Originally posted by janke
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
Originally posted by HTK12 View PostTuskin on mitään hyötyä, koska onhan se sillä softalla aikaisemminkin toiminut. Uusissa autoissa auttaa joskus softan päivitys, jos siellä on joku bugi. Tuon ikäisessä olisi varmasti jo päivitetty, jos sille olisi tarvetta.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostNo sehän tässä kiinnostaakin että toimiiko toi softa niin kun sen pitäisi? Se valittaa ja pitää actiivisena tuota "muffler flappia" vaikka koko autosta ei sellasta löydy, niin tuon takia sitä olenki miettinyt, että ohjelmisto uusiksi, vai?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostNo onko tuo auto sulla koskaan toiminut ok?Last edited by janke; 11-11-2012, 00:35.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostNo ei varmaankaan. Se on ollut mulla vissiin neljävuotta, mutta vasta myöhenpää kiinnittänyt huomioa noihin käynti häiriöihin. Vetohan on puuttunut aina mun aikana, joka lienee ominaisuus?:think Mutta toi kierrosten jämähtäminen 1000rpm kohdalle ja samassa lukemassa koneen tärytys häirittee ja haluaisin ratkaista tuon ongelman jotenki ja myös rikkaalla käymisen tyhjäkäynnillä.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostTuskin sulla se moottorinohjaus noita ongelmia aiheuttaa. Tälläkin foorumilla on monta aihetta noista käyntihäiriöistä, joista vois löytyä sulle apua. Mahdollisia vikoja on melko paljon, joten niitä lukemalla tai toimittamalla auton jonnekkin pajalle, jossa osaavat korjata BMW:tä lienee paras vaihtoehto. Satunnaisten osien vaihteleminen käy äkkiä kalliiksi..Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostOli 6 kpl tuollaisia vikakoodeja:
ECU: GS8600
149 CAN Wheel speeds
Tuohan on kai laatikon purkki. Kuitenkaan ABS-purkissa ei ollut vikailmoitusta pyöräntunnistimilta. Eli missäs nyt on vikaa?Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostMites nollauksen jälkeen, palautuiko koodi heti uudestaan?
Moottorinohjauksessa oli tällainen MAF:in virhe, tiedä sitten mistä tuo johtuu. Täytyy aluksi tutkia MAF:in johto ja liitokset.
8 Signal air flow meter
Error frequency : 4
Logistic counter: 18
Engine speed 6464.00 1/min
Throttle-valve angle 77.32 Grad DK
duty cycle Idle adjuster 99.60 %
intake air voltage 4.96 V
appear before (rel.) 8.00 h
Kurzschluss gegen U-Batt.
CARB-Fehler
Fehler nach Entprellung gespeichert
Fehler momentan nicht vorhanden
sporadischer Fehler
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostEi palautunut virhekoodia. Noita on ollut 6 kpl, 3 eri tapahtumaa ja niissä vika ilmeni 1-3 kertaa (jos tuota oikein tulkitsin). Kierroksista ja vaihteesta päätellen nuo ovat kuitenkin tapahtuneet eri aikaan kuin hitaan nopeuden jarrupolkimen värinät.
Moottorinohjauksessa oli tällainen MAF:in virhe, tiedä sitten mistä tuo johtuu. Täytyy aluksi tutkia MAF:in johto ja liitokset.
8 Signal air flow meter
Error frequency : 4
Logistic counter: 18
Engine speed 6464.00 1/min
Throttle-valve angle 77.32 Grad DK
duty cycle Idle adjuster 99.60 %
intake air voltage 4.96 V
appear before (rel.) 8.00 h
Kurzschluss gegen U-Batt.
CARB-Fehler
Fehler nach Entprellung gespeichert
Fehler momentan nicht vorhanden
sporadischer Fehler
Oletko uusinut virtalukonpohjaa auton sinulla olessaan? Käsitykseni mukaan moni virtapiiri kulkee virtl.pohjankautta.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostLohkon molemmille puolille tulee 400w elementit numerot DA 411 871 ja DA 411 881. Kuskin puoli on ahdas asentaa, helpottaa kummasti kun ostaa räikkälenkin.
Comment
-
-
Originally posted by Stile View PostPitääpä käydä ostamassa kyseiset elementit, toivottavasti ovat oikeat, kun ei missään lukenut sopivuutta.. :thinke39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Moi
Elikkäs semmonen kysymys että pitäskö alavesiletkun olla lämmin sadan kilsan ajon jälkeen? Hyttiin tulee lämmintä sekä kylmää ja lämpömittari on normaalissa kohdassaan mittaristossa.
Mittari myös valittaa kühlwasser/..wassert. prüfer.. eli vedet vähissä/veden lämpö liia korkea? (ohjekirjassa luki että kühlwassertemprature tms tarkoittaa veden liia korkeaa lämpötilaa) Nestettä on tarpeeksi ellei hieman "liikaakin". Onko syytä huolestua tuosta letkusta vai pitääköhä alkaa tekee jotai remonttia? Autona siis e39 523i vm 96.Nyt:e60 530xda herkuilla
ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostNo vilkaise vaikka defan suosituostaulukossa, joka löytyy mm. defan sivuiltaa, varaosaliikkeistä jne.. Nuo ko. elementit sopii M60/M62 koneeseen. Itse asentelin reilu vuosi sitten nuo omaan autooni.Last edited by Stile; 11-11-2012, 19:05.
Comment
-
Comment