Originally posted by erst zu werner
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pakokaasupäästöt liian korkealla, katsastuspäätös: HYLÄTTY/HYVÄKSYTTY
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
E61 530d M-sport -08
E39 528i Touring -97
Yhteydenotot: [email protected] !!
Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.
-
-
Originally posted by pokerfaceEi menny katsastuksesta läpi, co-pitoisuus 5,82Mitähän tuolle pitäis tehdä? Auto on 316i -88
, kertoo kuinka täydellistä palaminen on. Pelkkä tulppien vaihto auttaa usein tähän jos CO on korkea.
Comment
-
-
Originally posted by Trigy325iA Coupé -92:n Katsastus lähestyy ja päätin käydä hoitamassa päästömittauksen tutulla korjaamolla. 1km matkan ajoin töistä korjaamolle ja letkut kiinni:
HC: 110 / 50 ja CO ihan rajoilla (lähellä 0,5), muuten ok.
No, en ollut huolissani sillä kone oli kylmä. Kävin hiukan myöhemmin vetämässä motarilla 10min happihyppelyn. Valitettavasti tuttu ja turvallinen korjaamo oli jo sulkenut ovensa, joten ajattelin käydä hakemassa paperin toisesta korjaamosta. Letkut kiinni ja silmät mittariin...
HC 300 / 120 ja CO yli sallitun rajan!
Siis motarilla käynti nosti Hc päästöt lähes kolminkertaisiksi..No, eri paja eri mittari mutta ei niillä nyt noin suuria eroja selitetä. Mikäköhän voisi olla kyseisen ilmiön syy?
Last edited by Trigy; 20-06-2006, 10:10."I don´t know much about cars ok. They just told me to get in to the car and drive, and I could drive!"
Comment
-
-
Originally posted by TrigyNo nyt on lambda ja ilmanputsari vaihdettu ja HC: 280 (kierroksilla 75) CO: 1,3 eli ei ollut ainakaan lambdassa vikaa. Testerissä olen käyttänyt, eikä näyttänyt mitään vikaa missään. Auto käy todella tasaisesti, ei seilaile tyhjäkäynti. Ainoa "oire" autossa on se, että välillä liikkeelle lähdettäessä sisälle tulee suhteellisen vahva bensan katku. Ilmamassamittarihan oli sellainen kuumalankasysteemi, joten siihen ei "manuaalisäätöjä" tehdä. Joten mikä voisi olla seuraava toimenpide mitä kannattaisi kokeilla? Uusi ilmamassamittari? Uusi katalysaattori?
Comment
-
-
Jaahas ja mistähän Oulusta löytyis semmoinen paja jossa osataan tarvittaessa mittailla ja säädellä näitä pelejä?
Itellä -93 525i seuraavilla lukemilla CO: 1,93/0,26 ja HC: 180/60. Katsastaja huudatti konetta reippaasti noihinkin lukemiin - lämmöt nousi ja syyläri alko kuseen yläpäästä.
Taidan kuitenki ensin vaihtaa haitariputken ja tulpat... mutta ois hyvä löytää joku seppä joka osaa muutakin ku vasaroida ja vaihdella palikoita jos päästöt ei tuosta kummene.
Comment
-
-
Originally posted by antti79Kuulostaa siltä että autosi kävisi todella rikkaalla. Oletko mahdollisesti asentanut jotain "teho"lastua autoosi? Se voi aiheuttaa tuollaista. Tuohon bensan hajuun ei meinaan katalysaattori vaikuta, päästöt kun on noin pielessä ei katalysaattori voi edes toimia, eli vikaa kannattaa etsiä mielestäni muualta.
Originally posted by alspeEdelleenkään näitä m50-koneita ei säädellä millään tavalla vaan kaikkien osien pitää olla kunnossa. Lähes joka korjaamolta löytyy mittarit ja merkkihuollossa olisi vikakoodinlukija."I don´t know much about cars ok. They just told me to get in to the car and drive, and I could drive!"
Comment
-
-
Miten merkittävästi koneen kunnollinen lämmittäminen vaikuttaa päästöarvoihin? Ajelin tänään tuohon muutaman kilometrin päähän katsastukseen, enkä sen kummempia lämmitellyt konetta. Päästöt olivat ihan ok, mutta HC-arvo on parissa kuukaudessa muuttunut aika merkittävästi!
Päästöarvot huhtikuussa:
CO: 0/0
HC: 2/3
Lambda: 1,01
CO2 14,70/14,70
O2: 0,46/0,34
Päästöarvot tänään:
CO: 0,01/0,03
HC: 42/62
Lambda: 1,01
CO2: 15,49/15,53
O2: 0,49/ 0,35
Arvot siis ovat ihan hyvännäköiset, mutta ihmetyttää tuo HC:n nousu noin huimasti! Kieliikö tuo jostain alkavasta viasta, vai jatketaanko kovaa ajoa samoilla säädöillä?Ex. e46 330iA -03, e46 320d Touring -04, e36 323i -97
Comment
-
-
Se on kuitenkin aivan oleellinen tieto määriteltäessä mm.pakopuolen vuotoja jotka sekoittavat lambdan ja ottavat katin ulos sen toimintaikkunasta.
Eli CO:sta HC:sta näemme vain seuraukset, emme päätellä syitä?
alle 0.5 O2 vain poistaa lukuisia muita vikamahdollisuuksia ja ilman tuota
O2:sta spekulointi on turhaa.
Comment
-
-
Originally posted by HemiSe on kuitenkin aivan oleellinen tieto määriteltäessä mm.pakopuolen vuotoja jotka sekoittavat lambdan ja ottavat katin ulos sen toimintaikkunasta.
Eli CO:sta HC:sta näemme vain seuraukset, emme päätellä syitä?
alle 0.5 O2 vain poistaa lukuisia muita vikamahdollisuuksia ja ilman tuota
O2:sta spekulointi on turhaa."I don´t know much about cars ok. They just told me to get in to the car and drive, and I could drive!"
Comment
-
Comment