Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 ylikoko-topic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Daa Daa
    BTCF Member
    • Aug 2004
    • 903
    • Jyväskylä

    Laita vaan ne orkkis laakerit, ne kestää kyllä sen mitä tarvitsee.

    Comment

    • Martin330d
      Bimmer Rookie
      • May 2009
      • 45
      • Pietarsaari

      Laita vaan ne orkkis laakerit, ne kestää kyllä sen mitä tarvitsee.
      Oiskohan nyt ihan niin, autolla ajettu 130tkm ja vähän jo kuparia esillä niin mites sit kun tehoja on 2-3 kertaa enemmän orkkikset kestää !?
      Monta bemaria, pari mersua ja joku italialainen

      Comment

      • JJT
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6693
        • .......

        Originally posted by Martin330d View Post
        Oiskohan nyt ihan niin, autolla ajettu 130tkm ja vähän jo kuparia esillä niin mites sit kun tehoja on 2-3 kertaa enemmän orkkikset kestää !?
        Siis vakio moottori, 130tkm takana ja laakerit jo kuluneet?

        Yhdessä m20b25 oli 300tkm ajetut orkkis laakerit vielä ihan täysin kunnossa, ei juuri yhtään kulumaa.
        Huollosta ja käytöstähän se kyllä on kiinni että kestääkö vai ei.
        Myyn:
        M10/20/52 E30-E36 osia

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16364
          • Asikkala

          Originally posted by Martin330d View Post
          autolla ajettu 130tkm ja vähän jo kuparia esillä
          :think

          Comment

          • Martin330d
            Bimmer Rookie
            • May 2009
            • 45
            • Pietarsaari

            Outoa kyllä, mut onhan auto 24 vuotta vanha ja noin vähil kilometreil niin voihan olla että edelliset omistajat ovat ajaneet vanhoil öljyil kun ovat ottaneet auton esiin.. Kun kahtoo autoa ja moottoria muuten niin on palikat tosi hyväs kunnos.

            Onko jengi tilannut www.bmw2002.com:ist osia? Pitkäkin toimitusaika?
            Monta bemaria, pari mersua ja joku italialainen

            Comment

            • Peksu_M20
              BTCF Member
              • Jul 2005
              • 2125
              • Lahti

              Originally posted by Martin330d View Post
              Outoa kyllä, mut onhan auto 24 vuotta vanha ja noin vähil kilometreil niin voihan olla että edelliset omistajat ovat ajaneet vanhoil öljyil kun ovat ottaneet auton esiin.. Kun kahtoo autoa ja moottoria muuten niin on palikat tosi hyväs kunnos.

              Onko jengi tilannut www.bmw2002.com:ist osia? Pitkäkin toimitusaika?
              Jos laakereita meinaaat niin Lahden Kansityöstä saa edullisesti alkuperäistä vastaavaa laadukasta glyko laakereita. Runko ja kiertarin laakerit tais maksaa jotain 130,- luokkaa. Saa 1 ja 2-kynsisiä... Sieltä saa myös tiivarit ym...
              Mahtiala kustom - No connection
              Bmw E21 320A -81 "330i"
              Bmw e30 318is

              Comment

              • ChilileipÄ
                BTCF Member
                • Mar 2007
                • 2014
                • jyväskylä

                Laitoin jo tonne e30 kysymyksiin tän mut jos tännekkin..
                Mielipiteitä saa kertoa. Kyse olis nokka-akselista mikä tulee M-sportin puukan rakennelmaan eli m20b20 porattuna ja b23 kampuralla jnejne. Koneessa on normaali moottorinohjaus, bensanpaineensäädin ja ymmärtääkseni kanteen on istutettu b25 venttiilit?
                Tossa kaks vaihtoehtoo olis? Kumpi kannattas hommata?

                INTAKE EXHAUST
                clearance [cl] 0.30mm 0.30mm
                duration [0.1mm+cl] 264° 264°
                duration [1.0mm+cl] 227° 227°
                valve lift [cl=0] 11.00mm 11.00mm
                cam lift 7.00mm 7.00mm
                peak angle 114° 114°
                timing [1.0mm+cl] 5/42° 43/ 4°
                lift at TDC [cl=0] 1.75mm 1.70mm


                INTAKE EXHAUST
                clearance [cl] 0.15mm 0.15mm
                duration [0.1mm+cl] 285° 285°
                duration [1.0mm+cl] 239° 239°
                valve lift [cl=0] 11.55mm 11.55mm
                cam lift 7.30mm 7.30mm
                peak angle 110° 110°
                timing [1.0mm+cl] 10/49° 49/10°
                lift at TDC [cl=0] 2.05mm 2.05mm

                CatCams nokkia ovat. Auton pitäis säilyä katsastuskunnossa motronicilla ja on vuosimallia '88. Sain kyllä tolla nykyisellä (hiotulla?) nokalla katsastettua mutta oli kyllä mukavat HC-arvot
                EDIT: ei nyt tullu ihan sillei nuo tiedot tohon kun ajattelin mut kai niist selvää saa..
                F11 530D M-Sport ’11
                E39 525iA touring M-Sport '02
                ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89

                Comment

                • Eepo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 5388
                  • Tampere

                  näky ohjeet jo olevan....
                  -Harley Davidson Sportster - 89-
                  -Harley Davidson softail -89-
                  -Suzuki PV50 -86-

                  Comment

                  • timpa
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2006
                    • 257
                    • Akaa

                    Originally posted by ChilileipÄ View Post
                    Laitoin jo tonne e30 kysymyksiin tän mut jos tännekkin..
                    Mielipiteitä saa kertoa. Kyse olis nokka-akselista mikä tulee M-sportin puukan rakennelmaan eli m20b20 porattuna ja b23 kampuralla jnejne. Koneessa on normaali moottorinohjaus, bensanpaineensäädin ja ymmärtääkseni kanteen on istutettu b25 venttiilit?
                    Tossa kaks vaihtoehtoo olis? Kumpi kannattas hommata?

                    INTAKE EXHAUST
                    clearance [cl] 0.30mm 0.30mm
                    duration [0.1mm+cl] 264° 264°
                    duration [1.0mm+cl] 227° 227°
                    valve lift [cl=0] 11.00mm 11.00mm
                    cam lift 7.00mm 7.00mm
                    peak angle 114° 114°
                    timing [1.0mm+cl] 5/42° 43/ 4°
                    lift at TDC [cl=0] 1.75mm 1.70mm


                    INTAKE EXHAUST
                    clearance [cl] 0.15mm 0.15mm
                    duration [0.1mm+cl] 285° 285°
                    duration [1.0mm+cl] 239° 239°
                    valve lift [cl=0] 11.55mm 11.55mm
                    cam lift 7.30mm 7.30mm
                    peak angle 110° 110°
                    timing [1.0mm+cl] 10/49° 49/10°
                    lift at TDC [cl=0] 2.05mm 2.05mm

                    CatCams nokkia ovat. Auton pitäis säilyä katsastuskunnossa motronicilla ja on vuosimallia '88. Sain kyllä tolla nykyisellä (hiotulla?) nokalla katsastettua mutta oli kyllä mukavat HC-arvot
                    EDIT: ei nyt tullu ihan sillei nuo tiedot tohon kun ajattelin mut kai niist selvää saa..
                    Paljonkohan siinä nykysessä nokassa on asteita? Kummallakaan noista siihen
                    ei tule mitään oikeen rajua vetoa,mutta selkee ero kyllä vakioon.
                    Toi 285 alkaa olemaan sellanen että voipi olla ongelmia päästöjen suhteen.
                    Ja vanha sanonta sanoo että alle 300 astetta ei ole rajua vetoa ja yli 300 mennään sitten niin pirusti pitää paikkansa.Tosin päästöjä voi aina huijata
                    esim. tenulla ja reiluilla ventiilin välyksillä..
                    Last edited by timpa; 30-03-2012, 19:40.
                    speed limits are for pussies

                    Comment

                    • ChilileipÄ
                      BTCF Member
                      • Mar 2007
                      • 2014
                      • jyväskylä

                      Originally posted by timpa View Post
                      Paljonkohan siinä nykysessä nokassa on asteita? Kummallakaan noista siihen
                      ei tule mitään oikeen rajua vetoa,mutta selkee ero kyllä vakioon.
                      Toi 285 alkaa olemaan sellanen että voipi olla ongelmia päästöjen suhteen.
                      Ja vanha sanonta sanoo että alle 300 astetta ei ole rajua vetoa ja yli 300 mennään sitten niin pirusti pitää paikkansa.Tosin päästöjä voi aina huijata
                      esim. tenulla ja reiluilla ventiilin välyksillä..
                      Puukka muisteli että oli hiottu schrick:n 272 mukaiseksi ja sen jälkee asiakkaan pyynnöstä lisätty vielä hieman nostoa :think Tällähetkellä kone lähtee vetämään hyvin jostain 4000rpm paikkeilta tai vähän ennen ja loppuun asti tuntuu hyvin vetävän.. keinuvivut ei ilmeisesti oo oiken tykänny tosta isommasta nostosta kun kovapalat rupee olee aika heikossa kunnossa.. Täytyy tässä vielä tota nokkaa miettiä mut toi 285 vähän houkuttelee.
                      F11 530D M-Sport ’11
                      E39 525iA touring M-Sport '02
                      ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89

                      Comment

                      • Kytölä
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2006
                        • 672
                        • Lohja

                        Toimiiko S50B30 suuttimet ohmien puolesta M20 viritelmässä? Bensanpainetta täytyy varmaan nostaa, mutta kuinka paljon?
                        '88 325i cabrio
                        '90 318is

                        Comment

                        • Jasu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2002
                          • 2110
                          • Tampere / Isojoki

                          Originally posted by Kytölä View Post
                          Toimiiko S50B30 suuttimet ohmien puolesta M20 viritelmässä? Bensanpainetta täytyy varmaan nostaa, mutta kuinka paljon?
                          Miksi nostaa? Molemmissa korkeaohmiset.
                          Volvo S80 V8
                          Mercedes C250d
                          M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                          Comment

                          • ChilileipÄ
                            BTCF Member
                            • Mar 2007
                            • 2014
                            • jyväskylä

                            Originally posted by Jasu View Post
                            Miksi nostaa? Molemmissa korkeaohmiset.
                            Nii jaa a? Eikös ainankin m50 koneessa oo 3,5bar paineet noista muista en tiiä? m20 taitaa olla 2,5 - 3,0bar paineet? Ite ajattelin vaihtaa m50b25 suuttimet tohon omaan ja bensanpaineet voi sitten säätää kai kohdalleen kun löytyy joku malpassi tuolta..
                            F11 530D M-Sport ’11
                            E39 525iA touring M-Sport '02
                            ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89

                            Comment

                            • Jasu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2002
                              • 2110
                              • Tampere / Isojoki

                              Originally posted by ChilileipÄ View Post
                              Nii jaa a? Eikös ainankin m50 koneessa oo 3,5bar paineet noista muista en tiiä? m20 taitaa olla 2,5 - 3,0bar paineet? Ite ajattelin vaihtaa m50b25 suuttimet tohon omaan ja bensanpaineet voi sitten säätää kai kohdalleen kun löytyy joku malpassi tuolta..
                              Ja minä kun muistan että S50B30 käyttää 3bar säädintä.
                              Eikä mitään Malpassia kannata laittaa. Niillä ei tee mitään.
                              Volvo S80 V8
                              Mercedes C250d
                              M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                              Comment

                              • ZoMbiE
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2003
                                • 2583
                                • Lohja, Virkkala

                                Originally posted by Jasu View Post
                                Ja minä kun muistan että S50B30 käyttää 3bar säädintä.
                                Eikä mitään Malpassia kannata laittaa. Niillä ei tee mitään.
                                Tää on niin totta. Itellä on joku halpis, en oo ihan varma merkistä, mutta linja menee tyhjäksi heti kun pumppu pysähtyy... käydessä paine pysyy kyllä oikeana.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎