Suuri sähköautokeskustelu osa V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • PNM2
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    Kotona se lataa.
    Onhan sillä reilusti isompi se teoreettinen range kuin 200km. Kesällä ja rajoitusten mukaan ajaessa mukaan ei tiettävästi mitään probleemia.
    Ainakaan ei semmoista ole maininnut. Mitä nopeasti googlaili, niin teknisen tietojen mukaan pitäisi olla 400km, tms. :think
    No ei ole minun probleema.
    Oliks tässä automerkki ja -malli joku salaisuus?

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Mielenkiintoista pohdintaa topikin aiheesta -> https://www.youtube.com/watch?v=LxwP...omotor%26sport

    Leave a comment:


  • GameOver
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    Joo tuo Leaf oli jo tullessaan ihan pelkkä huono vitsi. Taisi Top Gearkin aikanaan tehdä varsin hauskan jutun kyseisestä kopperosta. Kai se jollekin semmoiselle käy kuka ei viikossa 100km enempää ajele...mutta siinä sitten jo tulee mieleen että kannattaako sitten autoilla enään ollenkaan jos ilmastoa haluaa pelastaa.
    Aivan pätevä laite oli ajella jo 90km/päivä työmatkoja. Toki kotona lataaminen on pakko olla. 24kWh Lefalla tuli päästeltyä vuodessa 35tkm täällä Helsinki-Tampere-Turku kolmion alueella. Toki mun eka oli jo 2015, jossa oli paremman kemian akusto. Nuo vanhimmat ei olleet mitään kovin kaksisia. Kuitenkin nekin kauppansa tuolta nettiautosta tekee.

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Originally posted by PNM2 View Post
    Taisi siis olla yksi henkilö kyseessä vain onneksi. Tässä selvästi, kun 200 kilometrin päivämatka normiajona on ongelma sähköautolla, on alla väärä auto ja/tai kodin latausinfra. En mäkään ajele pakettiautolla, kun ei ole tarvetta kuskata tavaraa.
    Kotona se lataa.
    Onhan sillä reilusti isompi se teoreettinen range kuin 200km. Kesällä ja rajoitusten mukaan ajaessa mukaan ei tiettävästi mitään probleemia.
    Ainakaan ei semmoista ole maininnut. Mitä nopeasti googlaili, niin teknisen tietojen mukaan pitäisi olla 400km, tms. :think
    No ei ole minun probleema.


    Itse voisin alkaa noita harkita kun esim. Focuksen kokoinen patterikärry maksaa saman kuin litran Ecobuusti ja pääsee vähintään saman matkan kuin täydellä tankilla bensaa. Siinä jäisi varaa huonommille keleille, reilummalle nopeudelle ja pitemmille reissuille.


    Ei täällä landella nuo vielä niin yleisiä ole, mitä etelämmässä.
    Hybridejä on paljon enemmän, mutta aika usein ne näyttää tupruttelevan putkesta.

    Leave a comment:


  • PNM2
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    Hyvän päivän tuttu ja täälläkin tunnukset kun näky tietävän minun auton josta oli showroomi aikanaan, avatkoon itse jos tunnistaa tai edes lukee enää foorumia...
    Ajelee käsittääkseni n. 80km työmatkaa ja ajoittain tulee ylimääräistä lenkkiä eikä määränpäässä ole latausmahdollisuutta(työpaikka), etenkin kylmällä säällä kuulemma joutuu tarkemmin laskemaan ranget ja/tai nopeutta sovittamaan. Joskus jäi mieleen Herran tarinoista, että loskakeli ois kova akku syöppö, jos ei kovia pakkasia lasketa.
    Kotona lataa ja sitten tarpeen mukaan missä sattuu.
    Taisi siis olla yksi henkilö kyseessä vain onneksi. Tässä selvästi, kun 200 kilometrin päivämatka normiajona on ongelma sähköautolla, on alla väärä auto ja/tai kodin latausinfra. En mäkään ajele pakettiautolla, kun ei ole tarvetta kuskata tavaraa.

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Originally posted by PNM2 View Post
    Eihän kukaan nyt luule, että moinen ykköskoppainen Leaf olisi mitenkään verrannollinen nykytilanteeseen jo ihan lähtien ChaDeMo:sta. Tätä tosin Nissaneissa edelleen käytössä mutta muutenhan juttu on tehty kevennykseksi.



    Kyllähän tosiaan se pitkän matkan ajaminen vaatii suunnittelua mutta jos niitä on alle viisi prosenttia kaikesta autonkäytöstä, niin onko sillä väliä? Ja kai sitä kotilatausta voi pitää harrastuksena vai onko joku lähipiirissäsi tosiaan hankkinut sähköauton ilman kotilatausmahdollisuutta tai jatkuvaan pitkien matkojen ajoon?
    Hyvän päivän tuttu ja täälläkin tunnukset kun näky tietävän minun auton josta oli showroomi aikanaan, avatkoon itse jos tunnistaa tai edes lukee enää foorumia...
    Ajelee käsittääkseni n. 80km työmatkaa ja ajoittain tulee ylimääräistä lenkkiä eikä määränpäässä ole latausmahdollisuutta(työpaikka), etenkin kylmällä säällä kuulemma joutuu tarkemmin laskemaan ranget ja/tai nopeutta sovittamaan. Joskus jäi mieleen Herran tarinoista, että loskakeli ois kova akkusyöppö(kovemmilla nopeuksilla), jos ei kovia pakkasia lasketa.
    Kotona lataa ja sitten tarpeen mukaan missä sattuu. Halpaa ajoa ollut, kuulemma jos ois parin päivän edes-takasi työmatkan verran rangea reilulla nopeudella ajaessa, niin ei olisi säätöjä ja miettimisiä.

    Edit.
    Sekä talvi käyttökovilla pakkasilla aiheuttanut jotain pientä harmitusta, mutta onhan niitä polttomoottoriautoissa.
    Last edited by bemmeri; 15-03-2022, 16:28.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Joo tuo Leaf oli jo tullessaan ihan pelkkä huono vitsi. Taisi Top Gearkin aikanaan tehdä varsin hauskan jutun kyseisestä kopperosta. Kai se jollekin semmoiselle käy kuka ei viikossa 100km enempää ajele...mutta siinä sitten jo tulee mieleen että kannattaako sitten autoilla enään ollenkaan jos ilmastoa haluaa pelastaa.

    Leave a comment:


  • PNM2
    replied
    Tupla

    Leave a comment:


  • PNM2
    replied
    Eihän kukaan nyt luule, että moinen ykköskoppainen Leaf olisi mitenkään verrannollinen nykytilanteeseen jo ihan lähtien ChaDeMo:sta. Tätä tosin Nissaneissa edelleen käytössä mutta muutenhan juttu on tehty kevennykseksi.

    Originally posted by bemmeri View Post
    No laitat sen 40-50k kiinni, niin saapi isomman patterin ja pääsee ehkä yhdellä pysähdyksellä tuon matkan. Pysähdys taitaa kestää enemmän kuin perinteinen tankkaus-/kusitauko.

    Noissa sähköpöristimissä näyttää saavan jonkinmoisen harrastuksen kylkiäisinä. Näyttää aika veikeälle välillä, mitä seurannut sivusta lähipiiriä...
    Kyllähän tosiaan se pitkän matkan ajaminen vaatii suunnittelua mutta jos niitä on alle viisi prosenttia kaikesta autonkäytöstä, niin onko sillä väliä? Ja kai sitä kotilatausta voi pitää harrastuksena vai onko joku lähipiirissäsi tosiaan hankkinut sähköauton ilman kotilatausmahdollisuutta tai jatkuvaan pitkien matkojen ajoon?
    Last edited by PNM2; 15-03-2022, 16:08.

    Leave a comment:


  • Esko
    replied
    Originally posted by poke View Post
    Tuli luettua. Ei hirveesti houkuta vaihtaa dieseliä sähköön.

    olis ollu hyvä vertailuna dieselin kanssa. kokonaiskustannukset kaikkine ostoksineen ja sitten ajankäytölle joku hinta.
    Kauppakassiksi tommonen Leaf on tarkoitettu. 24kwh akulla EPA-standardin mukainen range 135km, että tietää jo ennakolta lopputuloksen tollasissa kestotesteissä

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    No laitat sen 40-50k kiinni, niin saapi isomman patterin ja pääsee ehkä yhdellä pysähdyksellä tuon matkan. Pysähdys taitaa kestää enemmän kuin perinteinen tankkaus-/kusitauko.

    Noissa sähköpöristimissä näyttää saavan jonkinmoisen harrastuksen kylkiäisinä. Näyttää aika veikeälle välillä, mitä seurannut sivusta lähipiiriä...
    Last edited by bemmeri; 15-03-2022, 15:20.

    Leave a comment:


  • poke
    replied
    Originally posted by Zeni View Post
    Tuli luettua. Ei hirveesti houkuta vaihtaa dieseliä sähköön.

    olis ollu hyvä vertailuna dieselin kanssa. kokonaiskustannukset kaikkine ostoksineen ja sitten ajankäytölle joku hinta.

    Leave a comment:


  • Puistis
    replied
    Originally posted by ///Jone View Post
    Myytävät käyttövoimittain Nettiautossa:

    Sähkö
    Diesel
    Hybrid (kaikki)

    12.3.
    - S: 2081kpl
    - D: 32095kpl
    - H: 8195kpl

    14.3.
    - S: 1912kpl
    - D: 32563kpl
    - H: 7933kpl

    Parissa päivässä lähes 10% sähköautoista nettiautossa myyty. Tässä kohta käynyt kuin talvitarvikkeissa kun hyvä luminen talvi tuli?
    Sama tuli huomattua, kun tuttava kyseli hyvää sähköautoa. Erityisesti alle 40k hintaluokassa "parhaimmat" autot hävinneet.

    Leave a comment:


  • Zeni
    replied


    Eräänlainen testi tämäkin.

    Leave a comment:


  • ///Jone
    replied
    Myytävät käyttövoimittain Nettiautossa:

    Sähkö
    Diesel
    Hybrid (kaikki)

    12.3.
    - S: 2081kpl
    - D: 32095kpl
    - H: 8195kpl

    14.3.
    - S: 1912kpl
    - D: 32563kpl
    - H: 7933kpl

    Parissa päivässä lähes 10% sähköautoista nettiautossa myyty. Tässä kohta käynyt kuin talvitarvikkeissa kun hyvä luminen talvi tuli?

    Leave a comment:

Working...
X