E39 kysymyksiä ja vastauksia XIV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
-
-
Originally posted by DarkWarder65 View PostKattelin tuolta realoem.com sivustolta niin siellä lambda määrä olisi 2 kpl.
tietysti jos joku haluaa vielä sen tarkistaa niin tässä 7 viimestä win numeroa BM57271, kuvan mukaan lambdat tulis kuskinpuoleiseen putkeen ja ennen kattia ja jälkeen katin, tosin siellä on toinenkin kuva missä lambda tulee katin jälkeen miten tuossa mulla on mutta lambdat tulee molemmille puolille, tiedä sitten kumpi tässä on nyt se oikea sitten. jos joku käy tsekkaamassa ja viisaampana kertoo kumpi on se oikea sitten.
https://www.realoem.com/bmw/enUS/par...BMW-535i&mg=18 tuossa suora linkki kuviin missä näkyy molemmat vaihtoehdot, mutta kumpi sitten pitäs olla tuossa minun versiossa.
No mitkä osat löytyy listalta?
E: tuli vaan mieleen että jos siellä on todella vain yhdet lambdat ja vieläpä kattien jälkipuolella niin. Olisko joku kyläseppä heppaillu sinne tarvikekatit väärinpäin? Jos näin niin varmasti toimii ihan pitkin vittuaLast edited by peto2; 28-08-2019, 21:24.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by DarkWarder65 View PostKattelin tuolta realoem.com sivustolta niin siellä lambda määrä olisi 2 kpl.
tietysti jos joku haluaa vielä sen tarkistaa niin tässä 7 viimestä win numeroa BM57271, kuvan mukaan lambdat tulis kuskinpuoleiseen putkeen ja ennen kattia ja jälkeen katin, tosin siellä on toinenkin kuva missä lambda tulee katin jälkeen miten tuossa mulla on mutta lambdat tulee molemmille puolille, tiedä sitten kumpi tässä on nyt se oikea sitten. jos joku käy tsekkaamassa ja viisaampana kertoo kumpi on se oikea sitten.
https://www.realoem.com/bmw/enUS/par...BMW-535i&mg=18 tuossa suora linkki kuviin missä näkyy molemmat vaihtoehdot, mutta kumpi sitten pitäs olla tuossa minun versiossa.
Lambdojen pitää olla molemmissa putkissa. Ei oikein tuo säätö toimi jos vain toisen puolen pankkia säädellään.
Kattien jälkeen voi olla valvontaan lambdat mutta mielestäni ei kaikissa ole. Eikä tuossa sinunkaan linkissä ole tuolle jälkimmäiselle lambdalle numeroa.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View PostNo mitkä osat löytyy listalta?
E: tuli vaan mieleen että jos siellä on todella vain yhdet lambdat ja vieläpä kattien jälkipuolella niin. Olisko joku kyläseppä heppaillu sinne tarvikekatit väärinpäin? Jos näin niin varmasti toimii ihan pitkin vittuaE39 535i M62 1998
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostDecooderi sanoo että koneesi on M62 ilman tu:ta joten vanokseton.
Lambdojen pitää olla molemmissa putkissa. Ei oikein tuo säätö toimi jos vain toisen puolen pankkia säädellään.
Kattien jälkeen voi olla valvontaan lambdat mutta mielestäni ei kaikissa ole. Eikä tuossa sinunkaan linkissä ole tuolle jälkimmäiselle lambdalle numeroa.E39 535i M62 1998
Comment
-
-
Originally posted by DarkWarder65 View Postpitäskö sinne sitten tehdä reiät ja mutteri lambdoille ennen kattia, tuossa yksi kaveri täällä sano että ekat lambdat olis pakosarjassa?
Näkyikös sinulla muuten inpassa post cat lambda? Jos muisti pitää paikkaansa niin sanoit sellaisesta.
Silloin ovat varmaankin sarjoissa nuo lambdat.Last edited by Muurahainen; 28-08-2019, 21:43.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostKurkkaa näkyykö siellä sarjoissa niitä lambdoja. Mielestäni ovat siellä vasta TU malleissa kun katit ovat edempänä ja kiinni niissä sarjoissa.
Näkyikös sinulla muuten inpassa post cat lambda? Jos muisti pitää paikkaansa niin sanoit sellaisesta.
Silloin ovat varmaankin sarjoissa nuo lambdat.
nyt en tohon sano mitään näkyikö, pitää tarkistaa kunhan menen hallille.Last edited by DarkWarder65; 28-08-2019, 22:12.E39 535i M62 1998
Comment
-
-
Kampuran asentotunnistin vai bensapumppu M54
Kirjottelen tänne, jotta olisi tiedossa mahdollisen vianetsinnän kannalta
M54 520i / vuosimallia 2002
Vikakuvaus
Käynnistyy huonosti, veto tuntuu olevan poissa, välillä sammuilee tyhjäkäynnillä yms.
----
Noh oireet viittaavat tuohon kampuran asentotunnistimeen hyvinkin
Paria ihmistä haastattelin joilla ollut samat oireet ja kampuran anturi ollut rikki.
Ennen korjausta kokeilin käynnistellä ja starttaa, mutta ei kummemmin edes lupaile. Noh uusi anturi paikalle ja lähti kun palmun alta.
Pari-kolme kertaa käynnisteltiin ja ajettiin pata lämpimäksi, ei mitään ongelmaa.
Annettiin olla sammuksissa joku 15min ja ihan kuollut. Ei yhtäkkiä edes lupaa mitään.
Jumauta että piti miettiä että mikähän juttu tää on, onko anturi mennyt jo rikki vai mitä persettiä.
Takapenkki pois ja bensapumppua kuuntelemaan.
Kävi tuo pumppu todella vaihtelivasti sykkien kun laittoi virrat päälle. Välillä pyöri, välillä ei. Välillä käynnistyi hetkeksi, sitten pumppu lakkasi pyörimästä ja auto luonnollisesti sammui.
Kannattaa päästää polttoainekiskosta paineet pois ja laitella virtoja päälle ja katsoa onko painetta ilmaantunut.
Noh uusi bensapumppu kiinni ja auto on kun toiselta planeetalta.
"Vetoja" lötyy ihan eri tavalla kun auto saa pitkästä aikaa kakkua.
Uusi bensapumppu myös kuulostaa aivan eri vehkeeltä kun tuo edellinen.
Toivottavasti tästä on jollekin apua jatkossa!
Voihan se olla että noi oli molemmat samaan aikaan paskana tuolla, tiedä sitten.Last edited by Lördagskorv; 29-08-2019, 09:00.E92 M3 -10 Jerezschwarz
E28 528i -84 Diamantschwarz
G20 320e -22 Sunset Orange
Youtube @wheelwallgarage Instagram: @alexxmichael
E92 M3 -08 Silverstone 2
E38 740i -00 Imolarot 2
E46 320d -02 Orientblau
Comment
-
-
M62B44 koneeseen pientä jakopääjumppaa suunnitteilla. Yhdestä laahaimesta löytyi 2cm pituinen pätkä öljypohjasta kun öljypumpun kiinnitys tarkistettiin. Jakoketju, kiristin ja 3kpl laahainta tarkoitus vaihtaa ainakin plus tiivisteitä. Kysymys: Jäin miettimään noita "yläpään" nokkien välisiä suoria ketjuja joissa on vain kiristimet ilman mitään laahaimia, onko porukalla ollut ongelmia näiden kanssa, pitäisikö nekin vaihtaa vai voisikohan niiden vanhojen antaa olla?
Mitään ylimääräisiä ääniä ei ole vielä koneesta kuulunut ja tuo kiristin on myös kuittien perusteella ilmeisesti vaihdettu jo kerran vuonna 2015, mittarissa nyt 309 tkm.E39 540i -96 Ajamisen iloa
E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin
Comment
-
-
Hei, sopiiko e39 facelift umpioihin prefacelift etulasi, ns. "pleksi"? Aamulla meni toinen käyttöauton etuplekseistä rikki (facelift, xenon, valkovilkku) ja elintenluovuttajalla olisi prefacelift valot (H7-halogeenit, porkkanavilkut). Tuosta faceliftistä tuli säätötangot vaihdettua puoli vuotta sitten ja etupleksin saa kyllä saunottamisella helposti irti, mutta sopiiko pre-facelift paikalleen ja umpioon kiinni? Kiire olisi korjata..
Kiitos!
/Tommi
Comment
-
-
Originally posted by EDF7X40 View PostHei, sopiiko e39 facelift umpioihin prefacelift etulasi, ns. "pleksi"? Aamulla meni toinen käyttöauton etuplekseistä rikki (facelift, xenon, valkovilkku) ja elintenluovuttajalla olisi prefacelift valot (H7-halogeenit, porkkanavilkut). Tuosta faceliftistä tuli säätötangot vaihdettua puoli vuotta sitten ja etupleksin saa kyllä saunottamisella helposti irti, mutta sopiiko pre-facelift paikalleen ja umpioon kiinni? Kiire olisi korjata..
Kiitos!
/Tommi
Comment
-
Comment