Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaikkone
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2010
    • 933
    • Villähde

    Originally posted by Sami_R View Post
    Autossa on alkuperäinen iso navi. Mikään radion napeista ei toimi. Vakkari taasen toimii niinkuin pitääkin. Valot palaa kyllä kaikissa napeissa. Hmmm...:think En viitsisi lähteä repimään bägiä ja rattia irti. Ideoita?
    Piuhan päässä näkee toimiiko napit, :P Inpalla siis

    Comment

    • Warra
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2005
      • 483

      Help!

      Auto on BMW 320i Touring -03 M54b22, joka kävi juuri inspection 2:ssa. Autoon vaihdettiin vaihteisto- sekä peräöljyt, jäähdytinnesteet, jarrunesteet, tulpat (bosch) sekä öljynsuodatin sekä castrol magnatec 5w40 öljyt. Ilmansuodattimen sekä raitisilmasuodattimen olin itse vaihtanut hieman ennen huoltoa joten niihin eivät siellä puuttuneet.

      Kotimatkalla 10km huollostapääsyn jälkeen syttyi keltainen moottorinkuva mittaristoon, ja ohjekirja sanoi että pakokaasuarvot heikentyneet, tarkasta lähimmällä bmw korjaamolla. Mikä voi olla pielessä? Käynnissä en huomannut mitään eroa, ja valo syttyi uudelleen kun auton sammutti ja käynnisti uudelleen.

      .. Ja tietysti nyt on pyhäpäivien takia pitkä viikonloppu, ja liikekkin meni heti kiinni huoltoni jälkeen. Auttakaa, oi suuret btcf gurut!

      Vähän haiskahtaa että huolto olisi tössinyt jotain, mutta harmillisesti liike meni kiinni heti lähtöni jälkeen. Tarkastin ilmansuodattimen ja haitariputken, olivat oikein paikoillaan ja haitariputki on ehjän oloinen.
      Last edited by Warra; 05-04-2012, 17:42.
      E46 320i Facelift Touring M54b22
      exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18

      Comment

      • Jampsu87
        BTCF Member
        • Oct 2007
        • 1335
        • Rovaniemi

        Originally posted by Warra View Post
        Help!

        Auto on BMW 320i Touring -03 M54b22, joka kävi juuri inspection 2:ssa. Autoon vaihdettiin vaihteisto- sekä peräöljyt, jäähdytinnesteet, jarrunesteet, tulpat (bosch) sekä öljynsuodatin sekä castrol magnatec 5w40 öljyt. Ilmansuodattimen sekä raitisilmasuodattimen olin itse vaihtanut hieman ennen huoltoa joten niihin eivät siellä puuttuneet.

        Kotimatkalla 10km huollostapääsyn jälkeen syttyi keltainen moottorinkuva mittaristoon, ja ohjekirja sanoi että pakokaasuarvot heikentyneet, tarkasta lähimmällä bmw korjaamolla. Mikä voi olla pielessä? Käynnissä en huomannut mitään eroa, ja valo syttyi uudelleen kun auton sammutti ja käynnisti uudelleen.

        .. Ja tietysti nyt on pyhäpäivien takia pitkä viikonloppu, ja liikekkin meni heti kiinni huoltoni jälkeen. Auttakaa, oi suuret btcf gurut!

        Vähän haiskahtaa että huolto olisi tössinyt jotain, mutta harmillisesti liike meni kiinni heti lähtöni jälkeen. Tarkastin ilmansuodattimen ja haitariputken, olivat oikein paikoillaan ja haitariputki on ehjän oloinen.
        Meniköhän oikeanlaiset tulpat paikoilleen?
        E91 lci 330xd.

        Comment

        • Warra
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2005
          • 483

          Originally posted by Jampsu87 View Post
          Meniköhän oikeanlaiset tulpat paikoilleen?
          Itse ostetut http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/111980/7

          Toisaalta auto käy nätisti kuten aina ennenkin on tehnyt. Pitääkö tässä alkaa tulppia irroittelemaan? Kävin jo suihkimassa jarrukliinerillä ilmamassamittarilta meneviä haitariputkia -> ei vaikutusta.
          E46 320i Facelift Touring M54b22
          exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18

          Comment

          • Petteri80
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2004
            • 578
            • Joensuu

            -----
            Last edited by Petteri80; 11-04-2012, 11:19.

            Comment

            • m.luukkonen
              BTCF Member
              • Feb 2011
              • 337
              • Oulu

              Oon katellu tollasta E46 bemmiä ja epäillyttää nuo koneiden tehot: 316 ja 318 vain vähä reilu sataheppasia? Liikkuuko auto edes kohtuullisesti, suhteutettuna kulutukseen? :think
              Volvo V60 D4 AWD -13 (käyttis)
              E30 316i M40B16 4d -89 (projekti)
              E36 320 M52B20 Cabriolet -95 (kesäpirssi)
              Ex:
              E39 525tds Sedan -99
              E36 318iS Coupe -93
              E60 530DA -04

              Comment

              • janne320d
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2008
                • 1342
                • jns

                Originally posted by m.luukkonen View Post
                Oon katellu tollasta E46 bemmiä ja epäillyttää nuo koneiden tehot: 316 ja 318 vain vähä reilu sataheppasia? Liikkuuko auto edes kohtuullisesti, suhteutettuna kulutukseen? :think
                kyllä oma 316i ainakin likkutteli ihan yllättävän hyvin,mutta eihän se mikään kutonen ole
                kulutuksissa ei taida hirveitä eroja olla edes noihin kutosiin joten jos rahaa on ostaa isommalla myllyllä niin suosittelen...:think
                ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia

                Comment

                • huppu
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2010
                  • 423
                  • Rovaniemi

                  Originally posted by m.luukkonen View Post
                  Oon katellu tollasta E46 bemmiä ja epäillyttää nuo koneiden tehot: 316 ja 318 vain vähä reilu sataheppasia? Liikkuuko auto edes kohtuullisesti, suhteutettuna kulutukseen? :think
                  Itsellä on tullut ajeltua vm. -03 316i:lla ja kyllähän sillä eteenpäin pääsi vaikkei ollutkaan kuin 115 hv sopivasti kun kierrättää konetta, niin tarpeeksi sujuvaa on liikkuminen väännössähän tuon eron bensan ja dieselin välillä huomaa kun itsellä dieselversio 318d ja saman hummat alla. Itse pidän enemmän 318d:sta kuin 316i:sta. Tuolla bensalla kulutus tais mennä maantiellä sinne 7 litran paikkeille. Dieselillä päässyt jopa 4,4:ään, mutta yleensä jää sinne 4,6-5.0 litran paikkeille.
                  BMW E46 318d 10/04

                  Comment

                  • bmwenthusiast
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2011
                    • 84
                    • Helsinki

                    Autossa pyörinyt muutama vikakoodi jo jonkin aikaa. Tunnistimien vaihdolla uusiin ei ollut merkitystä, samat koodit tulee edelleen. Nyt kävi ajossa myöskin niin, ettei kone antanut kierroksia yli 3000, kun vaihdoin mutkassa pienempää vaihdetta ja tämän jälkeen muutama akkukuvion keltainen välähdys kojelaudassa ja järkyttävä savuttaminen kun pysähdyin. Noin kilometri ajoa ja savutus hävisi. Missähän vikaa?



                    Originally posted by bmwenthusiast View Post
                    Mistähän pitäisi alkaa vikaa etsimään?


                    Viimeksi saatiin koodit:

                    2781 Camshaft sensor inlet

                    2731 Camshaft control inlet - Vanos


                    Kone siis N42

                    Comment

                    • Warra
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2005
                      • 483

                      Originally posted by Warra View Post
                      Help!

                      Auto on BMW 320i Touring -03 M54b22, joka kävi juuri inspection 2:ssa. Autoon vaihdettiin vaihteisto- sekä peräöljyt, jäähdytinnesteet, jarrunesteet, tulpat (bosch) sekä öljynsuodatin sekä castrol magnatec 5w40 öljyt. Ilmansuodattimen sekä raitisilmasuodattimen olin itse vaihtanut hieman ennen huoltoa joten niihin eivät siellä puuttuneet.

                      Kotimatkalla 10km huollostapääsyn jälkeen syttyi keltainen moottorinkuva mittaristoon, ja ohjekirja sanoi että pakokaasuarvot heikentyneet, tarkasta lähimmällä bmw korjaamolla. Mikä voi olla pielessä? Käynnissä en huomannut mitään eroa, ja valo syttyi uudelleen kun auton sammutti ja käynnisti uudelleen.

                      .. Ja tietysti nyt on pyhäpäivien takia pitkä viikonloppu, ja liikekkin meni heti kiinni huoltoni jälkeen. Auttakaa, oi suuret btcf gurut!

                      Vähän haiskahtaa että huolto olisi tössinyt jotain, mutta harmillisesti liike meni kiinni heti lähtöni jälkeen. Tarkastin ilmansuodattimen ja haitariputken, olivat oikein paikoillaan ja haitariputki on ehjän oloinen.
                      Ei ilmeisesti ole kellään heittää mitään arviota edes? Voiko vika olla tulpissa jos sitä ei käynnissä huomaa? Vai onko kenties joku sattuma käynyt että juuri huollon jälkeen valo ilmestyi kojetauluun?

                      Häiritsee ihan simona kun ei pääse testauttamaan autoa piuhan päähän kuin vasta tiistaina. Mittariston salavalikko sanoo tyhjäkäynniksi 696-704rpm lämpimällä koneella. Eli hyvin tasaista. Mitä voi järjellisesti itse testata kun totesin haitariputkenkin jo ehjäksi?
                      Last edited by Warra; 08-04-2012, 07:08.
                      E46 320i Facelift Touring M54b22
                      exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18

                      Comment

                      • Kiwes
                        BTCF Member
                        • Nov 2010
                        • 707
                        • JKL

                        e46 -02 hukkas kellonajan sekä ratiosta että mittaristosta. nyt näkyy vaan pelkkää viivaa ( --:-- ).

                        Millähän tuohon sais ajan näkyviin ? kokeilin käyttöohjeen mukaan väännellä nuppia josta saa kellonajan muutettua joko 12 tai 24h, mutta mitään ei tapahtunu. Olisko hyviä ideoita mitä seuraavaks kannattas koittaa ?

                        googlea koitin, mutta ei kertonu mitään

                        E: selvis jo... Pitikin kääntää voimalla, meinas usko loppua kesken, kun muoviosia kuitenkin
                        Last edited by Kiwes; 09-04-2012, 22:01. Reason: selvis jo..
                        Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
                        INPA, BMW Scanner 1.4.0

                        Nykynen:E39 530dA tourinki -02
                        EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta

                        Comment

                        • kaikkone
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2010
                          • 933
                          • Villähde



                          Tuotas.. Onko tuo osa numero 3 kuinkakin tärkeä.. en ole ihan 100% varma mutta muistelisin että se puuttuu pirssistäni..

                          Comment

                          • Jampsu87
                            BTCF Member
                            • Oct 2007
                            • 1335
                            • Rovaniemi

                            Originally posted by kaikkone View Post


                            Tuotas.. Onko tuo osa numero 3 kuinkakin tärkeä.. en ole ihan 100% varma mutta muistelisin että se puuttuu pirssistäni..
                            "Pohjapanssari". Ei sen puuttuminen ainakaan aerodynamiikkaa paranna. Suojaahan se toki konehuonetta pölyltäkin:think
                            E91 lci 330xd.

                            Comment

                            • Jampsu87
                              BTCF Member
                              • Oct 2007
                              • 1335
                              • Rovaniemi

                              Onnistuuko noiden perän puslien numero (7) vaihtaminen perän ollessa paikallaan? Näkyi olevan kumpikin halki kun taskulampun kanssa tiirailin.

                              Auton oireet on tumpsahtelu vaihteita vaihtaessa ja jyrinä ja tärinä väännättäessä.

                              E91 lci 330xd.

                              Comment

                              • Zeta
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 7513
                                • Kotona

                                Originally posted by Warra View Post
                                Kotimatkalla 10km huollostapääsyn jälkeen syttyi keltainen moottorinkuva mittaristoon, ja ohjekirja sanoi että pakokaasuarvot heikentyneet, tarkasta lähimmällä bmw korjaamolla. Mikä voi olla pielessä? Käynnissä en huomannut mitään eroa, ja valo syttyi uudelleen kun auton sammutti ja käynnisti uudelleen.
                                Joku nokka-akselin tai vanoksen anturi siellä herjailee öljynvaihdon jälkeen. Saattaa yllättäen kadota kun vähän aikaa ajelet tai sitten vaatii anturin puhdistuksen/vaihdon. Homma selviäisi parhaiten, kun auto saadaan piuhan perään. Vikakoodeista pitäisi selvitä mikä anturi siellä kitisee. Keltainen valo (muuttuneet pakokaasuarvot yms) ei vielä niin vaarallinen ole, sitten jos alkaa punaista näkyä niin.... Toki ei sitä bemua kannata rajoittimelle asti polkea, kun mitä tahansa varoitusvaloa taulussa palaa.
                                -
                                Käyttöautona: F20
                                Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
                                Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                                -

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎