Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 -aiheisia kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16465
    • Asikkala

    Originally posted by peltone View Post
    Näinhän se oli
    Näkyy osa jota älä hävitä jos ei ole syöpynyt pilalle, vesiletkun yhde imusarjan etupuolella.

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16465
      • Asikkala

      Originally posted by JJT View Post
      Ohjauspaineensäädin ei välttämättä toimi ihan optimaalisesti tuossa imuputken päälllä
      Jep, lohkon kyljessä startin edessä taisi olla oikea paikka jolloin koneen lämpö säteilee säätimeen.

      Comment

      • peltone
        BTCF Member
        • Jan 2005
        • 8092
        • Willähde

        Jos kannen tiivisteen vaihtaa, pitääkö kannen pultit vaihtaa?
        E30 316 -87
        E91 325i -06
        E61 530d -06
        F10 520d -14
        ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

        Comment

        • petrolhead
          Moderator
          • Feb 2004
          • 13793
          • Hyvinkää

          Sarja kannenpultteja maksoi Motonetissä viimeksi kun ostin jotain 25€.
          M10:n kiristysohjeilla kulmakiristyksineen on siinä ja tässä venähtääkö 10.9 pultit vai ei, tuskin. Tolla hintaa en ite ainakaan hyödy mitään kokeilemalla vanhoilla.

          Meinaatko pistää kannen kiinni sormet ristissä vai kunnostaa samalla? Suoraksi ajaminen ei koskaan tee pahaa. Toki sen ku tekee löytää jo paljon muutakin laitettavaa.
          Last edited by petrolhead; 10-06-2017, 15:56.
          2015 VW Crafter
          1984 BMW 316
          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16465
            • Asikkala

            Originally posted by peltone View Post
            Jos kannen tiivisteen vaihtaa, pitääkö kannen pultit vaihtaa?
            Kevättalvella -92 laitoin e21:een vanhat pultit, myin auton talvella -06, toimi tuon ajan kuin kello. Tärkeää putsata pultin reiät kunnolla eli pohjalta paskat pois.

            Comment

            • GOOFY
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 4139
              • .

              Originally posted by jr66 View Post
              Kevättalvella -92 laitoin e21:een vanhat pultit, myin auton talvella -06, toimi tuon ajan kuin kello. Tärkeää putsata pultin reiät kunnolla eli pohjalta paskat pois.
              Ja vielä varalta hioo vanhoista pulteista millin pari pois:think
              E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16465
                • Asikkala

                Originally posted by GOOFY View Post
                Ja vielä varalta hioo vanhoista pulteista millin pari pois:think
                Tai kokeilee pulttia rikan kanssa jokaiseen reikään lohkossa ja mittaa paljonko kannelle jää tilaa pultin ollessa pohjassa, pari milliä riittää kun väliin tulee tiiviste, oletuksena(mitä ei pidä tehdä)/mitattuna että jokainen pultti on yhtä pitkä.

                Comment

                • petrolhead
                  Moderator
                  • Feb 2004
                  • 13793
                  • Hyvinkää

                  Originally posted by jr66 View Post
                  Tai kokeilee pulttia rikan kanssa jokaiseen reikään lohkossa ja mittaa paljonko kannelle jää tilaa pultin ollessa pohjassa, pari milliä riittää kun väliin tulee tiiviste, oletuksena(mitä ei pidä tehdä)/mitattuna että jokainen pultti on yhtä pitkä.
                  No, jos ne on samanmittasia ne on ehkä vaan venähtäneet jokainen. Miksi kahden euron ruuveja ei voi vaan heittää roskiin ja eliminoida yhtä potentiaalista ongelmaa kerralla?
                  Mistä niistä kansipulteista tietää montako kertaa ne on JO käytetty ja kuinka paljon edellinen seppä/sepät on ylikiristäny niitä?

                  Ei kai kanttakaan kannata pyyhkästä suoraksi jos metalliviivottimella kattoo itse.
                  Last edited by petrolhead; 11-06-2017, 12:56.
                  2015 VW Crafter
                  1984 BMW 316
                  2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                  petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                  "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                  Comment

                  • racing02
                    BTCF Member
                    • Nov 2004
                    • 2044
                    • Riihimäki

                    Originally posted by petrolhead View Post
                    Miksi kahden euron ruuveja ei voi vaan heittää roskiin ja eliminoida yhtä potentiaalista ongelmaa kerralla?
                    Oon mieluummin käyttänyt vanhoja originaalipultteja eikä ole koskaan ollut ongelmia. Olen kuullut laatuongelmista uusien pulttien kanssa mutta ei sekään yleistä ole. En myöskään tykkää nykyisten pahvien mukana tulevasta kiristysohjeesta millä pultit tulee ihan älyttömän paljon tiukempaan kuin alunperin. Kokeilin kerran mutta palasin vanhaan momenttiohjeeseen.

                    Pointtina tässä että vapari m10 ollessa kyseessä ei pulteilla tai kiristyksellä paljon ole väliä - kunhan nyt muistaa kiristää.

                    Comment

                    • mortimer
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 1079
                      • Satulinna kaukomaan

                      Originally posted by racing02 View Post
                      Oon mieluummin käyttänyt vanhoja originaalipultteja eikä ole koskaan ollut ongelmia.
                      Tullut kanssa vuosien aikana (1992->) koottua useampi vapaasti hengittävä M10-moottori ja pari turbokonettakin (kynsitiivisteillä nämä) käytetyillä pulteilla ilman mitään ongelmaa. Toki lohkon ja kannen suoruudet varmistettu/korjattu ensin.
                      Last edited by mortimer; 12-06-2017, 08:52.

                      i3S -20
                      E30M3 slotcar 1:32
                      XKE FHC 1971
                      Mgb Gt -66
                      T6 -19
                      E91 -08

                      Comment

                      • petrolhead
                        Moderator
                        • Feb 2004
                        • 13793
                        • Hyvinkää

                        Miltä firmalta tilaisitte kustommukit ? Poraus on tällä hetkellä 90.00. Yhdessä pytyssä on mukista kiinnileikkausjälkeä. En oo sitä mittaillut millään mutta luulen että porata saa jos hyvän haluaa.
                        2015 VW Crafter
                        1984 BMW 316
                        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                        Comment

                        • racing02
                          BTCF Member
                          • Nov 2004
                          • 2044
                          • Riihimäki

                          Vaikea sanoa mutta ainakin Wössnerin ottaisin vertailuun.

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            Noi mitkä mulla pyöri 1000km koneessa oli Wössnerin mukit. Koneistaja kehui miten laadukasta materiaalia (patteja piti kaventaa ja lakikorkeutta hivasta). Sanoi että irtoo lastua siinä missä yleensä irtoo mujua tjs.
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • racing02
                              BTCF Member
                              • Nov 2004
                              • 2044
                              • Riihimäki

                              Oliko leikkaantumiseen jotain syytä?

                              Comment

                              • petrolhead
                                Moderator
                                • Feb 2004
                                • 13793
                                • Hyvinkää

                                Originally posted by racing02 View Post
                                Oliko leikkaantumiseen jotain syytä?
                                Joo kyllä uskon että löysin syyn. Tuu tallille kattomaan (jos kiinnostaa) kun lähistöltä olet, speksataan livenä.
                                Toi rakentelutopikki on tuolla maksullisella puolella foorumia.
                                Last edited by petrolhead; 12-06-2017, 14:15.
                                2015 VW Crafter
                                1984 BMW 316
                                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎