Originally posted by cook
View Post
M50-turbo keskustelua osista 2021
Collapse
X
-
Räjähtääkö kone samantien jos paljerakona 1,7mm? Kannessahan ei oo kun ne kaks kalottia joiden kohdalla paljealuetta edes on.
Painetta laitellaan reilut 1,5bar ja e85
Kuinka kriittistä ylipäätään e85 koneessa tuo on:thinkE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
Paljerakoasiaa yritin tutkia konetta kasatessa, löytämättä hyvää vastausta. Jäi lähinnä kuva, että pienempi = parempi ja palotilan muodon takia sillä ei oikeastaan ole edes merkitystä. Onhan näissä vakio m50 koneissakin kaikkea väliltä 1-4mm. Joku jolla on oikeaa faktatietoa voisi vähän avata asiaa.
Omassa koneessa on paljerako n. 1,9mm ja männässä vielä 2mm dome, joka varmaan myös vaikuttaa jotenkin palavan seoksen liikkeisiin... 1,2bar painetta, eikä ainakaan vielä ole räjähtänyt.
Comment
-
Tuli ostettuu maxpeedingrodsin veivit, vain yksi ollut koneessa sovittelussa edellisellä omistajalla. Eilen kun töihin otin mukaan ja mittailin hetken niin ilmeni että yhdessä kangessa yläsilmä on 22.035 ja männäntapin kanssa kolisee heiluttaessa, muut olikin 22.005 ja 22.010 välissä. Mittailin huoneen lämpösinä ja muiden kanssa männäntappi ei pääse kolisemaan. Jotenka onko vinkkiä missä päin suomea olisi paja joka vaihtaisi yläsilmän ja katsoisi kaikki muutkin kauttaaltaan? Lensulta kysytty eivätkä vaihtele yläsilmiä.
Comment
-
Tammerdiesel TampereE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
Kumpi tahansa käy minun tietääkseniOriginally posted by hezekiel View PostJos korvaan M50 moottorin valurautaiset pakosarjat M52 orkkis tuubisarjoilla niin laitetaanko silloin pakosarjan ja kannen väliset tiivisteet 3 kpl 2-reikäiset kuten M50 vai 2 kpl 3-reikäiset a'la M52?E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
Osaakos kukaan sanoa tähän mitään:
Hiotutin non vanos kanteen 2x imunokkia
Millistä milliin 240 astetta ja nostoa 10,83mm
Nää pitäs toimia hydenostajilla vielä, mutta kun puran tuon hydenostajan atomeiksi ja mittaan kaikki osat sen pituus jää auttamatta noin milllin lyhyeksi. Sisällä olevan "sylinterin" liikematka ei vaan riitä.
Nokkapukit on toki jyrsitty auki yläpäästä
En epäile nokan tekijää sudentekijäksi, vaan epäilen, voisiko mulla nyt olla jotkut semmoset nostajat jossa on vähemmän varoja kuin jossain muissa.
Nää on siis alkuperäiset bmw leimoilla olevat 35mm INA nostajat vuodelta -90 eli ihan ekoja m50 moottoreita.
Mahtaako esim. Jokin tarvikenostaja olla liikematkaltaan pitempi?
Minusta tämä on täydessä mitassan aika tarkkaan 19mm
Toki täytyy vielä soittaa nokan tekijälle ja kysyäLast edited by Urpo_rotta; 11-01-2023, 19:47.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostOsaakos kukaan sanoa tähän mitään:
Hiotutin non vanos kanteen 2x imunokkia
Millistä milliin 240 astetta ja nostoa 10,83mm
Nää pitäs toimia hydenostajilla vielä, mutta kun puran tuon hydenostajan atomeiksi ja mittaan kaikki osat sen pituus jää auttamatta noin milllin lyhyeksi. Sisällä olevan "sylinterin" liikematka ei vaan riitä.
Nokkapukit on toki jyrsitty auki yläpäästä
En epäile nokan tekijää sudentekijäksi, vaan epäilen, voisiko mulla nyt olla jotkut semmoset nostajat jossa on vähemmän varoja kuin jossain muissa.
Nää on siis alkuperäiset bmw leimoilla olevat 35mm INA nostajat vuodelta -90 eli ihan ekoja m50 moottoreita.
Mahtaako esim. Jokin tarvikenostaja olla liikematkaltaan pitempi?
Minusta tämä on täydessä mitassan aika tarkkaan 19mm
Toki täytyy vielä soittaa nokan tekijälle ja kysyäE30 325 M-tech II DCT
9.97s/238kmh
Comment
-
Kiitos
Tosiaan mun nostaja on erilainen rakenteeltaan kuin tuo.
Mun nostajassa on tuon renkaan virkaa hoitamassa semmonen peltikaulus joka samalla estää sitä mäntää tulemasta ulos
Sen peltikauluksen vois ehkä jättää pois, niin se pääsee pitenemään vähän enemmän:thinkE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
Yksi vaihtoehto on myös lashcapit mutta sellaisia ei taida foorumilaiset tykätä käyttää ja onhan tuo hydraulisen paininkupin pikku modaus edullisempaakin
Lisäksi lashcapista huonoja kokemuksia 2jz koneissa kun ohuet sellaiset menee kappaleiksiE39 523i Turbo
Comment
-
Joo, kävin sovittamassa nostinta ilman sitä peltikaulusta ja se riitti kuromaan raon lähes kiinni, 0,05mm liuska meni väliin, mutta ei enää 0,15mm öjynpaine sitten hoitaa välyksen nollaan
Ikävä puoli on se, että sisällä olevajousi on siis maksimi mitassaan, jolloin paininkuppi ei paina yhtään nokan pintaa, vasta koneen käydessä välys on nolla.
Tällä ei ole muuta väliä kuin se, että nokan ajoituksen asettaminen vaikeutuu.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
Nyt on vakio mäntien kestotestiä pari kesää alla niin aika siirtyä sellaiseen mikä kestäisi useamman kesän kerralla, joten mikäs se on foorumilaisilla valinta mäntä valmistajalle nykypäivänä :think
Ja toinen kysymys, onko jollain valmistajalla suoraan tarjolla ylipaineen kestäviä mäntiä noin vakio puristus suhteelle tai jopa isommalle vai meneekö customi hommiksi:think
Moottorina m50b25tuF11 530d individual Brewster Green
-2016.
E34 525i Turbo Touring Daytona Violet
-1994.
Ascona B M20 Powered
-1978.
Comment
Comment