Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topic II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Teukka404
    Bimmer Rookie
    • Jan 2018
    • 63
    • Rovaniemi

    E61 LCI Vikakoodi

    Elikkäs KLimalta löytyypi tälläinen koodi ja IHKAan en pääse inpalla käsiksi
    9c6c 12v - output periphery

    Mitäs voisi alkaa vikaa etsimään?
    E61 530xd LCI Msport

    Comment

    • Shatter
      BTCF Member
      • Mar 2013
      • 890
      • Oulu

      Originally posted by Teukka404 View Post
      Elikkäs KLimalta löytyypi tälläinen koodi ja IHKAan en pääse inpalla käsiksi
      9c6c 12v - output periphery

      Mitäs voisi alkaa vikaa etsimään?

      Sama vikakoodi pitää sisällään ilmeisesti mallista riippuen keskikonsolin virran ulosoton, AUC sensorin virransyötön, pissapojan suuttimien lämmityksen ja ratin säätömoottorin.

      Lisätietoo tuosta.
      Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

      E91 330dA xDrive M-Sport '09
      VW Golf Mk4 1.9TDI Automatic `05
      Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
      MB W108 250S '67 x2

      Comment

      • Teukka404
        Bimmer Rookie
        • Jan 2018
        • 63
        • Rovaniemi

        Originally posted by Shatter View Post
        Sama vikakoodi pitää sisällään ilmeisesti mallista riippuen keskikonsolin virran ulosoton, AUC sensorin virransyötön, pissapojan suuttimien lämmityksen ja ratin säätömoottorin.

        Lisätietoo tuosta.
        Elikkäs voisikos vika olla IHKAN päässä vai olisko johtosarjassa vikaa
        E61 530xd LCI Msport

        Comment

        • teevee
          Newbiemmer
          • Oct 2005
          • 6

          Rail pressure plausibility, pressure-controlled: Minimum pressure undershot

          Click image for larger version

Name:	bemmi2.PNG
Views:	1
Size:	66.7 KB
ID:	4836891

          Click image for larger version

Name:	bemmi3.PNG
Views:	1
Size:	61.2 KB
ID:	4836892

          Click image for larger version

Name:	bemmi4.PNG
Views:	1
Size:	68.8 KB
ID:	4836893

          Mitäs viisaammat tuumaa tällaisesta virhekoodista? Näitä on nyt tullut nelisen kappaletta, aina samanlaisessa tilanteessa eli kaasua nostaessa, kolme kertaa neljästä kun on ottanut vakkarin pois päältä. Vika päällä ei mennä mihinkään, tien poskeen seis ja virrat pois ja takasin korjaa tilanteen. Mitään muita ongelmia en ole havainnut, käynnistyy, käy ja kulkee ihan hyvin.

          Hiton kalliita osia ehdottelee tuo ISTA+ syyllisiksi, ei huvittaisi joka osaa polttoaineen syötössä vaihtaa.

          Comment

          • juaakkopetteri
            Bimmer Rookie
            • Jun 2018
            • 34
            • Lappi

            Vikakoodia pukkaa näköjään aika reippaastikin, eikä kaikki mahdu samaan viestiinkään. Laitan ne kuitenkin kaikki, jotta jos viisaampien tietämyksellä niillä voisi olla keskenään jotain tekemistä niin tällöin auttanee nähdä "koko tilanne"..

            Myönnettäköön että nyt on peukalo kyllä keskellä kämmentä ja pahasti. Miten helekutissa nuita lähtiä purkamaan.. ? :think

            ..jatkuu
            Attached Files

            Comment

            • juaakkopetteri
              Bimmer Rookie
              • Jun 2018
              • 34
              • Lappi

              ... edelliseen jatkoa.

              :think
              Attached Files

              Comment

              • JaniLap
                BTCF Member
                • Sep 2012
                • 2673
                • Tampere

                Originally posted by juaakkopetteri View Post
                Vikakoodia pukkaa näköjään aika reippaastikin, eikä kaikki mahdu samaan viestiinkään.
                Onko autossa jotakin havaittavaa vikaa tai oiretta, vai mistä syystä noita koodeja on luettu?

                Auton akku hyväkuntoinen ja latingissa?
                B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                Tampere

                Comment

                • juha77
                  BTCF Member
                  • Apr 2003
                  • 749
                  • Vaasa

                  E36 328i vm.1995 ja M50b25 imusarjalla. Seuraavat koodit tuli ulos Carlylla. Ei oireita. Mihinkä nämä viittaa?
                  Attached Files
                  e90 330ia
                  E36 328i touring
                  Ex:
                  e46 330i touring facelift
                  e46 318ci facelift
                  e36 320i cab M-Sport
                  e36 325i coupe
                  e30 318i

                  Comment

                  • Dualfun
                    Moderator
                    • Jan 2003
                    • 17837
                    • PKS

                    Ompa kamalia nuo Carlyn koodit Vaikea ottaa selvää mutta jotain tälläistä

                    Ekasta en osaa sanoa, katalysaattori jotain vaiko 6-sylinterin misfire
                    Etulambda bank 2 jotain en tajua
                    Sisäinen DME vika - voi olla joku virta vähissä ym vanha koodi
                    Tankin huohotusventtiili auki

                    Noi koodit ei ilman km määrää kerro kauheasti, saati livedataa. Mutta ehkä noilla pääsee alkuun tai joku tietää paremmin. Ite vaihtaisin Carlyn vaikka ihan vaan INPA:an.
                    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                    E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                    ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                    ½ E36
                    ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                    Muut talouden vehkeet:
                    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                    Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                    Comment

                    • juha77
                      BTCF Member
                      • Apr 2003
                      • 749
                      • Vaasa

                      Originally posted by Dualfun View Post
                      Ompa kamalia nuo Carlyn koodit Vaikea ottaa selvää mutta jotain tälläistä

                      Ekasta en osaa sanoa, katalysaattori jotain vaiko 6-sylinterin misfire
                      Etulambda bank 2 jotain en tajua
                      Sisäinen DME vika - voi olla joku virta vähissä ym vanha koodi
                      Tankin huohotusventtiili auki

                      Noi koodit ei ilman km määrää kerro kauheasti, saati livedataa. Mutta ehkä noilla pääsee alkuun tai joku tietää paremmin. Ite vaihtaisin Carlyn vaikka ihan vaan INPA:an.
                      Joo nuo Carlyn selitykset on kyllä vaikeaselkoisia. Autolla on ajettu 340tkm ja nämä koodit tuli nollauksen jälkeen.
                      e90 330ia
                      E36 328i touring
                      Ex:
                      e46 330i touring facelift
                      e46 318ci facelift
                      e36 320i cab M-Sport
                      e36 325i coupe
                      e30 318i

                      Comment

                      • juaakkopetteri
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2018
                        • 34
                        • Lappi

                        Originally posted by JaniLap View Post
                        Onko autossa jotakin havaittavaa vikaa tai oiretta, vai mistä syystä noita koodeja on luettu?

                        Auton akku hyväkuntoinen ja latingissa?
                        Onhan nuita havaittavissa. Lähettiin hakemaan alunperin kun webasto rupesi temppuilemaan ilman havaittavaa syytä, eikä patterien vaihto auttanut. Ei saatu sieltä koodeja, mutta sitten iski nuo. Tosi nätisti tuo on kyllä suurimmilta osin pelannu, pakko myöntää ja todeta tyytyväisyys siinä mielessä. Ongelmat ovat onneksi olleet tähän mennessä (kop kop kop) sen verran pieniä, että ei niihin juuri (ehdi) kiinnittämään huomiota. Aina välillä joku käy mielessä että toimiikohan tämä nyt ihan niin ku pitää ja sitten sitä arpoo hetken kunnes se jää taas toimittamatta loppuun kun tapahtuu jotain muuta elämässä. Elän tällä hetkellä siis melko kiireistä elämää opiskeluiden, laji-harrastusten ja haja-asutus seudun pitkien välimatkojen vuoksi, eikä oman tallin / vastaavien tilojen uupuminenkaan edes-auta tilannetta juurikaan.

                        Mitä nyt on havainnut kuitenkin tarkkaillessa niin koneen käynti ääni ei ole mielestäni normaali, sytytyksessä / yhteydessä ehkä jotain ongelmaa.

                        - Pieniä sähkö-ongelmia on mm. ajovalojen palamisen kanssa, sekä peruutusvalot ei saa virtaa jostain syystä. Ajovaloista tällä hetkellä vaan toisessa palaa angel eyes -rinkulat ja toisessa ei. Toimiva angel eye räpsyy virtojen käännettäessä päälle hetken ja rauhoittuu sitten. Kone käynnissä on palanut useimmiten niin kuin pitää. Nyt ainakin viimeisen 2kk. Sitä ennen olivat n. 8kk mykkiä kummatkin ja sitä ennen n. 6kk paloivat milloin molemmat oikein ja milloin miten halusi.
                        - Peruutustutka piippaa aina, mikä johtunee yhdestä nuista vikakoodeista ja käsitän sen niin että oikealta puolelta on tutka mäsä.
                        - Mankka ei saa virtaa jokaisen käynnistyksen yhteydessä vaan toisinaan menee hetki ennen ku "Alpine" pamahtaa näytölle.
                        - Ilmastointikanavista kuluu jonkinlainen vikinä / ulina riippumatta onko edes päällä
                        - Cruise tahtoo humpata välillä n. +-200rpm
                        - Konehuone tuntuu olevan melekosen lämmin melekosen pitkään

                        Lähinnä jäi kiinnostamaan tuolta nuo:
                        - Keskirunko - AIC/RLS (Automaattinen itsetestaus): 80 -Ohjausyksikkö viallinen
                        - Alusta - LWS (Ohjauskulman tunnistin): 0B -Virhe osjausyksikön osoituksen yhteydessä ja 04 -Ohjauspyörän liitin viallinen, säätöajo
                        - Ajonestolaite - EWS3 (Elektroninen ajonestolaite 3): 0E -Sisäisen ohjausmodulin luku- ja kirjoitusmuistin (RAM) virhe, katkonainen
                        - Instrument (Mittaristo): BE - CAN:tietojen taltioinnin ero LZV:hen sekä
                        - 41FI, Ilmeisesti moottorin vikakoodeja ja -Jäähdytystuuletin kohteena, jatkuva oire.

                        Kuullostaa kuitenkin sen verran dramaattiselta omaan korvaan, että olis mukava tietää vähän että mistä on oikein kyse. Loput nyt ei niin akuuteilta ainakaan kuullostanut omaan korvaan.. Saanut aika hyvän yksilön ostettua kohtalaiseen hintaan edellisen omistajan menehdyttyä äkillisesti onnettomuudessa ja olen yrittänyt tehdä parhaani auton hyväksi. Valitettavasti tietotaidon taso ei ole kovinkaan valtava ja monet ehostukset on maksettava paperilla. Tällä yhtälöllä kun putosin ei-säännöllisille tuloille, sekin teettää aika-ajoin hankaluuksia. Vähäiset ruosteetkin hoidatin nyt kesällä pois ja kyllähän se ois hyvä saaha terveeksi myös peltien toiselta puolen ku kerta jonkinlaisia varotuksia sieltä sylkee ulos.

                        Jos tämä ei ole paras tapa selvitellä ja tutustella asiaan, niin osaako / viitsiikö joku vinkata tumpelolle jotain paikkaa mistä voisi lähteä liikkeelle?

                        Auton akku on vajaan vuoden ikäinen ja latingissa ollut kyllä. Viime talvena muutaman kk ollessa ystävällä lainassa auto sai vain lyhyttä ajoa rankalla webaston käytöllä alustettuna, joten autoon asennettiin ylläpitolaturi kompensoimaan noita käyttökertoja. Eikä ole ollut koskaan aikaisemmin mitään ongelmia etteikö olisi liikkeelle päässyt tms.
                        Last edited by juaakkopetteri; 13-11-2018, 18:54.

                        Comment

                        • Zamii
                          Newbiemmer
                          • Mar 2016
                          • 9
                          • Suomi

                          Moro, tuli hommattua tommonen 2002 e39 520 m54b22 koneella. Vikavalohan sieltä syttyi parin päivän ajon jälkeen ja inpalla näytti viat 227 ja 228. Vaihdoin maffin jälkeiset kumiletkut uusiin kun joku oli hienosti niitä paikkaillu sialla. Putsasin maffin. Laitoin myös disaan korjaussarjan. O-rengas tiiviste ei ainakaan tiivistänyt yhtään. Näitten jälkeen tuli ajeltua n. 20 ajokertaa ja taas syttyi valo. Samat koodit 227 ja 228. Uutena oli tullu 188. Kuvat liitteinä. Oisko heittää mitään suuntaa, mistä lähteä vikaa etsimään ? Edit: auto toimii muuten normaalisti, mutta välillä tullessa valoihin, kun laittaa vapaalle ja kierrokset laskee, niin kierrokset käy n. 500 ja hieman täristää. Nousee sitten siitä n. 700. Satunnaista muutakin seilaamista havaittavissa tyhjäkäynnillä. Lambda arvoista kuvat vikakoodit aktiivisena. Aluksi kumpikin arvo oli 99 mutta hetken päästä toinen heräsi eloon.
                          Attached Files
                          Last edited by Zamii; 28-12-2018, 09:16.

                          Comment

                          • Kiwes
                            BTCF Member
                            • Nov 2010
                            • 707
                            • JKL

                            Sellasta nyt sitte tällä kertaa. Mistähän lähtis vikaa hakee (sulakkeet pellin alta katottu) ahtopaine-anturi oikosessa/ei saa virtaa? kaasupoljin eikä MAF saa virtaa?


                            En tiedä liittyykö nämä nyt edes toisiinsa, mutta taulussa palaa Fuel inject. system, nostaa kierrokset 1500rpm (iteksiään) eikä reagoi kaasuun ollenkaan. PA-Suodattimen vaihoin reilu viikko sitten ja sen jälkeen pelas ihan ok tähän aamuun asti.



                            Potilaana siis e39 530Da -02 (M57D30)

                            Last edited by Kiwes; 14-02-2019, 18:26. Reason: Nyt pitäs kuvankin näkyä prkl.
                            Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
                            INPA, BMW Scanner 1.4.0

                            Nykynen:E39 530dA tourinki -02
                            EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta

                            Comment

                            • Benighted
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2015
                              • 281
                              • Klaukkala

                              ZF 5HP19 probleemia.

                              Carlylla
                              Transmission / Getriebe GS2
                              Fault Code: 000020
                              Fault Explanation: :Solenoid valve 3 / Speed signal n from (output) /
                              Solenoid valve 3 (sol. C) / Evaluation transmission input speed /
                              Solenoid valve converter clutch.

                              INPAlla
                              https://www.dropbox.com/s/7pxkcfpdb1...pture.PNG?dl=0

                              Jos vian nollaa, ei vaihda ykköseltä isommalle D:llä. Kun vaihtaa S manuaalipuolella, saa isompaa silmään ja vika tulee päälle. Tämän jälkeen voi ajella normaalisti. Vaihdot 2->1 töksähtää aina ja muutenkin tuntuisi olevan hakusessa, millä vaihteella haluaa välillä ajella.

                              Solenoidi C ja/tai pyörintänopeusanturi? Loota ollut Recrolla remontissa pari vuotta sitten ja tuolloin kaikki ok - tosin eivät solkkuja vaihelleet vaan on vain mitattu.

                              Liekö jollain näkemystä, millä ohjelmalla voisi penkoa lisää tai tarkempaa tietoa, mitä tämä INPA 32 vika tarkoittaa (ja meneekö tuo jossain "vikatilassa", kun vika päällä). Vikavaloja ei pala missään, koskaan.
                              Last edited by Benighted; 14-02-2019, 13:14. Reason: linkki död
                              F11 530xdA M-Sport 2014
                              Ex. E39 530iA Touring 2001
                              Ex. E61 530dA Edition Sport 2009

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10949
                                • Joensuu

                                Originally posted by Benighted View Post
                                ZF 5HP19 probleemia.

                                Carlylla
                                Transmission / Getriebe GS2
                                Fault Code: 000020
                                Fault Explanation: :Solenoid valve 3 / Speed signal n from (output) /
                                Solenoid valve 3 (sol. C) / Evaluation transmission input speed /
                                Solenoid valve converter clutch.

                                INPAlla
                                https://www.dropbox.com/s/7pxkcfpdb1...pture.PNG?dl=0

                                Jos vian nollaa, ei vaihda ykköseltä isommalle D:llä. Kun vaihtaa S manuaalipuolella, saa isompaa silmään ja vika tulee päälle. Tämän jälkeen voi ajella normaalisti. Vaihdot 2->1 töksähtää aina ja muutenkin tuntuisi olevan hakusessa, millä vaihteella haluaa välillä ajella.

                                Solenoidi C ja/tai pyörintänopeusanturi? Loota ollut Recrolla remontissa pari vuotta sitten ja tuolloin kaikki ok - tosin eivät solkkuja vaihelleet vaan on vain mitattu.

                                Liekö jollain näkemystä, millä ohjelmalla voisi penkoa lisää tai tarkempaa tietoa, mitä tämä INPA 32 vika tarkoittaa (ja meneekö tuo jossain "vikatilassa", kun vika päällä). Vikavaloja ei pala missään, koskaan.
                                Ei toimi tuo dropbox linkitys ja tuosta carlyn antamasta en kyllä ota tolkkua.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎