Announcement

Collapse
No announcement yet.

TYP188 Lukkoperän kasausta ja ihmettelyä.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Tuukkaw View Post
    Pitäs tohon lukkoperään tilailla uudet kitkalevyt niin oliko toi racing diffsin kolmen levyn setti semmoinen mikä meni ilman muutoksia vielä paikalleen? Ilmeisesti siinä on yksi ylimääräinen levypari jolla saa lukkoa hieman kireämmäksi?
    Joo kyllä. Pohjalta ottaa vaan sen ylimääräsen prikan pois, kun lisäät sen yhden kitkalevy-dogplate parin.

    Leave a comment:


  • Tuukkaw
    replied
    Pitäs tohon lukkoperään tilailla uudet kitkalevyt niin oliko toi racing diffsin kolmen levyn setti semmoinen mikä meni ilman muutoksia vielä paikalleen? Ilmeisesti siinä on yksi ylimääräinen levypari jolla saa lukkoa hieman kireämmäksi?

    Leave a comment:


  • Mica
    replied
    Originally posted by janne[l View Post
    Rallyroadilta toi tuli kitin mukana jolla saa perän e36:n kelkkaan, en tiedä myyvätkö noita takakiinnikkeitä erikseen.
    https://rallyroad.net/products/e36bu...tialconversion
    OK, kiitos! Tuo olisi varmaan kokonaisuutena hyvä kiinnityssetti, ei pitäisi olla ongelmia enää etukiinnikkeen pultinkaan kanssa. Niitä on varmaankin löytymisen seurauksena katkeillut myös.
    Omassa on kanssa ollut kovilla kiinnikkeillä, E39 M5 takakannella. Ja ei ole ongelmia ollut.

    Leave a comment:


  • janne[l
    replied
    Rallyroadilta toi tuli kitin mukana jolla saa perän e36:n kelkkaan, en tiedä myyvätkö noita takakiinnikkeitä erikseen.

    [IMG][/IMG]
    Last edited by janne[l; 05-11-2021, 08:27.

    Leave a comment:


  • Mica
    replied
    Originally posted by janne[l View Post
    typ210 kävi tosiaan särkikoskella.
    Niinku tossa todettiin niin tolla "momentti testillä" ei saa kyllä mitään kuvaa kitkalevyjen kunnosta. Mulla toi oli löysä kun mikä mutta kitkalevyt ei paljo uudesta eronnu,ei olis ollu todellakaan tarvetta edes vaihtaa mutta sinne meni nyt racing diffs:n 4 levynen paketti sisään,mikä oli bolt on kuten luvattiinkin niin sai vähän lukkoa päivitettyä. Saa nähdä miten noi racing diffs:n levyt kestää kun särkikoskellakaan ei noista oikeen kokemusta vielä ollut.
    Perän takakiinnike herätti mielenkiinnon... Mistäs tuollainen on tullut?
    Vakio näyttää olevan kulutusosat ratahommissa.

    Leave a comment:


  • janne[l
    replied
    Originally posted by ^Tonix^ View Post
    Mitä noita tullut mitattua niin KÄYTETTY vakio typ188 ei ikinä ole pitänyt 60nm. ~50nm on aika perus käytetylle. 57nm taitaa olla parhaimpia vakioita mitä tullut vastaan.
    Mutta voi 50nm+ perässä olla kaikki sisuskalut entiset, edellinen perä jonka osin oli "suoraan ajosta" ja "toimiva", sen kuin purkasin niin oli huonoin 188 lukkoyksikkö minkä olen purkanut ja sekin piti momenttitestissä 56 vai 57nm..
    typ210 kävi tosiaan särkikoskella.
    Niinku tossa todettiin niin tolla "momentti testillä" ei saa kyllä mitään kuvaa kitkalevyjen kunnosta. Mulla toi oli löysä kun mikä mutta kitkalevyt ei paljo uudesta eronnu,ei olis ollu todellakaan tarvetta edes vaihtaa mutta sinne meni nyt racing diffs:n 4 levynen paketti sisään,mikä oli bolt on kuten luvattiinkin niin sai vähän lukkoa päivitettyä. Saa nähdä miten noi levyt kestää kun särkikoskellakaan ei noista oikeen kokemusta vielä ollut.
    Last edited by janne[l; 13-08-2021, 10:02.

    Leave a comment:


  • -jacko-
    replied
    Originally posted by -jacko- View Post
    Osaako joku sanoa sopiiko e46 m3 lukkoyksikkö 188k perän sisään ? Jos olen ymmärtänyt oikein niin e46 m3 olisi 210 perä. jostain britti sivustolta muistaisin lukeneeni sen sopivan mutta onko varmaa tietoa ? Olisi tiedossa tällainen lukkoyksikkö ja kiinnostaisi tietää onko turha ostos vai ei.
    Tutkin lisää asiaa ja eihän se sovi..

    Leave a comment:


  • -jacko-
    replied
    Osaako joku sanoa sopiiko e46 m3 lukkoyksikkö 188k perän sisään ? Jos olen ymmärtänyt oikein niin e46 m3 olisi 210 perä. jostain britti sivustolta muistaisin lukeneeni sen sopivan mutta onko varmaa tietoa ? Olisi tiedossa tällainen lukkoyksikkö ja kiinnostaisi tietää onko turha ostos vai ei.

    Leave a comment:


  • puliukk0
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Tuo numero tulee lautas- eli ison vetopyörän halkaisijasta.
    Aivan. Olisi pitänyt hetki taas miettiä...

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by puliukk0 View Post
    Olisi tiedossa e36 lukkoyksikkö, mutta onko mitään tietoja miten erottaa typ168 lukon typ188 lukosta? Halkasija ym?
    Tuo numero tulee lautas- eli ison vetopyörän halkaisijasta.

    Leave a comment:


  • puliukk0
    replied
    Olisi tiedossa e36 lukkoyksikkö, mutta onko mitään tietoja miten erottaa typ168 lukon typ188 lukosta? Halkasija ym?

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Tosi paskana oleva voi pitää hyvinkin käsin kääntämällä, kun arpiset pinnat tarttuu toisiinsa. Esijännityksen määrä ei kauheesti kerro sen lukon ominaisuuksista muutenkaan. Pienillä vaihteilla se lukko kokee monen tuhannen Newtonin voimia.

    Leave a comment:


  • ^Tonix^
    replied
    Originally posted by janne[l View Post
    perä meneekin särkikoskelle koska ei toi lukko tuntunut pitävän tarpeeksi kun laipasta väänsin toinen lukittuneena, ~60nm tais olla se raja mitä ton tarvis pitää ? Saa sielä samalla kattoo muutenkin tuon läpi että kaikki kunnossa.
    Mitä noita tullut mitattua niin KÄYTETTY vakio typ188 ei ikinä ole pitänyt 60nm. ~50nm on aika perus käytetylle. 57nm taitaa olla parhaimpia vakioita mitä tullut vastaan.
    Mutta voi 50nm+ perässä olla kaikki sisuskalut entiset, edellinen perä jonka osin oli "suoraan ajosta" ja "toimiva", sen kuin purkasin niin oli huonoin 188 lukkoyksikkö minkä olen purkanut ja sekin piti momenttitestissä 56 vai 57nm..

    Leave a comment:


  • janne[l
    replied
    perä meneekin särkikoskelle koska ei toi lukko tuntunut pitävän tarpeeksi kun laipasta väänsin toinen lukittuneena, ~60nm tais olla se raja mitä ton tarvis pitää ? Saa sielä samalla kattoo muutenkin tuon läpi että kaikki kunnossa.

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    En tiedä miksi mutta näin on.
    Sanoisin, että välityksestä johtuen. Yksi hammas ja sen backlash muodostaa pinionissa huomattavasti suuremman osuuden sen kehästä, jolloin sama välys on pinionia pyörittäessä isompi pyörähdys kuin lautaspyörässä.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎