Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 vanos remontti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    Originally posted by Cell View Post
    Vaihdosta hyvinkin, mutta ihme että edes siihen suostuvat kun heillä ei ole siihen työohjeita. Jotenkin ei ole merkkiliikkeen tapaista tehdä mitään netistä löytyvien kirjoitusten perusteella
    Jep. Kyllä mä voisin vaikka lyödä vetoa että vaihtavat vain uuden vanosyksikön vanhan tilalle
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • ripatsu
      Bimmer Rookie
      • Jul 2012
      • 144
      • Suomi Finland

      Originally posted by Supa View Post
      Jep. Kyllä mä voisin vaikka lyödä vetoa että vaihtavat vain uuden vanosyksikön vanhan tilalle
      Eikös pelkkä uusi vanos-yksikkö maksa sen viissataa?

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        Originally posted by ripatsu View Post
        Eikös pelkkä uusi vanos-yksikkö maksa sen viissataa?
        Varmaan niillä nurkilla, vaihtoon ei tosiaan kauhean kauaa mene.
        Mutta sittenhän se nähdään
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • Dani
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2007
          • 3847
          • Espoo

          Tota, saako tollasta tehdä surutta ilman että kerrotaan asiakkaalle hinta-arvio ja lupa vaihtaa noinkin kallis osa? Vielä kun asiakas kiikuttaa omat O-renkaat pajaan?
          sigpic
          Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            Ei tässä nyt vielä ole tapahtunut mitään. Katotaan nyt ensin mitä saavat aikaan.
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • ripatsu
              Bimmer Rookie
              • Jul 2012
              • 144
              • Suomi Finland

              Originally posted by Supa View Post
              Ei tässä nyt vielä ole tapahtunut mitään. Katotaan nyt ensin mitä saavat aikaan.
              No siis merkkiliikkeen tarjoushan on noista kallein, joten en sinne ajatellut todellakaan viedä...

              Jos ajatellaan että vanos-yksikkö maksaa viitisen sataa niin eihän tuolle työlle jää sitten yhtään hintaa, kun koko tarjous oli sen viis sataa...

              No kattoo ny, kiirettähän tällä projektilla ei ole.

              Comment

              • Dani
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2007
                • 3847
                • Espoo

                Eiköhän nyt joku täältä vaihda noi O-renkaat jos kiltisti kyselet?
                sigpic
                Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                Comment

                • ripatsu
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2012
                  • 144
                  • Suomi Finland

                  Originally posted by Dani View Post
                  Eiköhän nyt joku täältä vaihda noi O-renkaat jos kiltisti kyselet?
                  Joo privana voi lähetellä viestiä

                  Comment

                  • MarkoV
                    Newbiemmer
                    • Jul 2012
                    • 23
                    • Lappeenranta

                    Mikä Vanos pirssissä

                    Eli auto on -05 käyttöönotettu mutta kai virallisesti -06 525i koska kyseessä 218hv ja nappikäynnisteinen auto.
                    Auto on kotona ja minä en, niin mikähän Vanos tuossa nyt on ja onko moottori tuo M52B25 tms?
                    Ja onko tuohon mottoriin jossakin ohjeita ja olisiko arviota miten isosta rempasta on kyse ko. mallin kohdalla vaihtaa nuo o-renkaat?

                    Marko

                    Comment

                    • Supra^
                      BTCF Member
                      • Jul 2005
                      • 5150
                      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                      Originally posted by MarkoV View Post
                      Eli auto on -05 käyttöönotettu mutta kai virallisesti -06 525i koska kyseessä 218hv ja nappikäynnisteinen auto.
                      Auto on kotona ja minä en, niin mikähän Vanos tuossa nyt on ja onko moottori tuo M52B25 tms?
                      Ja onko tuohon mottoriin jossakin ohjeita ja olisiko arviota miten isosta rempasta on kyse ko. mallin kohdalla vaihtaa nuo o-renkaat?

                      Marko
                      Moottori noin uudessa on jo eri, eli N52B25, valvetronic-kone. Noissakin on tuplavanos, mutten tiedä onko tuontapaista vikaa enää, ja vanoksen rakennekin on varmaan erilainen valvetronicin takia.
                      Musti 8HP
                      Nokivasara M47
                      TeiniCoupé DCT
                      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                      Ex:
                      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                      Comment

                      • MarkoV
                        Newbiemmer
                        • Jul 2012
                        • 23
                        • Lappeenranta

                        Kiitos tiedosta. Sieltähän se pediasta taas selvisi.
                        Eli tokkohan tuo Vanokseen viittaisikaan kun tuli koodi: P0015: "B" Camshaft Position - Timing Over-Retarded (Bank 1) (Powertrain, Generic)
                        Olisko tuo enemmän sitten nokka-akselin asentotunnistimeen liittyvä asia?
                        Rallattava ääntäkin tuli koneesta, se olikin ensioire ja heti perään tuli moottorin kuva mittaristoon.

                        Marko

                        Originally posted by Supra^ View Post
                        Moottori noin uudessa on jo eri, eli N52B25, valvetronic-kone. Noissakin on tuplavanos, mutten tiedä onko tuontapaista vikaa enää, ja vanoksen rakennekin on varmaan erilainen valvetronicin takia.

                        Comment

                        • Supra^
                          BTCF Member
                          • Jul 2005
                          • 5150
                          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                          Originally posted by MarkoV View Post
                          Kiitos tiedosta. Sieltähän se pediasta taas selvisi.
                          Eli tokkohan tuo Vanokseen viittaisikaan kun tuli koodi: P0015: "B" Camshaft Position - Timing Over-Retarded (Bank 1) (Powertrain, Generic)
                          Olisko tuo enemmän sitten nokka-akselin asentotunnistimeen liittyvä asia?
                          Rallattava ääntäkin tuli koneesta, se olikin ensioire ja heti perään tuli moottorin kuva mittaristoon.

                          Marko

                          EDIT: Teitkin jo näköjään oman topicin aiheesta, jatketaan siellä
                          Musti 8HP
                          Nokivasara M47
                          TeiniCoupé DCT
                          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                          Ex:
                          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                          Comment

                          • Antsah
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2009
                            • 1776
                            • Oulu

                            Tällainen vika pamahti omaan autoon:



                            EDIT: Tulikin hätäiltyä vähän turhan aikaisin. Pakopuolen vanoksen solenoidi oli likainen eikä päässyt liikkumaan. Nyt toimii jälleen ja vedot palasi takaisin
                            Last edited by Antsah; 11-03-2013, 22:40.

                            Comment

                            • Supra^
                              BTCF Member
                              • Jul 2005
                              • 5150
                              • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄



                              Tein omaan M54B30-mosaan kyseisen rempan tuossa pari viikkoa takaperin. Autoa ei ole vielä käynnistetty rempan jälkeen, kun pitäisi vielä öljyt vaihtaa. Kaikki meni tietenkin kuin elokuvissa, ja työtunteja huolellisesti tehtynä (ja vanos-yksikkö kahteen kertaan kasattuna) n. 7-8h ensikertalaiselta.

                              Jäi kuitenkin vaivaamaan se ettei käyttämissäni ohjeissa (beisan) mihinkään laitettu kierrelukitetta. Laitoin kuitenkin vanoksen "kansien" (kuvassa) uusiin pultteihin lukitetta, koska en pystyisi itse elämään sen tosiasian kanssa että pultti sieltä irtoaisi ja putoaisi tottakai suoraan jakoketjun väliin. Oletteko muut noissa käyttäneet lukitetta vai pelkästään luottaneet siihen 10Nm kirrailuun? Alkuperäisissä pulteissahan ei kylläkään kierrelukitetta tainnut olla, ei ainakaan jälkiä näkynyt.

                              Tuolla koneella on 110tkm ajettu, ja o-renkaat olivat kivikovat, tyhjäkäynti jäi satunnaisesti harvoin aaltoilemaan parkkipaikkapyörittelyssä, muuten alaväännöt ja kulutus OK, eikä vikakoodeja vanokselta.
                              Last edited by Supra^; 12-03-2013, 00:40.
                              Musti 8HP
                              Nokivasara M47
                              TeiniCoupé DCT
                              E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                              Ex:
                              E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                              Comment

                              • janne[l
                                BTCF Member
                                • Apr 2011
                                • 861
                                • Ylöjärvi

                                jos auto on tän rempan tarpeessa niin antaako se yleensä vikakoodia ? omassa ei muuta vika ilmene kuin pidemmän joutukäynnin jäälkeen alkaa tyhjäkäynti humppaan. vanhan omistajan mukaan o-renkaat on vaihdettu mutta eihän se koskaan sata varma ole, kun ei mitään kuittejakaan ollut..
                                e46 330i cabriolet
                                e91 320d
                                e36 328 törpö

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎