Originally posted by Muurahainen
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
								
									View Post
								
							
						
					
				
				
			
		E39 kysymyksiä ja vastauksia IX
				
					Collapse
				
			
		
	This topic is closed.
				
				
				
				
				X
X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Mutta sehän on sitten ihan toinen juttu jo...mutta reaktiotankojen vaihdos ei muuta kulmia mitenkään....eli kyllä ennenkin sitten on jo suuntaus ollut jonkin verran pielessä.F10 523iA 2010
 
 Ex: E39 528iA 1997
 Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
 Ex: E65 745iA 2003
 Ex: E46 318i 1998
 Ex: E34 525iA 1989
 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Ainakin tarvike varsissa on pieniä pituuseroja, myös puslan kiinnityspultin reikä on hieman väljä...Originally posted by TheRipper View PostMutta sehän on sitten ihan toinen juttu jo...mutta reaktiotankojen vaihdos ei muuta kulmia mitenkään....eli kyllä ennenkin sitten on jo suuntaus ollut jonkin verran pielessä.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
 ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
 Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
 Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
 Nakkaa privaa jos tarvetta. 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Onko näin? Tuohan on hieman huolestuttavaa jos on. Mutta tuskin nyt muutaman millin heitto vielä kulmia pieleen saa...:thinkOriginally posted by peto2 View PostAinakin tarvike varsissa on pieniä pituuseroja, myös puslan kiinnityspultin reikä on hieman väljä...
 
 Täytyy kyllä sitten hieman tarkkailla, en kyllä ole mitään havainnut ainakaan vielä. (knock on wood)F10 523iA 2010
 
 Ex: E39 528iA 1997
 Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
 Ex: E65 745iA 2003
 Ex: E46 318i 1998
 Ex: E34 525iA 1989
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Omalla kohdalla huomasin tämän siten että vaihdoin varret muutama vuosi sitten, samalla kulmat säädettiin. Nyt hiljattain toisesta alatukivarresta meni nivel väljäksi, vaihdoin uuden varren ja nyt on ratti n. 15 astetta vinossa. Ero on niin pieni ettei ajossa huomaa muuta eroa kuin tuon ratin vinouden.Originally posted by TheRipper View PostOnko näin? Tuohan on hieman huolestuttavaa jos on. Mutta tuskin nyt muutaman millin heitto vielä kulmia pieleen saa...:think
 
 Täytyy kyllä sitten hieman tarkkailla, en kyllä ole mitään havainnut ainakaan vielä. (knock on wood)F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
 ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
 Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
 Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
 Nakkaa privaa jos tarvetta. 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 E38 ja E34 itsellä kanssa on mennyt ihan vinksalleen tukivarsien vaihdon jälkeen. Niissä tosin vaihtoin alatukivarret myös, joten pelkkien reaktiotankojen vaihdosta ei ole kokemusta kuin tuon E39:n kohdalla.
 
 Aion kyllä käyttää jatkossakin säädössä kun se nyt ei niin arvokasta itselle ole.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 E39 -97 ja Abs valo ongelmana edelleen.
 
 Eli tämä tuli mulle jo tällaisenaan, joten ei tietoa miten vika ilmeni.
 
 ja itse ongelmaan:
 -Inpalla luettuna vikakoodi, oikea taka-anturi nopeus 12kmh.
 -live data ei näytä mitään pyörimisnopeutta ko. renkaalle.
 -anturi vaihdettu, sama vika
 -johdot mitattu perästä keulaan, on ok.
 
 Eli kumpaan tässä nyt kallistuu?
 Viallinen boksi? vai takapyörän laakeri?
 
 Jos esim. edellinen omistaja on anturia vaihtaessaan porannut laakerin paskaksi, niin pitäisikö sieltä silti "jotain" nopeutta tulla pätkivästi live-dataan tai jotain? nyt näyttää pyörittäessä aina vain nollaa.
 
 Boksi on kuitenkin bosch 5.0, jonka näköjää naapurimaasta saisi kotiovelle 30-40€, joten ei mikään kallis testi?
 
 Kummasta lähtisitte liikkeelle?MOI !
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Laakeri on mennyt kun muut on kunnossa sama oli itellä ei tietoa livedatas vaihoin laakerin jo alko toimiiOriginally posted by Inhuman View PostE39 -97 ja Abs valo ongelmana edelleen.
 
 Eli tämä tuli mulle jo tällaisenaan, joten ei tietoa miten vika ilmeni.
 
 ja itse ongelmaan:
 -Inpalla luettuna vikakoodi, oikea taka-anturi nopeus 12kmh.
 -live data ei näytä mitään pyörimisnopeutta ko. renkaalle.
 -anturi vaihdettu, sama vika
 -johdot mitattu perästä keulaan, on ok.
 
 Eli kumpaan tässä nyt kallistuu?
 Viallinen boksi? vai takapyörän laakeri?
 
 Jos esim. edellinen omistaja on anturia vaihtaessaan porannut laakerin paskaksi, niin pitäisikö sieltä silti "jotain" nopeutta tulla pätkivästi live-dataan tai jotain? nyt näyttää pyörittäessä aina vain nollaa.
 
 Boksi on kuitenkin bosch 5.0, jonka näköjää naapurimaasta saisi kotiovelle 30-40€, joten ei mikään kallis testi?
 
 Kummasta lähtisitte liikkeelle?NO FOODS NO FARMS
 
 Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa 
 e39 523i vm:97
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 E39 viskon toiminta! Löytyy ylimääränen tollanen limppu, käsin kun ottaa 32mm mutterists kiinni ja toisella kädellä itse viskon limpusta. Niin jaksaa käsillä pyörittää erisuuntiin ja samansuuntaisesti myös. Oisko tuo nyt sitte toimiva?
 En oo aikasemmin paljon noit viskoja käsissä pidelly!-Raahe connection-
 E39 LeMans BlueM5
 E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
 E39 523i Montrealblau
 E34 DiamantSchwartz 535i
 Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Mistä johtuu että -97 523 ei anna 5-sylinterille nähtävästi kipinää, 300km ajettu tulppa on kuin uusi ja muissa pytyissä tulpat on vähän vaaleita. Eikös vaaleus tulpassa viittaa imuvuotoon? Parikertaa on antanut vikakoodin: Cylinder 5 ingination, mutta ei aina. Eli puola kuitenkin yleensä sytyttää?Last edited by 523i; 25-10-2015, 11:11.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Ehkä. Ei voi testata noin.Originally posted by _Rontti View PostE39 viskon toiminta! Löytyy ylimääränen tollanen limppu, käsin kun ottaa 32mm mutterists kiinni ja toisella kädellä itse viskon limpusta. Niin jaksaa käsillä pyörittää erisuuntiin ja samansuuntaisesti myös. Oisko tuo nyt sitte toimiva?
 En oo aikasemmin paljon noit viskoja käsissä pidelly!
 
 Kylmänä kuuluukin pyöriä molempiin suuntiin. Lämpimänä sitä ei voi pysäyttää moottorin käydessä esim. sanomalehdellä. Älä työnnä sinne käsiä!
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Vaihda alkuun tulppa ja puola toisiin sylintereihin ja katso siirtyykö vika.Originally posted by 523i View PostMistä johtuu että -97 523 ei anna 5-sylinterille nähtävästi kipinää, 300km ajettu tulppa on kuin uusi ja muissa pytyissä tulpat on vähän vaaleita. Eikös vaaleus tulpassa viittaa imuvuotoon? Parikertaa on antanut vikakoodin: Cylinder 5 ingination, mutta ei aina. Eli puola kuitenkin yleensä sytyttää?
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Vika siis pysyi samassa sylinterissä kun vaihdoit puolan ja tulpan eri paikkaan?Originally posted by 523i View PostVoisiko tukkeutunut suutin tehdä tätä vikaa, että toisinaan antaa koodit: Fuel trim bank 2, ja muutaman kerran on ollut vikakoodi cylinder 5 ingination.
 Luulisi että kiihdytys olisi heikkoa jos yksi sylinteri ei polta ollenkaan?
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Comment