memebuy23buy

E46 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kimibo
    Newbiemmer
    • Apr 2012
    • 6
    • Järvenpää

    Rupes tuo kaara pitämään kääntyessä niin kauheeta jurnutusta että oikein pahaa tekee.

    Tultiin siihen tulokseen että laitetaan tuo ohjaustehostimen pumppu vaihtoon.
    Tarviiko siihen mitä kaikkea hankkia kun lähtee vaihtamaan (letkut, tiivisteet, etc.)?


    Ja sitten vielä, takaata alustasta kuulu sellanen kumimainen natina kun pakilla lähtee liikkeelle ja ja sama kuuluu myös moottorijarrutuksen aikana. Tästä ei itsellä ole mitään käryä mistä ääni tulee. Kaveri heitti että vois olla kardaanin kannatinlaakerista.
    Onko tästä porukalla tietoa/kokemusta? Ja mahdolliset kustannukset ja työn määrä kiinnostais myös.

    Ja autohan on 320i -00 sedan

    Kiitokset jo etukäteen
    Last edited by Kimibo; 23-07-2012, 11:41. Reason: Automalli lisätty

    Comment

    • Krynx
      BTCF Member
      • Sep 2006
      • 908
      • á la Temmes

      Leimasetä tuumasi että vasemalla edessä on ulompi pallonivel väljä. Kannattaako tuohon nyt vaihtaa molemmat alatukivarret ja takahelat? Lähinnä Haaveilin jos vaihtaisin vain sen kuskinpuolen. Ja takaheloihin Stronflexit.
      E39 525d -00
      E39 523i-96
      E30 316 -86

      Comment

      • kaikkone
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2010
        • 933
        • Villähde

        heetkinen, ajotietokoneen salavalikon polttoaineen kulutuksen säätö. Koetin kovasti laskeskella ja totesin että kulutus on 14% kovempi kuin ajotietokone näyttää. Nooh kun olin menossa säätämään niin kappas. salavalikon valikko 20.0 on -----..
        Missähän mättää. ei paljoa säädetä jos on vaan viivaa.

        Comment

        • |foder|
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2006
          • 7181
          • Forssa

          Ei kai se voi liikaa näyttää? Kaiketi sulla vaan raskas kaasujalka tai muuten sitten koneessa jotain rempallaan? Ei sitä kulutusta tuolla tavalla säädetä...
          Nyt:
          E82 135i -11

          Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

          Comment

          • Slazha
            BTCF Member
            • Nov 2004
            • 2286
            • Joensuu/Syvyys

            Originally posted by |foder| View Post
            Ei kai se voi liikaa näyttää? Kaiketi sulla vaan raskas kaasujalka tai muuten sitten koneessa jotain rempallaan? Ei sitä kulutusta tuolla tavalla säädetä...
            mutta entä jos haluaa että kulutusmittari näyttää oikein?
            Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
            E36 318is class II, e30 turpo

            Comment

            • Zeta
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7584
              • Kotona

              Originally posted by Krynx View Post
              Lähinnä Haaveilin jos vaihtaisin vain sen kuskinpuolen. Ja takaheloihin Stronflexit.
              Eikun ostat multa sikahalvalla 8e Mapcon takahelan, pääset halvalla ja kestää sen minkä tuo autokin on sinulla!

              -
              Käyttöautona: F20
              Myydään: HP 12.5" kannettava Win11 **200e**
              Myydään: HP 14" kannettava Win11 **220e**
              -

              Comment

              • |foder|
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2006
                • 7181
                • Forssa

                Originally posted by Slazha View Post
                mutta entä jos haluaa että kulutusmittari näyttää oikein?
                Eli sitä on siis ropellettu ennenkin kun ei kulutusmittari näytä oikein? :think
                Nyt:
                E82 135i -11

                Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                Comment

                • hottientotti
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2011
                  • 107
                  • Keski-Suomi

                  Minulla ainakin tuo ajotietokone näyttää selkeästi vähemmän kuin todellinen kulutus on, ajotietokoneessa noin 6.5 laskettu 7.2 l/100 km... vähän vastaavaa teki entinen e36 myös. Ja tuosta "kalibroinnista" löytyy juttua enemmänkin, eli tarpeen varmaankin tehdä jossain vaiheessa itsekin...
                  **Never drive faster than your guardian angel can fly**

                  E61 LCI 530 Xi
                  Jos metsään haluat mennä nyt:Polaris Scrambler 850(Traktori)

                  Comment

                  • kaikkone
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2010
                    • 933
                    • Villähde

                    Originally posted by hottientotti View Post
                    Minulla ainakin tuo ajotietokone näyttää selkeästi vähemmän kuin todellinen kulutus on, ajotietokoneessa noin 6.5 laskettu 7.2 l/100 km... vähän vastaavaa teki entinen e36 myös. Ja tuosta "kalibroinnista" löytyy juttua enemmänkin, eli tarpeen varmaankin tehdä jossain vaiheessa itsekin...
                    Juurnäin, laskettu todellinen on about 7l kanssa ja ajotietokone näyttää 6.2l
                    Tuohon oli jollain temen kotisivuilla ohjeet mutta kyseinen ohje ei pädekään tuohon malliin. vaikka muuten samannäköinen ajotieturi.

                    Comment

                    • Rouskis
                      Newbiemmer
                      • Jul 2010
                      • 14
                      • Helsinki

                      -05 E46 dA, mittarissa 253000. Inspection 2 olisi edessä.

                      Kysymys kuuluu, kannattaako näillä kilometreillä enää satsata täydelliseen huoltoon vai siirtyäkö öljyn/suodattimien vaihtamiseen? 2-huollon saisi tarjouksella 400€.

                      Öljyjä en ala itse vaihtamaan, raitisilmasuodattimet yms. helpot kohteet kyllä onnistuu.

                      Mikä on raadin mielipide?

                      EDIT. Kuuluuko tuohon 2-huoltoon hehkutulppien vaihto?
                      Last edited by Rouskis; 24-07-2012, 13:43.
                      E46 320dA Touring -05

                      Comment

                      • Rouskis
                        Newbiemmer
                        • Jul 2010
                        • 14
                        • Helsinki

                        Originally posted by Kimibo View Post
                        Rupes tuo kaara pitämään kääntyessä niin kauheeta jurnutusta että oikein pahaa tekee.

                        Tultiin siihen tulokseen että laitetaan tuo ohjaustehostimen pumppu vaihtoon.
                        Tarviiko siihen mitä kaikkea hankkia kun lähtee vaihtamaan (letkut, tiivisteet, etc.)?

                        Kokeile kuitenkin ensiksi öljysäiliö täyteen. Pitää meinaan tuota mouruamista käännöksissä, kun öljyä ei ole enää tarpeeksi.

                        Halpa remontti.
                        E46 320dA Touring -05

                        Comment

                        • Kimibo
                          Newbiemmer
                          • Apr 2012
                          • 6
                          • Järvenpää

                          Originally posted by Kimibo View Post
                          Rupes tuo kaara pitämään kääntyessä niin kauheeta jurnutusta että oikein pahaa tekee.

                          Tultiin siihen tulokseen että laitetaan tuo ohjaustehostimen pumppu vaihtoon.
                          Tarviiko siihen mitä kaikkea hankkia kun lähtee vaihtamaan (letkut, tiivisteet, etc.)?
                          Originally posted by Rouskis View Post
                          Kokeile kuitenkin ensiksi öljysäiliö täyteen. Pitää meinaan tuota mouruamista käännöksissä, kun öljyä ei ole enää tarpeeksi.

                          Halpa remontti.

                          Unohtu tosiaan mainita että säiliö onpi täynnä, eikä vuoda mistään.
                          Voisko nesteiden vaihto auttaa asiaan?

                          Comment

                          • juBz
                            BTCF Member
                            • Jan 2011
                            • 581
                            • Espoo

                            Eli n42b18 koneella oleva komposti ja oireena tehottomuus ja kierokset humppaa. Sytyttää myös vikavalon. Valo sammuu aina kun antaa olla hetken auton sammuksissa, sitten taas syttyy.

                            Koodeiksi antoi yleismallin testerillä
                            2854 Vanos: tunnistimen signaali on epäuskottava
                            285a Vanos: säätimen valvonta
                            2866 Muuttuva venttiilien käyttö; pääteasentojen lukeminen tarpeen
                            2865 Muuttuva venttiilien käyttö; tehon rajoitus limphome tila

                            Ideoita kellään?
                            F20 M140i xdrive - 18 Alpinweiss 3
                            E30 318i - 88 Alpinweiss II

                            Ex F31 330d M-sport -14, E92 335i M-sport -09, E36 328i M-sport -96, E36 323ti - 98, E36 318is -94, E36 316ti x2 -99, E34 525i M-technic -90, E30 316i -89

                            Comment

                            • kaikkone
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2010
                              • 933
                              • Villähde

                              heetkinen, mikäs näissä -03 vehkeissä ohjaa vilkkuja. alkanu oikealle kääntyvä vilkku vilkuttamaa mahdottomia vauhteja. välillä ongelma häviää ja välillä on pidempääkin. Onko näissä vielä releitä jotka voi hajota vai modulissa jo kaikki?

                              Comment

                              • Clavurion
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2005
                                • 9159
                                • Oulu

                                Originally posted by kaikkone View Post
                                heetkinen, mikäs näissä -03 vehkeissä ohjaa vilkkuja. alkanu oikealle kääntyvä vilkku vilkuttamaa mahdottomia vauhteja. välillä ongelma häviää ja välillä on pidempääkin. Onko näissä vielä releitä jotka voi hajota vai modulissa jo kaikki?
                                Kyllä se syöttö tulee suoraan valomodulilta. Todennäköisesti joku vilkkupolttimoista alkaa olla ehtoopuolella. Jos autosta löytyy vetokoukku, niin sen kytkennät ja esim. paikallaan oleva koukun kytkennän adapteri voi myös aiheuttaa tätä tiheää vilkutusta.
                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X