Vaihdosta hyvinkin, mutta ihme että edes siihen suostuvat kun heillä ei ole siihen työohjeita. Jotenkin ei ole merkkiliikkeen tapaista tehdä mitään netistä löytyvien kirjoitusten perusteella
Jep. Kyllä mä voisin vaikka lyödä vetoa että vaihtavat vain uuden vanosyksikön vanhan tilalle
Tota, saako tollasta tehdä surutta ilman että kerrotaan asiakkaalle hinta-arvio ja lupa vaihtaa noinkin kallis osa? Vielä kun asiakas kiikuttaa omat O-renkaat pajaan?
Eli auto on -05 käyttöönotettu mutta kai virallisesti -06 525i koska kyseessä 218hv ja nappikäynnisteinen auto.
Auto on kotona ja minä en, niin mikähän Vanos tuossa nyt on ja onko moottori tuo M52B25 tms?
Ja onko tuohon mottoriin jossakin ohjeita ja olisiko arviota miten isosta rempasta on kyse ko. mallin kohdalla vaihtaa nuo o-renkaat?
Eli auto on -05 käyttöönotettu mutta kai virallisesti -06 525i koska kyseessä 218hv ja nappikäynnisteinen auto.
Auto on kotona ja minä en, niin mikähän Vanos tuossa nyt on ja onko moottori tuo M52B25 tms?
Ja onko tuohon mottoriin jossakin ohjeita ja olisiko arviota miten isosta rempasta on kyse ko. mallin kohdalla vaihtaa nuo o-renkaat?
Marko
Moottori noin uudessa on jo eri, eli N52B25, valvetronic-kone. Noissakin on tuplavanos, mutten tiedä onko tuontapaista vikaa enää, ja vanoksen rakennekin on varmaan erilainen valvetronicin takia.
Kiitos tiedosta. Sieltähän se pediasta taas selvisi. Eli tokkohan tuo Vanokseen viittaisikaan kun tuli koodi: P0015: "B" Camshaft Position - Timing Over-Retarded (Bank 1) (Powertrain, Generic)
Olisko tuo enemmän sitten nokka-akselin asentotunnistimeen liittyvä asia?
Rallattava ääntäkin tuli koneesta, se olikin ensioire ja heti perään tuli moottorin kuva mittaristoon.
Moottori noin uudessa on jo eri, eli N52B25, valvetronic-kone. Noissakin on tuplavanos, mutten tiedä onko tuontapaista vikaa enää, ja vanoksen rakennekin on varmaan erilainen valvetronicin takia.
Kiitos tiedosta. Sieltähän se pediasta taas selvisi. Eli tokkohan tuo Vanokseen viittaisikaan kun tuli koodi: P0015: "B" Camshaft Position - Timing Over-Retarded (Bank 1) (Powertrain, Generic)
Olisko tuo enemmän sitten nokka-akselin asentotunnistimeen liittyvä asia?
Rallattava ääntäkin tuli koneesta, se olikin ensioire ja heti perään tuli moottorin kuva mittaristoon.
Marko
EDIT: Teitkin jo näköjään oman topicin aiheesta, jatketaan siellä
EDIT: Tulikin hätäiltyä vähän turhan aikaisin. Pakopuolen vanoksen solenoidi oli likainen eikä päässyt liikkumaan. Nyt toimii jälleen ja vedot palasi takaisin
Tein omaan M54B30-mosaan kyseisen rempan tuossa pari viikkoa takaperin. Autoa ei ole vielä käynnistetty rempan jälkeen, kun pitäisi vielä öljyt vaihtaa. Kaikki meni tietenkin kuin elokuvissa, ja työtunteja huolellisesti tehtynä (ja vanos-yksikkö kahteen kertaan kasattuna) n. 7-8h ensikertalaiselta.
Jäi kuitenkin vaivaamaan se ettei käyttämissäni ohjeissa (beisan) mihinkään laitettu kierrelukitetta. Laitoin kuitenkin vanoksen "kansien" (kuvassa) uusiin pultteihin lukitetta, koska en pystyisi itse elämään sen tosiasian kanssa että pultti sieltä irtoaisi ja putoaisi tottakai suoraan jakoketjun väliin. Oletteko muut noissa käyttäneet lukitetta vai pelkästään luottaneet siihen 10Nm kirrailuun? Alkuperäisissä pulteissahan ei kylläkään kierrelukitetta tainnut olla, ei ainakaan jälkiä näkynyt.
Tuolla koneella on 110tkm ajettu, ja o-renkaat olivat kivikovat, tyhjäkäynti jäi satunnaisesti harvoin aaltoilemaan parkkipaikkapyörittelyssä, muuten alaväännöt ja kulutus OK, eikä vikakoodeja vanokselta.
jos auto on tän rempan tarpeessa niin antaako se yleensä vikakoodia ? omassa ei muuta vika ilmene kuin pidemmän joutukäynnin jäälkeen alkaa tyhjäkäynti humppaan. vanhan omistajan mukaan o-renkaat on vaihdettu mutta eihän se koskaan sata varma ole, kun ei mitään kuittejakaan ollut..
Comment