memebuy23buy

BMW & Hiukkassuodatin (DPF) vol. II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MeisterW
    replied
    Kyllä sitä voi koittaa. Carly näyttää myös milloin viimeksi on ollut poltto. Toki se oikea vikakoodi olisi hyvä saada ulos, eikö se Carly antanut mitään tietoa dpf liittyvästä koodista? Ehdot poltolle on riittävä koneen lämpö, pakolämpö, ei tiettyjä vikakoodeja ja riittävästi dieseliä tankissa..

    Leave a comment:


  • alekshiit
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Hehkuilla tai hehkujen ohjainyksiköllä ei ole mitään tekemistä DPF:n regeneroinnin tai tukkeutumisen kanssa. Toistan: ei mitään.

    Suosittelen auton tutkimista merkkikohtaisen testerin avulla ja livedatan seurantaa.
    Hyvä tieto itsellekkin kiitos. Ideaa kuka pk seudulla tekisi livedata seurantaa yms?

    Ja kannattaisko kokeilla eka vaikka carlyllä sitä pakkopolttoa?

    Leave a comment:


  • MeisterW
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Hehkuilla tai hehkujen ohjainyksiköllä ei ole mitään tekemistä DPF:n regeneroinnin tai tukkeutumisen kanssa. Toistan: ei mitään.

    Suosittelen auton tutkimista merkkikohtaisen testerin avulla ja livedatan seurantaa.
    Tämä oli hyvä tieto. Piti itsekin katsoa BMW TIS, ja tosiaan ei mainita hehkujen liittyvän dpf mitenkään (koneen lämmöt ja ilma/ palokaasuihin liittyvät anturit vain).

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by alekshiit View Post
    Tarvis jeesiä 335d:n kanssa. Tänään aamulla pomppas DPF vikavarotus cc-49 jos en väärin muista. Auto ajettu 227tkm ja huomasin jo tossa 5tkm about sitten että 5/6 hehkuista antaa jotain koodia carlyllä.

    Onko nyt ongelmana hehkut , että polttoa ei tapahdu ja dpf mennyt tukkoon?

    Pikaista apua tarvis ja ehdotuksia mikä on kannattavin toimenpide tälle?
    Hehkuilla tai hehkujen ohjainyksiköllä ei ole mitään tekemistä DPF:n regeneroinnin tai tukkeutumisen kanssa. Toistan: ei mitään.

    Suosittelen auton tutkimista merkkikohtaisen testerin avulla ja livedatan seurantaa.

    Leave a comment:


  • MeisterW
    replied
    Originally posted by alekshiit View Post
    Tarvis jeesiä 335d:n kanssa. Tänään aamulla pomppas DPF vikavarotus cc-49 jos en väärin muista. Auto ajettu 227tkm ja huomasin jo tossa 5tkm about sitten että 5/6 hehkuista antaa jotain koodia carlyllä.

    Kävin ajamassa motaria pienen pätkän sportin manuaalipuolella nelosvaihteella kierrokset siinä +3000 rpm ja salavalikosta oli auki lämmöt. Lämmöt pysy siinä 90 hujakoilla eli termarissa ei vikaa?
    Onko nyt ongelmana hehkut , että polttoa ei tapahdu ja dpf mennyt tukkoon? Myös huomannu ennen varotusta tehokadon 4000rpm kierroksilla nelosvaihteella ja nyt tuntuu jo jatkuvasti. Auto käytössä lyhyillä työmatkoilla ja vapaa-ajalla sitten tulee ravattua kehää pitkin.

    Pikaista apua tarvis ja ehdotuksia mikä on kannattavin toimenpide tälle?
    Hehkut ja hehkuen ohjainboksi vaihtoon. Koodien nollaus ja sitten vaikka sillä carlylla maantiellä polton käynnistys.

    Leave a comment:


  • alekshiit
    replied
    Tarvis jeesiä 335d:n kanssa. Tänään aamulla pomppas DPF vikavarotus cc-49 jos en väärin muista. Auto ajettu 227tkm ja huomasin jo tossa 5tkm about sitten että 5/6 hehkuista antaa jotain koodia carlyllä.

    Kävin ajamassa motaria pienen pätkän sportin manuaalipuolella nelosvaihteella kierrokset siinä +3000 rpm ja salavalikosta oli auki lämmöt. Lämmöt pysy siinä 90 hujakoilla eli termarissa ei vikaa?
    Onko nyt ongelmana hehkut , että polttoa ei tapahdu ja dpf mennyt tukkoon? Myös huomannu ennen varotusta tehokadon 4000rpm kierroksilla nelosvaihteella ja nyt tuntuu jo jatkuvasti. Auto käytössä lyhyillä työmatkoilla ja vapaa-ajalla sitten tulee ravattua kehää pitkin.

    Pikaista apua tarvis ja ehdotuksia mikä on kannattavin toimenpide tälle?

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Risto113 View Post
    Poltto noin usein kyllä kerryttää jo melko mukavasti dieseliä öljyn joukkoon, vaikkapa öljynvaihtovälin aikana...
    Varmaan herjaisi jo liian korkeasta öljytasosta.

    Joo tämä on ehkä se kaikkein haitallisin puoli

    Leave a comment:


  • Risto113
    replied
    Originally posted by dolby View Post
    Ok. Polttoja on tosiaan noin 100 km välein. Onko näin tiheästä polttovälistä jo haittaa moottorille ja aiheuttaako ylimääräistä rasitusta joillekin komponenteille? Toki kulutus lisääntyy ja rasittava ajettava polttojen aikana. Taitaa olla aiheellista kohta puukottaa pönttö ja softauttaa.
    Poltto noin usein kyllä kerryttää jo melko mukavasti dieseliä öljyn joukkoon, vaikkapa öljynvaihtovälin aikana...
    Varmaan herjaisi jo liian korkeasta öljytasosta.

    Leave a comment:


  • dolby
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Se mittaa dpf paine-eroa ennen ja jälkeen.(joskus pelkästään ennen ja vertaa sitä ulkoilmaan) Lisäksi käyttää laskennallista arvoa kulutetun polttoaineen ja tehtyjen/onnistuneiden puhdistuspolttojen perusteella. Fyysisesti noen määrää ei mitata missään tietämässäni systeemissä vaan arvo on aina erilaisten matemaattisten laskujen tulos.

    Gramma per km on kyllä paljon. Toki laskennallinen arvo

    Väärästä öljystä voi tulla tuhkaa enemmän kuin dpf käyttöön tarkoitetusta mutta se ei lyhyellä aikavälillä meinaa mitään ellei kone syö reilusti öljyä. Tämä siis tuhkaa, ei nokea.


    Jos dpf vastapaine kovilla kierroksilla ja täydellä kuormituksella lähentelee 0.4bar tai yli niin täydeltä vaikuttaa. Jos polton jälkeen paineet laskee vain lyhyeksi aikaa (kuten tihentyneestä polttovölistä voi päätellä) sekin kielii että on tuhkaa pöntössä aika reilusti. Toki sillekin löytyy moottorinohjauksesta arvo/määrä.

    Ok. Polttoja on tosiaan noin 100 km välein. Onko näin tiheästä polttovälistä jo haittaa moottorille ja aiheuttaako ylimääräistä rasitusta joillekin komponenteille? Toki kulutus lisääntyy ja rasittava ajettava polttojen aikana. Taitaa olla aiheellista kohta puukottaa pönttö ja softauttaa.

    Leave a comment:


  • zorb
    replied
    Originally posted by macman_lahti View Post
    Onko vielä alkuperäinen ketju ?
    Ei. Tehtaan piikkiin vaihdettiin koko jakopää 180tkm kohdalla, kun ostin auton. Muuten olisi jäänyt ostamatta...

    Leave a comment:


  • macman_lahti
    replied
    Originally posted by zorb View Post
    On N47.
    Onko vielä alkuperäinen ketju ?

    Leave a comment:


  • zorb
    replied
    Originally posted by macman_lahti View Post
    Sitten mennään sillä. Toi on kyllä halpaa öljyä ja helposti saatavilla. Saattoipa olla vaan sattumaa. Onko N47 kone ?
    On N47.

    Leave a comment:


  • macman_lahti
    replied
    Originally posted by zorb View Post
    Tuolla öljyllä itse päästellyt viimeiset 70tkm, kun auto ollut omassa käytössä. Mittarissa nyt 250tkm ja ei ongelmia PDF:n kanssa.
    Sitten mennään sillä. Toi on kyllä halpaa öljyä ja helposti saatavilla. Saattoipa olla vaan sattumaa. Onko N47 kone ?

    Leave a comment:


  • zorb
    replied
    Originally posted by macman_lahti View Post
    Itselläkin tuli DPF herja sen melko pian jälkeen kun aloin käyttämään Teboil Diamond Dieseliä. Voi tosin olla kyllä ihan sattumaakin koska mittarissa oli silloin jo 296tkm kun tein öljynvaihdon. Käsittääkseni kyllä tota Diamond Dieseliä käytetään suht yleisesti. Pitäisiköhän kumminkin nyt sitten alkaa käyttämään jotain muuta öljyä..? :think
    Tuolla öljyllä itse päästellyt viimeiset 70tkm, kun auto ollut omassa käytössä. Mittarissa nyt 250tkm ja ei ongelmia PDF:n kanssa.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by macman_lahti View Post
    Itselläkin tuli DPF herja sen melko pian jälkeen kun aloin käyttämään Teboil Diamond Dieseliä. Voi tosin olla kyllä ihan sattumaakin koska mittarissa oli silloin jo 296tkm kun tein öljynvaihdon. Käsittääkseni kyllä tota Diamond Dieseliä käytetään suht yleisesti. Pitäisiköhän kumminkin nyt sitten alkaa käyttämään jotain muuta öljyä..? :think

    Kyllä siinä bmw LL-04 lukitus on joten sopii kyllä dpf autoon.
    Epäilen vahvasti että kyse on jostakin aivan muusta.

    Leave a comment:

Working...
X