On jo m54b30 palikat ollu konees 2v. Viime talvena piti askarrella hengityspuoli kuntoon mut työt haittasi harrastusta ja toisen auton puuttuminen. Nyt on toinen autokin käyttiksenä niin voi tehdä (pilata) tuon sellaiseksi kun tahtoo. Rocket bunny tyylistä mielessä mutta pellistä koska mä en muovia/lasikuitua tahdo autoon laittaa jos saman voi tehdä pellistä mielessä käynyt myös remmiahdin mutta njääh, vapari on aina vapari
Announcement
Collapse
No announcement yet.
m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Nyt on pyöritelty, funtsittu ja kateltu enemmän mitä on ensinnäkin tarjolla missäkin ja mihin hintaan. Cat camsilta saa nokkaa 290' ja 12 nostolla tai vähän vähemmänkin. Melkein ainoa valmistaja miltä löytyi rajumpaa mallia. Kovat nostajat on vielä auki, että mitä sinne laitetaan ja mahtuuko kuinka pyörimään tommoset kepit pukeissa. Kyllähän kun alkaa noita summailemaan yhteen, tulis s-moottorin osto paljon halvemmaksi, mutta siitä puuttuu se tekemisen ilo ja särkemisen suru kun ei toimikaan
Nopeasti jos lasketaan:
männät 800-1200e
Veivit: 900-1800e
Nokat: 900e
Kovat nostajat: xxxe
Ecu: 800e
Läppikset + adapteri: 700e
Kansityöt: 500-1500e riippuen tekijästä ja määrästä
Kytkinpaketti: xxxe
Tiivisteet + muut pakolliset hilut ja nippelit: xxxe
Hirveästi noissa ei pysty tinkimään, mutta samapa tuo. Joskus se on tehtävä tai se kummittelee ja polttelee vielä 10v päästäkin.
Comment
-
-
Originally posted by jmp2002 View PostOnko jollain tietoa mikä pakosarja tämä on? pitäis olla e36 m3, mutta mitä ite vertaillut, niin kaikilla on ollut paljon pienempää putkea sarjat..Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Originally posted by pazq View PostNyt on pyöritelty, funtsittu ja kateltu enemmän mitä on ensinnäkin tarjolla missäkin ja mihin hintaan. Cat camsilta saa nokkaa 290' ja 12 nostolla tai vähän vähemmänkin. Melkein ainoa valmistaja miltä löytyi rajumpaa mallia. Kovat nostajat on vielä auki, että mitä sinne laitetaan ja mahtuuko kuinka pyörimään tommoset kepit pukeissa. Kyllähän kun alkaa noita summailemaan yhteen, tulis s-moottorin osto paljon halvemmaksi, mutta siitä puuttuu se tekemisen ilo ja särkemisen suru kun ei toimikaan
Nopeasti jos lasketaan:
männät 800-1200e
Veivit: 900-1800e
Nokat: 900e
Kovat nostajat: xxxe
Ecu: 800e
Läppikset + adapteri: 700e
Kansityöt: 500-1500e riippuen tekijästä ja määrästä
Kytkinpaketti: xxxe
Tiivisteet + muut pakolliset hilut ja nippelit: xxxe
Hirveästi noissa ei pysty tinkimään, mutta samapa tuo. Joskus se on tehtävä tai se kummittelee ja polttelee vielä 10v päästäkin.
Kovat nostimet on isolla varmuudella edullisimmat cat camssilta. Englannista saa nyt ainakin edullisesti kun googletat ja vertaat.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Tajusin juuri että olen ajanut autollani lähes 100tkm ja minun aikana ei tulppia muistaakseni ole vaihdettu. Joten mitkä ovat single vanokseen oikeat tulpat ja mistä sellaiset kannattaa hankkia, vai onko saman hintaista viedä laakkoselle?
nämä tulpat mitkä siellä koneessa ovat, ovat toimineet kyllä niin hyvin että en edes olisi muistanut koko asiaa ellei niistä olisi ollut puhetta eräällä videolla.
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View PostTajusin juuri että olen ajanut autollani lähes 100tkm ja minun aikana ei tulppia muistaakseni ole vaihdettu. Joten mitkä ovat single vanokseen oikeat tulpat ja mistä sellaiset kannattaa hankkia, vai onko saman hintaista viedä laakkoselle?
nämä tulpat mitkä siellä koneessa ovat, ovat toimineet kyllä niin hyvin että en edes olisi muistanut koko asiaa ellei niistä olisi ollut puhetta eräällä videolla.
Saa melkein mistä vaan.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Originally posted by JJT View PostNGK BKR6EK.
Saa melkein mistä vaan.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostTai sit NGK bkr6equp jos on laiska vaihtaa tulppia ja haluaa pidemmän kestoiän.Last edited by Remotion; 17-08-2016, 16:28.
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View PostMikä on sitten laiska. Nyt kuitteja kahlaamatta menty minimissään 100tkm, mahdollisesti autossa on jopa vielä alkuperäiset tulpat. Onko siellä siis kummat noista vakiona?
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
m52 talvihuoltoa
tarkoitus ois talven aikana lyyä uuet hilkkeet mottiin, kun alkaa olla jo sen verran ajettu kone että vaatisi sisäistä huoltoa Vanos ja kansi on ok.
tarkoitus olisi laakeroida ja rengastaa, ja muokata m52 mäntiin suuremmat venttiikolot. vaihtaa toiset nokat ja kovat nostajat ja m3 pakosarjat. Myös kytkimen ajattelin samalla uusia. Kannen käytän samalla huollossa.
Nokkia mitä olen tuossa kyttäillut olisi "virinokat. imu 270 astetta 1mm. pako 260 astetta 1mm. nostoo molemmissa 11.7mm. ajotukset imu 4.5mm pako 3.6mm" ja muokatut nokkapukit tulevat mukaa. Merkkiä en tähän häätään muista. Mutta vähän käytetyt. Ralli sprint autosta.
Kysymykseni kuuluukin, ovatko nokat liian rajut katukäyttöön? että saako autoa enään päästöistä läpi noilla? Edellinen omistaja oli penkittänyt 296 hp hestecin ohjelmalla, nokilla, muokatuilla männillä, pienellä kansi/vena muokkaus työllä m52b28 koneeta. Muuten oli vakio hilppeet.
Ja olisiko vakio boxin säätäminen enään noille hilppeille/tehoille järkevää? vai pitäisikö hommaa joku toinen boxi?
Itselläni olisi tehotavoitteena saada ~250hp.
Mieleen tulee vielä että;
Riittääkö esim vakio suuttimissa tuotto enään 250hp?
Ja bensapumpun tuotto?
Kestääkö vakio tulpat?
Kannenkestävyys jos rajoitin on 7rpm
budjettina 1500-2500€
Vinkkejä saa antaa!!!
Comment
-
-
Originally posted by tommizillah View Posttarkoitus ois talven aikana lyyä uuet hilkkeet mottiin, kun alkaa olla jo sen verran ajettu kone että vaatisi sisäistä huoltoa Vanos ja kansi on ok.
tarkoitus olisi laakeroida ja rengastaa, ja muokata m52 mäntiin suuremmat venttiikolot. vaihtaa toiset nokat ja kovat nostajat ja m3 pakosarjat. Myös kytkimen ajattelin samalla uusia. Kannen käytän samalla huollossa.
Nokkia mitä olen tuossa kyttäillut olisi "virinokat. imu 270 astetta 1mm. pako 260 astetta 1mm. nostoo molemmissa 11.7mm. ajotukset imu 4.5mm pako 3.6mm" ja muokatut nokkapukit tulevat mukaa. Merkkiä en tähän häätään muista. Mutta vähän käytetyt. Ralli sprint autosta.
Kysymykseni kuuluukin, ovatko nokat liian rajut katukäyttöön? että saako autoa enään päästöistä läpi noilla? Edellinen omistaja oli penkittänyt 296 hp hestecin ohjelmalla, nokilla, muokatuilla männillä, pienellä kansi/vena muokkaus työllä m52b28 koneeta. Muuten oli vakio hilppeet.
Ja olisiko vakio boxin säätäminen enään noille hilppeille/tehoille järkevää? vai pitäisikö hommaa joku toinen boxi?
Itselläni olisi tehotavoitteena saada ~250hp.
Mieleen tulee vielä että;
Riittääkö esim vakio suuttimissa tuotto enään 250hp?
Ja bensapumpun tuotto?
Kestääkö vakio tulpat?
Kannenkestävyys jos rajoitin on 7rpm
budjettina 1500-2500€
Vinkkejä saa antaa!!!
- Nokat kuulostavat katuautoon todella jyrkiltä, specsit samaa luokkaa kuin jyrkimmässä kisanokassa, mitä CatCams tarjoaa kyseiseen koneeseen. Päästöihin saaminen tuottaa varmasti ongelmia, ainakin jos moottori on alkuperäisessä korissaan.
- Koko venttiilikoneisto menee noilla nokilla uusiksi: nostimet, retainerit, jouset...
- Vakio boksin säätö onnistuu kai tätä nykyä aika hyvin
- Et sano, mikä auto on kyseessä, mutta arvaan että E36. Vakiot suuttimet ja pumppu riittävät kyllä 250 hp tehoon. Jenkki M3:n S52B32 mallissa on samat polttoaineensyötön osat.
- Jos panet venttiilikoneiston uusiksi niin ei kai se kansi mikään ongelma ole 7000 kierroksella.
- Sun budjetti kuulostaa vähän pieneltä ton laajuseen koneen uudelleenrakennukseen.Last edited by Skarpa; 09-09-2016, 10:52.
Comment
-
-
Originally posted by Skarpa View PostTässä omaa mutuilua:
- Nokat kuulostavat todella jyrkiltä. Oletko varma, että asteluvut ovat millin nostolla ilmoitetut?
- Päästöihin saaminen tuottaa varmasti ongelmia, ainakin jos moottori on alkuperäisessä korissaan
- Koko venttiilikoneisto menee noilla nokilla uusiksi: nostimet, retainerit, jouset...
- Vakio boksin säätö onnistuu kai tätä nykyä aika hyvin
- Et sano, mikä auto on kyseessä, mutta arvaan että E36. Vakiot suuttimet ja pumppu riittävät kyllä 250 hp tehoon. Jenkki M3:n S52B32 mallissa on samat polttoaineensyötön osat.
- Jos panet venttiilikoneiston uusiksi niin ei kai se kansi mikään ongelma ole 7000 kierroksella.
- Sun budjetti kuulostaa vähän pieneltä ton laajuseen koneen uudelleenrakennukseen.
Comment
-
-
Halvimmat heposet tulee M3 spec nokat, M50 imusarja, käärmeenpesät ja uusi softa. Noilla kilkkeillä pääsee 230hv- 245hv. Paljon riippuu penkitys paikasta. Noilla pysyy kohtuu pudjetissa ja konekkin kestää. Näillä kilkkeillä tuolla omalla n. pari vuotta ajellut ilman ongelmia, eikä katsastuksessakaan tule ongelmia.Last edited by Maili; 09-09-2016, 11:01.E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.
Comment
-
Comment