Originally posted by Laku
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
N57 dieseleiden sisuskaluista
Collapse
X
-
Originally posted by joko View PostEi se taida n57 olla yhtään sen luotettavampi kuin n47 jos hajonneiden määrän suhtauttaa myyntimääriin?
samalla hetkellä pihassa oli useita N57 eikä niihin yhteenkään ollut ketjua vaihettu tai edes tarvetta vaihtaa...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostVäittäisin että ei ole, mulla oli 5 kpl N47 moottorilla olevia pihassa johon kahteen oli ketju jo vaihdettu ja yhteen piti vaihtaa,
samalla hetkellä pihassa oli useita N57 eikä niihin yhteenkään ollut ketjua vaihettu tai edes tarvetta vaihtaa...F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Tieto lisää tuskaa. Nämä foorumit eritoten jos ei osata suhteuttaa asioita.
Ostat semmoisen auton josta tykkäät ihan perus hyvät pohjatiedot omaavan yksilön ja ajelet auringonlaskuun tyytyväisenä.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by zakspeed View PostTieto lisää tuskaa. Nämä foorumit eritoten jos ei osata suhteuttaa asioita.
Ostat semmoisen auton josta tykkäät ihan perus hyvät pohjatiedot omaavan yksilön ja ajelet auringonlaskuun tyytyväisenä.
Tosin olivat ihan perkuleelliset ne 2-3 vuotta opetellessani sen sähköjä sun muita eli jos olisin lukenut palstoja ennen tuon ostoa olisi se ehkä jäänyt tekemättä mutta kun alkoi tuntumaan että siihen oli tullut riittävä määrä kilometrejä ( lue = varastettiin ja kolhittiin) niin oli aika mennä eteenpäin ....... ja ostin täsmälleen samanlaisen mutta pienillä kilsoilla olleen pelin. Tein siihen kaikki oppimani upgreidaukset ja kyllä, tämä peli on toiminut täydellisesti 4 kesän ajan
Sorry off topic, joskus on hyvä toimia 'järjettömästi'.F13 640 DA X-Drive M-Sport -12
Comment
-
-
Originally posted by joko View PostOnko sinulle tullut vastaan n47 mistä olisi alapään laakerit menneet? N57 kohdalla on ilmeisesti yleisempää että laakerit pettää ennen jakopään ketjua. Nyt olisi kiikarissa tosin foorumiltakin tuttu n47 koneinen auto jolla on ajettu alle 180tkm ja aina tehty öljynvaihtohuolto 15tkm välein. Se vaan on kutoskoneiseen hintaero sen 5 tonnia samoilla varusteilla ja kilometreillä ja siinä ilmeisesti se 5 tonnin kone remontti tai vaihtokone on suunnilleen yhtä todennäköistä joutua laittamaan kun pienemmissäkin koneissa. Eli enimmäkseen tuuripeliä näitten kanssa, joku kestää 150tkm joku toinen 400tkm
Aina sanon kun kysytään että mitä kannattaa kattoo niin öljynvaihtovälit. Sen ohjeen annan aina.
Lievä offtopic. SoriE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Jatkan hieman offtopikkia vielä, mulla ollut nimenomaan noita ns. huonoja alkupään 177hv n47 koneisia 3kpl. Ekalla oli ajettu 344tkm kun myin sen ja siihen ei ollut vielä ketjua vaihdettu eikä myöskään oireillut, tähän oli öljyt vaihdettu aina ajallaan(eli 15-20tkm), tämä oli 2/09 valmistettu e91. Seuraava oli ajettu 430tkm kun myin sen ja siihen oli 300tkm kohdalla ketju laitettu, tällä oli ekat 300tkm ajettu cbs:än huoltovälien mukaan(eli öljynvaihdot 35-40tkm) ja tuon jälkeen 15tkm vaihtovälillä. Siinäkään ei mun aikana ainakaan ongelmia. Tämä oli -09 e61. Viimeisin oli taas 353tkm ajettu kun sen myin, tähänkin oli vähän 300tkm jälkeen ketju laitettu. Huoltohistoria melko hajanainen, eli vähän sillointällöin huollettu. Tämä oli taas -08 e91, eli tuo ainakin vielä sitä versiota missä oli kampuran rattaassa valmistusvirhe. Kokemusten pohjalta sanoisin, että n47 on kyllä hyvä kone 3-sarjalaiseen. Mutta 5-sarjalaista en kyllä enää 4-koneella ostaisi, on turhan mopo isoon koppaan. Näissä N-sarjan koneissa kyllä hyvin saatu kaikki termari ja hehkuongelmat ynnämuut m47/m57 tyyppiongelmat karsittua niin ei tuo ketjun vaihto kovin pahalta asialta tunnu kun ei tarvitse muuten olla kokoajan ropaamassa. Alakerran laakeritkin mielellään vaihtaa vaikka ennakoivasti. Mulla ainakin seuraava käyttis tulee olemaan n57 padalla.MB E55 AMG -05
E36 318TiA -96
E34 535i -89 imolarot
Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos
Comment
-
-
Vähän samoilla mielin että kun nyt on tiedossa n57:kan mahdolliset vikapaikat voi suht rauhallisin mielin ajella ja kun saa ketjun varotoimenpiteenä vaihdettua niin sit on täysi luotto koneesee, ohjelmointia en aijo omaani laitattaa jos laittasin vaihtasin laakerit ja öljypumpun ennen tätä, mutta ketjuremppa on niin edullinen ja selvii pelkällä laatikon irrotuksella että teen sen vain omaani. Tällä hetkellä 200tkm ajettu ja öljyjä vaiheltu 15tkm välein 100tkm->
Muutenhan moottori on taloudellinen ja toiminut hyvin kuten koko loppuautoki, lukuunottamatta mystistä vesivuotoa konttiin, mutta on aika paljon helpompi tapaus kun entinen e61 vaikka siinä ei konetta tarvinnu pelätä, oli kaikkea muuta pelättävää-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
-
Jäi kiinnostamaan tuo määrittelemäsi laakerinvaihto ennen mahd. lastutusta, onko niissä laakeroinneissa jotain samanlaista feelua kuin V10:ssä vai miksi ? Kilsojesi mukaan ?
Originally posted by mige95 View Postohjelmointia en aijo omaani laitattaa jos laittasin vaihtasin laakerit ja öljypumpun ennen tätä, mutta ketjuremppa on niin edullinen ja selvii pelkällä laatikon irrotuksella että teen sen vain omaani.F13 640 DA X-Drive M-Sport -12
Comment
-
-
Originally posted by TON-III View PostJäi kiinnostamaan tuo määrittelemäsi laakerinvaihto ennen mahd. lastutusta, onko niissä laakeroinneissa jotain samanlaista feelua kuin V10:ssä vai miksi ? Kilsojesi mukaan ?
Tottakai kilsoilla ja huolloilla merkitystä et tekiskö sen laakeri rempan ihan vakioonki.Last edited by mige95; 15-03-2020, 12:49.-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
-
Originally posted by mige95 View PostNo kaikki tietooni tulleista laakerivikaisista on ollut ohjelmoituja, eikä niiden yhteys toisiinsa kuulosta kovin hullulta :think
Tottakai kilsoilla ja huolloilla merkitystä et tekiskö sen laakeri rempan ihan vakioonki.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by joko View PostJotain jännitystä elämään piti saada niin ostin nyt sitten kuitenkin sen n47 moottorisen f11... Saas nähdä kauanko pysyy kasassa, suomiauto ja 15tkm välein huollettu 176 ajettuE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by H3nu View PostOma veikkaus on että N55 on luotettavin moottori tähän koppaan:think
Ja minä oon tänne kertonu yhden 525d f11 laakerivikasen, tähän vaihdoin toisen koneen.
Mutta on myös mainittava että kaveripiirissä on yks +360tkm ajettu alkupään f01 730d joka on nyt vastikää ohjelmoitu, toistaseks ehjä. Tiedä sit onko noissa ihan ekoissa n57:ssa eri materiaalin laakerit.Last edited by mige95; 16-03-2020, 09:15.-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
Comment