Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TFV
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 3080
    • Nurmijärvi

    Originally posted by Bmw Dreamer View Post
    Tuossa vaihtelin jarrunesteitä, vasta etupäästä tuli vaihdettua, kun niissä oli ongelmaa katsastuksessa (40% eroa, muutenkin tosi huonot jarruvoimat).

    No, auto on tehny sitä nyt jokusen päivän ainakin, että jarrut ikäänkuin häviää, eli poljinta saakin yhtäkkiä painaa paljon enemmän, että alkaa jarruttamaan. helposti 3 cm enemmän ainakin. Sitte taas välillä suht normaalisti toimii, tai useimmiten siis.

    Nyt jarrunesteiden vaihdon jälkeen huomasin, että auto käynnissä, poljin painuu ihan pohjaan asti, kun vaan malttaa painaa. varmaan joku 5 sekuntia menee, niin on pohjassa. Onkos nyt pääsylinterissä sitte vikaa, fuskaa lävitte vai?

    Oli semmosta myrkkyä tuo vanha neste, ettei ihmekään jos on vähä sanomista. Ihan mustaa kun on purkissa, valuttaessa näyttää about moottoriöljyn väriseltä. Paljon on ollu vettä seassa ja muut paskaa..

    Sanottakoon jo nyt, että voi vitun vittu...
    Ei hätiä, sulla nyt vaan on jäänyt ilmaa sinne järjestelmään.
    Uutta ilmausta vaan.
    E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

    Comment

    • Bmw Dreamer
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 2762
      • Kouvola

      Toivotaan joo. Ja kunhan saa nuo takapäänkin vielä nesteet vaihdettua...

      Ilmaa ei kyllä etupäästä enää tullut... :think

      Niin, ja siis tuo yllättävä tyhjä polkimen liike tuli ennen tuota nesteiden vaihtoa...
      BMW 520d Touring '06 314tkm
      BMW 530D Touring '99 552tkm
      BMW 320da Touring '02 427tkm
      Volvo V70 D5 '02
      Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
      Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
      Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

      Case IH 5140 Maxxum

      Comment

      • E.K.
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2010
        • 494
        • Helsinki

        En mä omaani päästany ilmaa missään vaihessa ku täällä foorumilla sanottiin et ainakin dsc varustetut tarvii ilmata testerin kanssa. Ei oo ollu sit ongelmiakaan.

        Comment

        • Bmw Dreamer
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 2762
          • Kouvola

          No tossa ei oo ku perus vakiot abs ja asc...

          Jarruttaako muuten toi asc luistavaa pyörää, vaan ainoastaan pudottaa vetoja koneesta?
          BMW 520d Touring '06 314tkm
          BMW 530D Touring '99 552tkm
          BMW 320da Touring '02 427tkm
          Volvo V70 D5 '02
          Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
          Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
          Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

          Case IH 5140 Maxxum

          Comment

          • Guest's Avatar

            Originally posted by Bmw Dreamer View Post
            Tuossa vaihtelin jarrunesteitä, vasta etupäästä tuli vaihdettua, kun niissä oli ongelmaa katsastuksessa (40% eroa, muutenkin tosi huonot jarruvoimat).

            No, auto on tehny sitä nyt jokusen päivän ainakin, että jarrut ikäänkuin häviää, eli poljinta saakin yhtäkkiä painaa paljon enemmän, että alkaa jarruttamaan. helposti 3 cm enemmän ainakin. Sitte taas välillä suht normaalisti toimii, tai useimmiten siis.

            Nyt jarrunesteiden vaihdon jälkeen huomasin, että auto käynnissä, poljin painuu ihan pohjaan asti, kun vaan malttaa painaa. varmaan joku 5 sekuntia menee, niin on pohjassa. Onkos nyt pääsylinterissä sitte vikaa, fuskaa lävitte vai?

            Oli semmosta myrkkyä tuo vanha neste, ettei ihmekään jos on vähä sanomista. Ihan mustaa kun on purkissa, valuttaessa näyttää about moottoriöljyn väriseltä. Paljon on ollu vettä seassa ja muut paskaa..

            Sanottakoon jo nyt, että voi vitun vittu...
            oothan nyt vaihtanut muutakin kun nesteet????

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8257
              • Järvikylä (Nakkila)

              Originally posted by Bmw Dreamer View Post
              No tossa ei oo ku perus vakiot abs ja asc...

              Jarruttaako muuten toi asc luistavaa pyörää, vaan ainoastaan pudottaa vetoja koneesta?
              kuulemma jarruttaa ruopivaa pyörää mutten ole kyllä huomnnut kuin tehojen häipyvän :think
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • TimE39
                Bimmer Rookie
                • Jun 2011
                • 174
                • Espoo

                Originally posted by janke View Post
                Ilmaa järjestelmässä tai vesiventtiilit jumissa! Onko sulla autossa latent heat accumulator?:think
                Järjestelmä on ilmattu vuosi sitten auton huollossa ja olin vieressä kun tämä tapahtui.

                Autossa ei mun tietääkseni kyllä ole tuota latent heat accumulatoria.

                Mitä pitäis tehä jos tuo vesiventtiili on jumissa?

                Huomasin myös sen että puskee kuskin puolelle paremmin lämmintä ku pelkääjälle.

                Rasittavaa vaa tuollanen ku välil pitää nostaa kierroksia vähän enemmän että lämpee.
                Nykyinen: Jaguar XF 3.0d
                ex: Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro
                ex: BMW 523i sedan E39 "ISI"

                Comment

                • janke
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2010
                  • 3667
                  • seinäjoki

                  Originally posted by TimE39 View Post
                  Järjestelmä on ilmattu vuosi sitten auton huollossa ja olin vieressä kun tämä tapahtui.

                  Autossa ei mun tietääkseni kyllä ole tuota latent heat accumulatoria.

                  Mitä pitäis tehä jos tuo vesiventtiili on jumissa?

                  Huomasin myös sen että puskee kuskin puolelle paremmin lämmintä ku pelkääjälle.

                  Rasittavaa vaa tuollanen ku välil pitää nostaa kierroksia vähän enemmän että lämpee.
                  Varmistan nyt vielä, että minkä vuosimallin e39 on kyseessä? Ilmattiinkos se auto niistä ilmaus ruuveista? Ja onko automaattiilmastointi?

                  Ne vesiventiilit on siinä kuskinpuolella moottoritilassa lokasuojassa kiinni ja voit kokeilla niitä aluksi kopistella jollain. Ja voit säädin paneelista kokeilla säätää lämpöjö edestakas ja puhallin nopeutta samanlailla! Jos ei auta, niin vesiventtiilit irti ja suorittaa niille pieni puhdistus operaatio.

                  Kannattaa noita linkkejä tutkailla:

                  Last edited by janke; 31-10-2012, 06:19.
                  Bmw 316 E30 -88

                  Comment

                  • Baijeri46
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2011
                    • 45
                    • Turku

                    Mistäs mahtaa johtua kun laittaa kylmänä käyntiin täytyy pitää kaasulla kierroksia minuutin pari ylhäällä, että pysyy käynnissä. Lämpöjen noustua vähän tyhjäkäynti normalisoituu ja lämpimänä taas kierrokset on reilussa tuhannessa? Auto on 520i vuosimallia -96. :think
                    sigpic

                    Comment

                    • snelle
                      BTCF Member
                      • Aug 2005
                      • 611
                      • Tampere

                      Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                      No tossa ei oo ku perus vakiot abs ja asc...

                      Jarruttaako muuten toi asc luistavaa pyörää, vaan ainoastaan pudottaa vetoja koneesta?
                      ASC pudottaa vetoja koneesta, ASC+T jarruttaa luistavaa pyörää pienissä vauhdeissa (muistaakseni alle 30km/h).
                      F11 520dA M-sport

                      ex: e30, e36, e39, e46, e61, e91

                      Comment

                      • Antsah
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2009
                        • 1776
                        • Oulu

                        Originally posted by Jax_KiBez View Post
                        Osaakos joku valaista millainen merkitys pohjapanssareilla on auton lämpiämiseen kylmällä ilmalla, ilmavirta mikä kulkee vaihdelaatikkoa ja alakertaa vasten on aika jäätävä ilman panssaria. Itsellä 523iA ja panssarit puuttuu, lämpeää kyllä normaaliin lämpötilaan, mutta pienellä viiveellä ja vaihdelaatikko ei lämpeä tarpeeksi nopeasti vaan ilman turbiinin lukittumista saa jokusen kilometrin ajella että laatikko on lämmin.

                        Voisiko panssareilla olla vaikutusta että laatikko lämpeisi nopeammin, samoin moottori, termariin en usko kun lämmöt nousee ihan normaaliin 90-asteeseen.
                        Eikö tuo 90 astetta ole vähän alakanttiin? M54 pyörii ainakin 96-98 tienoilla. Mittariston salavalikosta voi tuota tarkkailla.

                        Comment

                        • Antsah
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2009
                          • 1776
                          • Oulu

                          Originally posted by janke View Post
                          Missäs noita lämpötila antureita löytyy tuosta m52b25 motista? Imuilman kyllä tiedän, mutta mitä muita sieltä löytyisi?
                          Sieltähän ne esim www.bmwfans.info löyty kun katsot moottorin osista kuvia. mm. Imusarjasta, öljynsuodattimen jalasta, ja kannesta.
                          Last edited by Antsah; 31-10-2012, 12:37.

                          Comment

                          • Risto113
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2005
                            • 1204
                            • GrassLake

                            Originally posted by snelle View Post
                            ASC pudottaa vetoja koneesta, ASC+T jarruttaa luistavaa pyörää pienissä vauhdeissa (muistaakseni alle 30km/h).
                            Oikein, ja e39:ssä on aina ASC+T vaikka napissa lukeekin vain ASC...

                            Comment

                            • snelle
                              BTCF Member
                              • Aug 2005
                              • 611
                              • Tampere

                              Originally posted by Risto113 View Post
                              Oikein, ja e39:ssä on aina ASC+T vaikka napissa lukeekin vain ASC...
                              Niinpä taiskin olla, pl. DSC:llä varustetut. Muistelin vain e36:n ASC toimintoja. Niistähän löytyy myös pelkkiä ASC-versioita.
                              F11 520dA M-sport

                              ex: e30, e36, e39, e46, e61, e91

                              Comment

                              • TimE39
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2011
                                • 174
                                • Espoo

                                Originally posted by janke View Post
                                Varmistan nyt vielä, että minkä vuosimallin e39 on kyseessä? Ilmattiinkos se auto niistä ilmaus ruuveista? Ja onko automaattiilmastointi?

                                Ne vesiventiilit on siinä kuskinpuolella moottoritilassa lokasuojassa kiinni ja voit kokeilla niitä aluksi kopistella jollain. Ja voit säädin paneelista kokeilla säätää lämpöjö edestakas ja puhallin nopeutta samanlailla! Jos ei auta, niin vesiventtiilit irti ja suorittaa niille pieni puhdistus operaatio.

                                Kannattaa noita linkkejä tutkailla:

                                http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=164294
                                Auto on vm. 97 ja ilmais suoritettiin juuri noista ilmausruuveista.
                                Löytyy myös automaattinen ilmastointi.
                                Nykyinen: Jaguar XF 3.0d
                                ex: Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro
                                ex: BMW 523i sedan E39 "ISI"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎