Originally posted by BeamR
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Yliluonnolliset N/A viritykset stage7.1
Collapse
X
-
2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
-
-
Originally posted by petrolhead View PostNoilla numeroilla, jälkimmäinen moottori tuottaa huipputehon kohdalla 1Nm tarkkuudella saman väännön kuin huippuväännön kierrosluvuilla.
Ja jos sen laskee hp:stä niin 271.3Nm.
Mutta tuo teho on voinut olla hieman vähemmän ja kierroksia hieman enemmän.
Comment
-
-
Niin, numerot on voineet olla jotain muuta kuin ilmoitetut.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostNiin, numerot on voineet olla jotain muuta kuin ilmoitetut.
Saattanu käydä jossain vähän optimistisessa penkissäkin ehkä:thinkE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostSaattanu käydä jossain vähän optimistisessa penkissäkin ehkä:thinkF46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View PostNiitä optimistisia penkkejä on muuten yllättävän paljon, BTCC-tehtaiden itse ilmoittamien lukujen perusteella ainakin saksassa, englannissa, ranskassa, ruotsissa, espanjassa, yhdysvalloissa ja japanissa
Edit. Mun ex 750 gsxr Suzukissa oli 200hp/litra ja vääntö joku 116Nm litra. Mutta kyllä se huus siihen malliin että ei äkkiseltään tuu mieleen että kellään auto olis yhtä virkeessä kondiksessa.
Hauska moottori sinänsä että aivan lineaarinen tehokäyrä, huipputeho joku 13500rpm ja rajotin 14000rpm
Se, että siihen oli saatu 8hp tehtaan jäljiltä lisää nokilla, saumattomalla micron putkistolla ja powercommanderin kanssa penkissä hieromalla, kertoo jotakin siitä että miten raju viritysaste niissä on jo tehtaalta. Lähentelee pientä ihmettä minkälaista sikaa ne silti kestävät ja paskat niissä oo ikinä ees vikoja.Last edited by Urpo_rotta; 19-12-2018, 19:47.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Sekä mikä tässä on alkanut noiden mp tehojen myötä askarruttaa että jos 130nm/l irtoaa vanhasta is-koneesta autotalli virityksellä, miksi isoissa kustomeissa ei ole vastaavia vääntöjä?
Luulisi että tuollaiseen esimerkiksi Yamahan Midnight 1900cc kustomiin olisi erittäin markkointitehokasta laittaaa 250nm väännöt kun nyt siinä on vaatimattomat 166nm.Last edited by jani; 19-12-2018, 20:10.F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
-
Originally posted by jani View PostSekä mikä tässä on alkanut noiden mp tehojen myötä askarruttaa että jos 130nm/l irtoaa vanhasta is-koneesta autotalli virityksellä, miksi isoissa kustomeissa ei ole vastaavia vääntöjä?
Luulisi että tuollaiseen esimerkiksi Yamahan Midnight 1900cc kustomiin olisi erittäin markkointitehokasta laittaaa 250nm väännöt kun nyt siinä on vaatimattomat 166nm.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Postaan nämä taas tähän niin jokainen voi pohtia noita käyriä.
Eli tämä ensimmäinen oli kireemillä nenuilla ja nokkien ajoitus oli aika kiinteä koska mäntä tuli vastaan todella helposti.
Puristuksia koneessa muistelisin olevan 13.7/1 tai jotain sinnepäin.
Tämä ensimmäinen oli radalla huono , koska ei vetänyt alhaalta hyvin 5500-> oli vetoja.
Tässä miedommat nokat ja sitten mahtui jo nokkien asentojakin hieromaan.
Muuten sama.
Vetää paljon paremmin ala rekisteristä 4200-> on paljon helpompi ajaa.
Sanoisin , että pakosarja oli ensimmäisessä vielä liian pitkä, samoin varmaan imusarja ja Puristuksia turhan vähän. Väännöt tulee nopeesti alas korkeilla kierroksilla koska siellä se vakio ilmamäärämittari.
Kesymmillä nokilla myöhemmin kun jouduin sytkäriä tiputtaa , niin kävi mielessä , että tuosta olisi voinut saada melkein samalle väänölle enempi tehoa , kääntämällä molempia nenuja muutaman asteen myöhäselle , tällä olisi saanut hieman laskettua dynaamista puristusta ja laitettua sytkäriä lisää, jäi kokeilematta kun muut tiimissä eivät innostuneet maksullisesta dynoajasta.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
206 gti pökön käyrät muuttuivat näin kun säädin nokkia , sytkää ja seosta.
Ensin mittasin vakiokoneen ja sitten vajaan 2h päästä muutetun koneen, välissä tietysti tein säätöä.
Tehdas taitaa ilmottaa tälle koneelle 100kw , tässä autossa taisi olla katti pois ja 2.5" pakoputki, muuten vakio.
Last edited by Wesulius; 19-12-2018, 22:07.
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostOn varmasti. Tai sitten vaan yksinkertasesti yksiköt vähän hakee omaa rooliaan eri paikoissa
Edit. Mun ex 750 gsxr Suzukissa oli 200hp/litra ja vääntö joku 116Nm litra. Mutta kyllä se huus siihen malliin että ei äkkiseltään tuu mieleen että kellään auto olis yhtä virkeessä kondiksessa.
Hauska moottori sinänsä että aivan lineaarinen tehokäyrä, huipputeho joku 13500rpm ja rajotin 14000rpm
Se, että siihen oli saatu 8hp tehtaan jäljiltä lisää nokilla, saumattomalla micron putkistolla ja powercommanderin kanssa penkissä hieromalla, kertoo jotakin siitä että miten raju viritysaste niissä on jo tehtaalta. Lähentelee pientä ihmettä minkälaista sikaa ne silti kestävät ja paskat niissä oo ikinä ees vikoja.
siinä on superbike pyörän nokat , puristuksia nostettu ,superbike imukotelo mangneetto ja sytytysosat ,powercommander ja akrapovic lukemat oli moottorijarrrussa 178hv/116nm
Comment
-
-
Originally posted by sunbeam View PostMulla on yamaha r1 1000cc moottori 2004 5vy
siinä on superbike pyörän nokat , puristuksia nostettu ,superbike imukotelo mangneetto ja sytytysosat ,powercommander ja akrapovic lukemat oli moottorijarrrussa 178hv/116nm
Comment
-
Comment