Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topic II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wangel436
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 1029
    • Ylöjärvi

    E61 530d -05 Inpalla luettu:

    4191 Boost Pressure Actuator - Short Circuit to B-

    Tehot on hukassa,muuten toimii mutta puolet heposista laitumilla-->tulikos turbo nyt tiensä päähän?
    Autossahan pitää olla kaksi toimivaa kattoluukkua....

    E61 530D ///M-sport




    Comment

    • Kissvesala
      Moderator
      • Jun 2010
      • 3110
      • Liminka

      Originally posted by Wangel436 View Post
      E61 530d -05 Inpalla luettu:

      4191 Boost Pressure Actuator - Short Circuit to B-

      Tehot on hukassa,muuten toimii mutta puolet heposista laitumilla-->tulikos turbo nyt tiensä päähän?
      Ahtopaineensäädin takkuaa. Joko servomoottori tai sitte ihan vaan piuhavika. Näitä ensin tutkimaan.
      Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
      Kissvesala.fi
      Priva tai o443424479

      Comment

      • suppari
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 4049
        • Turku

        Originally posted by Lundersson View Post
        Eli jos vanospyörät, ketju ja vermeet vaihdettu n. 8tkm sitten kannattaa aloittaa solenoideista?
        Jees. Tai sitten on jako väärin.(tai lähinnä tunnistinkiekot)
        sigpic
        P:0409699000

        JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
        tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
        huollot/korjaukset!

        BMW E&F sarjaan.
        Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
        8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
        AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

        Comment

        • riippis
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2007
          • 200
          • Laukaa

          Mikä se tuo 4B11 Rough controller vika oli??:think
          E46 320dA Touring M-sport Special Edition -04

          Comment

          • Humerrus
            Newbiemmer
            • Sep 2014
            • 26
            • Lahti

            vm -08 120d:stä tuli koodit tarkastettua ja tyrkkäs semmosia kuin: 00A6D1 ja 00A6CF. Koitin nollailla, mutta ainakin ensimmäisen koodin tyrkkäs aikas pian takasin. Pienillä hauilla jotain selvinny että vesipumppuun jollai tavalla vissii viittais ilmeisesti, mutta olisin kiitollinen jos löytyisi parempaa selvennystä koodeihin :think

            Comment

            • Tatu S.
              BTCF Member
              • Jul 2013
              • 78
              • Lahti/Sastamala

              Miksei -92 e36 320:n vikakoodinlukupistoke toimi? Olen koittanut käyttää autoa jo 3 liikkeessä luettamassa koodit mutta millään laitteella ei onnistunut edes BMW:n omassa huoltoliikkeessä. Sanoivat vain ettei tule +12v vikakoodinlukulaitteeseen pistokkeesta. Testasin kaikki liittimet ja tuo +12v tulee juuri niistä liittimistä joista sen pitääkin tulla. Pystyykö kukaan neuvomaan mistä lähteä vikaa etsimään? Mistä esim. löytäisi kaavion josta näkee minne kaikki johdot tuosta vikakoodinlukutöpselistä menevät, että voin tarkistaa ovatko kaikki johdot ehjiä ja kiinni? Kulutusmittari ja lämmöt heittää ja olisi aika kiva tietää mikä on paskana muttei pysty lukemaan koodeja...
              e60 530d M57N2, -05
              Ex:
              e36 320i M50B20, -92
              e36 320i M52B20, -93

              Comment

              • alumiini
                Bimmer Rookie
                • Oct 2006
                • 163
                • Lempäälä

                E39 M57 530D vikakoodi

                256 air mass meter
                Error frequency : 255
                Logistic counter: 40
                Error occured 1. times at:
                Engine speed 0.00 1/min
                Coolant temperature 89.37 Grad C
                Einspritzmenge 23.55 mm^3
                RPC rail pressure 0.00 bar
                Fehler aufgetreten bei 322550.00 km
                Error occured 2. times at:
                Engine speed 1648.35 1/min
                Coolant temperature 87.32 Grad C
                Einspritzmenge 25.09 mm^3
                RPC rail pressure 608.43 bar
                Fehler aufgetreten bei 399640.00 km
                Error occured 3. times at:
                Engine speed 0.00 1/min
                Coolant temperature 97.56 Grad C
                Einspritzmenge 23.55 mm^3
                RPC rail pressure 0.00 bar
                Fehler aufgetreten bei 399690.00 km
                Error present
                Sporadic error
                Signal open circuit or short circuit to B-
                Signal short circuit to B+
                Errorcode: 01 00 28 FF FC 10 00 BF 2E 00 7D FF 20 42 BC 31
                65 9C 1C 10 00 CB 2E 00 9C

                Osaako joku neuvoa, mistä lähteä teilaamaan vikaa?
                Auto itsellä uusi, joten en osaa sanoa vaikuttaako ajossa.

                T: Alu
                Ex: E30, E36, E39T, E34x2,E39,e53, E65; E53,E61; (E36,E46,E46, e61);(E36C,E46)
                BMW FOREVER

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10949
                  • Joensuu

                  Originally posted by alumiini View Post
                  256 air mass meter
                  Error frequency : 255
                  Logistic counter: 40
                  Error occured 1. times at:
                  Engine speed 0.00 1/min
                  Coolant temperature 89.37 Grad C
                  Einspritzmenge 23.55 mm^3
                  RPC rail pressure 0.00 bar
                  Fehler aufgetreten bei 322550.00 km
                  Error occured 2. times at:
                  Engine speed 1648.35 1/min
                  Coolant temperature 87.32 Grad C
                  Einspritzmenge 25.09 mm^3
                  RPC rail pressure 608.43 bar
                  Fehler aufgetreten bei 399640.00 km
                  Error occured 3. times at:
                  Engine speed 0.00 1/min
                  Coolant temperature 97.56 Grad C
                  Einspritzmenge 23.55 mm^3
                  RPC rail pressure 0.00 bar
                  Fehler aufgetreten bei 399690.00 km
                  Error present
                  Sporadic error
                  Signal open circuit or short circuit to B-
                  Signal short circuit to B+
                  Errorcode: 01 00 28 FF FC 10 00 BF 2E 00 7D FF 20 42 BC 31
                  65 9C 1C 10 00 CB 2E 00 9C

                  Osaako joku neuvoa, mistä lähteä teilaamaan vikaa?
                  Auto itsellä uusi, joten en osaa sanoa vaikuttaako ajossa.

                  T: Alu
                  Vikakoodi tulee ilmanmassamittarista. Tarkista ensin liitin liitin. Seuraavaksi sitten uutta osaa.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • Pääkkäri
                    Bimmer Rookie
                    • May 2013
                    • 54
                    • E-Savo

                    pari e39 530d:n vikakoodia

                    4436 rail-pressure plausibility ja 4501 rail-pressure regulating valve.

                    Mitähän meinaa? ei auta edes kookle, tai sitten en vaan osaa

                    Comment

                    • alumiini
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2006
                      • 163
                      • Lempäälä

                      256 air mass meter Signal short circuit to B+

                      Originally posted by HTK12 View Post
                      Vikakoodi tulee ilmanmassamittarista. Tarkista ensin liitin liitin. Seuraavaksi sitten uutta osaa.
                      Liitin putsattu, mutta miten nuo signaalit mitataan?
                      Yleimittarilla?

                      T:Alu
                      Ex: E30, E36, E39T, E34x2,E39,e53, E65; E53,E61; (E36,E46,E46, e61);(E36C,E46)
                      BMW FOREVER

                      Comment

                      • escortmk2
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2004
                        • 359
                        • halikko

                        Ei vielä vikakoodia, mutta imupuolen vanokselta tulee tollasta ihme arvoa välillä. Nokka-akselin anturi?

                        Auto e60 525 ja joku n koneinen se on. Korjaamolla jotain vanosremppaa tehty, mutta en tiedä tarkemmin
                        Attached Files
                        BMW 740IA 1993
                        BMW 530D E61

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10949
                          • Joensuu

                          Originally posted by alumiini View Post
                          Liitin putsattu, mutta miten nuo signaalit mitataan?
                          Yleimittarilla?

                          T:Alu
                          Jos siinä liittimessä ei ole mitään hapettumaa tms. ja johdot näyttää ehjiltä niin seuraavaksi koittaisin sitten uudella osalla. Ei ole mitään harvinaisia MAF:ien hajoamiset. Itselläkin hajosi vähän aikaa sitten MAF.

                          Toki yleismittarilla voi mitata siitä arvoja, mutta pitäisi tietää ehjän arvot ja olla melko tarkka yleismittari, että niistä arvoista voisi mitään johtopäätöksiä tehdä. Kuten sanoin, koittaisin uudella mittarilla, mikäli sittenkin jatkuu niin sitten on alettava mittailemaan MAF johdot. Älä sitten mitään halpaa tarviketta laita, vaan kunnon valmistajan tekele. Esim. MAF-shop myy melko edullisesti laadukkaita.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • alumiini
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2006
                            • 163
                            • Lempäälä

                            Originally posted by HTK12 View Post
                            Jos siinä liittimessä ei ole mitään hapettumaa tms. ja johdot näyttää ehjiltä niin seuraavaksi koittaisin sitten uudella osalla. Ei ole mitään harvinaisia MAF:ien hajoamiset. Itselläkin hajosi vähän aikaa sitten MAF.

                            Toki yleismittarilla voi mitata siitä arvoja, mutta pitäisi tietää ehjän arvot ja olla melko tarkka yleismittari, että niistä arvoista voisi mitään johtopäätöksiä tehdä. Kuten sanoin, koittaisin uudella mittarilla, mikäli sittenkin jatkuu niin sitten on alettava mittailemaan MAF johdot. Älä sitten mitään halpaa tarviketta laita, vaan kunnon valmistajan tekele. Esim. MAF-shop myy melko edullisesti laadukkaita.
                            Tarkoitinkin juuri noiden johdotusten mittaamista, jotta voi sulkea kontakti virheet pois.
                            Ikävä hommata uus MAF ja huomata johdon olleen poikki, jostain matkalta.
                            Ex: E30, E36, E39T, E34x2,E39,e53, E65; E53,E61; (E36,E46,E46, e61);(E36C,E46)
                            BMW FOREVER

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10949
                              • Joensuu

                              Originally posted by alumiini View Post
                              Tarkoitinkin juuri noiden johdotusten mittaamista, jotta voi sulkea kontakti virheet pois.
                              Ikävä hommata uus MAF ja huomata johdon olleen poikki, jostain matkalta.
                              No WDS:stä löytyy täydelliset auton sähkökytkennät, joten sieltä katsomaan minne mikäkin johto menee ja mittaamaan. Eli vaikkapa täältä. Mittaamiseen riittää ihan yleismittari. Konehuoneen johtosarjoissa olevat viat on kuitenkin melko harvinaisia, jos mitään näkyviä vaurioita ei ole. Eivät konehuoneessa ole hierkkapuhalluksessa kuten ABS-anturien johdot jne.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • escortmk2
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2004
                                • 359
                                • halikko

                                Originally posted by Pääkkäri View Post
                                4436 rail-pressure plausibility ja 4501 rail-pressure regulating valve.

                                Mitähän meinaa? ei auta edes kookle, tai sitten en vaan osaa
                                Mulla oli samoja. Rail-pressure regulating valve jammed. Monta venttiliä vaihdoin ja kerran korkeapainepumpun ja aina vaan venttiili jumittus uudestaan, niin tankissa oli paskaa ja jumitti venttiilin.

                                Laitoin lisäksi yhden karkeasuodattimen tulolinjaan.
                                BMW 740IA 1993
                                BMW 530D E61

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎