Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topic II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Morriz
    BTCF Member
    • Nov 2005
    • 1611
    • Honkajoki

    X5 lakkasi liikkumasta. Heitti tuollaiset koodit jotka nollasin, peruutin ja nilkutin takaisin talliin pintakaasulla. Samat koodit tuli takaisin.
    Attached Files
    -NO FARMS NO FOOD-

    M5 -93 Diamantschwarz
    525i -86 Diamantschwarz
    528i -82 Diamantschwarz Hartge 3.5
    X5 3.0d -05 Titansilber metallic

    Comment

    • Muumi
      BTCF Member
      • Oct 2002
      • 1702
      • Rovaniemi

      E46 330D -00 sytytti absin ja luistoneston valon. vikakoodi inpalla: 65 wheel speed sensor rear right trigger signal
      Vaihdettu anturi.
      Nyt palaa absin ja luistoneston lisäksi myös se punainen huutomerkki. Ja nyt tulee koodi: 68 wheel speed sensor rear right start up detection.
      Mitäs nyt?
      Anturina tietysti tarvike...
      E24 635csi

      Comment

      • MarkM
        Bimmer Rookie
        • Oct 2010
        • 109
        • Kirkkonummi

        DPF tukossa?

        Tällaisen vikakoodin sain Carlyn adapterilla, ilmeisesti ns. kilometrit täynnä, mutta poltot toimii vielä. Mitkä ne oikeat vastapainearvot pitäisi olla?

        *** 452A:Info-particle system ***
        Fault-Set 1 - ( 186064 km)

        Activation period for the main injection 1: 161.02 us
        Averaged value of the last three stored values ​​self-diagnosis by the NOx sensor upstream of the SCR: -399.99 %
        Basic boost pressure setpoint value (low-pressure stage): 23048.00 hPa
        Boost pressure plate - actual position of sensor characteristic: 100.00 %
        corrected differential pressure (1 byte): 493.59 mbar
        Current value of accelerator pedal signal 1: 97.66 mV
        Exhaust gas temperature before catalytic converter - corrected value (1 byte): 456.67 degC
        Exhaust gas temperature before catalytic converter: 505.88 degC
        Exhaust gas temperature before particulate filter: 1000.00 degC
        HFM-shutdown: 99.00 -
        Lambda value - measured from LSU: 32.06 -
        linearized value of the fuel pressure sensor: 1741.60 bar
        maximum rail pressure of the last 10ms: 1913.73 bar
        MoCSOP_stExtSM_mp 4: 15.00 -
        MoCSOP_stMm_mp 0: 158.00 -
        MoCSOP_stMm_mp 1: 60.00 -
        MoFVSS_stFrzVSS: 213.00 -
        Offset of particle filter differential pressure (1 byte): -5.88 hPa
        Performance EKP (U * I) filtered: 0.00 W
        Rail pressure - Setpoint: 1482.35 bar
        received neutral value for torque requirements from the drag torque control (MSR): 16.00 -
        Setpoint of the reference angle for control beginning of the pilot 1: 13.82 degCrS
        The measured from LSU lambda value 0: 3.12 -
        voltage EKP: 24.20 V

        Livedatasta katselin ajon aikana, niin "soot mass" arvo oli noin 7g paikkeilla ja tippui polton jälkeen alle 2:n. "Ash mass" arvo oli 49,55g.

        Toinen vikakoodi koskee sylinteriä?

        Found Faults:
        --Engine / Motor--
        *** 4A24:Zylinder 5 Control ***
        Fault-Set 1 - ( 185824 km)

        Last edited by MarkM; 24-10-2017, 12:24.
        Tesla MY LR -22
        i3 94Ah -18
        ex: F15 X5 40d ///M-Sport -16
        ex: F15 X5 40e ///M-Sport -16
        ex: E70 X5 LCI 40d ///M-Sport -12
        ex: e61 535d LCI ///M-Sport -08
        ex: e87 116i -05

        Comment

        • fraatti
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 4628
          • Tampere

          Originally posted by MarkM View Post
          --Engine / Motor--
          *** 4A24:Zylinder 5 Control ***
          Fault-Set 1 - ( 185824 km)

          5. pytyn hehku. Jos piuhat kunnossa niin hehku(t) & ohjain vaihtoon.
          F11 535dX LCI
          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            Originally posted by MarkM View Post
            Tällaisen vikakoodin sain Carlyn adapterilla, ilmeisesti ns. kilometrit täynnä, mutta poltot toimii vielä. Mitkä ne oikeat vastapainearvot pitäisi olla?

            *** 452A:Info-particle system ***
            Fault-Set 1 - ( 186064 km)

            Activation period for the main injection 1: 161.02 us
            Averaged value of the last three stored values ​​self-diagnosis by the NOx sensor upstream of the SCR: -399.99 %
            Basic boost pressure setpoint value (low-pressure stage): 23048.00 hPa
            Boost pressure plate - actual position of sensor characteristic: 100.00 %
            corrected differential pressure (1 byte): 493.59 mbar
            Current value of accelerator pedal signal 1: 97.66 mV
            Exhaust gas temperature before catalytic converter - corrected value (1 byte): 456.67 degC
            Exhaust gas temperature before catalytic converter: 505.88 degC
            Exhaust gas temperature before particulate filter: 1000.00 degC
            HFM-shutdown: 99.00 -
            Lambda value - measured from LSU: 32.06 -
            linearized value of the fuel pressure sensor: 1741.60 bar
            maximum rail pressure of the last 10ms: 1913.73 bar
            MoCSOP_stExtSM_mp 4: 15.00 -
            MoCSOP_stMm_mp 0: 158.00 -
            MoCSOP_stMm_mp 1: 60.00 -
            MoFVSS_stFrzVSS: 213.00 -
            Offset of particle filter differential pressure (1 byte): -5.88 hPa
            Performance EKP (U * I) filtered: 0.00 W
            Rail pressure - Setpoint: 1482.35 bar
            received neutral value for torque requirements from the drag torque control (MSR): 16.00 -
            Setpoint of the reference angle for control beginning of the pilot 1: 13.82 degCrS
            The measured from LSU lambda value 0: 3.12 -
            voltage EKP: 24.20 V

            Livedatasta katselin ajon aikana, niin "soot mass" arvo oli noin 7g paikkeilla ja tippui polton jälkeen alle 2:n. "Ash mass" arvo oli 49,55g.

            Toinen vikakoodi koskee sylinteriä?

            Found Faults:
            --Engine / Motor--
            *** 4A24:Zylinder 5 Control ***
            Fault-Set 1 - ( 185824 km)

            DPF koodista pääset kun ilmoitat sen autolle vaihdetuksia. En kyllä ole varman onnistuuko tuo Carly:llä, ISTA:lla onnistuu.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • jakeluvesimies
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2010
              • 2726
              • On the road @ Laplandia

              m62b35:

              DME -> 3E/D1 - Misfire recognition sum defect
              32/D1 - Misfire recognition Cylinder 1
              35/D1 - Misfire recognition Cylinder 4
              33/D1 - Misfire recognition Cylinder 2
              0D/52 - Lambda probe heating before catalyst
              05/52 - Lambda probe heating Bank 2 behind catalyst

              Onko tässä epäloogisuutta?

              2 kertaa lambda bank2 (kuskin puoli) vaihdettu, tulpat vasta kaikkiaan. Silti seuraa samat koodit ja auto hytkyy ja rytkyy...

              Comment

              • fraatti
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 4628
                • Tampere

                Originally posted by jakeluvesimies View Post
                m62b35:

                DME -> 3E/D1 - Misfire recognition sum defect
                32/D1 - Misfire recognition Cylinder 1
                35/D1 - Misfire recognition Cylinder 4
                33/D1 - Misfire recognition Cylinder 2
                0D/52 - Lambda probe heating before catalyst
                05/52 - Lambda probe heating Bank 2 behind catalyst

                Onko tässä epäloogisuutta?

                2 kertaa lambda bank2 (kuskin puoli) vaihdettu, tulpat vasta kaikkiaan. Silti seuraa samat koodit ja auto hytkyy ja rytkyy...
                Onko johdot ehjät? Joskus tullut löydettyä lambdan johdot lohkon ja vaihdelaatikon välistä litistyneenä...
                F11 535dX LCI
                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                Comment

                • jakeluvesimies
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2010
                  • 2726
                  • On the road @ Laplandia

                  Originally posted by fraatti View Post
                  Onko johdot ehjät? Joskus tullut löydettyä lambdan johdot lohkon ja vaihdelaatikon välistä litistyneenä...
                  Pitäs päästä alle tiraamaan. Mutta kun nuo katkokset ja anturi eripuolin autoa, niin se tässä nyt ihmetyttää - vai sattumaa vaan:think

                  Comment

                  • #BaierWaier#
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2004
                    • 212
                    • Kempele

                    vikakoodi D015FC

                    F10:ssä oheinen vikakoodi aktiivinen. Liitteenä myös kuvakaappaus vikakoodista. Nollauksen jälkeen heti jälleen aktiivinen. Veikkauksia?
                    Last edited by #BaierWaier#; 19-04-2019, 08:20.

                    Comment

                    • -samu-
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2017
                      • 31
                      • Uusimaa

                      Bmw e46 n42b18

                      Mistäköhän P0341 ja P0011 vikakoodit voisi johtua?
                      nokka akselin asentotunnistin on kokeiltu vaihtaa imupuolelle.
                      Moottori vaikuttaisi käyvän muuten normaalisti eikä näy ylimääräisiä valoja mittaristossa.
                      Last edited by -samu-; 13-01-2018, 13:51.

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8262
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        Originally posted by -samu- View Post
                        Mistäköhän P0341 ja P0011 vikakoodit voisi johtua?
                        Kampiakselin asentotunnistin on kokeiltu vaihtaa imupuolelle.
                        Moottori vaikuttaisi käyvän muuten normaalisti eikä näy ylimääräisiä valoja mittaristossa.
                        Kampiakselin anturin vaihdoit kyllä turhaan kun vikakooditkin kertoo nokka-akselin anturista. Käytä VAIN alkuperäisiä antureita tai jos loputonta taistelua haluaa niin sitten voi tarvikettakin koittaa.
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • -samu-
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2017
                          • 31
                          • Uusimaa

                          Originally posted by peto2 View Post
                          Kampiakselin anturin vaihdoit kyllä turhaan kun vikakooditkin kertoo nokka-akselin anturista. Käytä VAIN alkuperäisiä antureita tai jos loputonta taistelua haluaa niin sitten voi tarvikettakin koittaa.
                          Nokka-akselin anturi oli tarkoitus kirjoittaa. Vaihdoin siis hellan OE laatuisen anturin.

                          Comment

                          • kapupetri
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2012
                            • 92
                            • Vantaa

                            P0103

                            BMW 325i n53 koneella vm 2011. Nurkka-ajoa pari päivää, ei mitään kummallista. Tarjosi keltaisen moottorin valon ja huonon käynnin. Tulpat ja puolat vaihdettu 20k sisään. Yllätyksekseni Android Torque ei herjannut heti kärkeen misfireä vaan nivastan muita koodeja.

                            B2AAA
                            P00AA
                            P0103
                            P01AA



                            Ainut mikä jotenkin kävi järkeensä oli tuo P0103. Irrotin MAF:in ja käynnistin auton. Ei tullut keltaista valoa. Ehkä 10s pidin autoa käynnissä. Aattelin, että tää vois olla MAF-keissi. Vein MAF:n sisään suihkutin siihen vitusti CRC AIR SENSOR CLEAN PRO:ta.

                            Ennen hommaa näyttää tältä (nyt osa on kuivumassa)



                            Ei muuten visuaalisesti tullut mitään muutoksia tuon suihkeen jälkeen. No, meen laittamaan MAF:n kiinni... ja KELTAINEN valo taas taulussa.
                            Kokeilin ilman MAF:ia ja ei tullut vikavaloa ainakaan pariin minuuttiin. Löin MAF:n lennossa kiinni ja hetken päästä käyntiääni aavistuksen muuttui
                            ja vikavalo oli taas taulussa. Kaikenlisäksi rikoin MAF:n kiinnitysklipsin. Toivottavasti nämä ei ole kalliita

                            230 EUR schmiedmannilla.... perkele. mä lähen nyt tuopille.

                            Krapulan hälvettyä testasin ja ajoin auton lämpimäksi ilman maffia n 20min. Taas vikakoodi heti kun laittaa MAF:n kiinni. Eli eiköhän vaihdeta se osa nyt ja katsellaan.

                            KORJATTU:

                            Tilasin Hellan tarvike MAF:n saksasta. Muutosta ei tapahtunut. Sen sijaan kun hain Motonetistä BOSCH:n tarvikepuolan ykkössylinterille, niin kävi taas kauniisti.
                            Tuo ykkössylinterin puola oli vaihdettu viime kesänä (OEM) ja autolla sen jälkeen oli rullattu 15k. Tuntuu puolia tuppaa menemään.
                            Last edited by kapupetri; 04-02-2018, 08:42. Reason: korjattu
                            325i e92 2011

                            Comment

                            • pope
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2007
                              • 687
                              • Harjavalta

                              e61 525i 2005

                              932E LM: AHL system fault
                              9CB1 LM: potentiometer, dimmer faulty

                              Eli adaptiiviset ajovalot ei toimi, mutta osaako joku noiden perusteella neuvoa missä vika voisi olla?
                              e34 m60b40 tuplaturbo 912hv

                              Comment

                              • sevnie00
                                BTCF Member
                                • Jan 2018
                                • 57
                                • Tampere

                                BMW e39 520i P2148

                                Antaa p2148 vikakoodia bemmi ja mitään se ei oireile muutakuin savuuttaa tai höyryää. Joten voisko nää liittyä toisiinsa vai missä vika nesteetkin säilyy eikä katoa tai sekoitu

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎