Originally posted by Morkai
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M60 kysymyksiä
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
E92 335iA -08
---
ex E34 540iA -93
ex E90 325iA -05
ex E39 530iA -00
ex Toyota Avensis
ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)
-
-
Tarkoitus olisi talvella vaihtaa m60b40 alakerran tilalle m62b44 alakerta. samalla tehdä jakopään huolto ja vaihdella tiivisteitä ja kattella että kannet ei ole ihan romut.
Joten: onko bolt on asennus?
Jakopään osat kannattanee käyttää m60:stä?
Mitä muuta pitäs huomioida?
Tarkoitus on samalla vaihtaa polttoaine viinaan, ja säädettävä ecu vakioboksiin.
Saan toivottavasti nykyistä paremmin toimivan kokonaisuuden kun säädetään kohdalleen.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostTarkoitus olisi talvella vaihtaa m60b40 alakerran tilalle m62b44 alakerta. samalla tehdä jakopään huolto ja vaihdella tiivisteitä ja kattella että kannet ei ole ihan romut.
Joten: onko bolt on asennus?
Jakopään osat kannattanee käyttää m60:stä?
Mitä muuta pitäs huomioida?
Tarkoitus on samalla vaihtaa polttoaine viinaan, ja säädettävä ecu vakioboksiin.
Saan toivottavasti nykyistä paremmin toimivan kokonaisuuden kun säädetään kohdalleen.
Täysin bolt-on.
M62:sta käytät lohkon, kampuran, kanget ja männät. Kaikki muut osat M60:stä (ketjupyörät, idlerit, laahaimet/ohjaimet jne jne jne).
Kansipahvit ovat M62:ssa erilaiset (siinä jakopään kopille eri tiiviste, M60:ssä jatkuu kansipahvi jakokoppiin asti). Voi esim käyttää vanhaa M60 tiivistettä + liimaa.
Laitahan käppyröitä näkyville kun saat paketin dynotettua, pitäisi olla 330..350hp välillä tehot ja väännöt 450 kieppeillä .. ?
(saisi sen alkuperäiselläkin moottorinohjauksella säädettyä..)- E34 M5 Diamantschwarz restoration project-
ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
-
Originally posted by Jonsku View PostTäysin bolt-on.
M62:sta käytät lohkon, kampuran, kanget ja männät. Kaikki muut osat M60:stä (ketjupyörät, idlerit, laahaimet/ohjaimet jne jne jne).
Kansipahvit ovat M62:ssa erilaiset (siinä jakopään kopille eri tiiviste, M60:ssä jatkuu kansipahvi jakokoppiin asti). Voi esim käyttää vanhaa M60 tiivistettä + liimaa.
Laitahan käppyröitä näkyville kun saat paketin dynotettua, pitäisi olla 330..350hp välillä tehot ja väännöt 450 kieppeillä .. ?
(saisi sen alkuperäiselläkin moottorinohjauksella säädettyä..)
Tarkentavana kysymyksenä että tarkoitatko että käyttää vanhat kansipahvit uudelleen?
Onko tiivisteet teräs vai massatiivisteitä?
Joo kyllähän tuo säätää pitää lopulta niin eiköhän siitä käppyrät esille saada.
Moottorinohjaus on tatkoitus päivittää siksi, että jos aika ja rahat riittää niin sitten paluu takaisin m60 lohkoon+vortech, tuossa onkin hyvä ottaa vähän oppia sitä ahtosetuppia varten.
Kun aloitan koneen purkamisen, voisin tehdä siitä projektitopikin että saatte porukalla vahtia etten tee suttaE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostKiitos, näillä tiedoilla lähtee homma etenemään.
Tarkentavana kysymyksenä että tarkoitatko että käyttää vanhat kansipahvit uudelleen?
Onko tiivisteet teräs vai massatiivisteitä?
Joo kyllähän tuo säätää pitää lopulta niin eiköhän siitä käppyrät esille saada.
Moottorinohjaus on tatkoitus päivittää siksi, että jos aika ja rahat riittää niin sitten paluu takaisin m60 lohkoon+vortech, tuossa onkin hyvä ottaa vähän oppia sitä ahtosetuppia varten.
Kun aloitan koneen purkamisen, voisin tehdä siitä projektitopikin että saatte porukalla vahtia etten tee sutta
Comment
-
-
Originally posted by ike24 View Postmiksi sitä jos remmiahin tulee niin voi jättää sitä m62 alakertaa?? Itellä m62 lohko ym. Sitte m60kannet,jakopää ym. Sieltä pitää tukkia yks rööri ku m60 ja m62 erinlaiset laahaimet.
Ahdettuna kuitenkin olis saatava tehoakin aikalailla kun sitä hommaakin on jo paljon.
Onkos sulla ahdettu m62 ja on kestänyt? Tokihan m62 olisi parempi lähtökohta koska puristuksia on viinakäyttöön sopivasti enemmän noilla m60 kansilla. Ei tarvis niin kovasti painetta...
Missähän kohtaa sen m62 kansipahvin kipuraja kulkee??
Löytyskö satakunnan suunnalta asiaan kommenttia?
milläs oot tukkinu sen reiän?E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostEräs foorumilainen oli sitä mieltä että maailmalla kun ovat tehneet m62 pohjaisia ahdettuja, on ongelmia ollut kannentiivisteen keston kanssa sylinterien välistä. Johtuen ilmeisesti suuremmasta porauksesta.
Ahdettuna kuitenkin olis saatava tehoakin aikalailla kun sitä hommaakin on jo paljon.
Onkos sulla ahdettu m62 ja on kestänyt? Tokihan m62 olisi parempi lähtökohta koska puristuksia on viinakäyttöön sopivasti enemmän noilla m60 kansilla. Ei tarvis niin kovasti painetta...
Missähän kohtaa sen m62 kansipahvin kipuraja kulkee??
Löytyskö satakunnan suunnalta asiaan kommenttia?
milläs oot tukkinu sen reiän?
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostTarkentavana kysymyksenä että tarkoitatko että käyttää vanhat kansipahvit uudelleen?
Onko tiivisteet teräs vai massatiivisteitä?
Massatiivisteitä nuo 4.0 ja 4.0 ovat.
Se "M62 jakopään tulppa" löytyy suoraan M60 lohkosta jos en aivan täysin väärin muista
Originally posted by Urpo_rotta View PostEräs foorumilainen oli sitä mieltä että maailmalla kun ovat tehneet m62 pohjaisia ahdettuja, on ongelmia ollut kannentiivisteen keston kanssa sylinterien välistä. Johtuen ilmeisesti suuremmasta porauksesta.
2 bar ahtoja nuo tuskin kestävät, sellaisiin paineisiin löytyy ratkaisun avaimet naapurista (www.pure-pf.com)- E34 M5 Diamantschwarz restoration project-
ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
-
Originally posted by Jonsku View PostEi suinkaan kansien osalta vanhoja käytetä, mutta jakokoppaan on kätevä lykätä ne palaset vanhoista M60 tiivisteistä + tiivisteliimat perään niin ei öljy ala hikoilemaan läpi..
Massatiivisteitä nuo 4.0 ja 4.0 ovat.
Se "M62 jakopään tulppa" löytyy suoraan M60 lohkosta jos en aivan täysin väärin muista
Ongelmia on ollut alkupään 4.6 kanssa (mukaanlukien Alpinat), niissä kun oli massatiiviste. Nykyään niissä käytetään terästiivisteitä (a'la S62)..
2 bar ahtoja nuo tuskin kestävät, sellaisiin paineisiin löytyy ratkaisun avaimet naapurista (www.pure-pf.com)
Kiitos infosta. saattaa jäädä se m62 lohko sittenkin paikalleenkin vaikka ahdin kuvioihin ilmestyisikin. Ainakin kunnes posahtaa.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Viskon siivet
Taas hermoja koetellaan..ongelmat alkoi tuon koneen ja laatikon tukikumien vaihdon jälkeen..isoimmat tutinat siis lähti mutta toinen startti pajalta lähdön jälkeen ja konehuoneesta kuuluu hirvee meteli..tarkistuksen tulos = melkein kaikki viskon ropelin siivet poikki
Ensimmäinen ajatus että ne on säheltäneet jotain tukikumien uusinnan yhteydessä, auto takas pajalle = ei kuulemma ole koskettu mihkään konehuoneen yläpuolella kun alakautta tukikumit vaihdettu. Eikä hankaakaan mihinkään ropeli.
No ajattelin että ehkä sattui vaan tulemaan samaan aikaan vanhan ropelin tunnit täyteen. No uus saksasta tilaukseen ja pe pajalla löivät uuden paikalleen.
Pari starttia ja alkoi kummasti täristää käynnistäessä = uudesta ropelista kaksi siipeä jo poikki
Huomenna auto pajalle, saavat laittaa kuntoon enkä maksa enää penniäkään kun jotenkin se nyt heidän touhuihinsa liittyy kun alkoi heti tukikumien uusinnan jälkeen.
Mikä helevetti siellä nyt voi mättää kun tuntuu kuitenkin pyörivan ilman että hankaa mihinkään??Exät: E21 320/6 -81, E28 528iA -85, E34 535iA -89,
E34 540iA -93
Comment
-
-
Kokeile konepelti auki jarrua vasten kaasuttamalla onko unohtunut laittaa yläpuolen mutteri paikoilleen.sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
-
Vaihde silmässä tietty, ja kunnolla kaasua. Kiinnityskumin ylämutterista kyse.. se siinä eniten ahistaa jos joku kumeja vaihtaessa. Just vaihdoin pihalla kuskin puoleisen 740:seen.sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
-
Originally posted by MTV View PostSiis vaihde silmässäkö meinasit ja mistä mutterista kyse?
Piti jotain muutakin kirjoittaa, muttei tullutkaan mieleen..E90 07 335D
Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!
Comment
-
Comment