Announcement

Collapse
No announcement yet.

Yliluonnolliset N/A viritykset stage7.1

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5273
    • Pirkkala

    Taivas varjele onko tolla läppärunkoina ooppelin c20ne koneen kaasuläppiä 4kpl

    Näyttää ihan sille mutta koko olis kyllä aika järkyttävän iso
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • Vauhtivaunu
      BTCF Member
      • Jun 2008
      • 2714
      • P-Karjala

      Originally posted by petrolhead View Post

      Pohdintani lähti siitä että jokuhan tässä yhtälössä EI täsmää:
      Wankelissa on yhdellä kammenkierroksella kolme työtahtia. Eli 3x2,6=7,8. Eli neljäroottorinen wankel-kone vastaa 7,8L veekasia. Ei enää yhtää ihmeellistä?
      sigpic


      Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

      Comment

      • Vauhtivaunu
        BTCF Member
        • Jun 2008
        • 2714
        • P-Karjala

        Originally posted by Urpo_rotta View Post
        Taivas varjele onko tolla läppärunkoina ooppelin c20ne koneen kaasuläppiä 4kpl
        On. Eli 4x55mm.


        Männänhalkaisijan huhutaan olevan yli 100mm. Iskukin jotain samaa luokkaa:think
        sigpic


        Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

        Comment

        • sunbeam
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2008
          • 303
          • Hämeenlinna

          Kahtena kertana kemorassa Sutisilla ollu hyväkulkuinen jokkis 328

          Comment

          • Urpo_rotta
            BTCF Member
            • May 2012
            • 5273
            • Pirkkala

            Originally posted by Vauhtivaunu View Post
            On. Eli 4x55mm.


            Männänhalkaisijan huhutaan olevan yli 100mm. Iskukin jotain samaa luokkaa:think
            Aletaan puhua pikkuhiljaa isosta nelipyttysestä
            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
            E34 525i -90 twinturbo 427/519

            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
            Kysy jos tarvetta

            Comment

            • jannmann
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 5856
              • Joccis City

              Originally posted by Urpo_rotta View Post
              Aletaan puhua pikkuhiljaa isosta nelipyttysestä
              Olikos possulla isoin eurooppalainen 4pyttynen kone..
              Aprilia RSV4

              Comment

              • Tzeimi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2004
                • 2068
                • Banshee - Jyväskylä

                Originally posted by jannmann View Post
                Olikos possulla isoin eurooppalainen 4pyttynen kone..
                Fiiatilla... 28.5 litraa
                Olisko isoin muaailmassa?



                Last edited by Tzeimi; 17-12-2018, 22:57. Reason: viteo
                Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                & 02 tulpo saniteetti dyno




                Älä väkisin, ota isompi vasara.
                If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                Comment

                • jannmann
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 5856
                  • Joccis City

                  Meinasin nyt näitä vähän modernimpia kulkupelejä. 70-> ja uudemmat
                  Aprilia RSV4

                  Comment

                  • Hexodus
                    Bimmer Rookie
                    • May 2013
                    • 74
                    • LTI

                    Tämä topic on kyllä parasta mitä foorumilla on tapahtunut pitkään aikaan. Ihan ääneen on saanut nauraa tyyppien juttuja kun luin tämän nyt yhteen pötköön samalta istumalta.

                    Semmosen jännän homman oon huomannut (ja minkä tämäkin topic todistaa), että kukaan ei ole kyllä niin kiukkuinen kuin vaparimies. Kai se vaan on se kun pelataan niin äärirajoilla ja newtonit on niin niukassa, että heti menee muki nurin jos joku niitä yrittää omista nimistä pois ottaa. Yhtäaikaa turbojannut ei edes huomaa (numeroita tuijottamatta) jos tänään on dynossa +20hp/Nm ja huomenna taas saman verran vähemmän.

                    En tiedä mikä siinä on, mutta kieltämättä näin "vanhemmalla" iällä rupeaa tämmöistä turbohomoakin vaparit kummasti kiinnostamaan. "Lajin helppous viehättää" vai miten se meni.

                    Onko muuten täällä muille tuttu sellainen jenkkisarja kuin Engine Masters (saman lafkan tuote kuin Roadkill)? Testaavat siinä kaikenlaisia mielenkiintoisia comboja moottoridynossa (tosin jenkkikaseilla mutta itse en ole turhan ronkeli), esim. miten paljon apulaitteet tai öljyn ylitäyttö hukkaavat tehoja. Yrittävät tehdä vielä suht luotettavia ja toistettavia tuloksia, vetävät yleensä 3-5 vetoa per testi ja laskevat siitä keskiarvon, lämpimällä koneella ja samassa dynossa jne.
                    IG: https://www.instagram.com/weirdbeardgarage/

                    Comment

                    • Remotion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2003
                      • 15262
                      • Ajamisen Iloa

                      Ei kannata yleistää liikaa. Forumille tarjottu autokanta on ehkä se harrastusauto mutta muu sitten privaattia. Esim itse ajelen talvisin takavetoisella bensaturbolla tai nelivetoisella turbodieselillä. Eikä täällä kai kukaan kovin tosissaan ole höpötellyt, tämähän oli nimenomaan kevyempi sivujuonne forumilla. Silti mikään ei ole hienompaa kuin kireä vapari. Kun oikein ymmärtää niin se haaste on nimenomaan kutkuttava ja palkintona kaasuvaste, ennustettava luonne ja taivaalliset saundit. Turbot ovatkin juuri tuollaisia kuin sanoit, vie jonnekin pärnäsen pajalle tsipattavaksi ja numerot tuplaantuu heti kättelyssä... joten miksi edes vaivautua keskustelemaan niistä.

                      Tuotahan käsiteltiin aiemmin topikissa jo, 117Nm/l eli ei ylitä 120 "rajaa"
                      Last edited by Remotion; 19-12-2018, 00:10.
                      Z3 coupé individual

                      F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                      E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                      Comment

                      • nullzwei
                        BTCF Member
                        • Oct 2002
                        • 11056
                        • ?

                        Comment

                        • Thuppu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2007
                          • 3626
                          • Seinäjoki

                          https://youtu.be/5NZmUkA5rGQ aika härskit äänet(sekä ketunhännät), tosin vapari wankkeli..
                          BMW 740iA "ALPINA"
                          BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                          Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                          Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                          Comment

                          • BeamR
                            BTCF Member
                            • Jul 2007
                            • 13363
                            • Espoon takametsät

                            Ostin hiljan julkaistun teoksen Alfa Romeo 155/156/147 Competition Touring Cars: The Development and Racing History, ja se on täynnä taustoitusta, kehitystyötä, dataa ja kuvia.

                            Datasta:
                            Alfa Romeo 155 TS D2, 1998cc NA, 280bhp@8500rpm, 250Nm@7000rpm.
                            Alfa Romeo 156 Supertouring, NA, 1998cc, 310bhp@8250rpm, 268Nm@7000rpm

                            Köyhät 134Nm/litra.
                            F46 Gran Tourer -20
                            Boxster 2.5 -97

                            Comment

                            • petrolhead
                              Moderator
                              • Feb 2004
                              • 13793
                              • Hyvinkää

                              Originally posted by Hexodus View Post
                              Tämä topic on kyllä parasta mitä foorumilla on tapahtunut pitkään aikaan. Ihan ääneen on saanut nauraa tyyppien juttuja kun luin tämän nyt yhteen pötköön samalta istumalta.

                              Semmosen jännän homman oon huomannut (ja minkä tämäkin topic todistaa), että kukaan ei ole kyllä niin kiukkuinen kuin vaparimies. Kai se vaan on se kun pelataan niin äärirajoilla ja newtonit on niin niukassa, että heti menee muki nurin jos joku niitä yrittää omista nimistä pois ottaa. Yhtäaikaa turbojannut ei edes huomaa (numeroita tuijottamatta) jos tänään on dynossa +20hp/Nm ja huomenna taas saman verran vähemmän.

                              En tiedä mikä siinä on, mutta kieltämättä näin "vanhemmalla" iällä rupeaa tämmöistä turbohomoakin vaparit kummasti kiinnostamaan. "Lajin helppous viehättää" vai miten se meni.

                              Onko muuten täällä muille tuttu sellainen jenkkisarja kuin Engine Masters
                              ........
                              Yks mikä mua on aina ihmetyttänyt on se kun kysyy "millainen turboviive tossa on? " niin saa aina vastaukseksi rpm-lukeman.
                              Joo olen katsellut niiden pätkiä. Siellä on ihan asiaakin joukossa, joitain ihan fiksuja juttuja.
                              Ahdettu moottori ei eroa oikeastaan vaparista mitenkään. Ilmanpaine on eri ja se toimii vain kertoimena. Samat rajat tulee vastaan kuin vaparissakin. Ainoo vaan että imuilma on paineessa jo ennen pyttyyn menoa ja jäähdytettyä niin sytytyshetkellä puristuspaine pystyy olemaan enemmän ilman että ollaan bensan itsesyttymislämpötilassa.
                              Molemmista saadaan kasvatettua tehoa täsmälleen samoilla konsteilla.
                              Last edited by petrolhead; 19-12-2018, 17:50.
                              2015 VW Crafter
                              1984 BMW 316
                              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                              Comment

                              • BeamR
                                BTCF Member
                                • Jul 2007
                                • 13363
                                • Espoon takametsät

                                Lisätään vielä, että DTM 155 tuotti 450bhp@11500rpm, mutta vain 300Nm@9500rpm.

                                Kierrosluvun suhde tehoon ja huippuvääntöön suhteessa tilavuuteen on jännä: kun kierrokset on säännöissä rajattu alas, niin vääntöä otetaan suhteessa enemmän. Sitten kun koneet saa kiertää, väännön määrä pienenee.
                                Tätähän toki sivuttiinkin jo aikaisemmin F1-koneiden kanssa.
                                F46 Gran Tourer -20
                                Boxster 2.5 -97

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎