Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Esal
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2009
    • 1344
    • Lempäälä

    Originally posted by Miika Tissari View Post
    Onko normaalia kun "lastutetusta" 330d:stä kattoo inpalla livedataa niin lähes kaikki arvot tyyliin !9500 maf,map,suuttimet yms...:think

    Moottorissa ei vikakoodeja ja vetoja on, kolmio välkkyy mittaristossa aika helposti..
    Vaikkuttais enempi inpan asennuksessa tai jossain sellaisessa olevasta ongelmasta, livedatan lukemiseen vaikuttaa ainakin se Latency timer asetus

    1. Start menu–> Settings –> Control panel –> device manager –> Ports (COM & LPT) –>{Select your USB port}
    2. Right click and select “Properties”
    3. Select the “Port Settings” tab
    4. Latency timer 16ms(default) > 1ms
    5. Save
    *** E53 X5 3.0d 2005 ***

    Comment

    • janne[l
      BTCF Member
      • Apr 2011
      • 861
      • Ylöjärvi

      kiitoksia. näyttäs olevan ton alemman kuvan letku numero 1. se ainakin menee tuonne kannen taakse kiinni. Noh kohta saa auton työnalle niin varmistuu sekin.
      e46 330i cabriolet
      e91 320d
      e36 328 törpö

      Comment

      • janne[l
        BTCF Member
        • Apr 2011
        • 861
        • Ylöjärvi

        kiitoksia. näyttäs olevan ton alemman kuvan letku numero 1. se menee ainakin tuonne kannen takapuolelle kiinni. Noh kohta saa auton työnalle niin varmistuu sekin.
        e46 330i cabriolet
        e91 320d
        e36 328 törpö

        Comment

        • zeniitti
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2011
          • 574
          • 127.0.0.1

          Originally posted by zeniitti View Post
          Pika-apua:
          Tulee jatkuvasti vikakoodia pienenkin ajelulenkin jälkeen, vaikka nollaa vika koodit. Moottorina N42B20 INPA näyttää tämmöistä (suluissa autosähköliikkeen vikakoodien lukulaitteen selsoteet):

          2714 CDKHSH2 - Oxygen sensor heater after cat. (bank2)
          (Lambdatunnistimen lämmitin katalysaattorin jälkeen, ryhmä2)
          ja
          2724 CDKLSH2 - Oxygen sensor2 after cat
          (Taempi lambdatunnistin, ryhmä 2; signaali)

          Ennen kattia olevat lambdat testattu, paitsi se yksi siellä yläpäästä. Katin jälkeen no ilmeisesti 2 anturia? Onkohan molemmat vaihtokunnossa? Mittaristoon ei tule vikavaloja
          Oliko käryä noista lambdoista?


          Lambda Probe Fixings - BMW parts catalog
          Meniskö vaihtoon seuraavaksi 3, 12 vai 13? Saisko INPA:lla tai DIS:llä jotenkin tarkemmin katteltua, että missä vika on?

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            Originally posted by zeniitti View Post
            Oliko käryä noista lambdoista?


            Lambda Probe Fixings - BMW parts catalog
            Meniskö vaihtoon seuraavaksi 3, 12 vai 13? Saisko INPA:lla tai DIS:llä jotenkin tarkemmin katteltua, että missä vika on?
            Ottaa vuorotellen noita takimmaisia lamboja irti ja katsoo mitä se herjaa, kun löytyy 2. bankin lambda niin siinähän se.

            Edit: On kyllä aika jännä että olis kahet säätö ja monitorointilambdat, onkohan näin vai onko kuvassa vaan kuvattuna kahdet eri variaatiot? :think
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              Originally posted by Esal View Post
              Vaikkuttais enempi inpan asennuksessa tai jossain sellaisessa olevasta ongelmasta, livedatan lukemiseen vaikuttaa ainakin se Latency timer asetus

              1. Start menu–> Settings –> Control panel –> device manager –> Ports (COM & LPT) –>{Select your USB port}
              2. Right click and select “Properties”
              3. Select the “Port Settings” tab
              4. Latency timer 16ms(default) > 1ms
              5. Save
              Eihän tuossa mitään semmoista ongelmaa ole?
              Inpan raja-arvot on joko tarkoitettu tyhjäkäynnille, tosin ei niihinkään aina ole luottamista.
              Varmaan jokin arvo meneekin tehtaan arvoista yli jos lastutettu. Maffi näyttää varmaan enemmän esim egr:n tulppauksen takia jne.
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • Esal
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2009
                • 1344
                • Lempäälä

                Originally posted by Supa View Post
                Eihän tuossa mitään semmoista ongelmaa ole?
                Inpan raja-arvot on joko tarkoitettu tyhjäkäynnille, tosin ei niihinkään aina ole luottamista.
                Varmaan jokin arvo meneekin tehtaan arvoista yli jos lastutettu. Maffi näyttää varmaan enemmän esim egr:n tulppauksen takia jne.
                Käsinköhän nyt ihan oikein tuon kysymyksen, eli että melkein kaikki janat on tapissa? Omassa on kanssa "säädetty" eikä mielestäni mikään ole tapissa, ihan normaaleissa luvuissa. Egr tosin ohjelmallisesti pienennetty. Suutimet pyörii -1 ja +1 välillä, talvella joku oli 2 luokkaa.
                *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                Comment

                • niinjoo
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2012
                  • 36
                  • Itä-Suomi

                  Originally posted by Sfight View Post
                  Ja tärkiämpi/ajankohtaisempi on se että millanen hommma ja millanen jälki tulee jos ottaa kontista 320d merkin pois? Onko se vain jollain tarra/liima homalla kiinni:think
                  Tarralla on kiinni. Itse nitkuttelin pankkikortin kanssa sieltä välistä ja irtosi suht vaivatta. Pientä pinttymää kirjainten ulkoreunoille jää mutta pienellä puunauksella saa jo suurimman osan pois.

                  Tässä tulos irrotuksen, Turtlen Super liuottimen ja pesun jälkeen. Ei tuohon mitään älyttömiä aikoja tarvia enää lisää käyttää että häviää kokonaan.
                  Last edited by niinjoo; 11-07-2012, 13:25.
                  BMW - korjaamisen iloa...sitäpä juuri prkl..

                  Comment

                  • hiltunen325
                    Bimmer Rookie
                    • May 2011
                    • 29
                    • Jyväskylä

                    Mulla on tollanen 328 manuaali niin oisko kellään ideoita et mikä mahtaa olla vikana ku päästää kytkimen nopeesti ylös paikallaan tai ajaessa niin kuuluu jostain laatikolta aika ikävän kuulonen kolaus

                    Comment

                    • Supa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 7597
                      • Järvenpää

                      Originally posted by hiltunen325 View Post
                      Mulla on tollanen 328 manuaali niin oisko kellään ideoita et mikä mahtaa olla vikana ku päästää kytkimen nopeesti ylös paikallaan tai ajaessa niin kuuluu jostain laatikolta aika ikävän kuulonen kolaus
                      Vauhtipyörä vaihtoon.
                      - E90 320i LCI M-sport -09
                      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                      Comment

                      • masa83
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2010
                        • 67
                        • Helsinki

                        mistähän voisi olla kyse kun eilis päivänä 330xi pöläytti höyryä konepellin alta ja kun avasin pellin niin näytti siltä että höyry tuli koneen oikealta puolelta ja takaa. Jäähdytysnestettä on ja lömmöt oli koneessa koko ajan normaalilla tasolla. Tuota pöläytystä edelsi vähän rajumpi kiihdytys ja kun ystävältäni kysyin asiaa ja hän katsoi pellin alle niin sanoin että pissapojan nestesäiliö on "liian" täynnä ja on voinut sieltä loiskahtaa pakosarjan ja katin päälle?? Tänään olen olen ajanut autolla ja toimii normisti mutta olin näkeväni että äsken sieltä taas olisi vähän tullu höyryä??? Onko tuon höyryn aiheuttaja tuo pissapojan neste vai jokin muu??

                        Comment

                        • Sfight
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2011
                          • 34
                          • oulu,muhos

                          mitä teen??

                          Elikkä mulle tuli penariin sellanen vika että keskuslukitus ei toimi avaimesta eikä kaukosäätimestä, välillä ne kuitenki aukeaa kaukosäätimellä mutta ei joka kerta.. Kaukosäätimestä saa kyllä takaluukun auki. Käytin autoa tänää johon nokassa mutta se ei löytäny vikkaa ja avain testerillä ei mitään vikaa avaimessa. Yksikään sulakekkaan ei ollu palanu.. korjaamolla sanoivat että keskuslukko moottori voi olla rikki mutta jännä ku laitat ovet lukkoon sisältä siitä keskikonsolista nii kakki ovet menee lukkoon :think

                          Elikkä onko kellän neuvoja tälläseen/omakohtaisia kokemuksia??
                          Ostetaan 18 tuuman yli 5 puolaset vanteet (mielellään huulelliset) yhteyttä privalla

                          Comment

                          • Villeple
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2012
                            • 50
                            • Porvoo

                            Originally posted by Sfight View Post
                            Elikkä mulle tuli penariin sellanen vika että keskuslukitus ei toimi avaimesta eikä kaukosäätimestä, välillä ne kuitenki aukeaa kaukosäätimellä mutta ei joka kerta.. Kaukosäätimestä saa kyllä takaluukun auki. Käytin autoa tänää johon nokassa mutta se ei löytäny vikkaa ja avain testerillä ei mitään vikaa avaimessa. Yksikään sulakekkaan ei ollu palanu.. korjaamolla sanoivat että keskuslukko moottori voi olla rikki mutta jännä ku laitat ovet lukkoon sisältä siitä keskikonsolista nii kakki ovet menee lukkoon :think

                            Elikkä onko kellän neuvoja tälläseen/omakohtaisia kokemuksia??
                            Voisiko keskuslukituksen antennissa olla jotain hämminkiä? sijaitsee mielestäni taustapeilin alapuolella

                            Onko muuten E36 ja E46 sama alusta? käykö e36 alusta esim e46?
                            Last edited by Villeple; 12-07-2012, 14:56. Reason: Lisäys

                            Comment

                            • NokiLeka
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2006
                              • 2341
                              • Eurajoki

                              Originally posted by Sfight View Post
                              Elikkä mulle tuli penariin sellanen vika että keskuslukitus ei toimi avaimesta eikä kaukosäätimestä, välillä ne kuitenki aukeaa kaukosäätimellä mutta ei joka kerta.. Kaukosäätimestä saa kyllä takaluukun auki. Käytin autoa tänää johon nokassa mutta se ei löytäny vikkaa ja avain testerillä ei mitään vikaa avaimessa. Yksikään sulakekkaan ei ollu palanu.. korjaamolla sanoivat että keskuslukko moottori voi olla rikki mutta jännä ku laitat ovet lukkoon sisältä siitä keskikonsolista nii kakki ovet menee lukkoon :think

                              Elikkä onko kellän neuvoja tälläseen/omakohtaisia kokemuksia??
                              Originally posted by Villeple View Post
                              Voisiko keskuslukituksen antennissa olla jotain hämminkiä? sijaitsee mielestäni taustapeilin alapuolella

                              Onko muuten E36 ja E46 sama alusta? käykö e36 alusta esim e46?
                              Antennin paikka riippuu korimallista, mutta ainakin touringissa se sijaitsee takaspoilerissa, eli takaluukun yläreunassa. Muistaakseni sedanissa se löytyy takalasin yläreunasta.

                              Antennivahvistin on useimmissa tapauksissa ollut syypää keskuslukituksen toimimattomuuteen. Niitä on sitten kaksi kappaletta, eli toinen on radiolle ja toinen keskuslukitukselle. Käytetty on mahdollista laittaa, mutta sen pitää olla samoilla varusteilla olevasta autosta. Varmempi tapa on hankkia marmorilta uusi.

                              Ja e36:ssa ja e46:ssa on eri alustat.
                              "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                              Comment

                              • zeniitti
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2011
                                • 574
                                • 127.0.0.1

                                Originally posted by Supa View Post
                                Ottaa vuorotellen noita takimmaisia lamboja irti ja katsoo mitä se herjaa, kun löytyy 2. bankin lambda niin siinähän se.

                                Edit: On kyllä aika jännä että olis kahet säätö ja monitorointilambdat, onkohan näin vai onko kuvassa vaan kuvattuna kahdet eri variaatiot? :think
                                Meinaakko siis noita jälkimmäisiä eli 12 tai 13? Huomenna mennään nosturille ja ruvetaan tutkimaan. Olisko se niin, että lambda irti, vikakoodien nollaus, pieni ajolenkki ja tutkitaan mitä herjaa tulee? Vai saisko jotenkin INPA:lla katteltua paremmin, mikä lambda olis se viallinen/bank2?

                                EDIT: Oli viimeisen lambda-anturin piuha löysällä eikä siis kiinni. Vähän putsausainetta liittimiin, piuha kiinni ja kovaa ajoa. Ny pelittää eikä tule koodeja LOL mikä "vika"
                                Last edited by zeniitti; 13-07-2012, 13:11.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎