Originally posted by Cell
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M54 vanos remontti
Collapse
X
-
Originally posted by Supa View PostEi tässä nyt vielä ole tapahtunut mitään. Katotaan nyt ensin mitä saavat aikaan.
Jos ajatellaan että vanos-yksikkö maksaa viitisen sataa niin eihän tuolle työlle jää sitten yhtään hintaa, kun koko tarjous oli sen viis sataa...
No kattoo ny, kiirettähän tällä projektilla ei ole.
Comment
-
-
Mikä Vanos pirssissä
Eli auto on -05 käyttöönotettu mutta kai virallisesti -06 525i koska kyseessä 218hv ja nappikäynnisteinen auto.
Auto on kotona ja minä en, niin mikähän Vanos tuossa nyt on ja onko moottori tuo M52B25 tms?
Ja onko tuohon mottoriin jossakin ohjeita ja olisiko arviota miten isosta rempasta on kyse ko. mallin kohdalla vaihtaa nuo o-renkaat?
Marko
Comment
-
-
Originally posted by MarkoV View PostEli auto on -05 käyttöönotettu mutta kai virallisesti -06 525i koska kyseessä 218hv ja nappikäynnisteinen auto.
Auto on kotona ja minä en, niin mikähän Vanos tuossa nyt on ja onko moottori tuo M52B25 tms?
Ja onko tuohon mottoriin jossakin ohjeita ja olisiko arviota miten isosta rempasta on kyse ko. mallin kohdalla vaihtaa nuo o-renkaat?
MarkoMusti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Kiitos tiedosta. Sieltähän se pediasta taas selvisi.
Eli tokkohan tuo Vanokseen viittaisikaan kun tuli koodi: P0015: "B" Camshaft Position - Timing Over-Retarded (Bank 1) (Powertrain, Generic)
Olisko tuo enemmän sitten nokka-akselin asentotunnistimeen liittyvä asia?
Rallattava ääntäkin tuli koneesta, se olikin ensioire ja heti perään tuli moottorin kuva mittaristoon.
Marko
Comment
-
-
Originally posted by MarkoV View PostKiitos tiedosta. Sieltähän se pediasta taas selvisi.
Eli tokkohan tuo Vanokseen viittaisikaan kun tuli koodi: P0015: "B" Camshaft Position - Timing Over-Retarded (Bank 1) (Powertrain, Generic)
Olisko tuo enemmän sitten nokka-akselin asentotunnistimeen liittyvä asia?
Rallattava ääntäkin tuli koneesta, se olikin ensioire ja heti perään tuli moottorin kuva mittaristoon.
Marko
EDIT: Teitkin jo näköjään oman topicin aiheesta, jatketaan sielläMusti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Tällainen vika pamahti omaan autoon:
EDIT: Tulikin hätäiltyä vähän turhan aikaisin. Pakopuolen vanoksen solenoidi oli likainen eikä päässyt liikkumaan. Nyt toimii jälleen ja vedot palasi takaisinLast edited by Antsah; 11-03-2013, 22:40.
Comment
-
-
Tein omaan M54B30-mosaan kyseisen rempan tuossa pari viikkoa takaperin. Autoa ei ole vielä käynnistetty rempan jälkeen, kun pitäisi vielä öljyt vaihtaa. Kaikki meni tietenkin kuin elokuvissa, ja työtunteja huolellisesti tehtynä (ja vanos-yksikkö kahteen kertaan kasattuna) n. 7-8h ensikertalaiselta.
Jäi kuitenkin vaivaamaan se ettei käyttämissäni ohjeissa (beisan) mihinkään laitettu kierrelukitetta. Laitoin kuitenkin vanoksen "kansien" (kuvassa) uusiin pultteihin lukitetta, koska en pystyisi itse elämään sen tosiasian kanssa että pultti sieltä irtoaisi ja putoaisi tottakai suoraan jakoketjun väliin. Oletteko muut noissa käyttäneet lukitetta vai pelkästään luottaneet siihen 10Nm kirrailuun? Alkuperäisissä pulteissahan ei kylläkään kierrelukitetta tainnut olla, ei ainakaan jälkiä näkynyt.
Tuolla koneella on 110tkm ajettu, ja o-renkaat olivat kivikovat, tyhjäkäynti jäi satunnaisesti harvoin aaltoilemaan parkkipaikkapyörittelyssä, muuten alaväännöt ja kulutus OK, eikä vikakoodeja vanokselta.Last edited by Supra^; 12-03-2013, 00:40.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
jos auto on tän rempan tarpeessa niin antaako se yleensä vikakoodia ? omassa ei muuta vika ilmene kuin pidemmän joutukäynnin jäälkeen alkaa tyhjäkäynti humppaan. vanhan omistajan mukaan o-renkaat on vaihdettu mutta eihän se koskaan sata varma ole, kun ei mitään kuittejakaan ollut..e46 330i cabriolet
e91 320d
e36 328 törpö
Comment
-
Comment