Originally posted by [kst]
View Post
Auton "rakentelulaki" uudistuu, Uhka vai mahdollisuus.
Collapse
X
-
Ainoa tapa olla kohtuu varma on soittaa konttorille ja kysyä. Mahtuukohan edes paikalleen kuinka kohtuudella kun e39 6-cyl ja 8-cyl etukelkat ja ohjaukset on ihan erilaiset. Eikö olisi helpompi vain heittää vaikka M62B44 sinne jos se B35 aiheuttaa harmitusta?Originally posted by BMW525Xda View PostKuinkas sellanen että jos minä laitan tuohon 535i V8 M54b30 koneen ahtimella. Siinä on nyt tehot 245hv. Ahdin nostaa tehot vaikka 280hv tms.
Läpihuutojuttu ?E39 540i -96 Ajamisen iloa
E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin
Comment
-
Originally posted by BMW525Xda View PostKuinkas sellanen että jos minä laitan tuohon 535i V8 M54b30 koneen ahtimella. Siinä on nyt tehot 245hv. Ahdin nostaa tehot vaikka 280hv tms.
Läpihuutojuttu ?
'' Alkuperäiseen moottoriin verrattuna ajoneuvon moottorin tehoa saa kasvattaa enin-
tään 20 prosenttia tai ajoneuvon moottorin vaihtaa enintään 20 prosenttia tehok-
kaammaksi ilman, että ajoneuvo muutetaan vertailuajoneuvoa vastaavaksi''
Pitäisi tuon perusteella olla aika läpihuutojuttu. :thinkE36 m3 m54 turbo 830hp/950nm
F11 530d msport
Comment
-
Katsotaan lisäävän yli 20% jos on jälkeen ahdettu. 21% ei ole missään mitään juttua. Isommissa moottoreissa voi tulla painot vastaan vaikka teho ei nousisi liikaa.Originally posted by MikeDry View PostToihan on perseest, siis että ahdin lisää suoraa automaattisesti 21% ja menee yli sen että voisi ihan perus 2.0L johon lisää ton 20%Bmw E30
Bmw 2000Touring Scrap
Ex. Bmw E30 316
Ex. Bmw E36
Comment
-
Originally posted by ThemeJ View PostKatsotaan lisäävän yli 20% jos on jälkeen ahdettu. 21% ei ole missään mitään juttua. Isommissa moottoreissa voi tulla painot vastaan vaikka teho ei nousisi liikaa.
Jos ajoneuvoon on asennettu ahdin, ei tehonmittaustodistusta hyväksytä, jos sen
mukaan ahtimen asentaminen on lisännyt tehoa enintään 20 prosenttia.
Tuo tarkoittaa minusta ainakin että tehon on noustava ahtimella automaattisesti ainakin 21 % jos moottori ahdetaan. Tai 20.1% jos alkaa viilaamaan pilkkua. Mutta varmaan pointti tuli selväksi kaikille.Last edited by [kst]; 04-05-2021, 14:13.E36 m3 m54 turbo 830hp/950nm
F11 530d msport
Comment
-
Tässä jutussa mainittu että ahtamisen katsotaan aina nostavan 30% tehoa.Originally posted by ThemeJ View PostKatsotaan lisäävän yli 20% jos on jälkeen ahdettu. 21% ei ole missään mitään juttua. Isommissa moottoreissa voi tulla painot vastaan vaikka teho ei nousisi liikaa.
Comment
-
Parempi puhua yli 20 prosentista. Ja jos ahdinsarja on valmis paketti ns. tehdasvalmisteinen niin 20% tehonlisäyksen vaatiminen on kohtuutonta ja näin ollen tehon lisäys voi siis jäädä alle 20%Originally posted by [kst] View PostJos ajoneuvoon on asennettu ahdin, ei tehonmittaustodistusta hyväksytä, jos sen
mukaan ahtimen asentaminen on lisännyt tehoa enintään 20 prosenttia.
Tuo tarkoittaa minusta ainakin että tehon on noustava ahtimella automaattisesti ainakin 21 % jos moottori ahdetaan. Tai 20.1% jos alkaa viilaamaan pilkkua. Mutta varmaan pointti tuli selväksi kaikille.Bmw E30
Bmw 2000Touring Scrap
Ex. Bmw E30 316
Ex. Bmw E36
Comment
-
Mistäs ootte saanut nuita allekirjoitettuja vertailutodistuksia, kun maahantuoja ei ala kirjoittamaan mitään? Itse tulostetut laput edes bmw etk:sta (aos) ei kelpaa, niinkuin aikaisemmin jo oli tuosa todettu. Onhan tuossa mahdollisuus katsastaa vanhan säännön mukaan jolloin voi ite tulostaa realoem:stä laput, mutta tehoraja jää pienemmäksi.F87&E28
Comment
-
Lukeeko MISSÄÄN dokumentissa että kyseinen paperi pitäis olla allekirjoitettu tai leimattu? Epäilen VAHVASTI ettei lue.Originally posted by JHo View PostMistäs ootte saanut nuita allekirjoitettuja vertailutodistuksia, kun maahantuoja ei ala kirjoittamaan mitään? Itse tulostetut laput edes bmw etk:sta (aos) ei kelpaa, niinkuin aikaisemmin jo oli tuosa todettu. Onhan tuossa mahdollisuus katsastaa vanhan säännön mukaan jolloin voi ite tulostaa realoem:stä laput, mutta tehoraja jää pienemmäksi.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
Ei muutakun kyselemään konttorille niin lähtee vahvatkin epäilykset. Oon 5 eri konttorilta kysynyt asiaa ( eri paikkakuntia) ja sama linjaus jokaisella. Vain maahantuojan tulostama lappunen kelpaa nimellä ja leimalla varustettuna. Tästä pitää löytyä alustan ja voimansiirron eroavaisuudet. Myös muutettavan ja vertailuauton tehot / painot pitää saada maahantuojalta.Originally posted by Urpo_rotta View PostLukeeko MISSÄÄN dokumentissa että kyseinen paperi pitäis olla allekirjoitettu tai leimattu? Epäilen VAHVASTI ettei lue.
Itse päädyin katsastamaan vanhalla systeemillä kun se vielä mahdollista.E36 m3 m54 turbo 830hp/950nm
F11 530d msport
Comment
-
Tuntuu ainakin tällä hetkellä vähän työläältä paperien kanssa jos auto ei ole mallisarjan tehokkain. Ainakaan täälläpäin ei käyttöauto halunnut kirjoitella papereita. Eräs bmw varaosamyymälä kirjoitti, mutta heidän paperia ei kelpuutettu kun ei ole maahantuoja.Originally posted by MikeDry View PostEli tää uusi "rakentelulaki" on sitten susi, vaikka oli mitä "lupauksia/vapauksia", mutta kuulostaa erittäin huonoltaE36 m3 m54 turbo 830hp/950nm
F11 530d msport
Comment


Comment