Announcement

Collapse
No announcement yet.

N57 dieseleiden sisuskaluista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jeppe56
    replied
    Originally posted by XV70D View Post
    Viikko huollon jälkeen ikkuna auki ajettaessa huomasin että moottorista kuuluu visertävää ääntä kevyessä vedätyksessä kylmällä koneella. Lämpimänä ei kuulu mitään. Veikkauksia mistä ääni tulee. Kone käy muuten siististi, ei nakuta tai rahise.
    Tarkista turbon kiinnitys, työautossa ( Volvon rekka ) alkoi kuulumaan vastaava ääni, turbon pultit oli löysännyt.
    Kuulosti, että heinäsirkka parvi sirittää pellin alla.

    Leave a comment:


  • XV70D
    replied
    N57 visertää

    Viikko huollon jälkeen ikkuna auki ajettaessa huomasin että moottorista kuuluu visertävää ääntä kevyessä vedätyksessä kylmällä koneella. Lämpimänä ei kuulu mitään. Veikkauksia mistä ääni tulee. Kone käy muuten siististi, ei nakuta tai rahise.


    Tämä selvis. Ei ollu moottorissa vika vaan etukardaanissa.
    Last edited by XV70D; 14-08-2022, 20:11. Reason: selvis

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Minulla näyttää nyt 31tkm, kuukausi sitten vaihdettu, 1000km ajettu ja vaihdon jälkeen taisi olla 32tkm. Muistelen, että aiemmilla ajoilla on ollut vaihdon jälkeen 35tkm.
    Mulla f01 sanoo 27tkm vaihtoväliks ja vaihdan kerran tolla välillä eli 10-15tkm välein.
    Last edited by mige95; 17-05-2022, 10:46.

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Mitäs moinen projekti kustansi suunnilleen, teetettynä vai itse tehtynä?
    Tein itse, ei hirmu paljon rahaa mennyt en ihan tarkkaan laskenut mutta muistelisin että alle 2ke meni. Jos tarvitset niin minulla on kokonainen 180kw moottori köyntikuntoinen ja sitten löytyy - 16 mallin eu6 n57 ehjä 130tkm ajettu lohko. 6kpl setti mäntiä ja kankia tuosta 130tkm ajetusta koneesta. Käsivarastossa on hyvä pitää aina muutama n57 kun sitten kun semmosta tarvitsee niin kerta kaikkiaan mistään ei löydy yhtään järkevällä hinnalla

    Leave a comment:


  • Kraftwerk
    replied
    32 tkm vaihtoväliä näyttää huollon jälkeen tasaisella ajotyylillä maantiepainotteisessa ajossa. Öljyt ajan aina käyntilämpöön ja kuormitusta ei ikinä kylmänä ennen kuin öljymittari keskellä käyntilämmössä.

    Otannan perusteella taitaa hajonneista aika iso osa olla 535:sia. Ostaako agressiivisesti ajavat noita, ja sitten laakerit ihmeissään tupla-ahdetun vääntöjen kanssa.

    Jännä olisi tietää algoritmia, rokottaako enemmän pätkäajosta, polkemisesta tai molemmista.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by VilleP View Post
    30tkm/24kk.
    Tuo on normaalisti maksi, eräässä 535xd -13 27500 km öljyillä ajettuna näytti jo -5000 km, kuskin ajotyyli on idioottimainen ja koneen laakerit porsi 2 tkm öljyjen vaihdon jälkeen...

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Liukuvahan se on. Nätillä ajolla voi näyttää ylikin. En muista että itselläni olisi yli 30tkm näyttänyt koskaan.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by VilleP View Post
    30tkm/24kk.
    Minulla näyttää nyt 31tkm, kuukausi sitten vaihdettu, 1000km ajettu ja vaihdon jälkeen taisi olla 32tkm. Muistelen, että aiemmilla ajoilla on ollut vaihdon jälkeen 35tkm.

    Leave a comment:


  • ptikkala
    replied
    Koodamalla voi muuttaa tuon öljynvaihtovälin niin tulee vaihdettua ajoissa

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    30tkm/24kk.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by Kraftwerk View Post
    edellinen suomalainen omistaja oli sitten yhden huollon venäyttänyt hienosti 20 kk 32 tkm. Kone käy hyvin eikä öljynsuodattimessa ollut metallia, ei ole siis oireillut.
    Eikö F11 N57 anna muutenkin 24kk tai 35tkm öljynvaihtoväliksi? Ts. onko edes vedetty yli tuota vaihtoa?

    Leave a comment:


  • Kraftwerk
    replied
    Originally posted by mige95 View Post
    Sulla on viimesin versio n57:skasta siinä on huomioitu laakerit ja jakoketju jo valmistuksessa, olisin aika huoletta jos huollot ok.
    Samaa katselin myös. Saksassa olessa huollot on tehty asiallisesti 10-25 tkm välein Bemarilla useampaan kertaan vuodessa, mutta edellinen suomalainen omistaja oli sitten yhden huollon venäyttänyt hienosti 20 kk 32 tkm. Kone käy hyvin eikä öljynsuodattimessa ollut metallia, ei ole siis oireillut. Olen aika neuroottinen koneiden suhteen, että varmuuden tietysti saisi uudet runkolaakerit sekä ketju ja suutinhuollon samalla tekemällä.

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Originally posted by Kraftwerk View Post
    Tässä varmaan joutuu harkitsemaan ennaltaehkäisevää alakerran avausta, kun 200 tkm lähestyy. Hyvä moottori, olisi pitänyt ostaa M57:lla oleva auto tai sähköauto suoraan.
    Sulla on viimesin versio n57:skasta siinä on huomioitu laakerit ja jakoketju jo valmistuksessa, olisin aika huoletta jos huollot ok.

    Leave a comment:


  • Kraftwerk
    replied
    Tässä varmaan joutuu harkitsemaan ennaltaehkäisevää alakerran avausta, kun 200 tkm lähestyy. Hyvä moottori, olisi pitänyt ostaa M57:lla oleva auto tai sähköauto suoraan.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by joko View Post
    N57 - 11 180kw 232tkm ajettuna ensimmäinen runkolaakeri korkannut, lohkosta sai tehtyä ja tuli toinen akseli ja öljypumppu. Ketju oli myös aika rajoilla, kiristin miltei kokonaan ulkona.
    Mitäs moinen projekti kustansi suunnilleen, teetettynä vai itse tehtynä?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎