Announcement

Collapse
No announcement yet.

Yliluonnolliset N/A viritykset stage7.1

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    Originally posted by BeamR View Post
    Ostin hiljan julkaistun teoksen Alfa Romeo 155/156/147 Competition Touring Cars: The Development and Racing History, ja se on täynnä taustoitusta, kehitystyötä, dataa ja kuvia.

    Datasta:
    Alfa Romeo 155 TS D2, 1998cc NA, 280bhp@8500rpm, 250Nm@7000rpm.
    Alfa Romeo 156 Supertouring, NA, 1998cc, 310bhp@8250rpm, 268Nm@7000rpm

    Köyhät 134Nm/litra.
    Noilla numeroilla, jälkimmäinen moottori tuottaa huipputehon kohdalla 1Nm tarkkuudella saman väännön kuin huippuväännön kierrosluvuilla.
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • Wesulius
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2012
      • 304
      • Mynämäki

      Originally posted by petrolhead View Post
      Noilla numeroilla, jälkimmäinen moottori tuottaa huipputehon kohdalla 1Nm tarkkuudella saman väännön kuin huippuväännön kierrosluvuilla.
      Jos tarkkoja ollaan niin enemmänkin , kun tuossa lukee bhp joka on 314,3 hp.
      Ja jos sen laskee hp:stä niin 271.3Nm.
      Mutta tuo teho on voinut olla hieman vähemmän ja kierroksia hieman enemmän.

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        Niin, numerot on voineet olla jotain muuta kuin ilmoitetut.
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • BeamR
          BTCF Member
          • Jul 2007
          • 13363
          • Espoon takametsät

          Pessimisti ei pety
          F46 Gran Tourer -20
          Boxster 2.5 -97

          Comment

          • Urpo_rotta
            BTCF Member
            • May 2012
            • 5273
            • Pirkkala

            Originally posted by petrolhead View Post
            Niin, numerot on voineet olla jotain muuta kuin ilmoitetut.

            Saattanu käydä jossain vähän optimistisessa penkissäkin ehkä:think
            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
            E34 525i -90 twinturbo 427/519

            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
            Kysy jos tarvetta

            Comment

            • BeamR
              BTCF Member
              • Jul 2007
              • 13363
              • Espoon takametsät

              Originally posted by Urpo_rotta View Post
              Saattanu käydä jossain vähän optimistisessa penkissäkin ehkä:think
              Niitä optimistisia penkkejä on muuten yllättävän paljon, BTCC-tehtaiden itse ilmoittamien lukujen perusteella ainakin saksassa, englannissa, ranskassa, ruotsissa, espanjassa, yhdysvalloissa ja japanissa
              F46 Gran Tourer -20
              Boxster 2.5 -97

              Comment

              • Urpo_rotta
                BTCF Member
                • May 2012
                • 5273
                • Pirkkala

                Originally posted by BeamR View Post
                Niitä optimistisia penkkejä on muuten yllättävän paljon, BTCC-tehtaiden itse ilmoittamien lukujen perusteella ainakin saksassa, englannissa, ranskassa, ruotsissa, espanjassa, yhdysvalloissa ja japanissa
                On varmasti. Tai sitten vaan yksinkertasesti yksiköt vähän hakee omaa rooliaan eri paikoissa

                Edit. Mun ex 750 gsxr Suzukissa oli 200hp/litra ja vääntö joku 116Nm litra. Mutta kyllä se huus siihen malliin että ei äkkiseltään tuu mieleen että kellään auto olis yhtä virkeessä kondiksessa.
                Hauska moottori sinänsä että aivan lineaarinen tehokäyrä, huipputeho joku 13500rpm ja rajotin 14000rpm

                Se, että siihen oli saatu 8hp tehtaan jäljiltä lisää nokilla, saumattomalla micron putkistolla ja powercommanderin kanssa penkissä hieromalla, kertoo jotakin siitä että miten raju viritysaste niissä on jo tehtaalta. Lähentelee pientä ihmettä minkälaista sikaa ne silti kestävät ja paskat niissä oo ikinä ees vikoja.
                Last edited by Urpo_rotta; 19-12-2018, 19:47.
                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                Kysy jos tarvetta

                Comment

                • jani
                  BTCF Member
                  • Jul 2002
                  • 5175
                  • Kuopio

                  Originally posted by BeamR View Post
                  Köyhät 134Nm/litra.


                  Noin 3500cc, 600hp@12500rpm ja vain 370nm sekä isku 57,5mm ja poraus 88mm.

                  Eipä sitä 80luvun lopulla kummoisempia lukemia osattu tuollaisesta moottorista puristaa ulos
                  F33 435d Mineral-grau metallic
                  K40 K1200s sondermodell

                  Comment

                  • jani
                    BTCF Member
                    • Jul 2002
                    • 5175
                    • Kuopio

                    Sekä mikä tässä on alkanut noiden mp tehojen myötä askarruttaa että jos 130nm/l irtoaa vanhasta is-koneesta autotalli virityksellä, miksi isoissa kustomeissa ei ole vastaavia vääntöjä?

                    Luulisi että tuollaiseen esimerkiksi Yamahan Midnight 1900cc kustomiin olisi erittäin markkointitehokasta laittaaa 250nm väännöt kun nyt siinä on vaatimattomat 166nm.
                    Last edited by jani; 19-12-2018, 20:10.
                    F33 435d Mineral-grau metallic
                    K40 K1200s sondermodell

                    Comment

                    • BeamR
                      BTCF Member
                      • Jul 2007
                      • 13363
                      • Espoon takametsät

                      Originally posted by jani View Post
                      Sekä mikä tässä on alkanut noiden mp tehojen myötä askarruttaa että jos 130nm/l irtoaa vanhasta is-koneesta autotalli virityksellä, miksi isoissa kustomeissa ei ole vastaavia vääntöjä?

                      Luulisi että tuollaiseen esimerkiksi Yamahan Midnight 1900cc kustomiin olisi erittäin markkointitehokasta laittaaa 250nm väännöt kun nyt siinä on vaatimattomat 166nm.
                      Mä en tiedä autotallivirityksistä enkä ole ottanut niihin kantaa mitenkään. Itseäni kiinnostaa isojen poikien leikit, eli noi tehdastallien miljoonien viritykset, jotka oli tehty kestämään sen yhden kisan ajan ja suunniteltu lähes vapain säännöin, ja kategorisesti kaikki tallit ilmoitti 123-134Nm/litra. Mä luulen, että jos tollasen Yamahan mosa kestäisi kaivarista Porvooseen, niin se olisi huonompaa mainosta kuin isot väännöt.
                      F46 Gran Tourer -20
                      Boxster 2.5 -97

                      Comment

                      • Wesulius
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2012
                        • 304
                        • Mynämäki

                        Postaan nämä taas tähän niin jokainen voi pohtia noita käyriä.
                        Eli tämä ensimmäinen oli kireemillä nenuilla ja nokkien ajoitus oli aika kiinteä koska mäntä tuli vastaan todella helposti.
                        Puristuksia koneessa muistelisin olevan 13.7/1 tai jotain sinnepäin.
                        Tämä ensimmäinen oli radalla huono , koska ei vetänyt alhaalta hyvin 5500-> oli vetoja.

                        Tässä miedommat nokat ja sitten mahtui jo nokkien asentojakin hieromaan.
                        Muuten sama.
                        Vetää paljon paremmin ala rekisteristä 4200-> on paljon helpompi ajaa.



                        Sanoisin , että pakosarja oli ensimmäisessä vielä liian pitkä, samoin varmaan imusarja ja Puristuksia turhan vähän. Väännöt tulee nopeesti alas korkeilla kierroksilla koska siellä se vakio ilmamäärämittari.
                        Kesymmillä nokilla myöhemmin kun jouduin sytkäriä tiputtaa , niin kävi mielessä , että tuosta olisi voinut saada melkein samalle väänölle enempi tehoa , kääntämällä molempia nenuja muutaman asteen myöhäselle , tällä olisi saanut hieman laskettua dynaamista puristusta ja laitettua sytkäriä lisää, jäi kokeilematta kun muut tiimissä eivät innostuneet maksullisesta dynoajasta.

                        ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                        206 gti pökön käyrät muuttuivat näin kun säädin nokkia , sytkää ja seosta.
                        Ensin mittasin vakiokoneen ja sitten vajaan 2h päästä muutetun koneen, välissä tietysti tein säätöä.
                        Tehdas taitaa ilmottaa tälle koneelle 100kw , tässä autossa taisi olla katti pois ja 2.5" pakoputki, muuten vakio.

                        Last edited by Wesulius; 19-12-2018, 22:07.

                        Comment

                        • sunbeam
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2008
                          • 303
                          • Hämeenlinna

                          Originally posted by Urpo_rotta View Post
                          On varmasti. Tai sitten vaan yksinkertasesti yksiköt vähän hakee omaa rooliaan eri paikoissa

                          Edit. Mun ex 750 gsxr Suzukissa oli 200hp/litra ja vääntö joku 116Nm litra. Mutta kyllä se huus siihen malliin että ei äkkiseltään tuu mieleen että kellään auto olis yhtä virkeessä kondiksessa.
                          Hauska moottori sinänsä että aivan lineaarinen tehokäyrä, huipputeho joku 13500rpm ja rajotin 14000rpm

                          Se, että siihen oli saatu 8hp tehtaan jäljiltä lisää nokilla, saumattomalla micron putkistolla ja powercommanderin kanssa penkissä hieromalla, kertoo jotakin siitä että miten raju viritysaste niissä on jo tehtaalta. Lähentelee pientä ihmettä minkälaista sikaa ne silti kestävät ja paskat niissä oo ikinä ees vikoja.
                          Mulla on yamaha r1 1000cc moottori 2004 5vy
                          siinä on superbike pyörän nokat , puristuksia nostettu ,superbike imukotelo mangneetto ja sytytysosat ,powercommander ja akrapovic lukemat oli moottorijarrrussa 178hv/116nm

                          Comment

                          • jönsse22
                            BTCF Member
                            • Feb 2013
                            • 403
                            • kouvola

                            Minulla on tuossa cabriossa 109nm/ litra
                            M20 padasta siis
                            E28 520i "keke"
                            E30 "325" turbo
                            E38 käyttiksen romu
                            R50 mini cooper🤣

                            Comment

                            • Wesulius
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2012
                              • 304
                              • Mynämäki

                              Originally posted by sunbeam View Post
                              Mulla on yamaha r1 1000cc moottori 2004 5vy
                              siinä on superbike pyörän nokat , puristuksia nostettu ,superbike imukotelo mangneetto ja sytytysosat ,powercommander ja akrapovic lukemat oli moottorijarrrussa 178hv/116nm
                              Viritys on vissiin onnistunut jos ei teho paljon pudonnut

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎