Originally posted by peltone
View Post
M10 -aiheisia kysymyksiä
Collapse
X
-
Sarja kannenpultteja maksoi Motonetissä viimeksi kun ostin jotain 25€.
M10:n kiristysohjeilla kulmakiristyksineen on siinä ja tässä venähtääkö 10.9 pultit vai ei, tuskin. Tolla hintaa en ite ainakaan hyödy mitään kokeilemalla vanhoilla.
Meinaatko pistää kannen kiinni sormet ristissä vai kunnostaa samalla? Suoraksi ajaminen ei koskaan tee pahaa. Toki sen ku tekee löytää jo paljon muutakin laitettavaa.Last edited by petrolhead; 10-06-2017, 15:56.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Ja vielä varalta hioo vanhoista pulteista millin pari pois:thinkOriginally posted by jr66 View PostKevättalvella -92 laitoin e21:een vanhat pultit, myin auton talvella -06, toimi tuon ajan kuin kello. Tärkeää putsata pultin reiät kunnolla eli pohjalta paskat pois.E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
Tai kokeilee pulttia rikan kanssa jokaiseen reikään lohkossa ja mittaa paljonko kannelle jää tilaa pultin ollessa pohjassa, pari milliä riittää kun väliin tulee tiiviste, oletuksena(mitä ei pidä tehdä)/mitattuna että jokainen pultti on yhtä pitkä.Originally posted by GOOFY View PostJa vielä varalta hioo vanhoista pulteista millin pari pois:think
Comment
-
No, jos ne on samanmittasia ne on ehkä vaan venähtäneet jokainen. Miksi kahden euron ruuveja ei voi vaan heittää roskiin ja eliminoida yhtä potentiaalista ongelmaa kerralla?Originally posted by jr66 View PostTai kokeilee pulttia rikan kanssa jokaiseen reikään lohkossa ja mittaa paljonko kannelle jää tilaa pultin ollessa pohjassa, pari milliä riittää kun väliin tulee tiiviste, oletuksena(mitä ei pidä tehdä)/mitattuna että jokainen pultti on yhtä pitkä.
Mistä niistä kansipulteista tietää montako kertaa ne on JO käytetty ja kuinka paljon edellinen seppä/sepät on ylikiristäny niitä?
Ei kai kanttakaan kannata pyyhkästä suoraksi jos metalliviivottimella kattoo itse.Last edited by petrolhead; 11-06-2017, 12:56.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Oon mieluummin käyttänyt vanhoja originaalipultteja eikä ole koskaan ollut ongelmia. Olen kuullut laatuongelmista uusien pulttien kanssa mutta ei sekään yleistä ole. En myöskään tykkää nykyisten pahvien mukana tulevasta kiristysohjeesta millä pultit tulee ihan älyttömän paljon tiukempaan kuin alunperin. Kokeilin kerran mutta palasin vanhaan momenttiohjeeseen.Originally posted by petrolhead View PostMiksi kahden euron ruuveja ei voi vaan heittää roskiin ja eliminoida yhtä potentiaalista ongelmaa kerralla?
Pointtina tässä että vapari m10 ollessa kyseessä ei pulteilla tai kiristyksellä paljon ole väliä - kunhan nyt muistaa kiristää.
Comment
-
Tullut kanssa vuosien aikana (1992->) koottua useampi vapaasti hengittävä M10-moottori ja pari turbokonettakin (kynsitiivisteillä nämä) käytetyillä pulteilla ilman mitään ongelmaa. Toki lohkon ja kannen suoruudet varmistettu/korjattu ensin.Originally posted by racing02 View PostOon mieluummin käyttänyt vanhoja originaalipultteja eikä ole koskaan ollut ongelmia.Last edited by mortimer; 12-06-2017, 08:52.
i3S -20
E30M3 slotcar 1:32
XKE FHC 1971
Mgb Gt -66
T6 -19
E91 -08
Comment
-
Miltä firmalta tilaisitte kustommukit ? Poraus on tällä hetkellä 90.00. Yhdessä pytyssä on mukista kiinnileikkausjälkeä. En oo sitä mittaillut millään mutta luulen että porata saa jos hyvän haluaa.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Vaikea sanoa mutta ainakin Wössnerin ottaisin vertailuun.
Comment
-
Noi mitkä mulla pyöri 1000km koneessa oli Wössnerin mukit. Koneistaja kehui miten laadukasta materiaalia (patteja piti kaventaa ja lakikorkeutta hivasta). Sanoi että irtoo lastua siinä missä yleensä irtoo mujua tjs.
2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Joo kyllä uskon että löysin syyn. Tuu tallille kattomaan (jos kiinnostaa) kun lähistöltä olet, speksataan livenä.Originally posted by racing02 View PostOliko leikkaantumiseen jotain syytä?
Toi rakentelutopikki on tuolla maksullisella puolella foorumia.Last edited by petrolhead; 12-06-2017, 14:15.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
Comment