Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Remotion
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    Mitäs ero maffeilla on z3 vs muut m52 singlevanos.
    Ulkoisesti ei ole muuta eroa kuin osanumero, e36, e39 ja e38 2.5 ja 2.8 m52:ssa on kaikissa sama maf mutta z3 2.8 m52:ssa eri numerolla. Kaikissahan on sama ms41 moottorin ohjaus.
    Voikohan tuota z3 maffia käyttää muissa malleissa?
    Eipä sittenkään mitään. Erinumerollahan se tosiaan näköjään on.
    Last edited by Remotion; 01-05-2019, 21:14.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Samoja maffeja. Varmaan joku pikku ero kiinnityksessä tms. minkä vuoksi eri varaosanumero.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Mitäs ero maffeilla on z3 vs muut m52 singlevanos.
    Ulkoisesti ei ole muuta eroa kuin osanumero, e36, e39 ja e38 2.5 ja 2.8 m52:ssa on kaikissa sama maf mutta z3 2.8 m52:ssa eri numerolla. Kaikissahan on sama ms41 moottorin ohjaus.
    Voikohan tuota z3 maffia käyttää muissa malleissa?

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by Purtsi123 View Post
    Ok. Miten tämä karttojen siirto käytännössä tapahtuu? Tarviiko olla molemmat boksit fyysisesti olemassa, vai miten? Itse en mitään koodaus hommia ole opetellut. Just osaa inpalla koodit lukea.
    Varmaan kannattas pazi88:lta kysyä paljonko ottaa hommasta:think

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Joskus piti vähän aikaa käyttää b28:ssa b25 ecua ja eroa toiminnassa ei kovin paljoa huomannut.
    Mutta ei tietenkään ole kannattavaa ajella väärillä kartoilla.

    Leave a comment:


  • Purtsi123
    replied
    Ok. Miten tämä karttojen siirto käytännössä tapahtuu? Tarviiko olla molemmat boksit fyysisesti olemassa, vai miten? Itse en mitään koodaus hommia ole opetellut. Just osaa inpalla koodit lukea.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Käy se jotenkuten, mutta ei hyvin. Karttojen siirto on hyvinkin helppo homma, et se kannattaa tehdä.

    Leave a comment:


  • Purtsi123
    replied
    Toimiiko M52b28 b25:sen kartoilla millään tavalla? Pitäis moottori vaihtaa hajonneen b25:sen tilalle, niin mietin onko ainut vaihtoehto toinen b25 vai voiko laittaa b28:n tilalle?

    Ilmeisesti tohon b25:sen moottorinohjaus boksiin voi osaava siirtää b28:n kartat? Tällöin vältyttäis ylimääräisiltä sähkö verme jumpalta? Eli ajonestoihin ei tarviis puuttua.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by puliukk0 View Post
    Onko metallisella öljynsuodatin kannella oleva jalka parempi kuin muovinen, sen kuluneen paluuventtiilin suhteen? Eli onko vain muovisen jalan ongelmia?
    Falskaa ne metallisissakin eli ei.

    Leave a comment:


  • puliukk0
    replied
    Onko metallisella öljynsuodatin kannella oleva jalka parempi kuin muovinen, sen kuluneen paluuventtiilin suhteen? Eli onko vain muovisen jalan ongelmia?

    Leave a comment:


  • Suh0
    replied
    E46 vm 2000, moottori m52b28tub, rötää heti kaasua annettaessa ja vaijeri ehjä. Vikakoodi delphillä A9- engine throttle output stage shutoff after diagnosis error. Läppä rikki ?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    M52TU eli sama kuin M54 koneen suuttimen mitat?

    Meneekö tälläinen suoraan paikoilleen? https://www.finjector.com/fin/ev14_1...4mm-p-2101-185

    Leave a comment:


  • puliukk0
    replied
    Vähän ehkä offtopic mutta ostin siemens/vdo kampuran anturin ja se on ulkoisesti 100% sama kuin 20euron valeo... Ajelen valeon loppuun ja vaihdan vdo tilalle.

    Valeossa ei ole anturin päässä valussa numeroa, kun vdossa huonosti käsin poistettu bmw orkkis.

    Muut merkit näyttää olevan aika paljon erilaisia mm. Anturin päästä.

    Liekkö tässä syy miksi noita menee niin tiheään joillakin (halvempaan siirtyminen) ?

    Leave a comment:


  • puliukk0
    replied
    Toiminut täydellisesti poislukien tuon yhden kerran. Ajelin just 500km kaikenlaisilla kierroksilla mielenkiinnosta ja ei ongelmia. Liekkö oikeasti tässä tuo venttiili jumittanut.

    Luulis ettei ne tiivisteet palaudu yhtäkkiä, muutenkin vääntää pirun hyvin alhaalta. :think

    Seurataan.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by -kalevi- View Post
    Pitää käydä katsomassa inpalla. Löysin tästä topicista jo keskustelua aiheesta, niin 20-25 astetta pitäisi olla tyhjäkäynnillä. 3500rpm 45-50 astetta
    Ja jos lataat teston, niin saat otettua logia ajosta ja katsottua miten se oikeasti pelaa. Eikä vaan hetkittäisiä arvoja inpasta, joilla ei monesti tee mitään.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎