Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pasco
    Newbiemmer
    • Apr 2010
    • 13
    • Urku

    Muutama kysymys, auto E39 520 Touring vm.97. 1.Onko kaikissa aukeava takaluukunlasi? Mulla ei pitänyt olla, mutta tänään jäikin takaluukkua sulkiessa lasi ylös. Meni vielä kiinnikin kun vähän paino. En vaan löydä mitään mistä ton sais auki? Nyt aukesi siis ihan vahingossa. 2.Osaako joku 520 steptronicin omistaja sanoa, mikä on kierros/ja kulutusmittarin lukema 85 ja 105 km/h nopeuksissa. Itsellä tuntuu meno olevan todellä epävakaata. Ihan niinkuin ei vaihtais vitosta silmään. Voinko vaihtaa käsivalinnalla vitoselle kesken ajon? Meneekö sekään päälle? 3.Nouseeko muilla 2-3 vaihteen välillä kierrokset yli 5000? Missä kohtaa ton pitäis vaihtaa?

    Comment

    • PinkkiDe
      Newbiemmer
      • Oct 2010
      • 5
      • Vantaa

      Ois pien kysymys 96vm E39 523i (2,5l) automaatista, on semmonen ongelma että kun auton sammuttaa niin sisäilman lämmitin, pelkääjänpuolen jalkatilassa jää päälle, vaikka mitä yrittää tehdä. Se imee akun tyhjäksi ja vasta sitten sammuu, tätä jatkunut noin 2vk. vikakoodia lukiessa tuli seuraavaa:

      Ohjainlaitediagnoosi BMW Autom. Ilmastointi 1.2.1 vika muisti
      21 lisävesipumppu lisä-/seisontalämm.
      Maavuoto
      Vikojen määrä 1

      Yritin huvikseni ottaa sulakkeen pois tuosta seisontalämmityksestä mutta ei ollut mitään vaikutusta, maavuotoa en ole vielä löytänyt. Mistä tommosta kannattaisi etsiä, vai kannattaako sitä itse yrittää ollenkaan?

      Comment

      • Jürgen_
        Bimmer Enthusiast
        • May 2008
        • 2707
        • Mylsä

        Originally posted by Pasco View Post
        Muutama kysymys, auto E39 520 Touring vm.97. 1.Onko kaikissa aukeava takaluukunlasi? Mulla ei pitänyt olla, mutta tänään jäikin takaluukkua sulkiessa lasi ylös. Meni vielä kiinnikin kun vähän paino. En vaan löydä mitään mistä ton sais auki? Nyt aukesi siis ihan vahingossa. 2.Osaako joku 520 steptronicin omistaja sanoa, mikä on kierros/ja kulutusmittarin lukema 85 ja 105 km/h nopeuksissa. Itsellä tuntuu meno olevan todellä epävakaata. Ihan niinkuin ei vaihtais vitosta silmään. Voinko vaihtaa käsivalinnalla vitoselle kesken ajon? Meneekö sekään päälle? 3.Nouseeko muilla 2-3 vaihteen välillä kierrokset yli 5000? Missä kohtaa ton pitäis vaihtaa?
        Se lasi aukeaa siitä pienestä mustasta pyyhkimen luona olevasta kahvantapaisesta puristamalla, liipasin siis alapuolella
        Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

        Comment

        • Haju69
          Administrator
          • Nov 2005
          • 16405
          • Leppävirta

          Originally posted by Pasco View Post
          Muutama kysymys, auto E39 520 Touring vm.97. 1.Onko kaikissa aukeava takaluukunlasi? Mulla ei pitänyt olla, mutta tänään jäikin takaluukkua sulkiessa lasi ylös. Meni vielä kiinnikin kun vähän paino. En vaan löydä mitään mistä ton sais auki? Nyt aukesi siis ihan vahingossa. 2.Osaako joku 520 steptronicin omistaja sanoa, mikä on kierros/ja kulutusmittarin lukema 85 ja 105 km/h nopeuksissa. Itsellä tuntuu meno olevan todellä epävakaata. Ihan niinkuin ei vaihtais vitosta silmään. Voinko vaihtaa käsivalinnalla vitoselle kesken ajon? Meneekö sekään päälle? 3.Nouseeko muilla 2-3 vaihteen välillä kierrokset yli 5000? Missä kohtaa ton pitäis vaihtaa?
          Jyrgeni vastasikin jo pyyhin kysymykseesi.

          2. kysymykseen liittyen kysyn sinulta millainen rengastus alla?
          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
          E32 Diamantscwharz 750iL '94

          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

          Comment

          • aripaa
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2006
            • 520
            • Kuhmo

            Originally posted by -JMV- View Post
            Alkaa olemaan etuiskarit tiensä päässä ja tarvisi ostaa uddet, mutta on vähän epäselvää mitä tilata... Varustelistassa lukee sport suspension, niin edellisessä luki m-sport suspension, niin onko tuo sama? Soitin laakkoselle ja sanoi, että touringin kohdalla luki pelkästään sport, mutta sedanin kohdalla m-sport, eikä osannut kertoa onko minulla tehtaan m-sport alusta.

            Oliskohan kellään tietoa?

            Eiköhän se ole sama, en usko että Bmw:llä olisi kolmea eri alustaa e39:ssä, vakio, sport ja m-sport, mistä sitä kaikkea tietää
            Ext. bmw:t
            e28 518i -87
            e34 518i -92
            e39 540ia sedan 7/98
            e39 540ia sedan 9/98
            e39 540ia tour. 12/98
            E34 525i Touring 7/92

            Vikakoodien lukua/nollausta.

            e39 540 ia sedan 7/96

            Comment

            • aripaa
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2006
              • 520
              • Kuhmo

              Originally posted by Pasco View Post
              Muutama kysymys, auto E39 520 Touring vm.97. 1.Onko kaikissa aukeava takaluukunlasi? Mulla ei pitänyt olla, mutta tänään jäikin takaluukkua sulkiessa lasi ylös. Meni vielä kiinnikin kun vähän paino. En vaan löydä mitään mistä ton sais auki? Nyt aukesi siis ihan vahingossa. 2.Osaako joku 520 steptronicin omistaja sanoa, mikä on kierros/ja kulutusmittarin lukema 85 ja 105 km/h nopeuksissa. Itsellä tuntuu meno olevan todellä epävakaata. Ihan niinkuin ei vaihtais vitosta silmään. Voinko vaihtaa käsivalinnalla vitoselle kesken ajon? Meneekö sekään päälle? 3.Nouseeko muilla 2-3 vaihteen välillä kierrokset yli 5000? Missä kohtaa ton pitäis vaihtaa?

              Vikakoodin lukuun noitten tekniikka murheiden kanssa, voit vaihtaa vitosen ajaessa manuaalisti,
              Vaihtaako manuaali ohjelmalla normaalisti ylöspäin kaikilla vaihteilla ilma että tarvitsee vetää joka pykälällä 5000 asti.
              Ext. bmw:t
              e28 518i -87
              e34 518i -92
              e39 540ia sedan 7/98
              e39 540ia sedan 9/98
              e39 540ia tour. 12/98
              E34 525i Touring 7/92

              Vikakoodien lukua/nollausta.

              e39 540 ia sedan 7/96

              Comment

              • Tomppa80
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2006
                • 2088
                • Raahe

                Autoni pomppas katsastuksessa. Mm. ABS keltainen merkkivalo ei inssin mielestä toiminut, oli joko palanut tai järjestelmä epäkunnossa ---> jälkitarkastus. Autossa oli muitakin hylkäykseen johtavia vikoja mm. päästöt. Mutta totesin, että merkkivalohan syttyy kun kytkee sytytysvirran päälle, mutta vaatii, että auto on ollut sammutettuna jonkin aikaa. Oliko inssi hätiköinyt hommassa, eli ei tiennyt, että auton pitää olla jonkin aikaa sammutettuna, vai onko autossa vikaa?
                Mercedes Benz E -07
                BMW 523i -96
                Volvo v70t5 -99
                Harley Davidson Electra Glide -00
                Solifer SM -75

                Comment

                • Pasco
                  Newbiemmer
                  • Apr 2010
                  • 13
                  • Urku

                  Originally posted by Haju69 View Post
                  Jyrgeni vastasikin jo pyyhin kysymykseesi.

                  2. kysymykseen liittyen kysyn sinulta millainen rengastus alla?
                  Renkaat on 225/55. Kulutusmittaria on todella vaikea saada alle 10 lukemiin. Eli myöhään vaihtaa kaikilla vaihteilla. En oo vielä koittanu vaihtaa "manuaalisesti" vaihteita. Täytyy kokeilla sitä huomenna.

                  Comment

                  • Haju69
                    Administrator
                    • Nov 2005
                    • 16405
                    • Leppävirta

                    Originally posted by Pasco View Post
                    Renkaat on 225/55. Kulutusmittaria on todella vaikea saada alle 10 lukemiin. Eli myöhään vaihtaa kaikilla vaihteilla. En oo vielä koittanu vaihtaa "manuaalisesti" vaihteita. Täytyy kokeilla sitä huomenna.
                    Juu. Tarkoitin ihan tarkkaa tietoa. Eli myös vannekoko siis jotain tänne välille? 15,16,17,18,19,20,21,22"... No juu, ei se voi olla 22 mut kunhan heitin. Kohta joku ois vetäny jo herneitä.

                    Sehän steppi sekoo jos rengaskoko on metsässä tai siis vierintä halkaisija vai mikä se oli.. Viisaammat osaa tarkentaa, mutta nyt vaikuttas että vika on jossain muualla.
                    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                    E32 Diamantscwharz 750iL '94

                    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                    Comment

                    • kaikkone
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2010
                      • 933
                      • Villähde

                      Originally posted by PinkkiDe View Post
                      Ois pien kysymys 96vm E39 523i (2,5l) automaatista, on semmonen ongelma että kun auton sammuttaa niin sisäilman lämmitin, pelkääjänpuolen jalkatilassa jää päälle, vaikka mitä yrittää tehdä. Se imee akun tyhjäksi ja vasta sitten sammuu, tätä jatkunut noin 2vk. vikakoodia lukiessa tuli seuraavaa:

                      Ohjainlaitediagnoosi BMW Autom. Ilmastointi 1.2.1 vika muisti
                      21 lisävesipumppu lisä-/seisontalämm.
                      Maavuoto
                      Vikojen määrä 1

                      Yritin huvikseni ottaa sulakkeen pois tuosta seisontalämmityksestä mutta ei ollut mitään vaikutusta, maavuotoa en ole vielä löytänyt. Mistä tommosta kannattaisi etsiä, vai kannattaako sitä itse yrittää ollenkaan?
                      Tuollainen vikakoodi on yleinen (tosin englanniks joten veikkaan että samasta asiasta kyse), omassani tulee tuo koodi aina, tosin ilmeisesti johtuu jälkiasenteisesta webastosta, ei ole ollu haittaa..

                      Tuo että puhallin jää pöhisemään omiaan vaikuttas tuolta siili vialta?

                      Comment

                      • kaikkone
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2010
                        • 933
                        • Villähde

                        Hei, mitäs öljyä te käyttäsitte tuohon ohjauksen tehostukseen?
                        Käväsin ostamassa varaosaliikkeestä jotai hydrayliöljyä joka oli tarkotettu bmw:lle ja takana luki hydrauli laitteet ja ohjauksentehostus.
                        Väri oli sininen-vihreän välimaasto.
                        Vaihtaessa huomasin että saamari että oli menny tyhjäks säiliö, samalla pistin paremmat letkunkirstimet säiliön pohjaan -> entiset alkuperäset ei pitäny enää mitää.
                        Ekat mömmöt kun laitoin ja aloin kääntelee niin kääntäminen oli ekan kierroksen ajan _tosi kevyt_ sellanen ku se on joissaki toisissa autoissa, anopin xsarassa on mielestäni tosi kevyt tehostin ja tuossa oli hetken niin, sen jälkeen kun lisäilin ja vaihtelin nesteitä niin alkoi palautua entiseen malliin, tuntui jopa jäykemmältä.. Noh litran purkki tyhjäks ja liikenteeseen.. Voi moro että eka mutka oli jäykkä. ihan ku tehostinta ei olis ollu ollenkaan. Noh paniikissa pysäytys ja tarkistus ettei vuoda mistään. ei ainakaan uudet liitännät vuotanu.. Noh pidempää ajoa kauppaan ja testausta. Normaalilta / hiukan jäykemmältä se ehkä tuntui ja kaupan pihassa kokeilin käännellä niin pyöri ehkä samanlailla kuin ennen.

                        Eli mitä mieltä olette. onko tommonen epämääränen purkki jossa ei lukenu atf kelpaavaa tavaraa?

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          Originally posted by kaikkone View Post
                          onko tommonen epämääränen purkki jossa ei lukenu atf kelpaavaa tavaraa?
                          Ei.

                          Luultavasti ne ei ollut sekotuskelpoisia ja noita jäykkä ohjaus -tilanteita tulee tulevaisuudessa lisää, tuurilla se klöntti liukenee tai jää jonnekin järjestelmässä niin ettei mitään suuria ongelmia tule. Ei kannattais kokeilla tuollaisia, niillä kun voi joutua tilanteeseen että ainoa mikä auttaa on hammastangon ja pumpun purku osiksi, sekä kaikkien letkujen ja putkien uusinta...
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • Clavurion
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2005
                            • 9159
                            • Oulu

                            Ohjaustehostimeen käy ihan perus-ATF. Tai sitten huuhtelee systeemin ja vaihtaa tilalle notkeammat synteettiset, Pentosin CHF 11S (Febi S6161). Ainakin allekirjoittaneen toimesta löytyy foorumilta yksinkertaiset ohjeet huuhteluvaihtoon. Omaan E39:iin vaihdoin 3 vuotta sitten ATF:n tilalle Febi S6161 ja hyvin on rokannut.
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • kaikkone
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2010
                              • 933
                              • Villähde

                              Originally posted by Cell View Post
                              Ei.

                              Luultavasti ne ei ollut sekotuskelpoisia ja noita jäykkä ohjaus -tilanteita tulee tulevaisuudessa lisää, tuurilla se klöntti liukenee tai jää jonnekin järjestelmässä niin ettei mitään suuria ongelmia tule. Ei kannattais kokeilla tuollaisia, niillä kun voi joutua tilanteeseen että ainoa mikä auttaa on hammastangon ja pumpun purku osiksi, sekä kaikkien letkujen ja putkien uusinta...
                              Nonni, heti rankastaa kun ei käyny etukäteen forumilta utelemassa asioita. Menee siis tänään kaksi purkillista jotai vaikkapa valvolinen atf:ää jotta tuo uusi mömmö lähtis mahd hyvin veke.


                              Mietin et oisko se jäykkyys johtunu siitä kun järjestelmään pääs ilmaa sen takia ku irrottelin ne letkut säiliön pohjasta?. Ei tosiaan kotipihan jälkeen tullu sitä jäykkyyttä.
                              Last edited by kaikkone; 16-10-2010, 07:23.

                              Comment

                              • TJJ
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2003
                                • 7591
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by kaikkone View Post
                                Mietin et oisko se jäykkyys johtunu siitä kun järjestelmään pääs ilmaa sen takia ku irrottelin ne letkut säiliön pohjasta?. Ei tosiaan kotipihan jälkeen tullu sitä jäykkyyttä.
                                Ilmasitko järjestelmän? Siis rattia laidasta toiseen muutaman kerran. Öljyksi Mobil 1 täyssynteettinen ATF: http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=59-0215
                                E39 528iA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎