Announcement

Collapse
No announcement yet.

S38B35, S38B36 ja S38B38 korjaukset ja huolto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    Originally posted by nikke.h View Post
    Vanha kulunut juttu, mutta millä moottoriöljyillä porukka ajelee. Omassa käytetty vuosia Castrolin TWS/Edgeä 10W60. Kannattaako enää vaihtaa muuhun merkkiin?
    Lue vaikka tuo http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=267021

    Comment

    • estervainaa
      BTCF Member
      • Jan 2008
      • 665
      • Kuopio

      Mielipiteitä taitaa olla yhtä monta kun öljyn käyttäjiä, mutta omassa projektissa olen toistaiseksi käyttänyt castrolin magnatecia 5w40. Öljyn lämmöt ei ole nousseet kuin korkeintaan 110 asteeseen mutkaisilla osuuksilla, suorilla laskee sinne 90-100 asteeseen. Olettaisin tuon 5w40 riittävän, vaihtaa sitten vaikka useammin.
      -89 "m5" rataprojekti
      -02 transporter syncro
      -01 e53 3.0i
      -93 318is rataprojekti nro II

      Comment

      • duuk
        Moderator
        • Dec 2006
        • 10506
        • Saaressa

        Originally posted by nikke.h View Post
        Vanha kulunut juttu, mutta millä moottoriöljyillä porukka ajelee. Omassa käytetty vuosia Castrolin TWS/Edgeä 10W60. Kannattaako enää vaihtaa muuhun merkkiin?
        Castrol TWS 10W60 juo oma M5.

        duke's garage:
        Suzuki R50
        E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
        M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
        S38 S54 S62

        instagram: _duuk

        Comment

        • Roito
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2009
          • 3921
          • Tavastila/Kotka

          Originally posted by estervainaa View Post
          Mielipiteitä taitaa olla yhtä monta kun öljyn käyttäjiä, mutta omassa projektissa olen toistaiseksi käyttänyt castrolin magnatecia 5w40. Öljyn lämmöt ei ole nousseet kuin korkeintaan 110 asteeseen mutkaisilla osuuksilla, suorilla laskee sinne 90-100 asteeseen. Olettaisin tuon 5w40 riittävän, vaihtaa sitten vaikka useammin.
          Kuvittelenko vaan vai onko vähän kovat ölynlämmöt?

          Ja kestääkö tuo öljy tuollaiset lämpötilat?
          BMW E70 X5 käyttismöhkö
          MB W639 Kummisetä

          Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

          Comment

          • estervainaa
            BTCF Member
            • Jan 2008
            • 665
            • Kuopio

            Originally posted by turbosukka View Post
            Kuvittelenko vaan vai onko vähän kovat ölynlämmöt?

            Ja kestääkö tuo öljy tuollaiset lämpötilat?
            Rata-ajossa 30 asteen helteessä uskoisin olevan ihan normaalit lämmöt :think Mitään mistään en tiedä, mutta lukemani perusteella esim notkeammilla 5w40 öljyllä lämmöt pysyneet matalampina vrt TWS:n. Voisihan tuota TWS:aa tietysti kokeilla joku kerta vaikuttaako lämpöihin.
            -89 "m5" rataprojekti
            -02 transporter syncro
            -01 e53 3.0i
            -93 318is rataprojekti nro II

            Comment

            • Roito
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2009
              • 3921
              • Tavastila/Kotka

              Originally posted by estervainaa View Post
              Rata-ajossa 30 asteen helteessä uskoisin olevan ihan normaalit lämmöt :think Mitään mistään en tiedä, mutta lukemani perusteella esim notkeammilla 5w40 öljyllä lämmöt pysyneet matalampina vrt TWS:n. Voisihan tuota TWS:aa tietysti kokeilla joku kerta vaikuttaako lämpöihin.
              Okeei, aikasemmin tässä topicissa oli keskustelua öljynlämmöistä ja eri suodatinjaloista mihin lämpöihin pääsee yms

              Ja muualla kun kovassa rata-ajossa ei pitäis vissiin mennä sadan hujakoille/yli... mene ja tiedä sitten

              Omassa autossa pysyy normaalisti 80 asteessa ja aika kovaa ajoa vaatii että nousee edes 100

              Tuossa aikasempaa keskustelua:



              Originally posted by Bmw Master View Post
              Öljynlämpö asiaan palatakseni, taitaakin mulla olla toimiva termari ja muilla kaput

              Toiselta foorumilta löytyi, että vanhalla suodatinjalalla ~100 astetta ja uudella 70-80...
              Originally posted by duuk View Post
              Njoo jotain älytöntä kuitenkin.. Molemmat omistaneena pitäydyn kyllä tuossa B36:ssa



              Mulla on kokemusta 2 omasta ja 3 kaverin E34 M5:sta 4kpl B36 ja 1kpl B38 ja yhdessäkään ei normi ajossa öljynlämmöt ole olleet 100 kyllä 80-90 on tavallisessa ajossa olleet jokaisessa ja kovemmassa siinä 95. Rata-päivät sitten erikseen.
              Kaikissa käytetty tws 10-60
              Originally posted by Bmw Master View Post
              Mene ja tiedä, uudella termostaatilla (ja pesty jäähdytin) ei kuulemma edes kovassa rata käytössä nouse yli 95. Normaali kaahauksella harvoin 80 asteeseen.
              Last edited by Roito; 07-10-2014, 10:24.
              BMW E70 X5 käyttismöhkö
              MB W639 Kummisetä

              Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

              Comment

              • Arde92
                BTCF Member
                • Aug 2010
                • 1330
                • Lohtaja/keski-pohjanmaa

                sanottiinkohan manuaalissa että 120 ois max ö-lämpö vai 110:think
                E39 M5 Titansilber<------
                F11 530D Spacegray
                E36 323i M-sport Med Hölsteri
                Ex :E61 525D Lci Carboni
                Ex :E34 M5 3.6 Macaoblau metallic
                Ex :E61 530XD Monacoblau<------
                Ex: E39 530D individual Carbon/Cinnamon
                Ex: E34 540 6-Gang Mtech <------

                Comment

                • Merkki
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2012
                  • 454
                  • Uusikaupunki

                  Originally posted by Bmw Master View Post
                  Imuilman lämpöanturi? Koneen lämpöanturi?

                  Tulpat tarkasin vielä tänään ja olivat melko vaalean näköiset::think Vanhalla lastullisella eculla olivat mielestäni ruskeammat..
                  Käykö auto videolla normaalisti/ liiankorkeat kierrokset? Kone kuitenkin lämmin..
                  M5 tietäjiltä tarvitaan pikaisia vinkkejä (kuukauden sisällä saatava päästöt kuriin)
                  Last edited by Merkki; 20-09-2015, 18:49.
                  e32 730i
                  e34 m5
                  e34 525i

                  Comment

                  • estervainaa
                    BTCF Member
                    • Jan 2008
                    • 665
                    • Kuopio

                    Originally posted by turbosukka View Post
                    Okeei, aikasemmin tässä topicissa oli keskustelua öljynlämmöistä ja eri suodatinjaloista mihin lämpöihin pääsee yms

                    Ja muualla kun kovassa rata-ajossa ei pitäis vissiin mennä sadan hujakoille/yli... mene ja tiedä sitten

                    Omassa autossa pysyy normaalisti 80 asteessa ja aika kovaa ajoa vaatii että nousee edes 100

                    Tuossa aikasempaa keskustelua:
                    Originally posted by KimmoK View Post
                    5w40 Castrollit on toiminu ihan yhtä hyvin kuin 10w60 öljyt, en oo tosin radalla ajanut enää näillä luirummilla.
                    Lähinnä tuohon KimmoK:n kommenttiin oli tarkoitus heittää ajatusta, etteikö se 5w40 voisi riittää myös radalla jos ei lämmöt nouse tuon enempää.

                    Ja ei ne lämmöt nousseet itselläkään koskaan juuri 90 astetta kovemmaksi kadulla. Rauhallisessa matka-ajossa pysytteli 70-80 asteen välissä.
                    -89 "m5" rataprojekti
                    -02 transporter syncro
                    -01 e53 3.0i
                    -93 318is rataprojekti nro II

                    Comment

                    • Joma
                      BTCF Member
                      • Feb 2011
                      • 1320
                      • Masku

                      Ja kun kampiakselin otti pois näytti tältä...



                      Kampiakselin joka kaula aikast loppu.....

                      Mitäs eroa tällä m88/3 alakerralla on m30b34 alakertaan.

                      M30b34 kampura m88/3 lohkoon 2mm lisää iskua mikä ahdistaa? Vaiko mikään?

                      Lohkon kyljessä öljykanavassa ainakin s moottorissa joku reikä

                      Vai onko 2,8 lohko kaikkein vahvin jos tähän kasais 3,5 l kampuran? Kuinkas isoks uskaltaa porata.
                      Last edited by Joma; 08-10-2014, 10:48.
                      E30 M52b28 M122h Amme
                      E28 x monta
                      E23 728i Ministeri
                      E10 1600-2 Garret

                      VW LT50 Huoltoajoneuvo
                      HD lapio jätskikruiseri

                      Comment

                      • Merkki
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2012
                        • 454
                        • Uusikaupunki

                        Originally posted by Merkki View Post
                        Laitetaan nyt sama teksti tännekkin tuolta e34 kysymyksiä ja vastauksia osastolta eli:

                        Ei mennyt m5 s38b36 motilla päästöistä läpi katsurilla: co pitoisuus kierroksilla sekä hc joutokäynnillä liian korkea.
                        Tähän asti tehtyä:
                        Imuilmaputki vaihdettu, virranjaka + pyörijä hiottu hapettumat pois, imm putsattu ja moottori sammuu jos nyppää imm johdon irti, oletan että toimii?
                        Käynti muuttuu jos nyppää kaasuasennon tunnistimen irti --> toimii?
                        Koitettu toisella vakio eculla, ei vaikutusta.
                        Alipaine letkuja uusittu.
                        Video koneen "pätkimisestä" https://www.youtube.com/watch?v=NRMD...ature=youtu.be
                        Originally posted by Merkki View Post
                        Tulpat tarkasin vielä tänään ja olivat melko vaalean näköiset::think Vanhalla lastullisella eculla olivat mielestäni ruskeammat..
                        Käykö auto videolla normaalisti/ liiankorkeat kierrokset? Kone kuitenkin lämmin..
                        M5 tietäjiltä tarvitaan pikaisia vinkkejä (kuukauden sisällä saatava päästöt kuriin)
                        Jatketaan taas yksin puhelua, elikkä seuraavaa tehty:
                        Tulpan jodot tarkastettu, kaikki: ~5,9-~6.1 khom paitsi puolalle menevä johto 2khom, normaalia?
                        Vaihdettu Imuilman sekä veden molemmat anturit, vanhoissa oli lähes samat arvot kuin uusissa.
                        Bosch tulpat vaihdettu. Vanhatkin melko uuden näköiset mutta ei tietoa koska viimeeksi vaihdettu..
                        Koitettu toisella imm --> ei auta
                        Nyt pikkuhiljaa alkaa keinot olemaan vähissä.. Voisko suutin tai venttiilinvälykset aiheuttaa tuommosta pätkimistä?
                        Käynnistäessä kylmänä, käy hetken aikaa tasaisesti kunnes rupee käymään kuin videolla.
                        e32 730i
                        e34 m5
                        e34 525i

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          Originally posted by Merkki View Post
                          ...........
                          Kaasuläppien synkkaus?

                          Comment

                          • Merkki
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2012
                            • 454
                            • Uusikaupunki

                            Originally posted by Bmw Master View Post
                            Kaasuläppien synkkaus?
                            kaasuläpät on synkattu.
                            Lisätään vielä, Kone pätkii ainakin vapaalla pyöriessään myös kierroksilla hieman jos kaasua pitää samassa asennossa.
                            Kampuran asennon tunnistimen ohmit mittasin ~560 luokkaa--> toimii
                            Bensa paineen säätäjän alipaine letkussa haisi lievästi bensa kalvo vuotaa?
                            Mitä eroa näillä kahdella on: http://www.autonvaraosat24.fi/bosch/677339

                            Muutakuin tuo lievä hintaero?
                            e32 730i
                            e34 m5
                            e34 525i

                            Comment

                            • Tumppa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2003
                              • 1812
                              • Oulu

                              Vuoto pakoputkessa ennen lambdaa? pakosarjan jousto?
                              F31 320d LCI

                              Comment

                              • Merkki
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2012
                                • 454
                                • Uusikaupunki

                                Originally posted by Tumppa View Post
                                Vuoto pakoputkessa ennen lambdaa? pakosarjan jousto?
                                Ei vuoda putkisto.
                                e32 730i
                                e34 m5
                                e34 525i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎