Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60 kysymyksiä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SushiX
    BTCF Member
    • Apr 2008
    • 2107
    • ǝɓuᴉʌʎH

    Originally posted by pheno View Post
    Tuolta pitäisi löytyä momentteja vähän joka lähtöön: http://e38.org/bmw_torq.pdf

    Tulppien vaihtoon ei paljoa johtoja tarvi irroitella, no puolat tietysti. PItäis olla aika helppo homma.
    Selvä.. Kiitokset.. Ohjeet tosiaan sanoo, että pitäisi irroitella kampiakselinasennontunnistimet ja muutkin tunnistimet, moottorin vikakoodienlukuun tarkoitettu ohjelma/mikä lie pistoke jne sekä uusien tiivisteiden kanssa laittaa vielä jtn tiivistys ainetta lähinnä ketjukoteloiden kohdalle..? Tietää vaan, että onko porukka käyttänyt edellä mainittuja johtoja irti ja tuota tiiviste ainetta uusien tiivisteiden kanssa? Joskus mielestäni löysin Lekan(?) ohjeen noista tulppien ja venakoppien tiivisteiden vaihdosta, mutta nytkun sitä tarvitsisi niin en löydä mistään.. Äsh!

    Onko kellään hajua tai tehnyt tätä hommaa, että tietäisi millä ja miten kannattaa putsata kyseinen juttu (tiedä mikä tuolla on nimitys)..

    Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.
    Last edited by SushiX; 26-01-2012, 22:44.
    E90 07 335D
    Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

    Comment

    • Tommi
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2005
      • 289
      • Kajaani

      Originally posted by Osmis View Post
      Mitä perushuoltoa näille kannattaa tehdä, kun kone on vielä irrallaan? Kyseessä M60B40 ja E34:ssä ja menossa E32:seen
      Ainakin öljypumpun kireys ja Kampiakselin takastefa.
      Nyt: e61 lci 530da m-sport; e34 m5 3,8 -92
      Ex:e39 540i 4,4 m62 6-gang -97; e30 320i 2,0 m20 -86
      e30 320i 2,0 m20 -85 "Zender"; e34 520i 2,0 m20 -89

      Comment

      • Osmis
        Moderator
        • May 2006
        • 5271
        • Lieksa, Middle of Nowhere

        Originally posted by pheno View Post
        Itse tarkistaisin ainakin huohotinventtilin kunnon, onko se kalvo rikki. Sekä imusarjan tiivisteet pytyistä ja ne päätytivisteet.

        Jos puolien koloissa öljyä niin venttiilikopan tiivisteet vaihtoon.
        Originally posted by Tommi View Post
        Ainakin öljypumpun kireys ja Kampiakselin takastefa.
        Kiitokset näistä
        Sawo-Karjala - connection

        @osmis_garage

        Harraste: E30 325i Cabriolet -86

        Käyttis: E39 528i M-Sport -99

        Comment

        • juhixx
          Bimmer Rookie
          • Oct 2006
          • 52

          käykö tonne mikä laturi?
          motonetin listoilta kateltuja noi,vaan minkähän noista uskaltaa ostaa että käy?
          onkos noissa vaihettavat hiili/säädin paketit?

          1.Laturi BMW E34/E36 ->93 105A
          E34 518 91->93 105A (M40-moott) [1991-1993]

          2.Laturi BMW-M50/52 92- 80A
          E34 520/525 92-> jos 80A [1992-1997]

          3.Laturi BMW/Opel 2,5TD 105A
          E34 525td/tds ->96 105A [1988-1996]

          4.Laturi BMW-M50/52 92- 80A
          E34 520/525 92-> jos 80A [1992-1997]

          5.Laturi BMW/Opel 2,5TD 105A
          E34 525td/tds ->96 105A [1988-1996]

          sitte löyty vielä tämä..http://varaosatedullisesti.kotisivuk...tml?id=88/2542 on vaan aika kallis
          Last edited by juhixx; 31-01-2012, 19:50.

          Comment

          • Morkai
            BTCF Member
            • Sep 2005
            • 3197
            • Saarijärvi

            Originally posted by juhixx View Post
            käykö tonne mikä laturi?
            motonetin listoilta kateltuja noi,vaan minkähän noista uskaltaa ostaa että käy?
            onkos noissa vaihettavat hiili/säädin paketit?

            1.Laturi BMW E34/E36 ->93 105A
            E34 518 91->93 105A (M40-moott) [1991-1993]

            2.Laturi BMW-M50/52 92- 80A
            E34 520/525 92-> jos 80A [1992-1997]

            3.Laturi BMW/Opel 2,5TD 105A
            E34 525td/tds ->96 105A [1988-1996]

            4.Laturi BMW-M50/52 92- 80A
            E34 520/525 92-> jos 80A [1992-1997]

            5.Laturi BMW/Opel 2,5TD 105A
            E34 525td/tds ->96 105A [1988-1996]

            sitte löyty vielä tämä..http://varaosatedullisesti.kotisivuk...tml?id=88/2542 on vaan aika kallis
            Eiks alkuperänen laturi ole 140A, mikäs vika siinä on? Bosch Car servicestä niihin saa kivasti kaikki varaosat ja ei ole hankala tommoseen laturiin vaihtaa laakerit yms.
            sigpic
            E23 728iA V8-projekti
            E38 730D -projekti
            E39 540iA -projekti
            I01 i3 -projekti

            Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

            Comment

            • Qeequ
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2007
              • 993
              • Ylivieska

              Miten muuten nuissa M60 moottoreissa noi tehtaan ilmottamat 286hv teho onko se kuin lähelle todellista. Ja mitä muut on noista penkittänyt, oon tässä hieronut kauppaa yhestä 34 540:stä josta oli penkitetty 274hp ja 361nm, kannattaako tuommosesta tehohäviöstä huolestua vai onko tekniikka puolella jotain hämminkiä, ei vihtis heti ruveta sitten ''uutta'' autoa värkkään jos sielä on jotain pielessä, :think

              13xE34
              1xE39
              5xE36
              1xE38
              1xE32

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                Uusimmat on 16v vanhoja, siellä on taatusti aina jotain värkättävää.

                Yleisimmät tehohäviöiden syypäät on hajonneet katit ja maffi/imuvuoto.
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • Qeequ
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2007
                  • 993
                  • Ylivieska

                  Originally posted by Cell View Post
                  Uusimmat on 16v vanhoja, siellä on taatusti aina jotain värkättävää.

                  Yleisimmät tehohäviöiden syypäät on hajonneet katit ja maffi/imuvuoto.
                  Näin arvelinkin, muutama aikaisempi M60 e34 ollutkin.

                  13xE34
                  1xE39
                  5xE36
                  1xE38
                  1xE32

                  Comment

                  • BBBimmer
                    BTCF Member
                    • Mar 2006
                    • 477
                    • Nivala

                    Hei!

                    Mistä kannattais lähteä apua etsimään, Autona vm93´ E34 Touring 530ia ja lähtee todella heikosti yli 15`C pakkasilla käyntiin, yli 20 astetta niin ei lähde, jaksaa kyllä pyöritää starttia.
                    Yleensä auto lämmityksessä, mutta aina ei ole paikkaa, olisi mukava saada auto edes käyntiin
                    Lelu: Supra MKIV TT 6spd JDM
                    Käyttis: E91 320DA M-Sport Touring
                    Projekti: E34 535 Ac Schnitzer S5 Silhouette


                    ex. E46 318IA Touring, E39 525tds Touring, Civic 1,6 VTEC-e , E34 530IA M60 Touring, E32 730i->735i, E34 525i, E32 724TDSA, E28 518i, E30 325i,

                    Comment

                    • pheno
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 1996
                      • Tampere

                      Originally posted by BBBimmer View Post
                      Hei!

                      Mistä kannattais lähteä apua etsimään, Autona vm93´ E34 Touring 530ia ja lähtee todella heikosti yli 15`C pakkasilla käyntiin, yli 20 astetta niin ei lähde, jaksaa kyllä pyöritää starttia.
                      Yleensä auto lämmityksessä, mutta aina ei ole paikkaa, olisi mukava saada auto edes käyntiin
                      Kun saat koneen käyntiin, niin lupaako ennen sitä yhtäään vai "tärähtääkö" se lopulta kerralla ?

                      Comment

                      • BBBimmer
                        BTCF Member
                        • Mar 2006
                        • 477
                        • Nivala

                        Originally posted by pheno View Post
                        Kun saat koneen käyntiin, niin lupaako ennen sitä yhtäään vai "tärähtääkö" se lopulta kerralla ?
                        Kuin vanha diesel (pytty kerrallaan) lähtee käyntiin..

                        Auton vasta hommannut niin ei ole vielä bensansuotimia yms vaihdettu.
                        Lelu: Supra MKIV TT 6spd JDM
                        Käyttis: E91 320DA M-Sport Touring
                        Projekti: E34 535 Ac Schnitzer S5 Silhouette


                        ex. E46 318IA Touring, E39 525tds Touring, Civic 1,6 VTEC-e , E34 530IA M60 Touring, E32 730i->735i, E34 525i, E32 724TDSA, E28 518i, E30 325i,

                        Comment

                        • SushiX
                          BTCF Member
                          • Apr 2008
                          • 2107
                          • ǝɓuᴉʌʎH

                          Mitäs porukka on mieltä, kun ei auto mene päästöistä läpi vaan käy selvästi liian rikkaalla.

                          Onko kauheasti väliä laittaako MAF:in alkuperäisenä vaiko tarvikkeena? Kirjoitin samasta aiheesta E34 threadiin ja Zener vastasi, että vain alkuperäinen, ei tarvike. Mitäs muute ovat mieltä? Alkuperäisen ja tarvikkeen välinen hintaero on 2-3 kertainen.

                          Vaikuttaako imusarjan tiivisteet kauheasti päästöihin? Tai voiko jotenkin saada selville, vuotaako imusarja ilman sen irroittamista?

                          Autona on sigun M60B40.

                          Ja jos imusarjan tiivisteet joutuu vaihtamaan niin kannattaako/täytyykö vaihtaa kaikki 6kpl?

                          Etu; 11611729727
                          Taka; 11-61-1-729-728
                          4 alempaa; 11611433328

                          Imusarjahan ilmeisesti pitäisi irrota alle tunnissa, ainakin Lekan/Morkain ohjeiden mukaan.
                          E90 07 335D
                          Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

                          Comment

                          • pheno
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2006
                            • 1996
                            • Tampere

                            Originally posted by SushiX View Post
                            Mitäs porukka on mieltä, kun ei auto mene päästöistä läpi vaan käy selvästi liian rikkaalla.

                            Onko kauheasti väliä laittaako MAF:in alkuperäisenä vaiko tarvikkeena? Kirjoitin samasta aiheesta E34 threadiin ja Zener vastasi, että vain alkuperäinen, ei tarvike. Mitäs muute ovat mieltä? Alkuperäisen ja tarvikkeen välinen hintaero on 2-3 kertainen.

                            Vaikuttaako imusarjan tiivisteet kauheasti päästöihin? Tai voiko jotenkin saada selville, vuotaako imusarja ilman sen irroittamista?

                            Autona on sigun M60B40.

                            Ja jos imusarjan tiivisteet joutuu vaihtamaan niin kannattaako/täytyykö vaihtaa kaikki 6kpl?

                            Etu; 11611729727
                            Taka; 11-61-1-729-728
                            4 alempaa; 11611433328

                            Imusarjahan ilmeisesti pitäisi irrota alle tunnissa, ainakin Lekan/Morkain ohjeiden mukaan.
                            Kun on auto on kunnolla lämmennyt haiseeko bensa pakoputkessa ? Ei tuo kovin työläs homma ole tuo imusarjan tiivisteiden vaihto. Se kannattaa tehdä jos ei sitä ole koskaan aikaisemmin tehty. Samalla etu (kaasuläppä) ja taka(huohotinventtiilin välissä) tiivisteet. Ja se pieni bensanpaineen säätimelle menevä putki joka on murtunut kuten minulla oli.

                            Katithan toimivat kunnolla vain jos pakokaasujen sisältö on oikeanlaista. Liian rikas, niin eivät vähennä "päästöjä". Kai tuo livedata olisi ihan hyvä nähdä. Tai edes vikakoodit, jos niitä olis jäänyt.

                            Edit. kun sulla on nyt ne uudet tulpat, niin ne katsastamalla uudestaan läpi voisi nähdä mahdollisen liian rikkaan/laihan seoksen.

                            Comment

                            • SushiX
                              BTCF Member
                              • Apr 2008
                              • 2107
                              • ǝɓuᴉʌʎH

                              Originally posted by pheno View Post
                              Kun on auto on kunnolla lämmennyt haiseeko bensa pakoputkessa ? Ei tuo kovin työläs homma ole tuo imusarjan tiivisteiden vaihto. Se kannattaa tehdä jos ei sitä ole koskaan aikaisemmin tehty. Samalla etu (kaasuläppä) ja taka(huohotinventtiilin välissä) tiivisteet. Ja se pieni bensanpaineen säätimelle menevä putki joka on murtunut kuten minulla oli.

                              Katithan toimivat kunnolla vain jos pakokaasujen sisältö on oikeanlaista. Liian rikas, niin eivät vähennä "päästöjä". Kai tuo livedata olisi ihan hyvä nähdä. Tai edes vikakoodit, jos niitä olis jäänyt.

                              Edit. kun sulla on nyt ne uudet tulpat, niin ne katsastamalla uudestaan läpi voisi nähdä mahdollisen liian rikkaan/laihan seoksen.
                              Tuossa nuo arvot..

                              Ekalla kerralla päästöt olivat;

                              HC PPM: (Tyhjäkäynti) 181 / (n. 2000rpm) 129
                              CO%: 1,42 / 2,8
                              O2: 0,48 / 0,43
                              CO2: 13,9 / 13,2
                              Lambda: 0 / 0,93

                              Toisella kerralla;

                              HC PPM: (Tyhjäkäynti) 134 / (n. 2000rpm) 115
                              CO%: 0,4 / 2,07
                              O2: 3,4 / 1,14
                              CO2: 12,5 / 12,9
                              Lambda: 0 / 0,97


                              Ei meinaa vaan löytyä täältä ketään, kenellä olisi vehkeet nähdä E34 vikakoodeja sun muita.

                              Tilasin tuon haitariputken uusiksi ja laitan vaimon broidin hakemaan päästölapun niin saa katsastettua.. Täytyy ihmetellä noi sit kun on varaa..

                              Eikös se ole ihan sama tilaako Schmiedmannilta "tarvike" MAF:in vai tilaako alkuperäisen jostain muualta? Samalla tuote numerolla se on kaikkialla niin Schmiedmannilla, realoem:lla sekä muissakin.
                              E90 07 335D
                              Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

                              Comment

                              • pheno
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2006
                                • 1996
                                • Tampere

                                Originally posted by SushiX View Post

                                Eikös se ole ihan sama tilaako Schmiedmannilta "tarvike" MAF:in vai tilaako alkuperäisen jostain muualta? Samalla tuote numerolla se on kaikkialla niin Schmiedmannilla, realoem:lla sekä muissakin.
                                Jaa-a, ei ole kokemusta tarvike-MAF:eista. Mulla on orggis MAF (todennäköisesti) ja yksi hankittuna varalla -96 E39 540:stä. Aina on ollut päästölapussa HC n. 10 paikkeilla. En äkkiseltään uskoisi MAF:n vikaan, varsinkin jos sulla tyhjäkäynti on tasaista ja muuten vetää tasaisesti. Samaa MAF:fia on käytetty mm. 540i E39:ssä 8/98 asti.

                                Itse varmaan vaihtaisin kaikki tiivisteet ensin ja sitten ihmettelisin MAF:fia. Tuossahan on filmi, joka ei kaiketi kulu niin herkästi kuin se vanhan mallinen kuumalanka. Toki nämäkin alkavat varmasti oireilla, kun tarpeeksi aikaa kuluu.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎