Tänään luettiin vikakoodit autosta ja moottorin merkkivalon palamisen syyksi paljastui "nokka-akselin asentotunnistin, ryhmä 2". Kumpaahan anturia tuo "ryhmä 2" mahtaa tarkoittaa kun jäi kysymättä?
E39 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ei mitään ihmeellistä, nimimerkillä kuukauden sisään kolmesti vai neljästi irrottanut ja ilmannutOriginally posted by Tomppa80 View PostOnko 523ia syylarin vaihdossa mitään erikoisempaa huomiota vaativaa asiaa, eli onko homma muutako vanha vittuun ja uusi paikoilleen. Ja toki pitää huokioida ilmaus, että tulee hartaudella tehtyä. Auto on -96.
Tosin ei sieltä itellä tullu kuin max 3l pois ainetta niin ilmausta ei tarvinnut ees periaatteessa paljon tehdä.
Comment
-
Kiitän ja kummaran. En jännitä nyt hommaa ollenkaan.Originally posted by jukkae View PostEi mitään ihmeellistä, nimimerkillä kuukauden sisään kolmesti vai neljästi irrottanut ja ilmannut
Tosin ei sieltä itellä tullu kuin max 3l pois ainetta niin ilmausta ei tarvinnut ees periaatteessa paljon tehdä.
Mercedes Benz E -07
BMW 523i -96
Volvo v70t5 -99
Harley Davidson Electra Glide -00
Solifer SM -75
Comment
-
Vaimon kasvava masu tekee vaikeaksi ulottua e39:n polkimille (vakiopenkin kaikki säädöt on käytetty + tyyny selän takana ja ratti on niin ylhäällä ja sisällä kuin mahdollista). Korottaako nuo alumiiniset polkimen"pinnat" niitä? Pari senttiä jo auttaisi, niin masu ei likisty rattiin seuraavien kuukausien aikana.
Muuten vaimo on ollut joulukuussa ostettuun '01 530i farkkuun oikein tyytyväinen. Loppujen lopuksi sen käännyttäminen isolla ja turvallisella autolla ajajaksi oli yllättävän helppoa.
t tommi
Comment
-
eikai ne nyt ihan paria senttiä nosta ne alumiinit...:thinkOriginally posted by EDF7X40 View PostVaimon kasvava masu tekee vaikeaksi ulottua e39:n polkimille (vakiopenkin kaikki säädöt on käytetty + tyyny selän takana ja ratti on niin ylhäällä ja sisällä kuin mahdollista). Korottaako nuo alumiiniset polkimen"pinnat" niitä? Pari senttiä jo auttaisi, niin masu ei likisty rattiin seuraavien kuukausien aikana.
Muuten vaimo on ollut joulukuussa ostettuun '01 530i farkkuun oikein tyytyväinen. Loppujen lopuksi sen käännyttäminen isolla ja turvallisella autolla ajajaksi oli yllättävän helppoa.
t tommi
meillä vaimo mahansa kanssa ylettää, tosin automaatti niin ei tarvi ylttää kytkintä pohjatakaan. Hassua, e46:ssa (man.) ei vaimolla, eikä itelläkään (173cm) ylttäny kytkinjalka kunnolla pohjaan, jos penkki ei ollu ihan edessä ja korkeussäätö ylempänä kuin pohjassa...
ja tuohon isoon autoon; sama juttu, vaimo oli kovasti vastaan ensimmäistä e39:ä, vielä farkkua. Sitte ku tottu ajaan, niin pienempi ei ollu yhtään niin kiva
_____________________________________________________________________________________At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train
[ Focus stw ]
[ A6 C7 3.0tdi Q ]
Comment
-
Oliskohan mahdollisesti vasenlohko/kansi kyseessä.Originally posted by Jucke View PostTänään luettiin vikakoodit autosta ja moottorin merkkivalon palamisen syyksi paljastui "nokka-akselin asentotunnistin, ryhmä 2". Kumpaahan anturia tuo "ryhmä 2" mahtaa tarkoittaa kun jäi kysymättä?
Ext. bmw:t
e28 518i -87
e34 518i -92
e39 540ia sedan 7/98
e39 540ia sedan 9/98
e39 540ia tour. 12/98
E34 525i Touring 7/92
Vikakoodien lukua/nollausta.
e39 540 ia sedan 7/96
Comment
-
-
Voihan auto edetä taaksepäinkin..Originally posted by kaol View PostKuskinpaikallakin voi istua väärin päin, mutta vasen ja oikea katsotaan auton etenemissuuntaan.
No öh miten turha postaus. Anteeksi.
Fiat Punto 1.2 Dynamic '05
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset BMW + koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Ja monimerkkitesteri löytyy myös.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
Juu voi tai vaikka ylösalaisinOriginally posted by kaol View PostKuskinpaikallakin voi istua väärin päin, mutta vasen ja oikea katsotaan auton etenemissuuntaan.
Ei vaan tämä oli minulle selvää mutta kaikille ei aina tunnu olevan joten ajattelin ybervarmuudeksi kysyä vielä.E34 ///M5 3.8 '93,
ex: E38 740i '00 E34 535i '88, E39 540ia M-sport '00, E34 535i '91, E34 520i '88


Comment
-
Semmonen kysymys tälläkertaan, että pystyykö karvalakki eekolmeysissä jotenkin ohjelmoimaan ajovaloja? Esim, syttyy kun painaa napista ovet auki tms? :think Vai pystyykö missään?
. (Olis niinpaljon muutakin kysyttävää autosta, koska itselle on auto aika uusi. Mutta tällä mennään tälläkertaa
)
Sitten tähän en ole vastausta saanut vielä, eli ohjaus on jäykkä välillä. Välillä ohjaus tehostuu normaalisti, mutta välillä on jäykkä jostain kohtaan. Mikähän mahtaa mättää? Onko tehostimen pumppu viimeisimmillään, vai mikäs on ongelmana? Nesteet on vaihdettu, eikä ollut vaikutusta.Last edited by Korpraali; 02-02-2011, 23:30.BMW F30 335i xDrive ///M-Sport Individual
Ex: BMW E60 535d LCI ///M-Sport Individual, BMW E60 535d ///M-Sport, E39 535i ///M-Sport, E39 528i
Comment
-
-
Nojoo, mutta nyt kuitenkin puhutaan useiden litrojen/10tkm kulutuksista näissä kyseisissä moottoreissa, vaihteluvälin ollessa juuri mainitsemasi muutamasta desistä hirmuisiin lukemiin (~10ltr/10tkm). Ja tuo vielä olisi netistä löytyvien huhupuheiden mukaan täysin normaalia BMW:n mukaan.Originally posted by Macinaggio View PostÖljynkulutus ei missään minun autoissani ole koskaan ollut lineaarista.
Nykyisessä 530:ssä ensimmäiset 8 tkm menee lähes ilman mittatikussa näkyvää kulutusta, sen jälkeen 15 tkm mennessä öljyä on tullut lisätyksi n.7 dl, joten öljynkulutus on tuolla 15 tkm vaihtovälillä 5 dl/10 tkm. Tuo em. on nahkahousun öljynvaihtolipukkeen mukaisella Valvoline 10w40-öljyllä. Talveksi vaihdoin Mobilin 0w40:n, mutta olen viitsinyt saksankitkoilla luistella vain muutaman tuhat km, jona aikana öljynkulutus näyttäisi suuremmalta. En varmaankaan enää laita 0w-:tä, mutta 15w- toisaalta varmaan on ainakin talvikäytössä liian jäykkää.
Öljynvaihtovälillä lisääntyvä öljynkulutus kertoo minun laiselleni romanttiselle ylihuoltajalle, että moottori pyytää uutta öljyä vanhan öljyn ominaisuuksien heikentyessä ja tätä pyyntöä olen aina noudattanut huoltovihoista ja -valoista riippumatta. Eikä ole koskaan tarvinnut viedä autoa autokorjaamoon huoltoon tai korjaukseen.
Onko näin ja mikä tuon aiheuttaa? Mikä aiheuttaa vaihtelun eri yksilöiden välillä? Mitä on odotettavissa jos kone syö litratolkulla öljyä esim. 10tkm ajosuoritteella? Mm. näihin olisi mielenkiintoista saada vastaukset. :think
Comment
-
Omasta 530d:stä meni jäähdyttimen viskokytkin, tähän kysynkin: Mitä eroa on eri mallien (bensa/diesel + eri konetyypit) viskoilla? Koska löysin käytettynä viskon joka on kuvassa TÄYSIN samannäköinen mutta 528i:stä.
Onko näissä mitään eroja?Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
Youtube-kanavani (Jax_KiBez)
_____________________________________
Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
Tästä mun kaluston showroomiin
Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.
Comment
Comment