Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW & Hiukkassuodatin (DPF) vol. II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sto
    replied
    Pönttö vaihdettu ja tyhjäkäynnillä vastapaineet lähes nollissa. Laitoin lopulta lähes alkuperäisen näköisen tarvikepöntön tilalle. Seurataan miten poltot taas käynnistyvät ja paineet muuttuvat!

    Tis sanoo, että vaihdon jälkeen pitää adaptioarvot nollata, mutta tällä tarkoitetaan varmaan vain ilmoitusta dpf-pöntön vaihdosta?

    Ja niille, jotka saattavat harkita pöntön vaihtoa LCI-malliin, niin pöntön saa lähes kivuttomasti vaihdettua yksin pelkästään ajamalla keula rampille/pukeille, eikä pakoputkistoa tarvitse irroittaa.
    Last edited by Sto; 17-09-2017, 17:41.

    Leave a comment:


  • zorb
    replied
    Originally posted by lassiv View Post
    Kiinnostaisi katsoa missä kunnossa poltot/suodatin on tuossa omassa 235tkm ajetussa e90 330d (N57). Käytössä Carly ilman maksullista dpf puolta ja Ista-d.

    Näkeekö jommalla kummalla yksinkertaisesti esim edellistä polttoa tai jotain lukemia loukun kunnosta. Vai pystyykö loukun kuntoa edes arvioimaan / mahdollista jäljellä olevaa käyttöikää?
    Jos toimii ilman maksullista, niin parameters kohdasta saa Carlyllä näkyviin ajetun matkan edellisestä poltosta.

    Leave a comment:


  • Sto
    replied
    Originally posted by Sto View Post
    Sigun E61 polttaa pönttöä noin 200km (+- 20 km) välein, joka tuntuu hieman tiheältä. Autolla ajettu 160tkm ja noin 2tkm sitten vaihdettu DPF-paineanturi. Vaihdos kerrottu autolla Tool32-ohjelmalla. Vanhalla anturilla vastapaineet heitteli miten sattui ja poltto tapahtui 15 - 30 km välein. Välillä antoi myös vikakoodia kys. anturista.

    Kokeilin STP dpf cleaneria ja se tankissa pakkopoltin pöntön seitsemän kertaa peräkkäin ilman minkäänlaista hyötyä. Polttojen jälkeen vastapaineet oli tyhjäkäynnillä 7 - 8 mbar ja täyskiihdytyksessä pysyi alle 210 mbar. 150 km ajon jälkeen vastapaine tyhjäkäynnillä oli 13 - 14 mbar. (poltto tapahtui 210 km peräkkäisten polttojen jälkeen). Vikakoodeja ei ole ja termarit ok.

    Voisiko syynä olla lyhyet ajomatkat (lähinnä päivässä 2 x 20 km työmatkaa kehien sisällä, myy syy vai tukkeutunut suodatin?
    Nyt oli sitten DPF:stä vikakoodi 4CE0 muistissa, joka viittaisi osittain tukkeutuneeseen suodattimeen. Eli kaiketi uutta pönttöä Ebaystä sopuhintaan etsimään.

    Edit:

    Onko kellään kokemuksia tarvikepöntöistä (esim: Tämä ) tai noista korjatuista, joihin on vain suodatinpanos uusittu?
    Last edited by Sto; 23-08-2017, 22:33.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by lassiv View Post
    Näkeekö jommalla kummalla yksinkertaisesti esim edellistä polttoa tai jotain lukemia loukun kunnosta. Vai pystyykö loukun kuntoa edes arvioimaan / mahdollista jäljellä olevaa käyttöikää?
    ISTA:lla voi katsoa polttovälejä ja se ilmoittaa myös pöntön jäljellä olevan laskennallisen iän (kilometrit).

    Leave a comment:


  • lassiv
    replied
    Ei näy tosiaan liitettä.

    Leave a comment:


  • Järppä
    replied
    Originally posted by lassiv View Post
    Kiinnostaisi katsoa missä kunnossa poltot/suodatin on tuossa omassa 235tkm ajetussa e90 330d (N57). Käytössä Carly ilman maksullista dpf puolta ja Ista-d.

    Näkeekö jommalla kummalla yksinkertaisesti esim edellistä polttoa tai jotain lukemia loukun kunnosta. Vai pystyykö loukun kuntoa edes arvioimaan / mahdollista jäljellä olevaa käyttöikää?
    Kyllä mulla Carly kertoo dpf:stä ohessa olevat tiedot ilman maksullista dpf:ää. Ei kerro viimeisintä polttoa mutta lukemista voi päätellä onko poltto tapahtunut ja onko jäänyt suorittamatta.

    Edit: nyt pitäis näkyä liite
    Attached Files
    Last edited by Järppä; 23-08-2017, 21:40.

    Leave a comment:


  • lassiv
    replied
    Kiinnostaisi katsoa missä kunnossa poltot/suodatin on tuossa omassa 235tkm ajetussa e90 330d (N57). Käytössä Carly ilman maksullista dpf puolta ja Ista-d.

    Näkeekö jommalla kummalla yksinkertaisesti esim edellistä polttoa tai jotain lukemia loukun kunnosta. Vai pystyykö loukun kuntoa edes arvioimaan / mahdollista jäljellä olevaa käyttöikää?

    Leave a comment:


  • Sto
    replied
    Sigun E61 polttaa pönttöä noin 200km (+- 20 km) välein, joka tuntuu hieman tiheältä. Autolla ajettu 160tkm ja noin 2tkm sitten vaihdettu DPF-paineanturi. Vaihdos kerrottu autolla Tool32-ohjelmalla. Vanhalla anturilla vastapaineet heitteli miten sattui ja poltto tapahtui 15 - 30 km välein. Välillä antoi myös vikakoodia kys. anturista.

    Kokeilin STP dpf cleaneria ja se tankissa pakkopoltin pöntön seitsemän kertaa peräkkäin ilman minkäänlaista hyötyä. Polttojen jälkeen vastapaineet oli tyhjäkäynnillä 7 - 8 mbar ja täyskiihdytyksessä pysyi alle 210 mbar. 150 km ajon jälkeen vastapaine tyhjäkäynnillä oli 13 - 14 mbar. (poltto tapahtui 210 km peräkkäisten polttojen jälkeen). Vikakoodeja ei ole ja termarit ok.

    Voisiko syynä olla lyhyet ajomatkat (lähinnä päivässä 2 x 20 km työmatkaa kehien sisällä, myy syy vai tukkeutunut suodatin?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by vexu524tdic View Post
    Polteltiin tukkeutunutta pönttöä veljen 530da '08:sta ja kyllä otti koville. Alkuun oli vastapaineet kaksinkertaisesti yli sallitun ja poltto ei halunnut lähteä päälle millään.

    Aikamme ISTAlla poisteltiin koodeja ja polttoa päälle niin saatiin hetkellisesti polttamaan kun ajoi reilulla kaasulla ja kiihdytellen, lopuksi poltto pysyi jo jotenkin päällä ja vastapaineet ok lukemissa.

    Silti tulee dpf vikakoodi ja auton näytöstä ei nollaannu dpf herja vaikka eculle on ilmoitettu dpf vaihdetuksi sekä näyttää 250 000km pöntön iäksi?

    Mitähän seuraavaksi, auto lähti ajoon ja palaa takuulla jonkin ajan kuluttua taas poltettavaksi...
    Kunnolla tukossa olevaa suodatinta kannattaa pari polttoa tehdä peräkkäin kun alkaa polttamaan. Koodien nollaukseen INPA/Tool32 on näppärämpi, kun nollaaminen onnistuu nopeammin.

    Leave a comment:


  • vexu524tdic
    replied
    Polteltiin tukkeutunutta pönttöä veljen 530da '08:sta ja kyllä otti koville. Alkuun oli vastapaineet kaksinkertaisesti yli sallitun ja poltto ei halunnut lähteä päälle millään.

    Aikamme ISTAlla poisteltiin koodeja ja polttoa päälle niin saatiin hetkellisesti polttamaan kun ajoi reilulla kaasulla ja kiihdytellen, lopuksi poltto pysyi jo jotenkin päällä ja vastapaineet ok lukemissa.

    Silti tulee dpf vikakoodi ja auton näytöstä ei nollaannu dpf herja vaikka eculle on ilmoitettu dpf vaihdetuksi sekä näyttää 250 000km pöntön iäksi?

    Mitähän seuraavaksi, auto lähti ajoon ja palaa takuulla jonkin ajan kuluttua taas poltettavaksi...

    Leave a comment:


  • TuusBim
    replied
    Ei välttämättä edes tiheämmin jos ei ole vastapaineet ole nousseet. Mulla nykyään välit yleensä 5-600km:a, joskus yli 900km:a ja antanut tuota koodia jo usean 10tkm:n ajan aina välistä, nykyään 200tkm:n ylitettyä aika useasti

    Leave a comment:


  • Fabsu
    replied
    Originally posted by Järppä View Post
    00452A koodi eli km pohjainen dpf elinikä ei vissiin estä polttoa?
    Carlyn mukaan mulla on soot mass 20 g ja ash mass 56 g
    Regeneration reguested oli viivana ja nämä arvot siis ei maksetulta puolelta.

    Pitää huomenna ihmetellä live dataa.
    Ei estä. Poltot vaan tapahtuvat tiheämmin. Tai näin ainakin oli e70.

    Leave a comment:


  • Järppä
    replied
    00452A koodi eli km pohjainen dpf elinikä ei vissiin estä polttoa?
    Carlyn mukaan mulla on soot mass 20 g ja ash mass 56 g
    Regeneration reguested oli viivana ja nämä arvot siis ei maksetulta puolelta.

    Pitää huomenna ihmetellä live dataa.
    Last edited by Järppä; 19-07-2017, 22:07.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by permanent View Post
    Ilmeisesti regenerointi ei lähde päälle jos vikakoodit A480 ja A481 ovat tulleet, mutta milloin syttyy dpf varoitusvalo ja kumpi estää polton? Ensimmäisestä A480 koodista vai jälkimmäisestä? Voiko olla niin että vikamuistissa on polton estävä koodi, mutta varoitusvalo ei pala?
    Riippuu varmaan vähän automallistakin, mutta eipä ainakaan E6x/E9x juurikaan herjaile millään varoitusvalolla/viestillä vaikka olisi polton estäviä koodeja, ja vaikka auto olisi jo ihan tukossa polton puutteen takia. Eikös ne 480/481 koodit ole seuraus eikä niinkään syy. Koodit siis kertoo että pönttö on jo tukossa koska jokin muu on estänyt polton... Ei se kummankaan koodin kohdilla enää taida edes yrittää poltella.

    Leave a comment:


  • permanent
    replied
    Ilmeisesti regenerointi ei lähde päälle jos vikakoodit A480 ja A481 ovat tulleet, mutta milloin syttyy dpf varoitusvalo ja kumpi estää polton? Ensimmäisestä A480 koodista vai jälkimmäisestä? Voiko olla niin että vikamuistissa on polton estävä koodi, mutta varoitusvalo ei pala?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎