Originally posted by bemmeri
View Post
Suuri sähköautokeskustelu osa V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Mielenkiintoista pohdintaa topikin aiheesta -> https://www.youtube.com/watch?v=LxwP...omotor%26sport
Leave a comment:
-
Originally posted by TheRipper View PostJoo tuo Leaf oli jo tullessaan ihan pelkkä huono vitsi. Taisi Top Gearkin aikanaan tehdä varsin hauskan jutun kyseisestä kopperosta. Kai se jollekin semmoiselle käy kuka ei viikossa 100km enempää ajele...mutta siinä sitten jo tulee mieleen että kannattaako sitten autoilla enään ollenkaan jos ilmastoa haluaa pelastaa.
Leave a comment:
-
Originally posted by PNM2 View PostTaisi siis olla yksi henkilö kyseessä vain onneksi. Tässä selvästi, kun 200 kilometrin päivämatka normiajona on ongelma sähköautolla, on alla väärä auto ja/tai kodin latausinfra. En mäkään ajele pakettiautolla, kun ei ole tarvetta kuskata tavaraa.
Onhan sillä reilusti isompi se teoreettinen range kuin 200km. Kesällä ja rajoitusten mukaan ajaessa mukaan ei tiettävästi mitään probleemia.
Ainakaan ei semmoista ole maininnut. Mitä nopeasti googlaili, niin teknisen tietojen mukaan pitäisi olla 400km, tms. :think
No ei ole minun probleema.
Itse voisin alkaa noita harkita kun esim. Focuksen kokoinen patterikärry maksaa saman kuin litran Ecobuusti ja pääsee vähintään saman matkan kuin täydellä tankilla bensaa. Siinä jäisi varaa huonommille keleille, reilummalle nopeudelle ja pitemmille reissuille.
Ei täällä landella nuo vielä niin yleisiä ole, mitä etelämmässä.
Hybridejä on paljon enemmän, mutta aika usein ne näyttää tupruttelevan putkesta.
Leave a comment:
-
Originally posted by bemmeri View PostHyvän päivän tuttu ja täälläkin tunnukset kun näky tietävän minun auton josta oli showroomi aikanaan, avatkoon itse jos tunnistaa tai edes lukee enää foorumia...
Ajelee käsittääkseni n. 80km työmatkaa ja ajoittain tulee ylimääräistä lenkkiä eikä määränpäässä ole latausmahdollisuutta(työpaikka), etenkin kylmällä säällä kuulemma joutuu tarkemmin laskemaan ranget ja/tai nopeutta sovittamaan. Joskus jäi mieleen Herran tarinoista, että loskakeli ois kova akku syöppö, jos ei kovia pakkasia lasketa.
Kotona lataa ja sitten tarpeen mukaan missä sattuu.
Leave a comment:
-
Originally posted by PNM2 View PostEihän kukaan nyt luule, että moinen ykköskoppainen Leaf olisi mitenkään verrannollinen nykytilanteeseen jo ihan lähtien ChaDeMo:sta. Tätä tosin Nissaneissa edelleen käytössä mutta muutenhan juttu on tehty kevennykseksi.
Kyllähän tosiaan se pitkän matkan ajaminen vaatii suunnittelua mutta jos niitä on alle viisi prosenttia kaikesta autonkäytöstä, niin onko sillä väliä? Ja kai sitä kotilatausta voi pitää harrastuksena vai onko joku lähipiirissäsi tosiaan hankkinut sähköauton ilman kotilatausmahdollisuutta tai jatkuvaan pitkien matkojen ajoon?
Ajelee käsittääkseni n. 80km työmatkaa ja ajoittain tulee ylimääräistä lenkkiä eikä määränpäässä ole latausmahdollisuutta(työpaikka), etenkin kylmällä säällä kuulemma joutuu tarkemmin laskemaan ranget ja/tai nopeutta sovittamaan. Joskus jäi mieleen Herran tarinoista, että loskakeli ois kova akkusyöppö(kovemmilla nopeuksilla), jos ei kovia pakkasia lasketa.
Kotona lataa ja sitten tarpeen mukaan missä sattuu. Halpaa ajoa ollut, kuulemma jos ois parin päivän edes-takasi työmatkan verran rangea reilulla nopeudella ajaessa, niin ei olisi säätöjä ja miettimisiä.
Edit.
Sekä talvi käyttökovilla pakkasilla aiheuttanut jotain pientä harmitusta, mutta onhan niitä polttomoottoriautoissa.Last edited by bemmeri; 15-03-2022, 16:28.
Leave a comment:
-
Joo tuo Leaf oli jo tullessaan ihan pelkkä huono vitsi. Taisi Top Gearkin aikanaan tehdä varsin hauskan jutun kyseisestä kopperosta. Kai se jollekin semmoiselle käy kuka ei viikossa 100km enempää ajele...mutta siinä sitten jo tulee mieleen että kannattaako sitten autoilla enään ollenkaan jos ilmastoa haluaa pelastaa.
Leave a comment:
-
Eihän kukaan nyt luule, että moinen ykköskoppainen Leaf olisi mitenkään verrannollinen nykytilanteeseen jo ihan lähtien ChaDeMo:sta. Tätä tosin Nissaneissa edelleen käytössä mutta muutenhan juttu on tehty kevennykseksi.
Originally posted by bemmeri View PostNo laitat sen 40-50k kiinni, niin saapi isomman patterin ja pääsee ehkä yhdellä pysähdyksellä tuon matkan. Pysähdys taitaa kestää enemmän kuin perinteinen tankkaus-/kusitauko.
Noissa sähköpöristimissä näyttää saavan jonkinmoisen harrastuksen kylkiäisinä. Näyttää aika veikeälle välillä, mitä seurannut sivusta lähipiiriä...Last edited by PNM2; 15-03-2022, 16:08.
Leave a comment:
-
Originally posted by poke View PostTuli luettua. Ei hirveesti houkuta vaihtaa dieseliä sähköön.
olis ollu hyvä vertailuna dieselin kanssa. kokonaiskustannukset kaikkine ostoksineen ja sitten ajankäytölle joku hinta.
Leave a comment:
-
No laitat sen 40-50k kiinni, niin saapi isomman patterin ja pääsee ehkä yhdellä pysähdyksellä tuon matkan. Pysähdys taitaa kestää enemmän kuin perinteinen tankkaus-/kusitauko.
Noissa sähköpöristimissä näyttää saavan jonkinmoisen harrastuksen kylkiäisinä. Näyttää aika veikeälle välillä, mitä seurannut sivusta lähipiiriä...Last edited by bemmeri; 15-03-2022, 15:20.
Leave a comment:
-
Originally posted by Zeni View Post
olis ollu hyvä vertailuna dieselin kanssa. kokonaiskustannukset kaikkine ostoksineen ja sitten ajankäytölle joku hinta.
Leave a comment:
-
Originally posted by ///Jone View PostMyytävät käyttövoimittain Nettiautossa:
Sähkö
Diesel
Hybrid (kaikki)
12.3.
- S: 2081kpl
- D: 32095kpl
- H: 8195kpl
14.3.
- S: 1912kpl
- D: 32563kpl
- H: 7933kpl
Parissa päivässä lähes 10% sähköautoista nettiautossa myyty. Tässä kohta käynyt kuin talvitarvikkeissa kun hyvä luminen talvi tuli?
Leave a comment:
-
Eräänlainen testi tämäkin.
Leave a comment:
-
Myytävät käyttövoimittain Nettiautossa:
Sähkö
Diesel
Hybrid (kaikki)
12.3.
- S: 2081kpl
- D: 32095kpl
- H: 8195kpl
14.3.
- S: 1912kpl
- D: 32563kpl
- H: 7933kpl
Parissa päivässä lähes 10% sähköautoista nettiautossa myyty. Tässä kohta käynyt kuin talvitarvikkeissa kun hyvä luminen talvi tuli?
Leave a comment:
Leave a comment: