Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TheRipper
    Bimmer Enthusiast
    • May 2012
    • 4978
    • Paimio

    Originally posted by Muurahainen View Post
    Paitsi että luultavammin niihin "tehdasasetuksiin" on jo koskettu aiemmin.

    Omassa oli aurauskin hieman pielessä reaktiotangon vaihdon jälkeen mutta en tiedä oliko se jo ennen vaihtoakin.

    E39:n keulassa toki ei kauhean montaa säädettävää paikkaa olekkaan.
    Mutta sehän on sitten ihan toinen juttu jo...mutta reaktiotankojen vaihdos ei muuta kulmia mitenkään....eli kyllä ennenkin sitten on jo suuntaus ollut jonkin verran pielessä.
    F10 523iA 2010

    Ex: E39 528iA 1997
    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
    Ex: E65 745iA 2003
    Ex: E46 318i 1998
    Ex: E34 525iA 1989

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8258
      • Järvikylä (Nakkila)

      Originally posted by TheRipper View Post
      Mutta sehän on sitten ihan toinen juttu jo...mutta reaktiotankojen vaihdos ei muuta kulmia mitenkään....eli kyllä ennenkin sitten on jo suuntaus ollut jonkin verran pielessä.
      Ainakin tarvike varsissa on pieniä pituuseroja, myös puslan kiinnityspultin reikä on hieman väljä...
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • TheRipper
        Bimmer Enthusiast
        • May 2012
        • 4978
        • Paimio

        Originally posted by peto2 View Post
        Ainakin tarvike varsissa on pieniä pituuseroja, myös puslan kiinnityspultin reikä on hieman väljä...
        Onko näin? Tuohan on hieman huolestuttavaa jos on. Mutta tuskin nyt muutaman millin heitto vielä kulmia pieleen saa...:think

        Täytyy kyllä sitten hieman tarkkailla, en kyllä ole mitään havainnut ainakaan vielä. (knock on wood)
        F10 523iA 2010

        Ex: E39 528iA 1997
        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
        Ex: E65 745iA 2003
        Ex: E46 318i 1998
        Ex: E34 525iA 1989

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8258
          • Järvikylä (Nakkila)

          Originally posted by TheRipper View Post
          Onko näin? Tuohan on hieman huolestuttavaa jos on. Mutta tuskin nyt muutaman millin heitto vielä kulmia pieleen saa...:think

          Täytyy kyllä sitten hieman tarkkailla, en kyllä ole mitään havainnut ainakaan vielä. (knock on wood)
          Omalla kohdalla huomasin tämän siten että vaihdoin varret muutama vuosi sitten, samalla kulmat säädettiin. Nyt hiljattain toisesta alatukivarresta meni nivel väljäksi, vaihdoin uuden varren ja nyt on ratti n. 15 astetta vinossa. Ero on niin pieni ettei ajossa huomaa muuta eroa kuin tuon ratin vinouden.
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            E38 ja E34 itsellä kanssa on mennyt ihan vinksalleen tukivarsien vaihdon jälkeen. Niissä tosin vaihtoin alatukivarret myös, joten pelkkien reaktiotankojen vaihdosta ei ole kokemusta kuin tuon E39:n kohdalla.

            Aion kyllä käyttää jatkossakin säädössä kun se nyt ei niin arvokasta itselle ole.

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 9997
              • KVLA

              Originally posted by TheRipper View Post
              Mutta tuskin nyt muutaman millin heitto vielä kulmia pieleen saa...
              No justiinsa.Muutama milli sinne tai tänne...

              Comment

              • Inhuman
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2010
                • 507
                • Oulu ja Haukipudas

                E39 -97 ja Abs valo ongelmana edelleen.

                Eli tämä tuli mulle jo tällaisenaan, joten ei tietoa miten vika ilmeni.

                ja itse ongelmaan:
                -Inpalla luettuna vikakoodi, oikea taka-anturi nopeus 12kmh.
                -live data ei näytä mitään pyörimisnopeutta ko. renkaalle.
                -anturi vaihdettu, sama vika
                -johdot mitattu perästä keulaan, on ok.

                Eli kumpaan tässä nyt kallistuu?
                Viallinen boksi? vai takapyörän laakeri?

                Jos esim. edellinen omistaja on anturia vaihtaessaan porannut laakerin paskaksi, niin pitäisikö sieltä silti "jotain" nopeutta tulla pätkivästi live-dataan tai jotain? nyt näyttää pyörittäessä aina vain nollaa.

                Boksi on kuitenkin bosch 5.0, jonka näköjää naapurimaasta saisi kotiovelle 30-40€, joten ei mikään kallis testi?

                Kummasta lähtisitte liikkeelle?
                MOI !

                Comment

                • erä-koira
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2011
                  • 542
                  • peräkylässä

                  Originally posted by Inhuman View Post
                  E39 -97 ja Abs valo ongelmana edelleen.

                  Eli tämä tuli mulle jo tällaisenaan, joten ei tietoa miten vika ilmeni.

                  ja itse ongelmaan:
                  -Inpalla luettuna vikakoodi, oikea taka-anturi nopeus 12kmh.
                  -live data ei näytä mitään pyörimisnopeutta ko. renkaalle.
                  -anturi vaihdettu, sama vika
                  -johdot mitattu perästä keulaan, on ok.

                  Eli kumpaan tässä nyt kallistuu?
                  Viallinen boksi? vai takapyörän laakeri?

                  Jos esim. edellinen omistaja on anturia vaihtaessaan porannut laakerin paskaksi, niin pitäisikö sieltä silti "jotain" nopeutta tulla pätkivästi live-dataan tai jotain? nyt näyttää pyörittäessä aina vain nollaa.

                  Boksi on kuitenkin bosch 5.0, jonka näköjää naapurimaasta saisi kotiovelle 30-40€, joten ei mikään kallis testi?

                  Kummasta lähtisitte liikkeelle?
                  Laakeri on mennyt kun muut on kunnossa sama oli itellä ei tietoa livedatas vaihoin laakerin jo alko toimii
                  NO FOODS NO FARMS

                  Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
                  e39 523i vm:97

                  Comment

                  • _Rontti
                    BTCF Member
                    • Sep 2008
                    • 1192
                    • Raahe

                    E39 viskon toiminta! Löytyy ylimääränen tollanen limppu, käsin kun ottaa 32mm mutterists kiinni ja toisella kädellä itse viskon limpusta. Niin jaksaa käsillä pyörittää erisuuntiin ja samansuuntaisesti myös. Oisko tuo nyt sitte toimiva?
                    En oo aikasemmin paljon noit viskoja käsissä pidelly!
                    -Raahe connection-
                    E39 LeMans BlueM5
                    E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
                    E39 523i Montrealblau
                    E34 DiamantSchwartz 535i
                    Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

                    Comment

                    • 523i
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2009
                      • 319
                      • Iisalmi

                      Mistä johtuu että -97 523 ei anna 5-sylinterille nähtävästi kipinää, 300km ajettu tulppa on kuin uusi ja muissa pytyissä tulpat on vähän vaaleita. Eikös vaaleus tulpassa viittaa imuvuotoon? Parikertaa on antanut vikakoodin: Cylinder 5 ingination, mutta ei aina. Eli puola kuitenkin yleensä sytyttää?
                      Last edited by 523i; 25-10-2015, 11:11.

                      Comment

                      • Muurahainen
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        Originally posted by _Rontti View Post
                        E39 viskon toiminta! Löytyy ylimääränen tollanen limppu, käsin kun ottaa 32mm mutterists kiinni ja toisella kädellä itse viskon limpusta. Niin jaksaa käsillä pyörittää erisuuntiin ja samansuuntaisesti myös. Oisko tuo nyt sitte toimiva?
                        En oo aikasemmin paljon noit viskoja käsissä pidelly!
                        Ehkä. Ei voi testata noin.

                        Kylmänä kuuluukin pyöriä molempiin suuntiin. Lämpimänä sitä ei voi pysäyttää moottorin käydessä esim. sanomalehdellä. Älä työnnä sinne käsiä!

                        Comment

                        • Muurahainen
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          Originally posted by 523i View Post
                          Mistä johtuu että -97 523 ei anna 5-sylinterille nähtävästi kipinää, 300km ajettu tulppa on kuin uusi ja muissa pytyissä tulpat on vähän vaaleita. Eikös vaaleus tulpassa viittaa imuvuotoon? Parikertaa on antanut vikakoodin: Cylinder 5 ingination, mutta ei aina. Eli puola kuitenkin yleensä sytyttää?
                          Vaihda alkuun tulppa ja puola toisiin sylintereihin ja katso siirtyykö vika.

                          Comment

                          • 523i
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2009
                            • 319
                            • Iisalmi

                            Voisiko tukkeutunut suutin tehdä tätä vikaa, että toisinaan antaa koodit: Fuel trim bank 2, ja muutaman kerran on ollut vikakoodi cylinder 5 ingination.
                            Luulisi että kiihdytys olisi heikkoa jos yksi sylinteri ei polta ollenkaan?

                            Comment

                            • Muurahainen
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 9194
                              • Nurmijärvi

                              Originally posted by 523i View Post
                              Voisiko tukkeutunut suutin tehdä tätä vikaa, että toisinaan antaa koodit: Fuel trim bank 2, ja muutaman kerran on ollut vikakoodi cylinder 5 ingination.
                              Luulisi että kiihdytys olisi heikkoa jos yksi sylinteri ei polta ollenkaan?
                              Vika siis pysyi samassa sylinterissä kun vaihdoit puolan ja tulpan eri paikkaan?

                              Comment

                              • 523i
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2009
                                • 319
                                • Iisalmi

                                Originally posted by Muurahainen View Post
                                Vika siis pysyi samassa sylinterissä kun vaihdoit puolan ja tulpan eri paikkaan?
                                kyllä.

                                Onko kukaan käyttänyt nuita polttoaineen sekaan laitettavia suuttimen puhdistusaineita?
                                Last edited by 523i; 25-10-2015, 15:17.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎