Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    Originally posted by Slant 6 View Post
    Millaiset polttimot kuuluu e34:sen viisarikelloon ja ei-ilmastoinnillisen lämmönsäätörulliin? Mielellään ostais uudet valmiiks ennen kuin rupee purkamaan.
    Riipuu vuosimallista, mulla oli lämppärinpaneelissa lasikantainen pieni ~1,2w lamppu, osanumero 63217167000.

    Comment

    • duuk
      Moderator
      • Dec 2006
      • 10501
      • Saaressa

      Originally posted by Harju View Post
      Saako tavallisesta E34:n takakontin lukosta tehtyä saman näköisen kuin M5:n? M5:ssä kun on joku rinkula lukon ympärillä.

      Varaosakuvia vertaillessa M5:n lukkoon on merkattu osa numero 22 jota ei ole perusmallien lukoissa. Riittääkö tuon osan lisääminen?

      Kato fanssista onko se itse lukon nappi samalla numerolla myös M5 jos on niin ei siinä sitten halkaisija eroa ole ja näin ollen sopii alkuperäinenkin lätkä siihen, toki kuka estää vaihtamasta M5 lukkoa siihen takaluukkuun ja siihen sitten lätkä paikoilleen.

      duke's garage:
      Suzuki R50
      E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
      M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
      S38 S54 S62

      instagram: _duuk

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        Originally posted by duuk View Post
        Kato fanssista onko se itse lukon nappi samalla numerolla myös M5 jos on niin ei siinä sitten halkaisija eroa ole ja näin ollen sopii alkuperäinenkin lätkä siihen, toki kuka estää vaihtamasta M5 lukkoa siihen takaluukkuun ja siihen sitten lätkä paikoilleen.
        Ei ole sama kuin muissa.

        Comment

        • KarkkainenL
          Aluevastaava
          • Sep 2013
          • 767
          • Tampere

          Originally posted by Läbä View Post
          Mites, kun kytkinrempan alotin sigun 525tds:ään. Vauhtipyörässä tuntuu sivusuunnassa välystä vähän alle sentin (foorumilla luki että normaalia), mutta pitkittäinkin tuntuu välys Vauhtipyörä ei ole pitänyt mitään ylimääräsiä ääniä mielestäni ajossa, mutta nyt alkoi hieman mietityttään, onko vauhtipyörä sittenkin sökö

          Mitkäs kovat vauhtikset menee suoraan tohon M51 kylkeen? Jos semmosen laittais sitten ton kaksoispaskan tilalle
          Jaahas taitaa lähtee tämmönen kova vauhtis kytkimineen tilaukseen ebaysta. http://www.ebay.com/itm/BMW-324-TD-3...item5ad56a24e1
          Vikakoodinluku INPA ja VagCom Tampere

          E28 520ia M30B35 Turbo 520hp 740nm

          EX E36 320iA -98
          EX E39 520i -01
          EX E34 525 Tds -95

          Comment

          • Harju
            Bimmer Rookie
            • Feb 2009
            • 114
            • Varsinais-Suomi

            Originally posted by duuk View Post
            Kato fanssista onko se itse lukon nappi samalla numerolla myös M5 jos on niin ei siinä sitten halkaisija eroa ole ja näin ollen sopii alkuperäinenkin lätkä siihen, toki kuka estää vaihtamasta M5 lukkoa siihen takaluukkuun ja siihen sitten lätkä paikoilleen.
            Originally posted by Bmw Master View Post
            Ei ole sama kuin muissa.
            Joo ei näytä olevan lukot samanlaisia, eli ongelma on että M5 lukko on ohennuttu päästä. Lätkä ei siis tule pysymään tavallisessa lukossa nappia painaessa.
            Lukkoa toisesta autossa lainatessa ongelmaksi tulee tietenkin avaimen sopivuus. Ilmeisesti lukkopesänkin saa purettua ja vaihdettua, mutta siihen en ole löytänyt ohjeita.
            Yksi vaihtoehto voisi olla lukon sorvaaminen kapeammaksi, mutta ovatkohan lukot taas saman pituisia, eli toimiikohan nappi siltikään normaalisti.
            Helpoin ja kallein vaihtoehto olisi uuden sarjoitetun ostaminen, mutta koitetaan ensin löytää jokin toinen keino.

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              Originally posted by Harju View Post
              Joo ei näytä olevan lukot samanlaisia, eli ongelma on että M5 lukko on ohennuttu päästä. Lätkä ei siis tule pysymään tavallisessa lukossa nappia painaessa.
              Lukkoa toisesta autossa lainatessa ongelmaksi tulee tietenkin avaimen sopivuus. Ilmeisesti lukkopesänkin saa purettua ja vaihdettua, mutta siihen en ole löytänyt ohjeita.
              Yksi vaihtoehto voisi olla lukon sorvaaminen kapeammaksi, mutta ovatkohan lukot taas saman pituisia, eli toimiikohan nappi siltikään normaalisti.
              Helpoin ja kallein vaihtoehto olisi uuden sarjoitetun ostaminen, mutta koitetaan ensin löytää jokin toinen keino.
              Sarjoittaminen on helppoa, sokka irti ja osat levälleen. Avaimeen mallailet ja kokoat haitat uuteen järjestykseen. Sorvaus tuskin onnistuu peltiseen nuppiin.

              Comment

              • Kusilaitu
                BTCF Member
                • Sep 2010
                • 704
                • Seinäjoki

                Romikselta löytyi vanhemman bemarin konepelti.
                Koonsa puolesta voisi olla e30 tai e34 peräisin.
                Mistä nämä voisi nopeasti erottaa toisistaan?
                ♦♦♦ Pohjanmaa Connection ♦♦♦

                Comment

                • Muurahainen
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  Originally posted by Kusilaitu View Post
                  Romikselta löytyi vanhemman bemarin konepelti.
                  Koonsa puolesta voisi olla e30 tai e34 peräisin.
                  Mistä nämä voisi nopeasti erottaa toisistaan?
                  E34 pelti about 10cm leveempi. Ei ne nyt ihan saman kokoisia ole...

                  Comment

                  • KarkkainenL
                    Aluevastaava
                    • Sep 2013
                    • 767
                    • Tampere

                    Originally posted by Kusilaitu View Post
                    Romikselta löytyi vanhemman bemarin konepelti.
                    Koonsa puolesta voisi olla e30 tai e34 peräisin.
                    Mistä nämä voisi nopeasti erottaa toisistaan?
                    Ja olikos kolmekympissä vain toisella puolella kaasujousi joka pitää peltiä yläasennossa?
                    Vikakoodinluku INPA ja VagCom Tampere

                    E28 520ia M30B35 Turbo 520hp 740nm

                    EX E36 320iA -98
                    EX E39 520i -01
                    EX E34 525 Tds -95

                    Comment

                    • jjjjanski
                      BTCF Member
                      • Jul 2013
                      • 83
                      • Kempele

                      Kyselläänpä jos jollain olisi ollut vastaava vika. Eli kuskinpuolelta pitkä on pimeänä, jännite mitattuna 0.06volttia näin äkkiseltään. Onko pitkien ohjaus yhden releen kautta vai mahdollisesti molemmille puolille omat? Yksin melko mahdoton releistäkään kokeilla mikä naksahtaa ja mikä ei kun ei kaavioita löydy mikä rele mikäkin on.

                      Johdot nopealla vilkaisulla ehjätja samaan nivaskaanhan nuo kaikki menee, voisko mahdollisesti kumminkin joku maa vika olla? Sulakkeet on ehjät. Olleet jo pitemmän aikaa pimeänä joten luulin että pelkkä polttimo palanut mutta näin ei ole.

                      95 vuosimallin tds kyseessä, jossa ei LKM:ää ole.
                      E39 530da Touring M-Sport -03
                      ex. E34 525tds -95

                      Comment

                      • duuk
                        Moderator
                        • Dec 2006
                        • 10501
                        • Saaressa

                        Originally posted by Harju View Post
                        Joo ei näytä olevan lukot samanlaisia, eli ongelma on että M5 lukko on ohennuttu päästä. Lätkä ei siis tule pysymään tavallisessa lukossa nappia painaessa.
                        Lukkoa toisesta autossa lainatessa ongelmaksi tulee tietenkin avaimen sopivuus. Ilmeisesti lukkopesänkin saa purettua ja vaihdettua, mutta siihen en ole löytänyt ohjeita.
                        Yksi vaihtoehto voisi olla lukon sorvaaminen kapeammaksi, mutta ovatkohan lukot taas saman pituisia, eli toimiikohan nappi siltikään normaalisti.
                        Helpoin ja kallein vaihtoehto olisi uuden sarjoitetun ostaminen, mutta koitetaan ensin löytää jokin toinen keino.
                        Foorumillakin on muutamia purku M5:ia takaluukun lukosta tuskin ihmeitä joutuu maksamaan. Sitten purat oman ja viet lukkosepälle joka askaroi sulle siitä M5:n lukosta sopivan sun auton avaimille.

                        Tai sitten ostat M5:en ja pelastat maailmaa

                        duke's garage:
                        Suzuki R50
                        E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                        M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                        S38 S54 S62

                        instagram: _duuk

                        Comment

                        • peto2
                          BTCF Member
                          • Jan 2007
                          • 8258
                          • Järvikylä (Nakkila)

                          Originally posted by jjjjanski View Post
                          Kyselläänpä jos jollain olisi ollut vastaava vika. Eli kuskinpuolelta pitkä on pimeänä, jännite mitattuna 0.06volttia näin äkkiseltään. Onko pitkien ohjaus yhden releen kautta vai mahdollisesti molemmille puolille omat? Yksin melko mahdoton releistäkään kokeilla mikä naksahtaa ja mikä ei kun ei kaavioita löydy mikä rele mikäkin on.

                          Johdot nopealla vilkaisulla ehjätja samaan nivaskaanhan nuo kaikki menee, voisko mahdollisesti kumminkin joku maa vika olla? Sulakkeet on ehjät. Olleet jo pitemmän aikaa pimeänä joten luulin että pelkkä polttimo palanut mutta näin ei ole.

                          95 vuosimallin tds kyseessä, jossa ei LKM:ää ole.


                          Yksi rele, molemmille pitkille oma sulake

                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

                          Comment

                          • Mik@
                            BTCF Member
                            • Jul 2010
                            • 1413
                            • Nurmes

                            Käykö m52 puolat vanoksettomaan m50?
                            E61 520Da

                            Comment

                            • Roisto
                              BTCF Member
                              • Nov 2010
                              • 2538
                              • Kajaani

                              Originally posted by Mik@ View Post
                              Käykö m52 puolat vanoksettomaan m50?
                              Fanssin mukaan ei.
                              2001 E39 525iA
                              1992 E34 "540i/5"

                              Comment

                              • Mik@
                                BTCF Member
                                • Jul 2010
                                • 1413
                                • Nurmes

                                Originally posted by Roisto View Post
                                Fanssin mukaan ei.
                                Joo eri numerot on, mutta liekö kukaan kokeillut että käykö?
                                E61 520Da

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎