Announcement

Collapse
No announcement yet.

m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pazq
    BTCF Member
    • Jan 2008
    • 3166
    • 47200

    On jo m54b30 palikat ollu konees 2v. Viime talvena piti askarrella hengityspuoli kuntoon mut työt haittasi harrastusta ja toisen auton puuttuminen. Nyt on toinen autokin käyttiksenä niin voi tehdä (pilata) tuon sellaiseksi kun tahtoo. Rocket bunny tyylistä mielessä mutta pellistä koska mä en muovia/lasikuitua tahdo autoon laittaa jos saman voi tehdä pellistä mielessä käynyt myös remmiahdin mutta njääh, vapari on aina vapari

    Comment

    • jmp2002
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 5727
      • Rovaniemi

      Onko jollain tietoa mikä pakosarja tämä on? pitäis olla e36 m3, mutta mitä ite vertaillut, niin kaikilla on ollut paljon pienempää putkea sarjat..

      Attached Files
      E30 325i Touring -89
      E30 325i touring -88 m50tbo
      G20 330e M-Sport -20

      Comment

      • pazq
        BTCF Member
        • Jan 2008
        • 3166
        • 47200

        Nyt on pyöritelty, funtsittu ja kateltu enemmän mitä on ensinnäkin tarjolla missäkin ja mihin hintaan. Cat camsilta saa nokkaa 290' ja 12 nostolla tai vähän vähemmänkin. Melkein ainoa valmistaja miltä löytyi rajumpaa mallia. Kovat nostajat on vielä auki, että mitä sinne laitetaan ja mahtuuko kuinka pyörimään tommoset kepit pukeissa. Kyllähän kun alkaa noita summailemaan yhteen, tulis s-moottorin osto paljon halvemmaksi, mutta siitä puuttuu se tekemisen ilo ja särkemisen suru kun ei toimikaan

        Nopeasti jos lasketaan:
        männät 800-1200e
        Veivit: 900-1800e
        Nokat: 900e
        Kovat nostajat: xxxe
        Ecu: 800e
        Läppikset + adapteri: 700e
        Kansityöt: 500-1500e riippuen tekijästä ja määrästä
        Kytkinpaketti: xxxe
        Tiivisteet + muut pakolliset hilut ja nippelit: xxxe

        Hirveästi noissa ei pysty tinkimään, mutta samapa tuo. Joskus se on tehtävä tai se kummittelee ja polttelee vielä 10v päästäkin.

        Comment

        • JJT
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6694
          • .......

          Originally posted by jmp2002 View Post
          Onko jollain tietoa mikä pakosarja tämä on? pitäis olla e36 m3, mutta mitä ite vertaillut, niin kaikilla on ollut paljon pienempää putkea sarjat..
          Minkä valmistajan lie mutta ei ainakaan M3 pakosarja ole.
          Myyn:
          M10/20/52 E30-E36 osia

          Comment

          • jannmann
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 5856
            • Joccis City

            Originally posted by pazq View Post
            Nyt on pyöritelty, funtsittu ja kateltu enemmän mitä on ensinnäkin tarjolla missäkin ja mihin hintaan. Cat camsilta saa nokkaa 290' ja 12 nostolla tai vähän vähemmänkin. Melkein ainoa valmistaja miltä löytyi rajumpaa mallia. Kovat nostajat on vielä auki, että mitä sinne laitetaan ja mahtuuko kuinka pyörimään tommoset kepit pukeissa. Kyllähän kun alkaa noita summailemaan yhteen, tulis s-moottorin osto paljon halvemmaksi, mutta siitä puuttuu se tekemisen ilo ja särkemisen suru kun ei toimikaan

            Nopeasti jos lasketaan:
            männät 800-1200e
            Veivit: 900-1800e
            Nokat: 900e
            Kovat nostajat: xxxe
            Ecu: 800e
            Läppikset + adapteri: 700e
            Kansityöt: 500-1500e riippuen tekijästä ja määrästä
            Kytkinpaketti: xxxe
            Tiivisteet + muut pakolliset hilut ja nippelit: xxxe

            Hirveästi noissa ei pysty tinkimään, mutta samapa tuo. Joskus se on tehtävä tai se kummittelee ja polttelee vielä 10v päästäkin.
            Lisää vielä venajouset listaan ja retairenit yms .
            Kovat nostimet on isolla varmuudella edullisimmat cat camssilta. Englannista saa nyt ainakin edullisesti kun googletat ja vertaat.
            Aprilia RSV4

            Comment

            • pazq
              BTCF Member
              • Jan 2008
              • 3166
              • 47200

              Tottakai nekin tulee. Ja säätöä, etanolipumppua yms mutta tuossa listassa kalleimmat rojut. Pelkkään "nakkaa b30 palikat kiinni ja ajoon" remppaan meni vajaa 2000e niin kyllä näihin aina sitä nappulaa menee kaikkeen pikkunippeliin mitä tarviaa ostaa..

              Comment

              • Remotion
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 15225
                • Ajamisen Iloa

                Tajusin juuri että olen ajanut autollani lähes 100tkm ja minun aikana ei tulppia muistaakseni ole vaihdettu. Joten mitkä ovat single vanokseen oikeat tulpat ja mistä sellaiset kannattaa hankkia, vai onko saman hintaista viedä laakkoselle?
                nämä tulpat mitkä siellä koneessa ovat, ovat toimineet kyllä niin hyvin että en edes olisi muistanut koko asiaa ellei niistä olisi ollut puhetta eräällä videolla.
                Z3 coupé individual

                F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                Comment

                • JJT
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6694
                  • .......

                  Originally posted by Remotion View Post
                  Tajusin juuri että olen ajanut autollani lähes 100tkm ja minun aikana ei tulppia muistaakseni ole vaihdettu. Joten mitkä ovat single vanokseen oikeat tulpat ja mistä sellaiset kannattaa hankkia, vai onko saman hintaista viedä laakkoselle?
                  nämä tulpat mitkä siellä koneessa ovat, ovat toimineet kyllä niin hyvin että en edes olisi muistanut koko asiaa ellei niistä olisi ollut puhetta eräällä videolla.
                  NGK BKR6EK.
                  Saa melkein mistä vaan.
                  Myyn:
                  M10/20/52 E30-E36 osia

                  Comment

                  • Pazi88
                    Moderator
                    • Jan 2007
                    • 11079
                    • Oulu

                    Originally posted by JJT View Post
                    NGK BKR6EK.
                    Saa melkein mistä vaan.
                    Tai sit NGK bkr6equp jos on laiska vaihtaa tulppia ja haluaa pidemmän kestoiän.

                    Instagram, YouTube kanava
                    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                    Comment

                    • Remotion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2003
                      • 15225
                      • Ajamisen Iloa

                      Originally posted by Pazi88 View Post
                      Tai sit NGK bkr6equp jos on laiska vaihtaa tulppia ja haluaa pidemmän kestoiän.
                      Mikä on sitten laiska. Nyt kuitteja kahlaamatta menty minimissään 100tkm, mahdollisesti autossa on jopa vielä alkuperäiset tulpat. Onko siellä siis kummat noista vakiona? Bentley manuskan mukaan oikea tulppa on tuo equp, joten taidan mennä niillä.
                      Last edited by Remotion; 17-08-2016, 16:28.
                      Z3 coupé individual

                      F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                      E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11079
                        • Oulu

                        Originally posted by Remotion View Post
                        Mikä on sitten laiska. Nyt kuitteja kahlaamatta menty minimissään 100tkm, mahdollisesti autossa on jopa vielä alkuperäiset tulpat. Onko siellä siis kummat noista vakiona?
                        BKR6EK pitäs olla tai voi kai siellä olla boschin vastaavatkin.

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • tommizillah
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2015
                          • 51
                          • Mikkeli

                          m52 talvihuoltoa

                          tarkoitus ois talven aikana lyyä uuet hilkkeet mottiin, kun alkaa olla jo sen verran ajettu kone että vaatisi sisäistä huoltoa Vanos ja kansi on ok.

                          tarkoitus olisi laakeroida ja rengastaa, ja muokata m52 mäntiin suuremmat venttiikolot. vaihtaa toiset nokat ja kovat nostajat ja m3 pakosarjat. Myös kytkimen ajattelin samalla uusia. Kannen käytän samalla huollossa.

                          Nokkia mitä olen tuossa kyttäillut olisi "virinokat. imu 270 astetta 1mm. pako 260 astetta 1mm. nostoo molemmissa 11.7mm. ajotukset imu 4.5mm pako 3.6mm" ja muokatut nokkapukit tulevat mukaa. Merkkiä en tähän häätään muista. Mutta vähän käytetyt. Ralli sprint autosta.

                          Kysymykseni kuuluukin, ovatko nokat liian rajut katukäyttöön? että saako autoa enään päästöistä läpi noilla? Edellinen omistaja oli penkittänyt 296 hp hestecin ohjelmalla, nokilla, muokatuilla männillä, pienellä kansi/vena muokkaus työllä m52b28 koneeta. Muuten oli vakio hilppeet.

                          Ja olisiko vakio boxin säätäminen enään noille hilppeille/tehoille järkevää? vai pitäisikö hommaa joku toinen boxi?

                          Itselläni olisi tehotavoitteena saada ~250hp.

                          Mieleen tulee vielä että;
                          Riittääkö esim vakio suuttimissa tuotto enään 250hp?
                          Ja bensapumpun tuotto?
                          Kestääkö vakio tulpat?
                          Kannenkestävyys jos rajoitin on 7rpm


                          budjettina 1500-2500€



                          Vinkkejä saa antaa!!!

                          Comment

                          • Skarpa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2007
                            • 3406
                            • Kotka

                            Originally posted by tommizillah View Post
                            tarkoitus ois talven aikana lyyä uuet hilkkeet mottiin, kun alkaa olla jo sen verran ajettu kone että vaatisi sisäistä huoltoa Vanos ja kansi on ok.

                            tarkoitus olisi laakeroida ja rengastaa, ja muokata m52 mäntiin suuremmat venttiikolot. vaihtaa toiset nokat ja kovat nostajat ja m3 pakosarjat. Myös kytkimen ajattelin samalla uusia. Kannen käytän samalla huollossa.

                            Nokkia mitä olen tuossa kyttäillut olisi "virinokat. imu 270 astetta 1mm. pako 260 astetta 1mm. nostoo molemmissa 11.7mm. ajotukset imu 4.5mm pako 3.6mm" ja muokatut nokkapukit tulevat mukaa. Merkkiä en tähän häätään muista. Mutta vähän käytetyt. Ralli sprint autosta.

                            Kysymykseni kuuluukin, ovatko nokat liian rajut katukäyttöön? että saako autoa enään päästöistä läpi noilla? Edellinen omistaja oli penkittänyt 296 hp hestecin ohjelmalla, nokilla, muokatuilla männillä, pienellä kansi/vena muokkaus työllä m52b28 koneeta. Muuten oli vakio hilppeet.

                            Ja olisiko vakio boxin säätäminen enään noille hilppeille/tehoille järkevää? vai pitäisikö hommaa joku toinen boxi?

                            Itselläni olisi tehotavoitteena saada ~250hp.

                            Mieleen tulee vielä että;
                            Riittääkö esim vakio suuttimissa tuotto enään 250hp?
                            Ja bensapumpun tuotto?
                            Kestääkö vakio tulpat?
                            Kannenkestävyys jos rajoitin on 7rpm


                            budjettina 1500-2500€



                            Vinkkejä saa antaa!!!
                            Tässä omaa mutuilua:
                            - Nokat kuulostavat katuautoon todella jyrkiltä, specsit samaa luokkaa kuin jyrkimmässä kisanokassa, mitä CatCams tarjoaa kyseiseen koneeseen. Päästöihin saaminen tuottaa varmasti ongelmia, ainakin jos moottori on alkuperäisessä korissaan.
                            - Koko venttiilikoneisto menee noilla nokilla uusiksi: nostimet, retainerit, jouset...
                            - Vakio boksin säätö onnistuu kai tätä nykyä aika hyvin
                            - Et sano, mikä auto on kyseessä, mutta arvaan että E36. Vakiot suuttimet ja pumppu riittävät kyllä 250 hp tehoon. Jenkki M3:n S52B32 mallissa on samat polttoaineensyötön osat.
                            - Jos panet venttiilikoneiston uusiksi niin ei kai se kansi mikään ongelma ole 7000 kierroksella.
                            - Sun budjetti kuulostaa vähän pieneltä ton laajuseen koneen uudelleenrakennukseen.
                            Last edited by Skarpa; 09-09-2016, 10:52.
                            BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                            E30 Armo "330i"

                            Comment

                            • tommizillah
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2015
                              • 51
                              • Mikkeli

                              Originally posted by Skarpa View Post
                              Tässä omaa mutuilua:
                              - Nokat kuulostavat todella jyrkiltä. Oletko varma, että asteluvut ovat millin nostolla ilmoitetut?
                              - Päästöihin saaminen tuottaa varmasti ongelmia, ainakin jos moottori on alkuperäisessä korissaan
                              - Koko venttiilikoneisto menee noilla nokilla uusiksi: nostimet, retainerit, jouset...
                              - Vakio boksin säätö onnistuu kai tätä nykyä aika hyvin
                              - Et sano, mikä auto on kyseessä, mutta arvaan että E36. Vakiot suuttimet ja pumppu riittävät kyllä 250 hp tehoon. Jenkki M3:n S52B32 mallissa on samat polttoaineensyötön osat.
                              - Jos panet venttiilikoneiston uusiksi niin ei kai se kansi mikään ongelma ole 7000 kierroksella.
                              - Sun budjetti kuulostaa vähän pieneltä ton laajuseen koneen uudelleenrakennukseen.
                              Mitkäs olisivat hyvät "virinokat" vakio kannelle? Jos vain rengastaisin ja laakeroisin koneen. Budjetti on vain suuntaa antava, mutta ei kehtaisi yli 2500€ käyttää m52 vapari moottori viritykseen, kun s. moottoreita alkaa jo 3k saamaan..

                              Comment

                              • Maili
                                BTCF Member
                                • Aug 2011
                                • 444
                                • E-pohjanmaa

                                Halvimmat heposet tulee M3 spec nokat, M50 imusarja, käärmeenpesät ja uusi softa. Noilla kilkkeillä pääsee 230hv- 245hv. Paljon riippuu penkitys paikasta. Noilla pysyy kohtuu pudjetissa ja konekkin kestää. Näillä kilkkeillä tuolla omalla n. pari vuotta ajellut ilman ongelmia, eikä katsastuksessakaan tule ongelmia.
                                Last edited by Maili; 09-09-2016, 11:01.
                                E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
                                Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎