Announcement

Collapse
No announcement yet.

Yliluonnolliset N/A viritykset stage7.1

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    Jopa minulla on turpo ja autossa vain kaksi poljinta en kyllä haluaiskaan muunlaista just nyt päivittäiseen ajoon.
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • BeamR
      BTCF Member
      • Jul 2007
      • 13363
      • Espoon takametsät

      Originally posted by petrolhead View Post
      Jopa minulla on turpo ja autossa vain kaksi poljinta en kyllä haluaiskaan muunlaista just nyt päivittäiseen ajoon.
      Automaagi+ahdin on nykyaikaa.

      Harrasteet sitten erikseen.
      F46 Gran Tourer -20
      Boxster 2.5 -97

      Comment

      • Wesulius
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2012
        • 304
        • Mynämäki

        Originally posted by petrolhead View Post
        Jopa minulla on turpo ja autossa vain kaksi poljinta en kyllä haluaiskaan muunlaista just nyt päivittäiseen ajoon.
        No joo , mut turboissahan pitää olla vähintään +300Nm /L eihän sitä muuten kehtaa kutsua edes ahdetuksi.
        Vai oliko tääkin liikaa arvon raadille?

        Comment

        • Wesulius
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2012
          • 304
          • Mynämäki

          Originally posted by turbobliz View Post
          Saarisen penkistä näkyy kyllä tulevan tosi usein isoja lukemia. Samanlaisia kuin nämä Harisen nykyisillä laitteilla aikaansaadut.

          90-luvulla ja vielä 2000-luvun alussa melkein kaikilla oli Suomessa Boschin FLA-dynot ja numerot suunnilleen linjassa. Tottakai silloinkin mittaamisessa oli virhetekijöitä, mutta kyseisten pömpelien kontrollisofta ei juuri tarjoa mahdollisuuksia räveltää kalibrointi pieleen.

          Jos seuraatte tiettyjä jenkkiforumeita, niin siellä ivataan eurooppalaista DIN standardia, millä meikäläisten tehot ilmoitetaan. Kuulemma DIN on se, millä saadaan isoimmat lukemat. Aika paradoksaalista siihen nähden, että heidän oma whp hyperbolia ja höpöhöpötehot on usein ihan omaa luokkaansa.
          Juup , mulla on tuollanen FLA 206 vuosimllia 2000 , kun ei rahat riittäneet hipompaan , muut kyyl tälläkin on pärjätty.
          Olishan se hienoo jos molempien akseleiden rullat olis synkassa(pyöris ainaa samaa nopeutta).
          Ja nykypäivän autot ovat vähän turhan matalia tuohon.
          Dataloggeri on rakenteilla, olut jo useeman vuoden , mut kai se joskus.

          Comment

          • BMW525Xda
            BTCF Member
            • Feb 2014
            • 8681
            • Xxxxxx

            Sekotetaan hieman tätä suosittua ketjua. Paljonko muuten vaparidieselistä saa vääntöä maksimoilleen ?

            Enemmän vai vähemmän kuin bensasta ?

            Comment

            • Supra^
              BTCF Member
              • Jul 2005
              • 5150
              • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

              Originally posted by BMW525Xda View Post
              Sekotetaan hieman tätä suosittua ketjua. Paljonko muuten vaparidieselistä saa vääntöä maksimoilleen ?

              Enemmän vai vähemmän kuin bensasta ?
              Tästä topikista poimittua:


              Mutta pitää lisätä topicin henkeen sopivasti, että kaikkihan on mahdollista.
              Musti 8HP
              Nokivasara M47
              TeiniCoupé DCT
              E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

              Ex:
              E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

              Comment

              • Wesulius
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2012
                • 304
                • Mynämäki

                Originally posted by Supra^ View Post
                Tästä topikista poimittua:


                Mutta pitää lisätä topicin henkeen sopivasti, että kaikkihan on mahdollista.
                No erään henkilön puristus teorian mukaan dieselistä pitäisi saada enemmän , kun puristaakin voi enemmän, mutta ei se taida ihan niin olla.
                Vapari dieseleistä harvemmin on haettu maximaalista tehokkuutta.
                Kaipa niistäkin sopivalla imusarja nenu ja pakosarja yhdistelmällä saisi enempi vääntöjä.
                Last edited by Wesulius; 16-12-2018, 22:05.

                Comment

                • Wesulius
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2012
                  • 304
                  • Mynämäki

                  Kuoliko tämä topicci tähän?

                  Comment

                  • Tonton
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 9101
                    • Raisio

                    Originally posted by Wesulius View Post
                    Kuoliko tämä topicci tähän?
                    Kyllä, liikaa faktaa tarjolla, Mutu tuntumalla vaan.
                    sigpic
                    M-B Vito -22
                    Transit Custom -18
                    Yamaha vx ho cruiser -22
                    Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                    [email protected]

                    Comment

                    • Vauhtivaunu
                      BTCF Member
                      • Jun 2008
                      • 2714
                      • P-Karjala

                      Näillä niitä kisoja voitetaan eikä millään bemarin romuilla

                      Ps. minulla ei ole mitään tekemistä kuvan auton tai sen moottorin kanssa, mutta herää kysymys miksi bemarin koneita ei ole jokkiksessa, jos ne antaa ylivoimaisia teholukemia?
                      sigpic


                      Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                      Comment

                      • BMW525Xda
                        BTCF Member
                        • Feb 2014
                        • 8681
                        • Xxxxxx

                        Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                        Näillä niitä kisoja voitetaan eikä millään bemarin romuilla

                        Ps. minulla ei ole mitään tekemistä kuvan auton tai sen moottorin kanssa, mutta herää kysymys miksi bemarin koneita ei ole jokkiksessa, jos ne antaa ylivoimaisia teholukemia?
                        Volvon koneen voi korjata pajavasaralla, bmw tarvii impan.
                        Yksinkertaisuus ja hinta on vastaus.

                        Comment

                        • Vibex
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2014
                          • 1997
                          • Lohja

                          Husqvarna Svartpilen
                          BMW e36 318iA

                          Ex:

                          BMW e85 Z4 3,0
                          BMW e36 316ti
                          MINI Cooper S
                          BMW Z3 Coupé
                          BMW e46 325iA
                          BMW Z3 Roadster
                          BMW e46 328ci
                          BMW e36 316ti

                          Comment

                          • Vauhtivaunu
                            BTCF Member
                            • Jun 2008
                            • 2714
                            • P-Karjala

                            Originally posted by BMW525Xda View Post
                            Volvon koneen voi korjata pajavasaralla, bmw tarvii impan.
                            Yksinkertaisuus ja hinta on vastaus.

                            Jaa. Tuossakin on kuitenkin itsetehdyt läppärungot ja oletettavasti itsetehty moottorinohjaus tai jokatapauksessa aftermarket-ohjaus kuten maxxecu, joten en suoraan niele vastausta. Ja jotain synkkää sepitystä alakerrassa ja kannessa.
                            sigpic


                            Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                            Comment

                            • BMW525Xda
                              BTCF Member
                              • Feb 2014
                              • 8681
                              • Xxxxxx

                              Jokkiksen voittajakone selvästi

                              Comment

                              • Vauhtivaunu
                                BTCF Member
                                • Jun 2008
                                • 2714
                                • P-Karjala

                                vain 174hv/L. Ei jatkoon
                                sigpic


                                Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎