Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    Originally posted by janke View Post
    Jos vaihtaa tuon moottorin lämpötunnistimen, niin pulppuaako sieltä nesteitä? Tietäisi vain varautua ilmaamaan jäähdytysjärjestelmä.
    Tulee sieltä nesteitä, mutta ei mitään suurta määrää. Toki siinä kannattaa olla uusi osa valmiina asennusta varten jotta tuon saa heti tukkoon.
    Muistaakseni tarkistin ilmauksen ja annoin sähköpumpun pyörittää nesteitä. M52-moottorissa tuo on olla suurempi projekti.
    E39 528iA

    Comment

    • janke
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2010
      • 3667
      • seinäjoki

      Originally posted by TJJ View Post
      Tulee sieltä nesteitä, mutta ei mitään suurta määrää. Toki siinä kannattaa olla uusi osa valmiina asennusta varten jotta tuon saa heti tukkoon.
      Muistaakseni tarkistin ilmauksen ja annoin sähköpumpun pyörittää nesteitä. M52-moottorissa tuo on olla suurempi projekti.
      Kuikahan tuon mun auton kanssa, kun asennutin viimetalvena sen sähköisen pumpun sinne venttiilien alle, ja sitten siellä on vielä se lämpöakun pumppu, eli 2 noita sähköpummpuja, eli niidenkö pitäisi ilmata tuota järjestelmää, kuten m52tu:ssa?:think
      Bmw 316 E30 -88

      Comment

      • ozmousis
        Bimmer Rookie
        • Nov 2005
        • 119
        • Tampere

        Käytin autoa katsastuksessa mutta hylätty tuli koska löytyi kaksi OBD-vikakoodia.

        Katsastusasemalla tulleet koodit:
        P0369
        P1620

        Katsastuksen jälkeen käytin autoa korjaamolla piuhan päässä, ohjelmana DELPHI, antoi tälläistä.
        7B Aktivointi, imusarjan jäähdytys
        12 Pakonokka-akselin tunnistin signaali

        Nyt tarvis hieman apua, mitä osia menee vaihtoon?
        Auto: E39 525i manuaali vm.2001

        -Ossi J
        Bmw E39 525i M-sport -01
        Ex: Bmw E36 328i M-sport cabriolet -96

        Comment

        • kaol
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 5007
          • Ilmajoki

          Originally posted by ozmousis View Post
          Käytin autoa katsastuksessa mutta hylätty tuli koska löytyi kaksi OBD-vikakoodia.

          Katsastusasemalla tulleet koodit:
          P0369
          P1620

          Katsastuksen jälkeen käytin autoa korjaamolla piuhan päässä, ohjelmana DELPHI, antoi tälläistä.
          7B Aktivointi, imusarjan jäähdytys
          12 Pakonokka-akselin tunnistin signaali

          Nyt tarvis hieman apua, mitä osia menee vaihtoon?
          Auto: E39 525i manuaali vm.2001

          -Ossi J
          Nollattiinko koodit korjaamolla ja todettiin, että samat koodit palasivat?
          Kokeilemalla se selviää...

          Comment

          • ozmousis
            Bimmer Rookie
            • Nov 2005
            • 119
            • Tampere

            Originally posted by kaol View Post
            Nollattiinko koodit korjaamolla ja todettiin, että samat koodit palasivat?
            Nollattiin, heitin 60km lenkin ja kävin uudestaan. Samat koodit löytyivät.
            Bmw E39 525i M-sport -01
            Ex: Bmw E36 328i M-sport cabriolet -96

            Comment

            • Foksu
              Bimmer Rookie
              • Sep 2012
              • 74
              • Valkeakoski

              Ei mene ihan putkeen...

              Hiukan se sitten otti aikaa pätkäiltoina että sain öljynsuodatinjalan tiiviste- ja muutaman huohotinletkun hankinnan jälkeen osat paikalleen.
              Eikä sitten muuta kuin akun kaapelit kiinni ja starttaamaan. No eipä tuo pihaissutkaan??
              Tarkastin akun jännitteen, joka oli 6v. Sitten vain lataukseen (- kaapeli irti) ja odottelemaan seuraavaa iltaa, jolloin taas olisi hetki aikaa kurkistella.
              Vajaata latausta tuo vielä vuorokauden jälkeen näytti, joten taitaa olla kaput tuo akku, joten akkukaupoille sit seuraaksi.

              No uusi akku hankittuna ja paikoilleen asennettuna. Jännityksellä virta-avaimesta kiinni ja käynnistystä. Starttassi, muttei luvannut 2 sek yrittämällä.
              Sitten toinen yritys ja tuntui siltä ettei solenoidi iskenyt päälle kun ei pyörittänyt moottoria, muutta muuten startti surisi??

              Pieni pelko hiipi mieleen, että olisko kuitenkin joku piuha mennyt väärin (ei pitänyt) vai mikä tuli. Pari kertaa viel yritin, mut sit en enää hennonut jatkaa.
              Jotain napsumista piti konehuoneesta apukuskin puolelta, ja kaveri sanoi tulleen sähkön hajua (Apua! Taitaa olla hyvät neuvot tarpeen.).
              Vartin odottelun jälkeen vaihteeksi (-) kaapeli irti ja odottelemaan jatkotoimenpiteitä...


              Lukee nyt sit koodejakaan tähän hätään, kun koodinlukijakin tilattuna, mutta kuus viikkoa seilannut jossain kiinanmaalla...

              Onkohan jostakin löydettävissa kaavio josta voisi tarkistaa miten ne johdot siitä 'hämähäkistä' jakaantuu?
              Last edited by Foksu; 02-11-2012, 00:48.
              F11 N52B30

              Comment

              • Fastpiksu
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2010
                • 1571
                • Kajaani-Paltamo

                Originally posted by Foksu View Post
                Sitten toinen yritys ja tuntui siltä ettei solenoidi iskenyt päälle kun ei pyörittänyt moottoria, muutta muuten startti surisi??

                Pieni pelko hiipi mieleen, että olisko kuitenkin joku piuha mennyt väärin (ei pitänyt) vai mikä tuli. Pari kertaa viel yritin, mut sit en enää hennonut jatkaa.
                Saattaa olla että startin bendix-pyörän vapaakytkin pyörii sutia. Solenoidi kun pukkaa bendix-rattaan pihalle ja samalla kytkee virran käynnistinmoottoriin, jolloin ei pitäs periaatteessa olla mahdollista että startti pyörii ilman että ratas tulee ulos.
                Chevrolet Express van
                Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
                E36 325i group F

                Ex:
                e34 525i
                e34 525tds "superturbo"
                e39 530d M-Sport

                Comment

                • Tuokki2
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2009
                  • 377
                  • hamina

                  oon ta technix coileja asentamassa niin pitääkö vakio iskarista ottaa pohjaanlyöntikumi uuteen tolppaan vai mennäänkö vaan sillä setupilla mikä paketissa tulee? jostain aikanaan lueskelin että kumeja on lyhennetty mutta enää en juttua löydä.
                  Skyline R33 GT-R v-spec
                  Subaru legacy GT spec B -03
                  e39 528ia
                  ski-doo x600rs -07

                  Comment

                  • tmth
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 2194
                    • Kangasala

                    Originally posted by Tuokki2 View Post
                    oon ta technix coileja asentamassa niin pitääkö vakio iskarista ottaa pohjaanlyöntikumi uuteen tolppaan vai mennäänkö vaan sillä setupilla mikä paketissa tulee? jostain aikanaan lueskelin että kumeja on lyhennetty mutta enää en juttua löydä.
                    Itse ainakin lyhensin niiden omia kumeja. Kun iskari on vielä irti, niin sitä pohjaan painaessa voi tutkailla, paljonko kumista voi lyhentää ennen kuin iskari pohjaa.

                    F10 & R55
                    ex:
                    E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                    Comment

                    • Tuokki2
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2009
                      • 377
                      • hamina

                      Originally posted by tmth View Post
                      Itse ainakin lyhensin niiden omia kumeja. Kun iskari on vielä irti, niin sitä pohjaan painaessa voi tutkailla, paljonko kumista voi lyhentää ennen kuin iskari pohjaa.
                      Taakse saatiin eilen vaihdettua ja pistin kamat sellaisenaan paikalleen kun ne paketissa oli.. Eteen pitäis lähteä kohta laittamaan, sinne siis vain ne ta tecnix omat pohjaanlöyntikumit lyhennettynä, ei muuta?
                      Skyline R33 GT-R v-spec
                      Subaru legacy GT spec B -03
                      e39 528ia
                      ski-doo x600rs -07

                      Comment

                      • tmth
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 2194
                        • Kangasala

                        Originally posted by Tuokki2 View Post
                        Taakse saatiin eilen vaihdettua ja pistin kamat sellaisenaan paikalleen kun ne paketissa oli.. Eteen pitäis lähteä kohta laittamaan, sinne siis vain ne ta tecnix omat pohjaanlöyntikumit lyhennettynä, ei muuta?
                        Joo, en takapään kumeihin koskenut itsekkään. Edestä vain lyhensin. Täytyy vain sitten katsoa sitä iskaria pohjaan painamalla, että kuinka paljon voi lyhentää, ettei se pääse pohjaamaan.

                        F10 & R55
                        ex:
                        E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                        Comment

                        • BMW323
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2007
                          • 994
                          • kempele

                          tulipa vaihettua suuttimet tuohon omaan koslaan 530d -99
                          tuli laitettua e60 530d suuttimet tilalle ja en muuten suosittele kenellekkään ellei uskalla pikkusen muokata suuttimen sähköliitintä ja pikkusen myös sitä suuttimen kiinnitys rautaa

                          auto kyllä toimii nyt hienosti ei siinä mitään eikä tunnu enään nykimisiä

                          tuon liittimen muokkaus meinas vaan aluksi hirvittää että tuleeko toimimaan sitten enään ottaako kontaktia yms yms...
                          Nissan Stagea NM35 -01
                          2auto (siisti sivikki -00 jenkki malli.
                          harrastepohjalta E21 316

                          Comment

                          • Bmw Dreamer
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 2762
                            • Kouvola

                            Originally posted by BMW323 View Post
                            tulipa vaihettua suuttimet tuohon omaan koslaan 530d -99
                            tuli laitettua e60 530d suuttimet tilalle ja en muuten suosittele kenellekkään ellei uskalla pikkusen muokata suuttimen sähköliitintä ja pikkusen myös sitä suuttimen kiinnitys rautaa

                            auto kyllä toimii nyt hienosti ei siinä mitään eikä tunnu enään nykimisiä

                            tuon liittimen muokkaus meinas vaan aluksi hirvittää että tuleeko toimimaan sitten enään ottaako kontaktia yms yms...
                            Ihan vaan mielenkiinnosta, näin elektroniikka-asentaja, paljonko liittimet sitten eroaa toisistaan?
                            BMW 520d Touring '06 314tkm
                            BMW 530D Touring '99 552tkm
                            BMW 320da Touring '02 427tkm
                            Volvo V70 D5 '02
                            Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                            Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                            Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                            Case IH 5140 Maxxum

                            Comment

                            • BMW323
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2007
                              • 994
                              • kempele

                              Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                              Ihan vaan mielenkiinnosta, näin elektroniikka-asentaja, paljonko liittimet sitten eroaa toisistaan?
                              alkuperäinen liitin on ovaalin mallinen ja uudessa muuten sama mutta toinen reuna pyöreä ja uudemmassa on liitin osa pitempi

                              tuossa ois pari kuvaa mistä saa jotan selkoa mutta ei hirveesti..

                              uudempi


                              vanhempi
                              Nissan Stagea NM35 -01
                              2auto (siisti sivikki -00 jenkki malli.
                              harrastepohjalta E21 316

                              Comment

                              • Clavurion
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 9139
                                • Oulu

                                Originally posted by BMW323 View Post
                                tulipa vaihettua suuttimet tuohon omaan koslaan 530d -99
                                tuli laitettua e60 530d suuttimet tilalle ja en muuten suosittele kenellekkään ellei uskalla pikkusen muokata suuttimen sähköliitintä ja pikkusen myös sitä suuttimen kiinnitys rautaa

                                auto kyllä toimii nyt hienosti ei siinä mitään eikä tunnu enään nykimisiä

                                tuon liittimen muokkaus meinas vaan aluksi hirvittää että tuleeko toimimaan sitten enään ottaako kontaktia yms yms...
                                Miksi et vaihtanut suosiolla sopivia liittimiä? Tuosta liitinrungot ja pinnit (Nr.22).
                                Suuttimien kiinnityspantojen pitäisi kyllä olla identtiset.
                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎