Originally posted by Remotion
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
								
									View Post
								
							
						
					
				
				
			
		M52 kysymyksiä ja vastauksia II
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Vakio tiiviste on 1,75mm puristettuna. Tilaa on paljon vakiona, 6-7mm suurinpiirtein imuvenalla.Originally posted by Tuukkaw View PostMikä on B25 vakio kannentiivisteen paksuus kun niitä näyttäs saavan ainakin 1.75 ja 2.05mm?
 
 Onkos kukaan mitannut paljonko vakio koneessa jää venttiilin ja männän väliin tilaa?
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Kertokaapa nyt tyhmälle, että miksi ei onnistu? Jakopäätä olen kasaamassa ja siihen asti meni hienosti, kun rupesin vanosta lyömään paikalleen. Nimittäin kun imunokkaan ruuvataan ne kaikki siihen ketjupyörään tulevat osat kiinni ja yrittää pyöräyttää ketjua, että vanos imaisee paikalleen. On osat niin hyvin kiinni että imunokka lähtee pyörimään matkassa. Käsittääkseni noin ei pitäisi tapahtua? Siis se nokkien välinen ketju ei liiku mihinkään ilman että imunokka liikkuisi samalla. Paitsi jos löysää ne kolme mutteria nokan päästä.E39 525d -00
 E39 523i-96
 E30 316 -86
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Pidä lenkkiavaimella nokasta kiinni, ettei se pääse pyörimään. Sitä varten ne lukituspalikat on, mitä niissä seteissä tulee. Sulla toki voi olla imunokan puoleinen ketjun ratas väärässä asennossa, ettei koko homma edes onnistu.
 Instagram, YouTube kanava
 ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Väsäsin alumiinista jonkinlaisen lukitus käikäleen, mutta en ainakaan meisselillä saanut käännettyä kun on niin tiukassa. Väärässä asennossa miten? Eikö se ratas käännetä myötäpäivään ja sitten vastapäivään kun vanos asennetaan?Originally posted by Pazi88 View PostPidä lenkkiavaimella nokasta kiinni, ettei se pääse pyörimään. Sitä varten ne lukituspalikat on, mitä niissä seteissä tulee. Sulla toki voi olla imunokan puoleinen ketjun ratas väärässä asennossa, ettei koko homma edes onnistu.E39 525d -00
 E39 523i-96
 E30 316 -86
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 ite törmäsin samaan ongelmaan. jo purku vaiheessa huomasin että vanos oli jumittanu imunokan siihen asentoon missä nokan kuuluisi olla kun vanos kytkeytyy. sain tuo kuitenkin kikkailemalla kasattua silloin, koska oli pakko. pelican partsilta luin että tuon aiheuttaa kuluneet levyt siinä vanoksen ja nokan välissä. kohta 17 ---> http://www.pelicanparts.com/BMW/tech...aft-Timing.htmOriginally posted by Krynx View PostKertokaapa nyt tyhmälle, että miksi ei onnistu? Jakopäätä olen kasaamassa ja siihen asti meni hienosti, kun rupesin vanosta lyömään paikalleen. Nimittäin kun imunokkaan ruuvataan ne kaikki siihen ketjupyörään tulevat osat kiinni ja yrittää pyöräyttää ketjua, että vanos imaisee paikalleen. On osat niin hyvin kiinni että imunokka lähtee pyörimään matkassa. Käsittääkseni noin ei pitäisi tapahtua? Siis se nokkien välinen ketju ei liiku mihinkään ilman että imunokka liikkuisi samalla. Paitsi jos löysää ne kolme mutteria nokan päästä.Last edited by biimerrrrville; 18-12-2016, 18:57.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Katso että nokkapyörän pultit on siellä toisessa ääripäässä että pääsee pyörähtämään kun vanoksen painaa kiinni, periaatteessa menee pyörittämällä mutta ei välttämättä.Originally posted by Krynx View PostVäsäsin alumiinista jonkinlaisen lukitus käikäleen, mutta en ainakaan meisselillä saanut käännettyä kun on niin tiukassa. Väärässä asennossa miten? Eikö se ratas käännetä myötäpäivään ja sitten vastapäivään kun vanos asennetaan?
 
 Jos ei lukitse nokkia niin helpompi saada vanos paikalleen on pitää jakopää paikallaan ja pyörittää nokkia, katsoo vaan että ne nokkapyörän liukuma-alueet tulee oikein jotta ei jää rajoittamaan vanoksen toiminta-aluetta.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Auto e39 m52b25 automaatti.
 Mikä voisi olla, kun moottorijarrutus ei toimi kunnolla/aina? "Nypyttää" kun päästää kaasun ylös ja kulutusmittari heiluu nollan ja kahen litran välillä. Yleensä auttaa jos vaihtaa manuaalisesti pienempää, niin että kierrokset nousee korkeemmalle.
 
 Aktiivisia vikakoodeja ei anna moottorista eikä laatikosta, mutta muistista löytyy tämmöstä:
 DME -> Shadow-memory:
 34/04 - Muffler flap
 10/08 - Pulse width modulated signal for input air condition compressor
 ABS -> 28/01 - Throttle position (ADS-part)E61 525xda -08
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Tuo alimmainen voisi olla hyvä syypää.Originally posted by Purtsi123 View PostAuto e39 m52b25 automaatti.
 Mikä voisi olla, kun moottorijarrutus ei toimi kunnolla/aina? "Nypyttää" kun päästää kaasun ylös ja kulutusmittari heiluu nollan ja kahen litran välillä. Yleensä auttaa jos vaihtaa manuaalisesti pienempää, niin että kierrokset nousee korkeemmalle.
 
 Aktiivisia vikakoodeja ei anna moottorista eikä laatikosta, mutta muistista löytyy tämmöstä:
 DME -> Shadow-memory:
 34/04 - Muffler flap
 10/08 - Pulse width modulated signal for input air condition compressor
 ABS -> 28/01 - Throttle position (ADS-part)
 Ei tunnista että kaasuläppä menisi kunnolla kiinni.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Minulla aiheutti vastaavaa vikaa aikoinaan nokantunnistin. Jos olet hiljattain vaihtanut uuden alkuperäisen, niin vika on sitten muualla.Originally posted by Purtsi123 View PostAuto e39 m52b25 automaatti.
 Mikä voisi olla, kun moottorijarrutus ei toimi kunnolla/aina? "Nypyttää" kun päästää kaasun ylös ja kulutusmittari heiluu nollan ja kahen litran välillä. Yleensä auttaa jos vaihtaa manuaalisesti pienempää, niin että kierrokset nousee korkeemmalle.
 
 Aktiivisia vikakoodeja ei anna moottorista eikä laatikosta, mutta muistista löytyy tämmöstä:
 DME -> Shadow-memory:
 34/04 - Muffler flap
 10/08 - Pulse width modulated signal for input air condition compressor
 ABS -> 28/01 - Throttle position (ADS-part)Bmw 316 E30 -88
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Sekä nokan ja kammen anturit vaihdettu uusiin alkuperäisiin vuoden sisällä.Originally posted by janke View PostMinulla aiheutti vastaavaa vikaa aikoinaan nokantunnistin. Jos olet hiljattain vaihtanut uuden alkuperäisen, niin vika on sitten muualla.
 
 Pitää kokeilla vaihtaa tuo kaasuläpän tunnistin.E61 525xda -08
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Single vanos M52B28 pätkii ajaessa ja saattaa sammua. Äkkiä tutkien vikamuistissa koodi
 
 56 Ignition Current Feedback Resistor - Open Circuit
 
 Sylinterien 3 ja 4 roughness -arvo n. 1000, kun muut 0. Mistähän olis syytä lähteä metsästelemään?Last edited by Skarpa; 05-02-2017, 17:22.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Onko muita koodeja? Itsellä nokantunnistin aiheutti sen että välillä auto ikäänkuin sammui hetkeksi lennosta. Todella pelottavaa kun tapahtuu kesken ohitusta tai kurvia. Ja se nokan tunnistin oli vielä varmuuden vuoksi vaihdettu uuteen, kun laitettiin vanha takaisin niin ongelmat loppuivat.Last edited by Remotion; 05-02-2017, 18:11.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Ei muita koodeja. Toi koodi on sellanen, että jos sen nollaa, niin se palautuu välittömästi takaisin. Ajattelin lähteä liikkeelle siitä, että vaihdan tulpat ja katon samalla, miltä puolat näyttää. Niitä on täys sarja hyllyssä vaihtokappaleita. Jos ei auta, niin pitää kokeilla toisella eculla. Tiettyjä etuja siitä, kun käyttiksessä on sama moottori kuin harrastepelissä. Kaikki nurkat osia täynnä.Originally posted by Remotion View PostOnko muita koodeja? Itsellä nokantunnistin aiheutti sen että välillä auto ikäänkuin sammui hetkeksi lennosta. Todella pelottavaa kun tapahtuu kesken ohitusta tai kurvia. Ja se nokan tunnistin oli vielä varmuuden vuoksi vaihdettu uuteen, kun laitettiin vanha takaisin niin ongelmat loppuivat.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Onkos porukalla ollut tapana vaihtaa noita kiertokangen pultteja?
 Tissin ohjeessa lukee että vaihdetttava ja nuohan ovat venyviä joten se kävisi järkeen.
 Mutta miksi kukaa ei valmista noita varaosina? Tämä taasen kielisi siitä että niitä käytettäisiin uudelleen.
 Kysessä siis M50 kiertokangen pultti:
 11241713342
 Comment
Comment