Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60 kysymyksiä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ike24
    BTCF Member
    • Mar 2011
    • 957
    • haapavesi

    Eliikkäääs jooo moottorinohjaus boksi on ms3 omaan johtosarjaan tehtynä. Elu semmoista vikaa kun laitoin boksin kiii ja laittelin muutki hilppeet kiinni niiin no pumppuhan ei lähe päälle kun kääntää avaimesta senhän pitäis. No virta tulee kuitenki startatessa pumpulle ja bensa kulkee kun letkun otin irti. Mutya eihän se yritäkkään käyntiiin mutta heti kun antaa pumpulle suoraa virtaa niii autohan lähtee käymään.. ei lähteny pumppu päälle vaikka veti releen pohjalle hyppyjohdon jolloin pitäis. Boksi on nyt useempaan kertaa testattu että siellä ei pitäis olla vikaa.. oliko riittävän epäselvä

    Comment

    • MH motorsport
      BTCF Member
      • Sep 2011
      • 2301
      • Turku

      M60b40 ja huohotus toteutettu kerääjäsäiliöön ilmansuodattimen kautta.
      Kerää öljyä jonkinverran pönttöön mutta vettä sitäkin enemmän mikä helvetti siinä on että pönttö täyttyy vedellä? Ei hävitä nesteitä ja uudet öljyt.
      Autopalvelu MH-motor
      Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
      Maxxecu myynti ja asennus
      www.mh-motor.fi
      0503218217
      Kulkineet:
      E6 2000 touring
      E6 2002 touring
      E30 318is ///Mtechnic 2
      E34 ///M5 nürburgring
      E34 S62b50 turbo dct
      E39 523i ///Msport
      F30 320d

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8262
        • Järvikylä (Nakkila)

        Originally posted by Pikkuvelii View Post
        M60b40 ja huohotus toteutettu kerääjäsäiliöön ilmansuodattimen kautta.
        Kerää öljyä jonkinverran pönttöön mutta vettä sitäkin enemmän mikä helvetti siinä on että pönttö täyttyy vedellä? Ei hävitä nesteitä ja uudet öljyt.
        Huohotushöyryistä iso osa on vesihöyryä ja jos kerääjäsäiliö on viileämpi kuin huohotushöyry niin kerääjäsäiliöönhän se vesi tiivistyy.
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • MH motorsport
          BTCF Member
          • Sep 2011
          • 2301
          • Turku

          Originally posted by peto2 View Post
          Huohotushöyryistä iso osa on vesihöyryä ja jos kerääjäsäiliö on viileämpi kuin huohotushöyry niin kerääjäsäiliöönhän se vesi tiivistyy.
          Noinhan se loogisesti menee.
          Täytyy vaan vetää pitkä ylivuotoletku maahan niin ei tarvitse kokoaikaa tyhjentää säiliötä.
          Sama pönttö ja systeemi mutta kone vaihtu b30>b40 ja saa tyhjentää kokoajan. Täytyy vielä koittaa vetää letku pieneen ylämäkeen jos muuttais asiaa.
          Autopalvelu MH-motor
          Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
          Maxxecu myynti ja asennus
          www.mh-motor.fi
          0503218217
          Kulkineet:
          E6 2000 touring
          E6 2002 touring
          E30 318is ///Mtechnic 2
          E34 ///M5 nürburgring
          E34 S62b50 turbo dct
          E39 523i ///Msport
          F30 320d

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            Originally posted by ike24 View Post
            Eliikkäääs jooo moottorinohjaus boksi on ms3 omaan johtosarjaan tehtynä. Elu semmoista vikaa kun laitoin boksin kiii ja laittelin muutki hilppeet kiinni niiin no pumppuhan ei lähe päälle kun kääntää avaimesta senhän pitäis. No virta tulee kuitenki startatessa pumpulle ja bensa kulkee kun letkun otin irti. Mutya eihän se yritäkkään käyntiiin mutta heti kun antaa pumpulle suoraa virtaa niii autohan lähtee käymään.. ei lähteny pumppu päälle vaikka veti releen pohjalle hyppyjohdon jolloin pitäis. Boksi on nyt useempaan kertaa testattu että siellä ei pitäis olla vikaa.. oliko riittävän epäselvä
            No tuossahan se vika on jos edes hyppyjohdolla ei mene virtaa releeltä.

            Comment

            • ike24
              BTCF Member
              • Mar 2011
              • 957
              • haapavesi

              Originally posted by Muurahainen View Post
              No tuossahan se vika on jos edes hyppyjohdolla ei mene virtaa releeltä.
              No miks sinne tulee startatessa

              Comment

              • Muurahainen
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                Originally posted by ike24 View Post
                No miks sinne tulee startatessa
                Kyllä sulla on siinä nyt jotenkin johdot sekaisin.

                Tuleeko relepohjalle jatkuva jännite ilman starttausta?
                Ohjauksen ilmeisesti pitäisi tulla releelle kun sytytysvirta on kytkettynä.

                Comment

                • ike24
                  BTCF Member
                  • Mar 2011
                  • 957
                  • haapavesi

                  Originally posted by Muurahainen View Post
                  Kyllä sulla on siinä nyt jotenkin johdot sekaisin.

                  Tuleeko relepohjalle jatkuva jännite ilman starttausta?
                  Ohjauksen ilmeisesti pitäisi tulla releelle kun sytytysvirta on kytkettynä.
                  Tulee jännite ilman starttausta.joo niin pitäis tulla. Siihen releen pohjaan tulee vasta virta ku virrat päällä ja yhteen pitäis ilmeisesti tulla kokoajan

                  Comment

                  • Muurahainen
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    Originally posted by ike24 View Post
                    Tulee jännite ilman starttausta.joo niin pitäis tulla. Siihen releen pohjaan tulee vasta virta ku virrat päällä ja yhteen pitäis ilmeisesti tulla kokoajan
                    Ohjataanko tuota suoraan virtalukolta vai ms:n kautta?

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      Originally posted by peto2 View Post
                      Arvelin että rikkinäinen separaattori voisi tuon tehdä mutten keksinyt mikä sen olisi hajottanut.. muuta kuin tuleva jakopääremontti
                      Onko sulla tullut vastaan tämmösiä tapauksia?
                      On, yksi, mutta ei senkään putken hajoamisen syystä ihan varmuutta ollut. Lopputulos kyllä sama, että öljyä on paikat täynnä.
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        BP releelle tulee jatkuva 12v suoraan käyttösähköksi siitä ecu-boksin + navasta, ohjauspuolen +12v tulee päävirtareleen kautta ja MS maadoittaa ohjauspuolta. Jos megalla on virta, on päävirtarele vetäneenä. Tarkoittaisi siis tapauksessasi että siellä on jonkunlainen ajonesto tai kaapeli poikki.
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • VaihtoVirta
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2006
                          • 558
                          • Kuusamo

                          Originally posted by VaihtoVirta View Post
                          M60B30 käy rikkaalla ja DIS:llä ihmetelty seuraavaa:

                          Bank 1 lambdaintegrator = 1,015
                          Bank 2 lambdaintegrator = 0,825

                          Jonka jälkeen vaihdoin lambdat ristiin:

                          Bank 1 lambdaintegrator = 1,000
                          Bank 2 lambdaintegrator = 1,200

                          Antaa vikakoodiksi 203 Oxygen sensor control 2, eli bank 2 lambda rikastaa seoksen tappiin? Miksi tuo lambda integrator oli ensin 0,825 (lean) ja sitten lambdojen ristiin vaihdon jälkeen 1,200 (rich)? Bensanpaineet on tyhjäkäynnillä 3bar = ok? Yön seisonnan jälkeen laskee tosi alas, alle 1 bar. Ja paineita nostaa vasta startatessa, ei ns. "primea" kun kääntää virrat päälle, joten joutuu starttaamaan aika pitkään. Paineensäädin on uusi.
                          Mites m60 gurut menikö tämä teiltä ohi?

                          Comment

                          • ike24
                            BTCF Member
                            • Mar 2011
                            • 957
                            • haapavesi

                            Originally posted by Cell View Post
                            BP releelle tulee jatkuva 12v suoraan käyttösähköksi siitä ecu-boksin + navasta, ohjauspuolen +12v tulee päävirtareleen kautta ja MS maadoittaa ohjauspuolta. Jos megalla on virta, on päävirtarele vetäneenä. Tarkoittaisi siis tapauksessasi että siellä on jonkunlainen ajonesto tai kaapeli poikki.
                            Vakio boksilla pelas kaikki mutta ton vaihdon jälkeen vasta tuli ongelmia. Eikös jos ajosesto päällä niin ei ees starttais?

                            Comment

                            • 2bar..ahhh
                              BTCF Honorary Member
                              • Nov 2004
                              • 3351
                              • haapavesi

                              Originally posted by ike24 View Post
                              Vakio boksilla pelas kaikki mutta ton vaihdon jälkeen vasta tuli ongelmia. Eikös jos ajosesto päällä niin ei ees starttais?
                              starttee muttei käy. poksilta pitää varmistaa että polttoainepumpun herätevirta (megalta) tuleva piuha on oikeassa pinnissä ja releelle tulee herätevirta startatessa. pumpun pitää nostaa paine kun virrat käänetään päälle ei vielä starttata.. mega ohjaa nyt sitä .
                              €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                              Comment

                              • Cell
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 7037
                                • Uusikaupunki

                                Originally posted by ike24 View Post
                                Vakio boksilla pelas kaikki mutta ton vaihdon jälkeen vasta tuli ongelmia. Eikös jos ajosesto päällä niin ei ees starttais?
                                Ja toimii edelleen vakioboksilla, jos vaihdat takaisin?
                                325i -08
                                i3 REx -17
                                M5 -98 Imolarot
                                535i -90 N/A project (maatumassa)

                                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎