Suuri sähköautokeskustelu osa V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• PNM2
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    Ihan hieno sanallinen egosetti, mutta sähköautolla et mitenkään olisi tänään käsivarressa vaikka suunnittelisit 20 vuotta.
    Vaikea sanoa kun en ole koskaan kertaakaan ajanut Toyotalla enkä Octavialla. Helikopterilla on tullut lenneltyä toisinaan.
    Mä en myöskään tee ratkaisuja täysin yhdentekevien asioiden perusteella. Mulle vapautta ei ole pitää ovea väkisin auki asioille, joita ei koskaan tapahdu, vain periaatteen vuoksi. Ja voi tosiaan aivan hyvin olla, että loppumatkalla olisi latausnopeuden kanssa tekemistä, ehkä tsekkaan A Better Route Plannerista, mitä ehdottaa. Mitään egosettiä (mitä tämä edes tarkoittaa) en kyllä ymmärrä, tossa on asiaan mun mielipide ja periaate, joiden mukaan mä elän ja esim valitsen autoni.

Edit: kymmeneltä, jos olisi lähtenyt, tarjoaisi yöllä kahdelta Kilpisjärvelle perillepääsyä. Ei siis tänään enää mitenkään.
    Last edited by PNM2; 17-03-2022, 09:14.

Leave a comment:

• PNM2
    replied
    Originally posted by protoni View Post
    Remolla on kyllä paha tapa nähdä lähes kaikista asioista nurjat puolet.

Työkaverilla on patteri-kona, jolla ajelee 99% ajoista. Jos hänellä on 1-2 kertaa vuodessa tarve käydä käsivarressa, niin hän ottaa Europcarista vuokralle siihen sopivan pelin. Vuoden aikana polttoainekuluissa säästyy sen verran roimasti, että akkuauto tulee silti merkittävästi halvemmaksi. Hän oli joskus laskenut että hänen ajomäärillään sinne käsivarteen ja takaisin voisi ajaa vaikka taksilla, ja silti olisi halvempaa.

Nautitaan kukin nyt vielä toistaiseksi omavalintaisella voimalinjalla ennen kuin meidän kaikkien ahterit kapseloidaan ja sirutetaan.
    Tässä se vapaus ehkä kohdistuu henkilöautoon, kun mulla se vapaus on yleisesti mahdollisuus lähteä sinne käsivarteen. Mulla on vapaus valita, millä sinne menen ja koska ja myös täysin oma vapaa päätös on, millaisella autolla ajan. Toki mulla tällaisen yhtäkkisen Lappiinlähdön todennäköisyys on aika lähellä nollaa ja suurin osa joutuu kuitenkin elämäänsä jonkinlaisen realismin ja järjen kautta suunnittelemaan. Toki Remotionilla on täysi oikeus nauttia vapaudesta oman autonsa kanssa, ei siinä mitään vikaa ole.

Leave a comment:

• Remotion
    replied
    Originally posted by protoni View Post
    Olen ihan varma että tälläisenä se näyttäytyy tässä keskustelussa. Kyllä näen paljon positiivisiakin asioita mutta ne nyt ei vaan liity sähköautoihin kovin usein.

Originally posted by PNM2 View Post
    En mä koe, että muutaman kerran vuodessa vähän pidempään kestävä tankkaaminen rajoittaa kovin paljoa vapautta. 20% toki huumoria jo tossa eli pidetään se fakta siinäkin kunnossa. Toki, jos peruspenan yli kymmenen vuotta vanha Toyota tai Octavia tuo jotain isompaa vapaudentunnetta tai ajamisen iloa, niin se hänelle suotakoon. Väitän myös, että olisin nyt lähtiessäni itsekin illalla sähköautolla käsivarressa, se vaan vaatii matkalla muutaman minuutin suuunnittelun. Samalla tavalla mä joudun hieman suunnittelemaan, jos haluan olla illalla Barcelonassa mutta tässä meillä varmaan on erilainen katsantokanta ja mä liikun muillakin välineillä kuin omalla autolla.
    Ihan hieno sanallinen egosetti, mutta sähköautolla et mitenkään olisi tänään käsivarressa vaikka suunnittelisit 20 vuotta.
    Vaikea sanoa kun en ole koskaan kertaakaan ajanut Toyotalla enkä Octavialla. Helikopterilla on tullut lenneltyä toisinaan.
    Last edited by Remotion; 17-03-2022, 08:58.

Leave a comment:

• protoni
    replied

Työkaverilla on patteri-kona, jolla ajelee 99% ajoista. Jos hänellä on 1-2 kertaa vuodessa tarve käydä käsivarressa, niin hän ottaa Europcarista vuokralle siihen sopivan pelin. Vuoden aikana polttoainekuluissa säästyy sen verran roimasti, että akkuauto tulee silti merkittävästi halvemmaksi. Hän oli joskus laskenut että hänen ajomäärillään sinne käsivarteen ja takaisin voisi ajaa vaikka taksilla, ja silti olisi halvempaa.

Nautitaan kukin nyt vielä toistaiseksi omavalintaisella voimalinjalla ennen kuin meidän kaikkien ahterit kapseloidaan ja sirutetaan.

Leave a comment:

• Maniver
    replied
    Eilen tuli käytyä koeajamassa Polestar 2 Dual Motor. Tämä oli plus-paketilla jossa oli "jotain" extraa mutta ei kuitenkaan keskusaukiolla esillä ollut performance.
    Laatuvaikutelma hyvä. Mielestäni onnistunut sisustaltaan, ilme on moderni mutta ei liian moderni jolloin se myös tuntui kotoisalta. Materiaalit tuntui ja näytti hyvältä eikä sisustassa ollut erään tunnetun kilpailijan ongelmia panel cäpeistä ja nitinästä.
    Auto oli jämäkkä ajaa joka on bemareita ajaneelle positiivinen yllätys. Painon toki tuntee. Suorituskyky riittävä ja rangekin ainakin paperilla riittäisi hienosti. Pitäisi tietysti ajaa muutama päivä talvipakkasilla jotta siitä pääsisi varmuuteen.

Joo, varmasti hyvä vaihtoehto jos nyt on sähköautoa ostamassa. Eihän tuo halpa ole eikä bemari. Itsellä ei nyt hetkeen ole auton vaihto edessä mutta muutaman vuoden päästä voisi jopa semivakavissaan harkita.
    On se volvo vaan muuttunut muutaman vuoden takaisesta pappamobiilista...

Leave a comment:

• PNM2
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    Onhan sillä väliä. Autolla on vapaus. Tärkein asia mikä ainakin mulla on.
    Sähköautolla se vapaus on rajattu karsinaan, noin 20% siitä mitä polttomoottorisella. Tuo on vähän sellainen perustavanlaatuinen kysymys. Tarvitseeko ihminen vapauttakaan jos ei sitä aio kovin usein käyttää. Ja viimeset 2v näyttänyt että näköjään useimmille kelpaa että sekin otetaan pois.

Ite haluan että on aina mahis omalle päätökselle. Jos nyt päätän ni olen vielä illalla pohjoisessa käsivarressa eikä kukaan tai mikään pidättele. Sori joo tiedän et tälläinen on raskasta paskaa luettavaksi kun haluaisitte vaan lukea noista imureista ja verrata niitä keskenään. Mut joskus faktatkin pitää heittää.
    Näillä on otettu perus penan rangesta 80% veke ja ajamisen ilosta 90% veke. Sähkön säästösyistä kun näitä henkilökohtaisia tarkkailupasseja ajetaan kuin käärmettä piippuun, ni varmaan tulevaisuudessa saa käydä vain x kertaa pumpuilla ja tietyllä etäisyydellä. Ens viikolla taas jotain autonomisten autojen suunnittelupalaveria, ni en voi olla muuta mieltä kuin että kaikkien pitäis vastustaa nykyistä kehitystä aivan täysillä ja yhtenä rintamana. En vaan näe sellaista tapahtumassa. Ei ole kuin yks 10v ni kukaan ei aja minnekään. Istumme helvetin hiljaa alinopeutta köröttelevissä kapseleissa ennalta määrättyä reittiä töihin ja kotiin ihmisten kanssa joiden kanssa emme autoa halua jakaa.
    En mä koe, että muutaman kerran vuodessa vähän pidempään kestävä tankkaaminen rajoittaa kovin paljoa vapautta. 20% toki huumoria jo tossa eli pidetään se fakta siinäkin kunnossa. Toki, jos peruspenan yli kymmenen vuotta vanha Toyota tai Octavia tuo jotain isompaa vapaudentunnetta tai ajamisen iloa, niin se hänelle suotakoon. Väitän myös, että olisin nyt lähtiessäni itsekin illalla sähköautolla käsivarressa, se vaan vaatii matkalla muutaman minuutin suuunnittelun. Samalla tavalla mä joudun hieman suunnittelemaan, jos haluan olla illalla Barcelonassa mutta tässä meillä varmaan on erilainen katsantokanta ja mä liikun muillakin välineillä kuin omalla autolla.
    Last edited by PNM2; 17-03-2022, 08:36.

Leave a comment:

• Remotion
    replied
    Kyllähän tosiaan se pitkän matkan ajaminen vaatii suunnittelua mutta jos niitä on alle viisi prosenttia kaikesta autonkäytöstä, niin onko sillä väliä?
    Onhan sillä väliä. Autolla on vapaus. Tärkein asia mikä ainakin mulla on.
    Sähköautolla se vapaus on rajattu karsinaan, noin 20% siitä mitä polttomoottorisella. Tuo on vähän sellainen perustavanlaatuinen kysymys. Tarvitseeko ihminen vapauttakaan jos ei sitä aio kovin usein käyttää. Ja viimeset 2v näyttänyt että näköjään useimmille kelpaa että sekin otetaan pois.

Ite haluan että on aina mahis omalle päätökselle. Jos nyt päätän ni olen vielä illalla pohjoisessa käsivarressa eikä kukaan tai mikään pidättele. Sori joo tiedän et tälläinen on raskasta paskaa luettavaksi kun haluaisitte vaan lukea noista imureista ja verrata niitä keskenään. Mut joskus faktatkin pitää heittää.
    Näillä on otettu perus penan rangesta 80% veke ja ajamisen ilosta 90% veke. Sähkön säästösyistä kun näitä henkilökohtaisia tarkkailupasseja ajetaan kuin käärmettä piippuun, ni varmaan tulevaisuudessa saa käydä vain x kertaa pumpuilla ja tietyllä etäisyydellä. Ens viikolla taas jotain autonomisten autojen suunnittelupalaveria, ni en voi olla muuta mieltä kuin että kaikkien pitäis vastustaa nykyistä kehitystä aivan täysillä ja yhtenä rintamana. En vaan näe sellaista tapahtumassa. Ei ole kuin yks 10v ni kukaan ei aja minnekään. Istumme helvetin hiljaa alinopeutta köröttelevissä kapseleissa ennalta määrättyä reittiä töihin ja kotiin ihmisten kanssa joiden kanssa emme autoa halua jakaa.

Leave a comment:

• PNM2
    replied
    Originally posted by ///Jone View Post
    Kun miettii mihin kaikkeen ihmiset antavat ajan kulua, niin paljon porua laturilla ”notkumisesta”. Ei varmaan sovi kaikille, toiset voi vaikka lukea kirjaa tai notkuu btcf:llä latauspaussin ajan. Toiset kieriskelee vkl sängyssä jo vuoden latauspaussien ajat…
    Aika samahan se on jokaisessa asiassa. Ei oikein tiedetä eikä jakseta miettiä yhtään, miten asia realistisesti menee ja sitten ollaan juuri näiden Esson baarin juttujen varassa. Sähköauton latauksessa edelleen kommentoinnissa näkyy, miten luullaan auton lataamisen perustuvan jossain ABC:lla notkumiseen tai useiden mobiiliapplikaatioiden kanssa säätämiseen, kun tosiasiassa suurin osa lataa pääsääntöisesti himassa halvinta saatavaa sähköä ja säästää siinä sen tankkaamisen vaivan. Sitten pidemmillä reissuilla toki pitää käyttää asiointilatureita ja maksaa sähköstä palveluntarjoajien hinnaston mukaan.

Silti sähköautot eivät vielä missään nimessä sovi kaikkiin ajotarpeisiin ja sähköauto onkin yksi vaihtoehto muiden joukossa, jos kohta vääjäämättä tulevaisuutta. Aika moni tuntuu pitävän tätäkin asiaa jotenkin ehdottomana joko-tai -ratkaisuna.

Leave a comment:

• ///Jone
    replied
    Kun miettii mihin kaikkeen ihmiset antavat ajan kulua, niin paljon porua laturilla ”notkumisesta”. Ei varmaan sovi kaikille, toiset voi vaikka lukea kirjaa tai notkuu btcf:llä latauspaussin ajan. Toiset kieriskelee vkl sängyssä jo vuoden latauspaussien ajat…

Unohtamatta että fossiilisten polttoaineiden aika kun vaan on ohi käyttöautoissa ja johonkin muuhun pitää tarttua. Korjattakoon, että kun yössä ei ilmesty kaikille sopivaa vaihtoehtoa, niin siirtymälle tarvitaan kaikenlaista biopolttoaineista aina hybrideihin.

Toisaalta tekniikkahan voi ihan yllättää. Ehkä joku keksii nesteen joka pamahtaa ilman co2 syntymistä tai vetyä saadaan sähköstä järkevästi.
    Last edited by ///Jone; 17-03-2022, 07:06.

Leave a comment:

• nokonzok
    replied
    Mulla on sama Polestar 2 koeajossa ensi viikolla, kun kerran suht kätevästi Omenaan toivat pop-up -koeajopisteen.
    Meinasin itsekin tänne mennä, mutta kun on 2 viikkoa vanha Q4 pihalla, niin taitaa olla parempi pysyä kaukana

Leave a comment:

• PNM2
    replied
    Originally posted by Maniver View Post
    Ujosti alkanut kiinnostamaan sähköautot kun oma ajoni on harvanlaista ja yleensä nurkissa pyörimistä.

Viimeviikolla testasin kaverini Model Y:tä joka oli alkujärkytyksen jälkeen ihan näppärän oloinen laite. Siitä intoutuneena varasin tälle päivälle Polestar 2 dual motorin koeajon. Ei mulla vielä ole ostohousuja jalassa mutta terve mielenkiinto tekniikkaan ja tämänpäivän vaihtoehtoihin on. Ehkä muutaman vuoden päästä itsellekin ajankohtainen.
    Mulla on sama Polestar 2 koeajossa ensi viikolla, kun kerran suht kätevästi Omenaan toivat pop-up -koeajopisteen.

Leave a comment:

• Maniver
    replied
    Ujosti alkanut kiinnostamaan sähköautot kun oma ajoni on harvanlaista ja yleensä nurkissa pyörimistä.

Viimeviikolla testasin kaverini Model Y:tä joka oli alkujärkytyksen jälkeen ihan näppärän oloinen laite. Siitä intoutuneena varasin tälle päivälle Polestar 2 dual motorin koeajon. Ei mulla vielä ole ostohousuja jalassa mutta terve mielenkiinto tekniikkaan ja tämänpäivän vaihtoehtoihin on. Ehkä muutaman vuoden päästä itsellekin ajankohtainen.

Leave a comment:

• pyroz
    replied
    Ja jos kotilataus on kunnossa (3-vaihe), niin päivittäinen ajosuorite voi olla vaikka 300km tai enemmän.

Leave a comment:

• PNM2
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    Ei toki, se T:llä alkava ja ei ole uusi/uudehko. Varmaan seuraavaksi sanot, että pitäis ostaa uudempi/parempi jossa isommat patterit.

Älä kuitenkaan sano, kun ei vaan yhtään kiinnostaisi toisien asioita ruveta sen enempää availemaan, tai jopa arvailemaan. Kun mulla ei ole kuin yleisestä jutustelusta kuulleita mielipiteitä/sanomisia. Niin aika turhaa tästä on vääntää, eilen jo aattelin että ois pitänyt jättää jo alunperin muiden puolesta tai muiden asioita kommentoimatta.
    Mutta jos sanotaan, että "taas tänäänkin piti pysähtyä syömään paikkaan X, että sai auton laturiin" tai "käydä asioilla paikassa Y", samasta syystä. Tai "tänään piti ajaa hiljempaa että ei tarviaisi ladata matkan varrella reissun aikana"(hiljempaa tässä tapauksessa normaalin liikenteen mukaan, ei sujuvasti sakkorajalla ja useita turvallisia ohituksia). Niin jäähän nuo mieleen. Toki on vastavuoroisesti jäänyt mieleen että halpaa ajoa ja teho/"kiihtyvyys".

Harrastus sana trikkeröi selvästi keskustelua...
    Sanotaan sitten suoraan, että minun silmiin tuo sähköautoilu nykyisellään vaikuttaa vaikeammalle, kuin polttomoottoriautoilu.
    Bensaa tai dieseliä voi ottaa seuraavalta asemalta, joita on aika tiheässä ja mennään suht pitkään ennen seuraavaa tankkausta, eikä tarvia stressata mitä vauhtia ajat, tai kuinka paljon ohittelet, tai suunnitella reittejä ja miettiä mahdollisia paikkoja missä pysähtyä lataamaan, vaikka ei edes tarvitsi pysähtyä muusta syystä. Sekä roikottaa autoa johdon päässä kesät talvet päivittäin. Ei tarvitse appeja tai muita venkoiluja, ostaa kortilla/rahalla tankin täyteen ja thats it.
    Omasta mielestä sähköauto nykyisellään vaatii vaivannäköä huomattavasti enemmän kuin polttis.
    Ehkä tilanne muuttuu sitten kun todelliset ranget pyörii siellä +500-600km, vaikka kelit ei olisi kukkia ja auringonpaistetta.
    Varmasti löytyy patteriautoja joissa ranget riittäviä vaikka ajamaan suomen läpi yhdellä pysähdyksellä. Mutta löytyy myös autoja joilla pääsee yhdellä tankkauksella saman matkan. Tai jos etsitään muita ääripään esimerkkejä, vaikka suorituskyvystä tai muusta.
    Nykyisellään hinta/range ei ole sen puolella että sähköautoilu olisi yhtä vaivatonta kuin vastaava/hintainen bensa tai diesel. Jos haluaa harr..., siis nähdä vaivaa sen eteen, että pääset halvalla paikasta A paikkaan B, sekä mahdollisesti tingit omasta ajasta ylimääräisien pysähdyksien johdosta, kannattaa hankkia sitten pienemmälläkin rangella oleva auto, joita saa kohtuullisella hinnalla. Kohtuullisella tarkoitan about samaa, mitä normaalit perheautot.
    Omalla kohdalla pitäydyn vielä perinteisemmissä, vaikka 99% ajoihin riittäisi halvimmat reilun 10k€ Leaf:t. Ei vaan kiinnosta, tai polttoaineet ja auton käyttö maksa vielä tarpeeksi, että edes harkitsisi.

Edit. Voisi olla toinenkin esimerkki.
    Töissä yksi kaveri ajeli viime vuona Amperalla. Silloin kertoili juttua ja oli hyvin tyytyväinen. Nytpä ei ole enää Amperaa näkynyt aikoihin. Pitääpä jossain välissä kysyäkin miksi hukkasi sen, ihan omaksi mielen kiinnoksi, ei viiti tätäkin alkaa sen enempää sitten availemaan. Työmatka oli kuitenkin kuulemma ko autolle sopiva, kun sai töissäkin laturiin, vieläpä ilmaiseen.
    Niin, tässähän nyt on lähinnä sun heittoa vaikeasta sähköautoilusta kommentoitu. Mulle on ihan sama, kenen asioita kerrot, itse sä niitä valitsit tuoda esille.

Täysin varmaa on sähköautoilussa se, että pitkät matkat kannattaa suunnitella etukäteen ja matkalla lataaminen on hitaampaa kuin tankkaaminen. Tällöin varmasti kuuleekin mainitsemiasi lauseita, koska näin asia on. Sähköauto ei ainakaan vielä ole Suomessa jatkuvien pitkien, välilatauksia vaativien matkojen ajamiseen optimaalinen valinta ja ihmettelen, jos joku näin toimii.

Mutta jos autonkäytöstä 95% on nurkka-ajoa maksimissaan 50 kilometrin päiväsuoritteella, joka on jo yli suomalaisen keskimääräisen, on sähköautoilu kotilatauksella varmasti helpompaa kuin polttomoottoriautoilu eikä kukaan pysähtele silloin latailemaan ylimääräistä tai edes käytä asiointilatureita Prismoissa ym. Mä voin pari kertaa vuodessa anoppilareissulla aivan hyvin pysähtyä kuselle ja lataamaan hetkeksi ja vaikka odotellakin laturia vapautuvaksi.

Lähipiirisi tai hyvänpäiväntuttusi auto vaan vaikuttaa olevan väärä käyttötarkoitukseensa ja jos kyseessä on Tesla, lienee autossa jotain vikaa, jos 160 km päivässä ei onnistu akullisella.
    Last edited by PNM2; 16-03-2022, 08:58.

Leave a comment:

• bemmeri
    replied
    Oliks tässä automerkki ja -malli joku salaisuus?
    Ei toki, se T:llä alkava ja ei ole uusi/uudehko. Varmaan seuraavaksi sanot, että pitäis ostaa uudempi/parempi jossa isommat patterit.

Älä kuitenkaan sano, kun ei vaan yhtään kiinnostaisi toisien asioita ruveta sen enempää availemaan, tai jopa arvailemaan. Kun mulla ei ole kuin yleisestä jutustelusta kuulleita mielipiteitä/sanomisia. Niin aika turhaa tästä on vääntää, eilen jo aattelin että ois pitänyt jättää jo alunperin muiden puolesta tai muiden asioita kommentoimatta.
    Mutta jos sanotaan, että "taas tänäänkin piti pysähtyä syömään paikkaan X, että sai auton laturiin" tai "käydä asioilla paikassa Y", samasta syystä. Tai "tänään piti ajaa hiljempaa että ei tarviaisi ladata matkan varrella reissun aikana"(hiljempaa tässä tapauksessa normaalin liikenteen mukaan, ei sujuvasti sakkorajalla ja useita turvallisia ohituksia). Niin jäähän nuo mieleen. Toki on vastavuoroisesti jäänyt mieleen että halpaa ajoa ja teho/"kiihtyvyys".

Harrastus sana trikkeröi selvästi keskustelua...
    Sanotaan sitten suoraan, että minun silmiin tuo sähköautoilu nykyisellään vaikuttaa vaikeammalle, kuin polttomoottoriautoilu.
    Bensaa tai dieseliä voi ottaa seuraavalta asemalta, joita on aika tiheässä ja mennään suht pitkään ennen seuraavaa tankkausta, eikä tarvia stressata mitä vauhtia ajat, tai kuinka paljon ohittelet, tai suunnitella reittejä ja miettiä mahdollisia paikkoja missä pysähtyä lataamaan, vaikka ei edes tarvitsi pysähtyä muusta syystä. Sekä roikottaa autoa johdon päässä kesät talvet päivittäin. Ei tarvitse appeja tai muita venkoiluja, ostaa kortilla/rahalla tankin täyteen ja thats it.
    Omasta mielestä sähköauto nykyisellään vaatii vaivannäköä huomattavasti enemmän kuin polttis.
    Ehkä tilanne muuttuu sitten kun todelliset ranget pyörii siellä +500-600km, vaikka kelit ei olisi kukkia ja auringonpaistetta.
    Varmasti löytyy patteriautoja joissa ranget riittäviä vaikka ajamaan suomen läpi yhdellä pysähdyksellä. Mutta löytyy myös autoja joilla pääsee yhdellä tankkauksella saman matkan. Tai jos etsitään muita ääripään esimerkkejä, vaikka suorituskyvystä tai muusta.
    Nykyisellään hinta/range ei ole sen puolella että sähköautoilu olisi yhtä vaivatonta kuin vastaava/hintainen bensa tai diesel. Jos haluaa harr..., siis nähdä vaivaa sen eteen, että pääset halvalla paikasta A paikkaan B, sekä mahdollisesti tingit omasta ajasta ylimääräisien pysähdyksien johdosta, kannattaa hankkia sitten pienemmälläkin rangella oleva auto, joita saa kohtuullisella hinnalla. Kohtuullisella tarkoitan about samaa, mitä normaalit perheautot.
    Omalla kohdalla pitäydyn vielä perinteisemmissä, vaikka 99% ajoihin riittäisi halvimmat reilun 10k€ Leaf:t. Ei vaan kiinnosta, tai polttoaineet ja auton käyttö maksa vielä tarpeeksi, että edes harkitsisi.

Edit. Voisi olla toinenkin esimerkki.
    Töissä yksi kaveri ajeli viime vuona Amperalla. Silloin kertoili juttua ja oli hyvin tyytyväinen. Nytpä ei ole enää Amperaa näkynyt aikoihin. Pitääpä jossain välissä kysyäkin miksi hukkasi sen, ihan omaksi mielen kiinnoksi, ei viiti tätäkin alkaa sen enempää sitten availemaan. Työmatka oli kuitenkin kuulemma ko autolle sopiva, kun sai töissäkin laturiin, vieläpä ilmaiseen.
    Last edited by bemmeri; 16-03-2022, 07:57.

Leave a comment:

Working...
X