Mikä Vanos pirssissä
Eli auto on -05 käyttöönotettu mutta kai virallisesti -06 525i koska kyseessä 218hv ja nappikäynnisteinen auto.
Auto on kotona ja minä en, niin mikähän Vanos tuossa nyt on ja onko moottori tuo M52B25 tms?
Ja onko tuohon mottoriin jossakin ohjeita ja olisiko arviota miten isosta rempasta on kyse ko. mallin kohdalla vaihtaa nuo o-renkaat?
Marko
M54 vanos remontti
Collapse
X
-
No siis merkkiliikkeen tarjoushan on noista kallein, joten en sinne ajatellut todellakaan viedä...Originally posted by Supa View PostEi tässä nyt vielä ole tapahtunut mitään. Katotaan nyt ensin mitä saavat aikaan.
Jos ajatellaan että vanos-yksikkö maksaa viitisen sataa niin eihän tuolle työlle jää sitten yhtään hintaa, kun koko tarjous oli sen viis sataa...
No kattoo ny, kiirettähän tällä projektilla ei ole.
Leave a comment:
-
Ei tässä nyt vielä ole tapahtunut mitään. Katotaan nyt ensin mitä saavat aikaan.
Leave a comment:
-
Tota, saako tollasta tehdä surutta ilman että kerrotaan asiakkaalle hinta-arvio ja lupa vaihtaa noinkin kallis osa? Vielä kun asiakas kiikuttaa omat O-renkaat pajaan?
Leave a comment:
-
Jep. Kyllä mä voisin vaikka lyödä vetoa että vaihtavat vain uuden vanosyksikön vanhan tilalleOriginally posted by Cell View PostVaihdosta hyvinkin, mutta ihme että edes siihen suostuvat kun heillä ei ole siihen työohjeita. Jotenkin ei ole merkkiliikkeen tapaista tehdä mitään netistä löytyvien kirjoitusten perusteella
Leave a comment:
-
Vaihdosta hyvinkin, mutta ihme että edes siihen suostuvat kun heillä ei ole siihen työohjeita. Jotenkin ei ole merkkiliikkeen tapaista tehdä mitään netistä löytyvien kirjoitusten perusteellaOriginally posted by ripatsu View PostPuhe olikin pelkästä vaihdosta, osathan on mulla itselläni tilattuna...myös Schmiedmann tekee pelkän vaihtotyön, mutta haluavat ensin tarkistaa millaisista osista on kyse. Kaikki ei kelpaa...
Leave a comment:
-
Se täppä ruutuun kertoo vain solenoidin aktivoinnista, ei siitä kääntyikö vanos. Vanos jammed kertoo siitä että ei kääntynyt, saman näkee myös nokka-akselin asentotiedosta livedatassa. Tuon koodin voi myös saada jos nokka-akselin tunnistin on rikki sopivasti -> ecu ei tajua anturin olevan rikki mutta sen saama tieto on ihan höpöä. Tällöin tuo asentotietokin voi livedatassa näyttää mitä sattuu.Originally posted by jukkae View PostMites tuo kun parista M52 singlevanoksesta oon koodeja kattonu ja niissä ollu tuo vanos jammed koodi, kummassakin muistaakseni tuli takaisin kun käytti kierroksia ajaessa riittävän ylhäällä. Silti inpan livedatasta katottuna vanos kyllä toimi eli liikkui ( täppä ruutuun)
Missä vika?
Pazi88: Siitä tulee tuo jammed vikakoodi, mutta käytännössä se joko kääntyy kokonaan tai ei käänny lainkaan. Huonoilla tiivisteillä kääntyminen on vaan hitaampaa ja sen tuntee kuminauhamaisena vedon lisääntymisenä 1-2s aikana kun lyö kaasun pohjaan, parhaiten jostain 2000-3000rpm.
Leave a comment:
-
Mites tuo kun parista M52 singlevanoksesta oon koodeja kattonu ja niissä ollu tuo vanos jammed koodi, kummassakin muistaakseni tuli takaisin kun käytti kierroksia ajaessa riittävän ylhäällä. Silti inpan livedatasta katottuna vanos kyllä toimi eli liikkui ( täppä ruutuun)Originally posted by Supa View PostNo riippuu miten se on ollut rikki, mihin asentoon on jumahtanut.
Jos säätö toimii niin ei siinä mitään eroa ole kuten joku jo totesi.
Kun tämä single vanos on vain on-off niin toimii kunhan ei jumita.
Missä vika?
Leave a comment:
-
Puhe olikin pelkästä vaihdosta, osathan on mulla itselläni tilattuna...myös Schmiedmann tekee pelkän vaihtotyön, mutta haluavat ensin tarkistaa millaisista osista on kyse. Kaikki ei kelpaa...Originally posted by Cell View PostVarsinkin kun heillä ei ole siihen työohjeita eikä mitään omaa varaosatarjontaa.
Leave a comment:
-
En ole vielä sattunut sellaiseen korjaamoon, joka tuntisi edes tätä kyseistä vanoksen huoltotoimenpidettä... ainakaan SavonlinnassaOriginally posted by Supa View PostToisen ei tarvitse edes soittaa kun ei tarvitse autoa jättää mihinkään
Olen kyllä edelleen hieman skeptinen sen suhteen että merkkiliike alkaisi aukomaan vanos yksikköä mutta kuuntelen mielelläni kokemukset asiasta kyllä jos näin oikeasti tapahtuu eivätkä vain vaihda vanos yksikön ja kannen välistä tiivistettä
Leave a comment:
Leave a comment: