Originally posted by janne[l
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M54 vanos remontti
Collapse
X
-
Originally posted by Supra^ View PostJäi kuitenkin vaivaamaan se ettei käyttämissäni ohjeissa (beisan) mihinkään laitettu kierrelukitetta. Laitoin kuitenkin vanoksen "kansien" (kuvassa) uusiin pultteihin lukitetta, koska en pystyisi itse elämään sen tosiasian kanssa että pultti sieltä irtoaisi ja putoaisi tottakai suoraan jakoketjun väliin. Oletteko muut noissa käyttäneet lukitetta vai pelkästään luottaneet siihen 10Nm kirrailuun?
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostEi. Vanos testi meni ok läpi omassani. Ainut vika oli kylmänä tyhjäkäynnin notkahtelu ja välillä sammuminen jos jätti pihalle käymään. Nyt pelaa ok uusilla tiivisteillä. Sinänsä huono vikakoodi systeemi kun auto sammuu omia aikojaan, eikä jää mitään muistiin.e46 330i cabriolet
e91 320d
e36 328 törpö
Comment
-
-
Kuinka tiukalle nuo vanosyksikön kiinnitysmutterit uskaltaa käsivaralla vääntää, mitkä tulee alla olevassa kuvassa oleviin kierteisiin? Beisanin mukaan momentit on vain 8 Nm. Itse huomasin viime kesänä tuota remppaa tehdessä, että nuo 2 laitimmaista pystyi pikkuräikällä kääntämään suht. tiukkaan, ns. pohjaan ilman fiilistä, että olisi vaaraa kierteiden korkkaamisesta tms. Sensijaan noita muita alempia muttereita kiriessä en oikein saanut kunnon tuntumaa, enkä uskaltanut niitä kiristää läheskään yhtä tiukkaan kuin nuo laitimmaiset. Lopussa tuntui jopa, että eivät enää oikein kiristyneet vaikka pyöritteli. Voiko tuo johtua uudesta vanoksen metallitiivisteestä, että se pitää saada "litistymään" siinä kiristyksen loppuvaiheessa, mikä voi tuntua siltä, että mutterin momentti tuntuu samalta jonkun matkaa ennen loppua, vai?
Last edited by Bomb5; 15-03-2013, 22:52.E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
-
Originally posted by Bomb5 View PostKuinka tiukalle nuo vanosyksikön kiinnitysmutterit uskaltaa käsivaralla vääntää, mitkä tulee alla olevassa kuvassa oleviin kierteisiin? Beisanin mukaan momentit on vain 8 Nm. Itse huomasin viime kesänä tuota remppaa tehdessä, että nuo 2 laitimmaista pystyi pikkuräikällä kääntämään suht. tiukkaan, ns. pohjaan ilman fiilistä, että olisi vaaraa kierteiden korkkaamisesta tms. Sensijaan noita muita alempia muttereita kiriessä en oikein saanut kunnon tuntumaa, enkä uskaltanut niitä kiristää läheskään yhtä tiukkaan kuin nuo laitimmaiset. Lopussa tuntui jopa, että eivät enää oikein kiristyneet vaikka pyöritteli. Voiko tuo johtua uudesta vanoksen metallitiivisteestä, että se pitää saada "litistymään" siinä kiristyksen loppuvaiheessa, mikä voi tuntua siltä, että mutterin momentti tuntuu samalta jonkun matkaa ennen loppua, vai?
Asennusohjeissa tais olla jotain siitä imupuolen vanoksesta että se pitää työntää sisään asti jotta on helpompi asentaa paikalleen, tämähän sulla on voinut siellä kanittaa, ja sen takia jäänyt vähän vinoon?Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Supra^ View PostSe 8 Nm on niin julmetun vähän, ettei siihen juuri mitään vaaditakkaan, ja kyllähän se tiiviinä pysyy. Kai kiristit ristiin? Mä kun kiristelin niin eipä ollut noin pientä momenttiräikkää, mutta hihavakiolla ja rannemomentilla sopivasti ja ristiin niin hyvä tuli. Mulla kyllä tuli jokaisessa pultissa se "pohjaaminen". Asennusohjeissa tais olla jotain siitä imupuolen vanoksesta että se pitää työntää sisään asti jotta on helpompi asentaa paikalleen, tämähän sulla on voinut siellä kanittaa, ja sen takia jäänyt vähän vinoon?
Edit. Tarkistinpa nuo muttereiden tiukkuudet, ihan hyvin ne oli.Last edited by Bomb5; 11-05-2013, 21:45.E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
-
Noniin, alkohan ne vanoksen tiivisteet itelläkin rallattamaan.. se ois sitten tämä tiivisteprojekti edessä.. onko iso ja veemäinen homma? Arvioitu projektin kesto? :thinkMyydään:
Uutta ja käytettyä osaa! e21, e30, e31, e32, e36, e34, e38, e46
K-S Connection
Ajossa: e46 330ci -00 "SemiCamo", e91 330xd Touring
Comment
-
-
Originally posted by J-Beat View PostNoniin, alkohan ne vanoksen tiivisteet itelläkin rallattamaan.. se ois sitten tämä tiivisteprojekti edessä.. onko iso ja veemäinen homma? Arvioitu projektin kesto? :thinkMusti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Juuri näin. Tuli myös viikonloppuna tehtyä kyseinen operaatio, rauhallisesti tehtynä ja paikkoja putsaillessa meni neljä tuntia. Oli kyllä korkea aika, tiivisteet pirun koppurat ja venakopan tiiviste räpsähteli muutaman sentin palasina pois.
Huomasi heti että menee paljon pienemmällä kaasulla vaikka on vasta 50 kilsaa takana. Myös oli käynnistämisen jälkeen ongelmia pysyä käynnissä niin hävisi myös nuo oireetE30 325i Cabrio '87
E61 525d M-Sport LCI
Comment
-
-
Vaihettiin tiivisteet tuossa vajaa 2 viikkoa sitten ja loppu ne oli...koppurat ja venttilikopan keskitiiviste lähti muovisina paloina irti. Nyt kun tuossa on ajeltu ja luultavasti ne on asettunu, niin mikäli hanuridyno on oikeessa alavääntö lisäänty ja yläkierroksilla vetää paremmin (ennen oli sellanen pieni monttu). Ehkä vähän pehmeemmin käy myös.
Bensan kulutuksesta en sit vielä pahemmin osaa sanoa, se varmaan tuossa selvinnee kun muutaman tankillisen ajelee.
Positiivista oli vielä se, että kone ei ollu juurikaan likainen...todella vähän oli karstaa. Kyllä niitä öljyjä näköjään kannattaa vaihtaa useemmin, longlife sucks!
Aikaa kului pikkasen reilu 2h, kun rauhassa tehtiin ja höpöteltiin välilllä
Asennuksesta kiitos kuuluu Doni:lle, loistavaa palveluae39 530iA ///M Sport -02
Kawasaki zx10r -07 (vihree tottakai)
ex: e39 528iA touring R.I.P, Volvo 740 GLE -88 (löytyy vielä tallista), Aprilia RSV mille Factory -04 R.I.P, Kawasaki zx-6r -99 ja Suzuki RG125f
Comment
-
-
Nyt on kokeiltu M54 Vanos-remonttia myös E85 Z4 malliin. Otettiin remontin kanssa aikalisä ja mietitään hetki.
Z4:ssa on venttiilikoppa todella helppo irroittaa koska tulipeltiin on hyvin matkaa eikä edessä ole mitään. Ongelman aiheuttaa moottorin edessä oleva "front panel"-rauta joka yhdistää koko keulan. Raudan poistaminen näyttäisi olevan todella iso operaatio koska sen läpi menee ilmastointi- ja vesiputket.
Vanos-yksikön mutterit ja liittimet saa varmasti pois vaikka rauta on paikoillaan. Ongelmaksi muodostuu se että vanos-yksikkö ei mahdu tulemaan tarpeeksi pitkälle ulospäin pinnapulttien ohi. Yksikköä ei irroitettu ollenkaan, koska mittauksien ja pitkän pähkäilyn jälkeen todettiin että ei se mahdu.
BMW:n ohjeissa on että alavesiletku pitää irroittaa. Tämä ei kuitenkaan poista sitä faktaa että rauta on edelleen siinä tiellä.
Liitteenä havainnollistava kuva.Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla
Comment
-
-
Eikä nouse tarpeeks jos ottaa moottorin korvan/korvat auki? Vesipumppua vartenkin joutuu ottamaan kuskin puoleisen irti..sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
Comment