikkeelle, mutta samoja suuttimia on käytetty pienemmissäkin moottoreissa. Periaatteessa PWtä ei voi nostaa, koska silloin käy aivan liian rikkaalla, mutta sitä pitää nostaa että moottori toimisi.
Muuten, laskemalla PWn saan tulokseksi --> 6.4*0.3*0.8*1.25 = 1,92 ms.
Siihen vielä deadtime päälle ja tulos ~2.4ms
Onko tunerstudiossa näkyvästä PWstä vähennetty deadtime? Siellä nimittäin näkyi ungefär 1.4ms
Miten tämän nyt selättäisi?
Comment
-
-
Originally posted by Odto View PostEli periaatteessa pitäisi vääristää esim. suuttimien virtausarvoa, jos haluaisi req fuelia muuttaa ja sitä kautta PWtä. Ei mielestäni kuulosta oikealta tavalta lähestyä asiaa.
Jos lähden laskemaan tyhjäkäynnin kierroslukua, niin ongelma vain pahenee seoksen mennessä paksummalle. Ongelmahan taitaa nyt lähteä noista suuttimista liikkeelle, mutta samoja suuttimia on käytetty pienemmissäkin moottoreissa. Periaatteessa PWtä ei voi nostaa, koska silloin käy aivan liian rikkaalla, mutta sitä pitää nostaa että moottori toimisi.
Muuten, laskemalla PWn saan tulokseksi --> 6.4*0.3*0.8*1.25 = 1,92 ms.
Siihen vielä deadtime päälle ja tulos ~2.4ms
Onko tunerstudiossa näkyvästä PWstä vähennetty deadtime? Siellä nimittäin näkyi ungefär 1.4ms
Miten tämän nyt selättäisi?
sitten säädät vaa req fuelia niinkuin pazi tossa jo sanoi
Comment
-
-
Ja onhan open time only moodi käytössä suutinten jännitekorjaukselle?
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Dead time asetukset ovat kunnossa ja jännitekorjaus vain dead time.
Muutin req. fuelia hieman suuremmaksi ja saman verran laskin ve-karttaa. Moottori käy ja lopputulos on luonnollisesti sama, eli PW on niin minimissä kuin voi olla ja seos on paksu.
Nuo muutoksethan kumoavat toisensa. Voisiko squirts per engine cyclen muuttamisesta 2->1 olla apua? Millä siis laihemmalle?
Comment
-
-
Aa joo eli sulla menee varmaan suuttimet liian pienelle aukiololle. Onko bensalla, koska e85:lla nuo kyllä pelas ihan hyvin m52b28 jatkona. Siinä on ratkaisu muuttaa number of squirts määrä 1:ksi, mutta se batch fire moodissa tarkoittaa että pyttyjen välinen seos on eri tyhjäkäynnillä ja pienillä kuormilla. Koska noihin pareina oleviin pyttyihin ruutataan tavara eri aikoihin. Oikeammin homma menee käyttämällä seqventiaali ruiskusta yhdellä squirtilla, mutta se vaatiin noista mun PnP levyistä 2.0 version toimiakseen.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Odto View PostDead time asetukset ovat kunnossa ja jännitekorjaus vain dead time.
Muutin req. fuelia hieman suuremmaksi ja saman verran laskin ve-karttaa. Moottori käy ja lopputulos on luonnollisesti sama, eli PW on niin minimissä kuin voi olla ja seos on paksu.
Nuo muutoksethan kumoavat toisensa. Voisiko squirts per engine cyclen muuttamisesta 2->1 olla apua? Millä siis laihemmalle?
Squirts per engine cycle 2, Simultaneous = Avaa molemmat suutinpankit samaan aikaan, kaksi kertaa per 720 kampiakselin astetta
Squirts per engine cycle 1, Simultaneous Avaa molemmat suutinpankit samaan aikaan, kerran per 720 kampiakselin astetta
Jos sulla on nyt Squirts per engine cycle 2, Alternating, et saa enää seosta laihemmalle.
Jos sulla on nyt Squirts per engine cycle 2, Simultaneous, voit muuttaa 2 ->1 ja todnäk saat tarpeeksi laihalle.
Tai sitten rupee kikkailemaan bensapaineen kanssa?
Comment
-
-
E85 polttoaineena ja tosiaan monella on lähes identtinen kokoonpano toimivana. Täytyy tutkia tuota squirtin laskemista.
Säädettävä polttoainepaineensäädin voisi myös toimia. Säätyyhän tämä vakiokin alipaineen mukana pienemmälle ja tämä on vielä uusi, että pitäisi sen puolesta toimia. Samassa alipainelinjassa on haaroitus ecu:lle, mutta se tuskin vaikuttaa millään tavalla paineensäätimen toimintaan.
E. On alternating, eli ei siitä siis apuja.Last edited by Odto; 26-03-2020, 15:57.
Comment
-
-
Originally posted by 8DOM8 View PostSquirts per engine cycle 2, Alternating = Avaa molemmat suutinpankit eri aikaan, kerran per 720 kampiakselin astetta
Squirts per engine cycle 2, Simultaneous = Avaa molemmat suutinpankit samaan aikaan, kaksi kertaa per 720 kampiakselin astetta
Squirts per engine cycle 1, Simultaneous Avaa molemmat suutinpankit samaan aikaan, kerran per 720 kampiakselin astetta
Jos sulla on nyt Squirts per engine cycle 2, Alternating, et saa enää seosta laihemmalle.
Jos sulla on nyt Squirts per engine cycle 2, Simultaneous, voit muuttaa 2 ->1 ja todnäk saat tarpeeksi laihalle.
Tai sitten rupee kikkailemaan bensapaineen kanssa?
Squirts per engine cycle 2, Alternating = Avaa kaikkia suuttimia 2 kertaa 720 kampuran asteen aikana. 3 eri suutin lähtöä avautuu 120 astetta eri aikaan. = Saadaan jokaiselle pytylle identtinen ajoitus ruiskutukselle, toisin kuin megassa esim. tapahtuu.
Squirts per engine cycle 2, Simultaneous = Avaa kaikkia suuttimia 2 kertaa 720 kampuran asteen aikana. 3 eri suutin lähtöä avautuu kaikki yhtäaikaa.
Squirts per engine cycle 1, Simultaneous Avaa kaikki suuttimet samaan aikaan, kerran per 720 kampiakselin astetta.
Eli tosiaan jos tuo ruiskutusmäärän jakaminen 2:ksi seosten tasaamiseksi pyttyjen välillä aiheuttaa että PW menee liian pieneksi suuttimille, voi number of squirts vaihtaa yhdeksi. Mut kannattaa pitää alternating moodi käytössä että ei kummiskaan kaikki suuttimet ruutaa kerralla. Tää "Squirts per engine cycle 1, Alternating" on speeduinossa periaatteessa lähes sama kuin megassa(ms2) "Squirts per engine cycle 2, Alternating". Erona että suutin bankkeja on 3 eikä 2.Last edited by Pazi88; 26-03-2020, 16:04.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostTää on itseasiassa erillä lailla speeduinon kanssa. Nuo ylläolevat on miten megassa toimii. 6 koneen tapauksessa näin speeduinossa:
Squirts per engine cycle 2, Alternating = Avaa kaikkia suuttimia 2 kertaa 720 kampuran asteen aikana. 3 eri suutin lähtöä avautuu 120 astetta eri aikaan. = Saadaan jokaiselle pytylle identtinen ajoitus ruiskutukselle, toisin kuin megassa esim. tapahtuu.
Squirts per engine cycle 2, Simultaneous = Avaa kaikkia suuttimia 2 kertaa 720 kampuran asteen aikana. 3 eri suutin lähtöä avautuu kaikki yhtäaikaa.
Squirts per engine cycle 1, Simultaneous Avaa kaikki suuttimet samaan aikaan, kerran per 720 kampiakselin astetta.
Eli tosiaan jos tuo ruiskutusmäärän jakaminen 2:ksi seosten tasaamiseksi pyttyjen välillä aiheuttaa että PW menee liian pieneksi suuttimille, voi number of squirts vaihtaa yhdeksi. Mut kannattaa pitää alternating moodi käytössä että ei kummiskaan kaikki suuttimet ruutaa kerralla. Tää "Squirts per engine cycle 1, Alternating" on speeduinossa periaatteessa lähes sama kuin megassa(ms2) "Squirts per engine cycle 2, Alternating". Erona että suutin bankkeja on 3 eikä 2.
Kiitos Pasi korjauksesta, tuli itsellekin selväksi kerralla
Comment
-
-
Originally posted by Odto View PostEli periaatteessa suuttimien kuorma puolittuu kun muutan 2 ->1.
Millaisia muutoksia VE-kartta tarvitsee? Pudotanko suoraa aluksi 50%?
Ainakin jollain speeduino ja tunerstudio version kombolla ei toiminut niin kuin pitäis vaan req fuelit piti korjata käsin yms yms.
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostTää "Squirts per engine cycle 1, Alternating" on speeduinossa periaatteessa lähes sama kuin megassa(ms2) "Squirts per engine cycle 2, Alternating". Erona että suutin bankkeja on 3 eikä 2.
Comment
-
Comment